MayaSecurity
New member
מוניטין ברשת
כבר אמרו חכמים "טוב שם טוב משמן טוב". בעולם האינטרנט זה נכון שבעתיים.
אם בעולם הישן למישהו היה משהו נגדך מה הוא כבר היה יכול לעשות? לדבר עם חבר או שניים (או עשרה)? לשלוח מכתב (שבוודאי לא היה מתפרסם) למערכת העיתון המקומי? להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות? כל המאמצים הללו היו נשארים בתוך קבוצה קטנה יחסית של אנשים וגם אם קבוצה זו לא היתה מוכנה לעשות איתך עסקים – פשוט היית עובר לקבוצה הבאה.
היום, בעולם המקוון, עולם האינטרנט – לכולם יש גישה להכל. כשמישהו כותב עליך שורה באינטרנט – היא תעלה בחיפוש מהיר של השם שלך או של העסק שלך. חיפושים כאלה עושים לקוחות, ספקים ושותפים פוטנציאליים שרוצים (ובצדק) לדעת עם מי הם נכנסים לעסקים. (צעד נבון ומומלץ בחום).
בגדול, ניתן לומר שעשר התוצאות הראשונות שעולות כשעושים חיפוש על גורם מסויים (פרטי או עסקי) מרכיבות את רוב המוניטין של אותו גורם. אז מה יכול לעלות בחיפוש כזה? תתפלאו. תגובה או שיתוף שלך בפייסבוק על מטרה פוליטית לפני 5 שנים יכולים לעלות בחיפוש של מישהו מהצד השני של המתרס, תמונה מביכה שלך שמישהו תייג, שרשור בפורום תחת כותרת על כמה השרות שנתת גרוע וכו'. ד"א: בשרשור יכולים להופיע הסברים משכנעים על התגובה שלך למצב שנוצר אבל בסופו של דבר הכותרת היא בעלת המשקל הגדול ביותר.
לא אחת בוטלו עסקאות גדולות או חוזי העסקה של מועמדים לתפקיד מסויים עקב מידע שנמצא ברשת. מוניטין רע הוא מטען שלילי שיכול להסב נזקים עצומים לאדם פרטי ולעסק שלו, בייחוד אם מדובר בעסק קטן.
אז מה עושים?
הצעד הראשון כמובן הוא להיות מודע למוניטין שלך ברשת. מי מפרסם עלי? מה? למה? וכו'. כשאנו יודעים ומכירים את הבעיה שנוצרה, קל יותר לטפל בה. לשמור על אבטחת מידע: לא לתת לאף אחד גישה לחשבונות האימייל או הרשתות החברתיות שלי. מידע שלילי שמפורסם על ידי מתחרה הוא מסוכן. מידע שלילי שמפורסם בשמך הוא הרסני!
הצעד השני הוא לטפל בתופעה: ניתן לבקש מהמפרסם להוריד את הפרסום או הפוסט המשמיץ. לרוב זה לא עובד, גם מסיבות נקמנות אישיות וגם בגלל שלא תמיד קל להוריד פוסט. לחלופין, ניתן "להטביע" את הבקורת השלילית במבול של אינפורמציה חיובית ונייטראלית. ברור שככל שיש יותר אינפורמציה שלילית על מישהו ברשת יהיה יותר ויותר קשה "להשתיק" אותה.
לסיכום – ככל שנהיה יותר "נקיים" בחיים וגם ברשת, נוכל לשמור על מוניטין טוב יותר.
וכמובן, כמו כל מטלה אחרת, ניתן לשכור מומחה שינטר את המוניטין שלך ויוכל להגיב בעת הצורך.
בהצלחה
כבר אמרו חכמים "טוב שם טוב משמן טוב". בעולם האינטרנט זה נכון שבעתיים.
אם בעולם הישן למישהו היה משהו נגדך מה הוא כבר היה יכול לעשות? לדבר עם חבר או שניים (או עשרה)? לשלוח מכתב (שבוודאי לא היה מתפרסם) למערכת העיתון המקומי? להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות? כל המאמצים הללו היו נשארים בתוך קבוצה קטנה יחסית של אנשים וגם אם קבוצה זו לא היתה מוכנה לעשות איתך עסקים – פשוט היית עובר לקבוצה הבאה.
היום, בעולם המקוון, עולם האינטרנט – לכולם יש גישה להכל. כשמישהו כותב עליך שורה באינטרנט – היא תעלה בחיפוש מהיר של השם שלך או של העסק שלך. חיפושים כאלה עושים לקוחות, ספקים ושותפים פוטנציאליים שרוצים (ובצדק) לדעת עם מי הם נכנסים לעסקים. (צעד נבון ומומלץ בחום).
בגדול, ניתן לומר שעשר התוצאות הראשונות שעולות כשעושים חיפוש על גורם מסויים (פרטי או עסקי) מרכיבות את רוב המוניטין של אותו גורם. אז מה יכול לעלות בחיפוש כזה? תתפלאו. תגובה או שיתוף שלך בפייסבוק על מטרה פוליטית לפני 5 שנים יכולים לעלות בחיפוש של מישהו מהצד השני של המתרס, תמונה מביכה שלך שמישהו תייג, שרשור בפורום תחת כותרת על כמה השרות שנתת גרוע וכו'. ד"א: בשרשור יכולים להופיע הסברים משכנעים על התגובה שלך למצב שנוצר אבל בסופו של דבר הכותרת היא בעלת המשקל הגדול ביותר.
לא אחת בוטלו עסקאות גדולות או חוזי העסקה של מועמדים לתפקיד מסויים עקב מידע שנמצא ברשת. מוניטין רע הוא מטען שלילי שיכול להסב נזקים עצומים לאדם פרטי ולעסק שלו, בייחוד אם מדובר בעסק קטן.
אז מה עושים?
הצעד הראשון כמובן הוא להיות מודע למוניטין שלך ברשת. מי מפרסם עלי? מה? למה? וכו'. כשאנו יודעים ומכירים את הבעיה שנוצרה, קל יותר לטפל בה. לשמור על אבטחת מידע: לא לתת לאף אחד גישה לחשבונות האימייל או הרשתות החברתיות שלי. מידע שלילי שמפורסם על ידי מתחרה הוא מסוכן. מידע שלילי שמפורסם בשמך הוא הרסני!
הצעד השני הוא לטפל בתופעה: ניתן לבקש מהמפרסם להוריד את הפרסום או הפוסט המשמיץ. לרוב זה לא עובד, גם מסיבות נקמנות אישיות וגם בגלל שלא תמיד קל להוריד פוסט. לחלופין, ניתן "להטביע" את הבקורת השלילית במבול של אינפורמציה חיובית ונייטראלית. ברור שככל שיש יותר אינפורמציה שלילית על מישהו ברשת יהיה יותר ויותר קשה "להשתיק" אותה.
לסיכום – ככל שנהיה יותר "נקיים" בחיים וגם ברשת, נוכל לשמור על מוניטין טוב יותר.
וכמובן, כמו כל מטלה אחרת, ניתן לשכור מומחה שינטר את המוניטין שלך ויוכל להגיב בעת הצורך.
בהצלחה