מוסיקה קלאסית למתחילים

james341

New member
מוסיקה קלאסית למתחילים

שלום רב אני חדש בפורום ובמוסיקה קלאסית בכלל אני מבקש אם מישהו יכול לרשום לי פה המלצות של דיסקים ששווה לקנות למתחילים כיום אני שומע את ארבע עונות של ווילדי ואני רוצה להתפתח בנושא אשמח לקבל המלצות של שמות של דיסקים ואם אפשר באנגלית כי אני נוסע לניויורק ורוצה לקנות שם ץץץץתודה והמשך יום נעים
 
המבחר הוא אינסופי

אולי נתחיל מכך שתגיד לנו מהן נטיות ליבך - מה אתה אוהב במיוחד - מוסיקה תזמורתית/ ווקאלית/ כלי מסוים?
 

james341

New member
סליחה

אני חושב ווקאלית אני מאד אוהב את העוצמתיות בכלי המיתר אבל שוב אני רוצה להפתח יותר אולי נתחיל בדיסקים הכי מפורסמים אולי איזה אוסף שמכיל בתוכו את המבוקשים ביותר....... אני מצטער על כך שאני לא ממוקד כלכך אבל שוב זאת התחלה וכל ההתחלות קשות
 

Reign In Blood

New member
המלצה:

בריליאנט קלאסיקס מוציאה דיסקים זולים, את יכולה לקנות אוסף של מלחין מסויים (באך, מוצארט..) סגנון מסויים או אפילו אוסף של נושא מסויים, לדוגמא 4 עונות שמאפשרת הכרה של אמנים רבים תוך מחיר מצחיק של 80 שקל ל-4 דיסקים.. אחרי שתכירי קצת יותר את סגנונך ותדעי שאת רוצה להמשיך עם עוד מלחינים ודיסקים: תקני ביצועים יותר טובים תוך יצירות ספציפיות..
 

sportv1

New member
מוסיקה קלאסית למתחילים-שאלת המשך MP3 ...

בתור התחלה הייתי רוצה לבנות אוסף של מוסיקה שניתנת להורדה בחינם מהרשת בפורמט MP3 האם ניתן לציין איזה אתר או אתרים הכי טובים לכך? האם למישהו אוסף גדול ומוכן לחלוק אותו תמורת אוספים מעולים אבל לא קלאסיים? תודה!!@
 

GustavM

New member
יש פתרון....

אני יודע שרבים בפורום לא אוהבים את זה, אבל אימיול היא אופציה זמינה וחינמית (ובארץ גם חוקית). יש שם מבחר עצום של מוזיקה קלאסית לא פעם באיכות סאונד מאוד טובה ובביצועי מופת. זה כמובן הכל חינם, רק זה מתבסס על שני דברים - חיבור אינטרנט טוב, והארד דיסק עם די הרבה מקום פנוי.... אני אישית משתמש באימיול כבר למעלה משנה, ובתור מאזין יחסית מנוסה אני מתפעל עד עמקי נשמתי. כמו כן, הנוחות הרבה שבאימיול מאפשרת לך לבחור מה שבא לך: אתה לא חייב למסמר את עצמך לטעמו של איזשהו עורך באיזה חברת תקליטים שהחליט ליצור איזה אוסף נדוש, אלא יכול להוריד מה שבא לך. תהנה :)
 

Petrus

New member
פתרון לא חוקי

לא יודע למה החלטת שהורדת מוזיקה באימיול היא חוקית בארץ. אני לא אתחיל להטיף לאף אחד נגד זה, אבל חבל סתם לומר דברים. כדאי לזכור גם שהורדת דיסקים באימיול במקום לקנות אותם פוגעת באמנים ובכל מי שעומד מאחורי הדיסק ועשה מאמצים כדי להביא לנו, המאזינים, מוצר איכותי. למזלנו, שוק המוזיקה הקלאסית לא נמצא בסכנת הכחדה כמו פלחים אחרים בשוק המוזיקה, אולי בגלל שיש יותר מאזינים מבוגרים "מאותגרים טכנית" ואולי פשוט בגלל הערכה גדולה יותר למוצר עצמו מצד המאזינים.
 

