מופע מלפני שבועיים ב. Coshocton OH

mike300L

New member
מופע מלפני שבועיים ב. Coshocton OH

מצלמה אחת על מייצב הכוון, ואחת על ה Cowling
לא הוספתי מוזיקה, לדעתי רעשי המנוע והרוח יותר ממחישים את החוויה

https://youtu.be/6F4pyAni3-Y
 

שאולי46

New member
מדהים !


כל הכבוד מייק !
הצילום מאחור ממחיש את מהירות הגלגול - מסחרר...
תודה עבור השיתוף ושנה טובה ובטוחה.
 
הכנפונים המשולשים...

מתחת לכנפיים נקראים SPADES, והם מקלים על השמוש במאזנות ע"י הפעלת לחץ אוירודינמי הפוך ללחץ על המאזנות המופעל ע"י הרוח היחסית (RELATIVE WIND)
נוח מאד ויעיל במיוחד כאשר מבצעים תרגילים הדורשים הפעלת כוח רב, ומונע ברוב המקרים, את הצורך להשתמש בשתי הידיים.
חג שמח ושנה טובה.
 
Coshocton OH

שלום מייק, סלח לבורותי בנושא. קודם כל ממש מדהים! כיוון שמצלמת מייצב הכיוון מראה את הכנפיים מתקבל הרושם כאילו אתה טס כל הזמן ישרה ואופקית ו"רק" כל העולם מסתובב סביבך...
מספר שאלות: כשאתה טס על הצד בגובה נמוך והכנפיים מאונכות לקרקע מה נותן לך עילוי? רק מייצב הכוון? מה זה ה"דגל" הלבן שכל הזמן מסתובב מעל ומאחורי החופה שלך? מדוע בנחיתה לא שמרת על קו האמצע - מה שלבטח לא בעיה בשבילך - יש לזה איזה משמעות או כוונה?
ולבסוף איך אתה מרשה לעצמך לטוס ולבצע כאלו תרגילים עם מנוע מקולקל שמעלה כל הזמן עשן? בצחוק בצחוק (זאת שאלה של הנכד שלי...)
תודה
משה
 

mike300L

New member
טיסה כשהכנפיים בניצב לקרקע נקראת knife edge flight

הגה הכוון משמש כהגה גובה, אבל צריך גם air foil כדי שיהיה עילוי...אם תסתכל על הצורה של גוף המטוס במבט על,
הוא בנוי ככנף, לשם יציבות בטיסה ישרה, וגוף המטוס במהירות מספקת מייצר מספיק עילוי עם הכוונה של שפת ההתקפה מעלה באמצעות הכה הכוון! שים לב שכשהמהירות יורדת בסרטון אני מתחיל לאבד גובה תוך כדי.

הדגל הלבן במבט לאחור זה החלק העליון של הגה הכוון, בטיסה אווירובטית הוא מאוד פעיל ��

לא שמרתי קו אמצע לא במתכוון, אנסה לעבוד על זה בהמשך, מקווה שמדריך הטיסה שלי לא יצפה בסרט ��
 
מעולה (לא שאני יכול לשפוט ביצועים)

שאלות טכנית, איזה מצלמות התקנת ואיך חברת אותן לגוף? יש לך מוניטור או שהן מקליטות כל הזמן? צריך אישור להתקנה?
 

mike300L

New member
אילן תודה
המצלמות הן GoPro Hero 4 Session מצרף תמונה

על מייצב הגובה פשוט הדבקתי את המתאם עם המדבקה שבתחתית שמגיעה עם המצלמה, עונה שלישית עם אותה המדבקה ועדיין המצלמה חוזרת עם המטוס לנחיתה

מקדימה על ה cowling יש את הסיכון של פגיעה בחופה אם המצלמה נפרדת מהגוף...שם קדחתי במתאם של ה GoPro ופשוט הכנסתי בורג ארוך שנכנס לאחת ההברגות של ה cowling לגוף בנוסף למדבקה.
אין מוניטור אבל הן בקלות מתחברות עם wifi מובנה לאייפון...בזמן ההתקנה אני משתמש באייפון כמוניטור עד שהחיזוק הסופי של המתאמים הושג, ואז מכבה אותן, ומדליק אותן לצילום שניות לפני שנכנס למטוס.
הסוללות מתרוקנות מהר יחסית לכן יש לטעון אותן בלילה שלפני, ולכבות את ה wifi מיד אחרי ההתקנה.
בכל אחת יש כרטיס זיכרון קטן של 16 או 32 GB. יש לי כמה כרטיסים, שניים לכל יום טיסה.

