מועד תחילת עונת המירוצים 2012

45degrees

New member
מועד תחילת עונת המירוצים 2012

כרגע מסתמן שהמירוץ הראשון לעונת 2012 יתקיים בחודש מרץ ולא בחודש פברואר כפי שפורסם קודם. תאריכי מירוצים רישמיים לעונה כולה יפורסמו בקרוב. זה הזמן לכל מי שמתכוון להשתתף במירוצים בעונה הקרובה לוודא שהוא נרשם לקורס נהיגת מירוצים, ומעביר את האופנוע את הבדיקות הטכניות. לידיעת כל המתחרים - זמן רישום מינימלי לאירוע יהיה שבוע לפני האירוע. לא יתאפשר רישום לאירוע ביום האירוע עצמו, לכן לא מומלץ לתזמן הכל לרגע האחרון. המלצה שלי: יש לנסות לסיים את כל ההליכים הבירוקטיים לכל מתחרה ולכל אופנוע תחרותי כבר במהלך חודש ינואר ותחילת פברואר.
 

SuperRuti

New member
איפה מוציאים רישיון לאופנוע?

לקורס רישיון תחרותי נרשמתי, אבל איפה בודקים את האופנוע?
 

SuperRuti

New member
התברר שלא ניתן להחזיק בשני סוגי רישיון

לא ניתן להחזיק בשני סוגי רישיון על אותו האופנוע...
 

yoman321

New member
לא לגמריי נכון

יש דבר שנקרא רשיון דואלי, זה אומר שאופנוע עם מספר צהוב הוא גם בעל רישוי למירוצים. לפני כל מירוץ האופנוע עובר מעין הורדה מנהלית ע"י בוחן טכני ובסופו עובר בחינת כשירות חזרה לכביש .
 

45degrees

New member
וגם, ניתן להחזיק ברישיון משולש ומרובע

אם האופנוע ישמש למשל גם בכביש גם בסופרמוטו גם באנדורו וגם במוטוקרוס. בכל פעם הבוחן הטכני במירוץ יצטרך לוודא התאמה לכללים הטכניים של כל ענף, ולאחר האירוע האופנוע יחזור להיות בעל מספר צהוב. האחריות היא כמובן על הרוכב. למשל באנדורו צריך פנס מקדימה שדולק ועובד תקין, ובסופרמוטו צריך לוחית מספר ללא פנס כלל. ברור שלאחר מירוץ סופרמוטו כדי לחזור להיות חוקי עם מספר צהוב צריך להרכיב חזרה את הפנס ולוודא שהוא פועל בצורה תקינה. באופן דומה גם במעבר ממירוץ סופרמוטו למירוץ אנדורו - יש לוודא שהפנס הורכב והוא עובד תקין. דוגמא נוספת היא מספרי הרוכב. הם שונים בין הענפים וברור שמעבר בין ענף לענף יצריך הדבקה מחודשת של מספרים מתאימים.
 

SuperRuti

New member
זה לא להחזיק. זה או זה או זה

אני צריכה להפקיד רישיון כביש של האופנוע בשביל לקבל רישיון תחרותי ככה הבנתי מירון
 

yoman321

New member
יש הליך רישוי

שכולל מבחן טכני שהכלי מתאים לענף ותשלום אגרת רישוי שנתית (כמו ברשיון רכב ) ובנוסף במועד כל מירוץ יש בדיקה נוספת (לכל הכלים ) , בבדיקה הזו כלי עם רישיון דואלי נדרש להפקיד את הרשיון (לא במשרד הרישוי אלא מול הבוחן הטכני). בתום המירוץ עליך לעבור בחינה טכנית חוזרת כדי לאשר את כשירותו לכביש (בשונה מאופנועים עם רישוי מירוץ שלא נדרשים לעשות זאת) ד"א כל זה הוא חלק מהחומר הנלמד בקורס רשיון נהיגה ספורטיבית
 

Asaphe

New member
+1 למה שיוחאי רשם לך

כולנו היינו באילת וככה זה עבד
 

NoseWalker

New member
אם אני זוכר נכון, לא אמורה להיות בעיה עם

פנס קדמי (או אחורי), כל עוד יש מקום לספרות בגודל המתאים. גם במירוץ באילת התחרו אופנועים עם פנסים מכוסים באיזו' שחור, לאחר שאושרו כמובן ע"י הבוחן הטכני. הפנסים האחוריים אפילו לא היו מכוסים. אמורה להיות בעיה לעלות עם פנס כמו בתמונה המצורפת?
 

asparagos

New member
משהו קצת מדאיג אותי

זה אומר שצריך לקחת איתנו את הפנסים, מראות, איתותים, מספר לכל מרוץ
ולהרכיב מייד אחרי המרוץ
 

45degrees

New member
כן אם אתה מתכוון לרכב חזרה בכביש אחרי המירוץ

בפועל אחרי אילת אף אחד לא הכריח אותנו להרכיב חזרה פנסים. צריך לחכות ולראות מה יהיה בפועל באירועים הראשונים.
 

פשוטיפש

New member
הצרה הרבה יותר גדולה משחשבת

צריך גם להביא סט צמיגים חוקי במקום הסליקס, אחרת הבוחן הטכני לא יחזיר אותך לכביש
 

bulb

New member
ואם האופנוע החליק ו/או התקלקל במרוץ,אז בכלל..

 

45degrees

New member
כשמתייחסים לרוכבים כאל מקצוענים, עושים את

זה מכל הלב. כלומר: כלים יגיעו על נגרר, יעזבו על נגרר, יטופלו בשיא המקצועיות סביב השעון במהלך האירוע ויהיו תמיד במצב תקין ובטיחותי אחרת ייפסלו. כך ההתיחסות גם לרוכבים עצמם: יהיו תמיד בזמן ובמקום הדרוש במהלך האירוע, יהיו תמיד במצב כשיר, יעמדו תמיד בכל ההנחיות של שופטי המירוץ ומנהלי האירוע אחרת ייפסלו/ייענשו.
 
למעלה