GustavM

New member
החוק נגד זה לא עבר בכנסת

הפיכת שיתוף הקבצים ללא מוסרי זה ספין תקשורתי של חברות התקליטים, שגם בתחום המוזיקה הקלאסית נוהגות לתת תנאים לא אופטימליים לאמנים. חוץ מזה, במוזיקה הקלאסית, הרבה יותר מבכל תחום אחר, יש את העניין של קונצרטים. רוב האמנים החשובים, קונצרטים הם חלק הרבה יותר חשוב בקריירה שלהם מדיסקים, שכן רוב רווחי מכירות הדיסקים הולכים הרי לחברות גדולות ממילא. בארץ כיום אין חוק נגד הורדת קבצים בשיתוף קבצים. העלאה של קבצים היא אכן שנויה במחלוקת, אבל אין שום איסור על הורדה. בכל מקרה, אחת הטענות המרכזיות שלי בעד שיתוף קבצים היא שזה פתח את המוזיקה לעולם: הרבה אנשים, שידם אינה משגת לקנות דיסקים רבים ב-70 שקל לדיסק, מצאו באימיול דרך יעילה להיכרות עם הרפרטואר. אני מכיר כמה אנשים שבזכות האימיול הגיעו להתמקצעות רצינית בתחום ההאזנה, שהם לא היו יכולים לחלום עליה בלי שיתוף הקבצים, בגלל מחירם הנפוח של הדיסקים. חוץ מזה, בעידן בו כולם כל הזמן בוכים על אובדן קהל למוזיקה הקלאסית, כשיש אנשים שכן מתעניינים, אותו עולם מוזיקה קלאסית מערים על המתעניינים המון מחסומים, בעיקר כלכליים: כרטיס לאופרה עולה בין 70 ל300 שקל, וכנ"ל כרטיס לפילהרמונית. גם מחירי הדיסקים מופקעים. אז כאשר אימיול מאפשר לאנשים שאין ידם משגת להנות ממוזיקה טובה חינם אין כסף, אני בעד. בתור אמן יוצר שכן מתכוון להתפרנס מהמוזיקה שלו בעתיד, ומבין את הבעייתיות עליה אתה מצביע, אני עדיין מחזיק בדעה שבכל הקשור למוזיקה קלאסית יתרונותיו של האימיול עולים אלפי מונים על חסרונותיו.
 

lvb

New member
זה לא ספין תקשורתי...

וגם השאלה האם זה חוקי או לא מורכבת הרבה יותר מהשאלה אם העבירו בהצלחה חוק ספציפי נגד זה בכנסת. על רוב הקבצים שאנשים מורידים באימיול יש זכויות יוצרים מעוגנות בחוק, וכשאנו מורידים קבצים אלו דרך האימיול או כל תוכנת שיתוף אחרת אנחנו פוגעים בזכויות היוצרים שיש על הקבצים האלה, מפני שאיננו משלמים את העמלה או לחילופים איננו מקבלים פטור מתשלום זה. חוק או לא חוק - זאת בעיניי ההגדרה של גנבה. שכל אחד יעשה לנפשו, אבל זה מעשה שיש סימן שאלה מוסרי מרחף מעליו, בין אם נרצה בכך או לא.
 
תן לי להפתיע אותך...

גם שוק המוסיקה הפופולרית לא נמצא בסכנה. זה שחברות התקליטים בוכות לא אומר שהשוק בסכנה - זה רק אומר שהן עשירות פחות.
 

Petrus

New member
ועל סמך איזה נתונים אתה מדבר?

אני עבדתי במשך כשנה בחנות דיסקים, ואני ראיתי איך במהלך השנה המכירות יורדות, ואיך בראש השנה ופסח, שאלה שני השיאים הגדולים של המכירות, המכירות ירדו משנה לשנה. כשחנויות מוכרות פחות, הן מפסיקות להיות רווחיות ונסגרות, אחריהן בתור היבאונים בארץ שנפגעים מכך, ואחריהם מדובר כבר בחברות התקליטים עצמן.
 

