מופע מסוף השבוע האחרון.

אין מה לעשות. כאשר חולמים, עובדים ומשקיעים,

מגיעים לתוצאות. ועוד אילו תוצאות....
ממש מלא הערכה. כל הכבוד מייק!
אריאל אריאלי
 

mike300L

New member
תודה!


 

mike300L

New member
חחח, למעשה זה לא היה בתכנון, אבל עשיתי 180 לכוון

המשאית, והבחנתי בחור ענק בתוך ענן העשן שלו וחשבתי לעצמי what a heck, why not...אבל מאוד היה חשוב לי לזהות את המשאית לפני הכניסה לענן, ה blast של מנועי הסילון בכוון שלי יכול להיות חם ולא נעים, בלשון המעטה.
לדאבוני הוא שרף את אחד המנועים עם פתיחת המירוץ, בדיעבד היה צריך שאגיע לקו הפתיחה ב 150KTS, מגלגל לטיסה הפוכה, והוא צובר מהירות ל 300 מייל לשעה ולמעשה עובר אותי לפני הגעה לאמצע המסלול, אבל שרף מנוע אחד מהשלושה עם הפתיחה, ובקושי הגיע ל 240 מייל לשעה, וללא תאוצה מספקת כדי לעבור אותי.
לא נורא, העיקר שהקהל נהנה זה מה שחשוב לנו כ performers.
 

mike300L

New member
מישהו העלה סרטון מהמופע, זווית מהקרקע, ניתן לראות חלק

מהתרגילים מנקודת ראות של הצופים על הקרקע, כנראה לא מהשורה הראשונה כך שהחסיר את כל היעפים הנמוכים שקרובים למסלול. ניתן להתרשם גם מטוסים אחרים שהיו במופע.

https://youtu.be/ZdHtptTTtOA
 

עמוס 2cv

New member
באיזה גובה התה הטיסה הפוך מעל המסלול ?

וחוץ מזה היה ממש מרשים
 

mike300L

New member
במדויק לא ידוע, מד הגובה מראה אפס בגובה הזה, אבל אני לא

מוריד עיניים מהאופק! בהנמכה אני בודק מהירות, אבל בהגעה לגובה הזה, בגלגול והטיסה ההפוכה זה רק מבט מעל האף אל האופק.
הגלגול מספיק גבוה מהקרקע שהכנף לא תפגע בזמן הגלגול, ולאחר מכן אני מנמיך עוד קצת בזמן הטיסה ההפוכה. כמה עוד מנמיך? עד שהראש, הלב ושאר חלקי הגוף אומרים מספיק עד כאן

בזמן הטיסה ההפוכה גם בסרטונים קודמים שהעלתי, אני מבצע פניות קטנות כדי לתקן ולשמור קו ישר בניגוד לסחיפת הרוח. פניות של 5-10 מעלות הטיה בערך עם הגה כוון כל כמה שניות.
המון אימון במשך שנים בגובה 3000 ויותר, מקדים לטיסה כזו, בזמן הטיסה ההפוכה אני לא חושב לאיפה להטות ואיזו רגל להכניס, זה קורה טבעי כשאני מזהה סחיפה לצד מסויים.
כל טעות קטנה תהיה פטאלית בגובה הזה, לכן אין מה לחפש שם ללא אימון מקדים.
דרך אגב המהירות היא החבר הכי טוב של הטייס שם, במידה ויש שיעול הכי קטן מהמנוע, אני אצטרך לגלגל ולצבור קצת גובה בכדי לנחות ביחוד אם לא נשאר מספיק מסלול לנחיתה קדימה, לכן מהירות עודפת כמה שאפשר עדיפה.
בד״כ בסביבות ה 160-180 kts. ב 140 ומטה לא נכנס להפוכה בכזה גובה.
 

טל ר

New member
היכרתי הרבה אנשים שטסו טיסה הפוכה במהירויות נמוכות מאוד

אבל אם להודות על האמת, כל האנשים האלו הטיסו טיסנים ולא מטוסים...
&nbsp
כל הכבוד, הופעה וסרטון יפים מאוד.
 

גיאלי10

New member
הופעה מדהימה ברמה מקצועית זהה לגמרי למופעי האירשאו באושקוש

 

שאולי46

New member
מדהים כרגיל


אתה מבצע וחי מה שהרבה מחזיקי רישיון טיס (וגם כאלו שלא) רק חולמים לעשות.
תמשיך לממש את עצמך, ליהנות, להדביק בחיידק וכמובן לשתף.
והכי חשוב, שמור על עצמך.
 

mike300L

New member
אלה נקראים Spades. כשהמאזנת יורדת ה spade שמחובר אליה

עולה קדימה וזווית ההתקפה שלו עולה, ובכך הוא מוריד עומס מהמאזנת.
זה ממש כמו הגה כוח הידראולי ברכב רק משתמשים בזרימת האוויר להקל את העומס מהסטיק.
באווירובטיקה הרבה תרגילים מצריכים תנועה של המאזנות עד הסוף, ולעיתים שמירה במצב הזה לאורך ממושך, ללא ה spades הכוח הדרוש היה מתיש.
ב סוחוי שמו שני spades על כל מאזנת.
 
שאלה: ע"מ למנוע פרפור

מוסיפים משקולות למשטחי ההיגוי באופן שייוצר שיווי משקל משני צידי צירי משטח ההיגוי.
האם תוספת ה "ספיידס", המשמשים, למעשה מעין "משוב חיובי" לא עלולה להגדיל את הסיכון מפני פרפור?
אריאל אריאלי
 

mike300L

New member
באקסטרה כמו בהרבה מטוסים מהירים מנעו פרפור ע״י מיקום

הציר לא בקדמת המאזנת אלא פנימה כמה אינטצ׳ים מהשפה הקידמית, בד״כ זה באחוזים מה Chord של המאזנת...
לא זוכר אם זה 20% פנימה או יותר, כל תכנון ומיקומו של הציר בהתאם.
את ה spade חיברו למאזנת גם כן לא בדיוק באמצע או בקידמת המשטח אל בנקודה מסוימת פנימה מהשפה הקידמית. מקווה שההסבר הזה מספק, מהנדס אווירודינמיקה יסביר את זה יותר טוב.
 
למעלה