לא צריך אישורים, בכל מופע יש לפחות שני פקחי FAA. אחד בודק לנו ניירת אישית...רשיון, תעודה רפואית, כרטיס ACE למופעים בתוקף, טיסת רענון דו שנתית, מצנח ארוז בתוקף.
הפקח השני אחראי על ניירת המטוס כולל צילומי ולדבוק של הבדיקה השנתית בתוקף, הוא גם בא ובודק את המטוס פיזית...לפעמים הם הולכים למצלמות מסתכלים אבל אף פעם לא ביקשו אישור התקנה או שאלו שאלות מיותרות על המצלמות.
אל תשכח שרוב המטוסים במופעים כולל שלי הם אקספירמנטליים כך שאישור יכול גם לבוא מבונה המטוס שהוא בעל המטוס אם יתבקש לכך. או מכונאים שאני מכיר עשרות שהם גם חברים אבל אין צורך ללכת כל כך רחוק כשלא מתבקש.

 
מרשים איך חתיכת אלקטרוניקה קטנה עומדת ב-G גבוה

שלג, גשם חום וקור...וגם המדבקה....ומייצרת וידיאו ברמת HD.
פעם לסוויס היו מצלמות ב-A330 אבל איכות התמונה על הפנים ובטח עלו הון.
&nbsp
אחלה, תודה
 

mike300L

New member
נראה לי איך שהן בנויות שהן יכולות לשאת הרבה יותר עומס G

מהמטוס ובטח יותר מהטייס

GoPro מובילות בתחום של צילום אקסטרים, לי את הקודמות שלהם אבל הן מסורבלות וכבדות. אלה קטנות נוחות לשימוש מהיר מול האייפון וזולות יחסית $200 ליחידה.
 
מייק, סחררת לי ת'ראש...ושאלה

אחרי שנרגעתי מהסרטונים, שאלה אליך: הבחנתי בשלושה פסים בחופה, אנכיים לציר אורך המטוס. האם משמשים כייחוס מצב (בדומה לקוי 45 מעלות בחופה או באלמנט קצה כנף במטוסים מסויימים) או למשהו אחר?
תודה,
אבי
 

mike300L

New member
כן, הכוונות שעל הכנפיים מסייעות לטייס להביא את המטוס לזוויות

מעלה או למטה, עם חופה למעלה או כלפי הקרקע, וגם זווית אנך ישרה...
הבעיה שמבט הטייס פונה הצידה כלפי הכוונת...הקווים שהוספתי על החופה מאפשרים מבט קדימה עם שימור זווית 45 מעלות כשהמטוס הפוך, או 45 מעלות כשהמטוס ב knife edge...
יש לזכור שכל אלה נועדו לתחרויות שם כל טעות של מעלה אחת בזווית מורידה חצי נקודה מהניקוד הכללי. למופעים אין צורך בכל אלה ...אף אחד לא שופט את טייס המופע
!

עוד נקודה חשובה לידע כללי ולמי שזה מעניין אותו:
בתחרות אם אתה הפוך נניח בישרה ובמהירות של 200 קשר וצריך לדחוף לזווית 45 מעלות מעלה...ואז על קו ה 45 מגיע איזה רצף של גלגולים או סנאפ רול בתוספת גלגול מסויים, אחרי סיום הרצף הקו של ה 45 חייב להמשיך ולהיראות לשופטים על הקרקע כ 45 מעלות קו, ואורכו אחרי רצף הגלגולים חייב להיות זהה לאורך הקו לפני רצף הגלגולים, לפני שנכנסים לתרגיל הבא.
עכשיו כידוע לכל אחד בזווית אף גבוהה מהירות המטוס יורדת, וכשהמטוס מאט זווית אף שמתוך התא נראית כשימור מצויין של 45 מעלות לא משקפת את זווית בה המטוס טס ביחס לקרקע, כשהמטוס נכנס לקו במהירות הוא באמת יוצר קו 45 אבל ככל שהוא מאט אפילו נקודת הייחוס נשמרת המטוס מתחיל להישרך קדימה בגלל חוסר אנרגיה ויוצר זווית נמוכה יותר למתבונן מן הקרקע...או במילים אחרות זווית אף וזווית גוף המטוס ביחס לקרקע זהות במהירויות גבוהות אבל זווית הגוף יורדת ביחס לזווית שימור האף כשהמהירות נופלת.
טייס בתחרות מודע לזה וצריך להמשיך ולהעלות את זווית האף מעל נקודות הייחוס ככל שהמהירות נופלת...
כמה להעלות ובאיזה קצב...בשביל זה מתאמנים עם מאמנים מאות ואלפי שעות כדי להגיע למקומות מכובדים בתחרויות
 
למעלה