ItsikH

Member
חנות דיסקים, עם כל הכבוד ויש כבוד מושפעת מהרבה גורמים אחרים ובכלל זה מכירות הדיסקים ברשת. למה לחובב מוזיקה בעל ידע, שיודע מה הוא מחפש, ללכת לחנות ולפשפש במדפים, אם הוא יכול בגישה ישירה להגיע למוצר המבוקש, שלרוב לא נמצא בחנות, ובמחיר נמוך יותר? לפני כמה שנים חיפשתי דיסק מסוים, כיוון שאני מעדיף להמנע מקניות ברשת בד"כ, חיפשתי אותו בחנויות ולשווא. באחת החנויות הציעו לי להזמין אותו ללא התחייבות. הסכמתי, ומפה לשם כבר הזמנתי אותו ברשת, הוא הגיע תוך זמן קצר ביותר והדבר נשכח ממני. יום אחד אני מקבל טלפון, שהדיסק הגיע. זה היה לקראת פסח. את ההזמנה בצעתי בראש השנה. ואם נעזוב את החנויות ונתמקד בחברות - חמש החברות (כיום ארבע) שמחזיקות בכל שוק המדיה העולמי הן ענקיות בלתי נתפסות. זהו "אוליגופול" - קבוצת חברות שמתחלקות ביניהן במונופול על השוק. והשוק כולל לא רק את הדיסקים אלא את כל מרכיבי ההפקה, מהטכנולוגיה, עבור דרך האולפנים וכלה בהפצה, ובכל תחומי המדיה, ממש לא רק מוזיקה. האמנים הם אפילו לא בורג קטן, יותר פרור, במערכת הזו, וחלקם בעלויות כמו ברווחים זניח. ד"א זה כולל גם מוזיקה קלה ופופולארית - כבר פורסם החשבון שחבר להקה שזוכה לדיסק רב מכר אחד מרוויח ממנו בערך כמו מתדלק בתחנת דלק... מדובר בתעשיה ואתה חלק (קטן) מחומר הגלם. ואם כבר וויתרנו על הכסף ונתמקד בזכות להשמע - גם על זה לא מדובר. החברות מפיצות מוזיקה משיקולים מסחריים נטו. יכול להיות שההקלטה שלך של הסונטה של גריג לכינור מעולה, אבל "כבר הפקנו ככה וככה מטר רץ כינור השנה". יכול להיות שהדיסק שהפקת - בכספך שלך! - יירקב במרתפי החברה, אבל לך אסור יהיה להעתיק ולהפיץ אותו כי "זכויות היוצרים" אינן שלך אלא של החברה והיא זו שתפעיל את השיקול המסחרי מתי להפיץ אותו אם בכלל אי פעם. בכלל, המונח "זכויות יוצרים" הוא תרגום מוטעה של המונח הלועזי, שהוא בעצם "זכויות העתקה", שחושף את התרמית שמאחוריו. וכל זה מה אומר? שבעיני, כל עוד אינך עושה רווח כספי על חשבון אותה חברה, אלא שומע מוזיקה להנאתך ומעביר אותה לחבריך חינם אין כסף, אין בכך כל פסול מוסרי. האמנים לא נפגעים מזה, תאמין לי, הם ממילא חיים מגרושים כך או כך.
 

talblumberg

New member
הקלאסי הראשון שלי

יש סדרת דיסקים שנראת הקלאסי הראשון שלי, או משהו כזה ומבחר היצירות שם הוא דווקא טוב למדי (אני נוטה לשנוא את האוספים האלה בדרך כלל) יש בשבעת הכוכבים בטוח
 
אנשים,

כל האוספים הזולים האלה רק מורידים את החשק לשמוע מוזיקה קלאסית. צריך ללכת על האיכות ולא על הכמות. עדיף לקנות כמה יצירות בודדות אבל בביצועים הכי טובים. לביצוע טוב יש חשיבות כבירה במיוחד למתחילים. כמו שאומרים First Impression
 

holst

New member
צודק

אחד הדיסקים הטובים שלי הוא בעיניי הדיסק הראשון שלי, החמישית והשביעית של בטהובן על קלייבר. בשבילי בתור ילד זה היה מרתק. אחריו שמעתי גם את השישית, ושוב אותו הרושם.
 
נ

נווהשאנן

Guest
יש אוספים מיוחדים למתחילים

 
נ

נווהשאנן

Guest
עזוב את ניו יורק

את רוב הדיסקים שלי רכשתי שם,ואני לא חושב שהמחירים זולים בהרבה מהארץ. בחלק מהדיסקים מאירופה, אין הבדל ואפילו יקר יותר בניו יורק. בגלל שהם לא נמכרים על המדף אלא לפי הזמנה מראש ומיובאים ע"י החנות מאירופה בין כה.
 
למרות שאני מאוד התרשמתי...

מחנויות היד שניה בארה"ב בהשוואה לחנויות בארץ.
 
למעלה