מוצרי חשמל והחזרתם - מבקשת חידוד לחוק
רכשתי לפני החג(ב-16/09) שלוש מוצרי חשמל מוכרים מעוסק מורשה מוכר מסויים (אך לא מהרשתות הגדולות המוכרות למוצרי חשמל).
אחד ממוצרי החשמל הוא מקרר.
המוכרת אמרה כי עפ"י הנוהל על חברת הובלה מטעמה/מטעם חברת המוצר להוביל את המוצר עד לביתי. כך היה (את שאר מוצרי החשמל לקחנו אנחנו לבד, הם עדיין סגורים באריזה ומחכים שיבואו הטכנאים להתקין אותם).
כשהגיע המקרר פתחנו אותו מאריזתו והנחנו אותו במקומו הרצוי - לא חיברנו לחשמל!
למחרת עברתי במטלית לחה על המקרר ולאט לאט התחלתי להבין שהמקרר לא לטעמי, הפלסטיקה שם באיכות ירודה לדעתי, דבר שלא שמתי לב אליו בחנות.
התקשרתי לשירות הלקוחות של המקרר וכששאלתי למי לפנות במידה ואני מעוניינת להחזיר\להחליף את המוצר ענו לי כי כל התהליך מתנהל למעשה בחנות שממנה רכשתי את המוצר.
שמתי פעמיי לחנות ודיברתי עם אותה המוכרת שביצעה עימי את העסקה.
יידעתי אותה ברצוני, ציינתי בפנייה שהמכשיר לא חובר לחשמל ולא נעשה בו שימוש כלל וכלל. כששאלתי אותה לגבי החלפה של המוצר במוצר אחר - מקרר של חברה אחרת תמורת תוספת תשלום (במידה והמקרר האחר יעלה יותר וגם תמורת ההובלה וההחזרה) היא אמרה לי שאי אפשר.
כששאלתי לגבי החזרה של המוצר היא אמרה שוב שאי אפשר. שאלתי לגבי תשלום והחלפה של הפלסטיקה שלא מצאה חן בעיני - ושוב קיבלתי תשובה שלילית, לא ניתן.
ניסיתי לחפש את דף הנהלים שלהם בחנות לגבי החזרה של מוצר וכו'... אך לא הצלחתי למצוא דף כזה.
כשעמדתי ללכת היא אמרה לי בחצי צחוק שזה מה שיש לי עכשיו, שאשתמש בו 10 שנים ואזרוק אותו וזהו, נגמר הסיפור.
מיותר לציין שהמשפט הזה הרגיז אותי.
לפני ההגעה אל החנות בדקתי בחוק להגנת הצרכן, והבנתי כי כל עוד לא חיברתי את המקרר לחשמל (למרות פתיחת הקרטון) ולא ביצעתי בו שום שימוש, או פגיעה.. באפשרותי לבקש להחליפו\לבטל עסקה.
הבנתי שאחד מהשניים משקר לי (או חברת המוצר או מוכרת החנות שממנה רכשתי) - וכעת אני מעוניינת לקבל את כספי בחזרה (רק המקרר, שתי המוצרים האחרים מוכרים לי ואינני רוצה בהחזרתם) וללכת למקום אחר ולקנות מקרר של חברה אחרת.
החוק להגנת הצרכן ארוך ומסורבל, איבדתי את עצמי שם ולכן בחרתי להעלות כאן את שאלתי, לפני שאקפוץ בראש.
על מי בעצם חלה החובה להחזיר לי את כספי? (אני מניחה שלחנות ממנה רכשתי, אך אני רוצה להיות בטוחה) או שלמעשה אין שום חובה כזאת ואכלתי אותה? (שוב, רכשתי את המוצרים ב-16/9, לא נעשה באף אחד מהם שימוש וברצוני להחזיר רק את המקרר, המקרר נפתח והקרטונים שלו נזרקו, בחנות לא הצלחתי למצוא\לראות את דף נהלי החנות)
מה הם חובותיי - האם לא אקבל את המחיר המלא ששילמתי?האם עליי לשלם סכום מסויים על ההחזרה של המקרר? על הובלת המקרר המוחזר? על ביטול העסקה?
ומה הם זכויותיי?
באיזה דרישה עליי להגיע למוכרת או לחברת המוצר ועפ"י איזה חוק\סעיף?
בנוסף, בזמן "הבדיקה" של המקרר הוצאתי שתי מדבקות שהיו עליו (מין מדבקה עם ציור של שלוש כוכביות עלייה), אחד פנימי, ואחד חיצוני. כשהמשכתי בבדיקה הבנתי כי המקרר ממש לא לרוחי, והצטערתי על הורדת המדבקות. האם הורדת המדבקות תגרום לכך שלא אוכל להחזיר את המקרר???
מחכה לתגובתכם הכנה, הברורה והמחכימה! המשך יום טוב!
* ההודעה הנ"ל תיכתב בעוד פורום נוסף שנראה לי כי יכול לעזור *
רכשתי לפני החג(ב-16/09) שלוש מוצרי חשמל מוכרים מעוסק מורשה מוכר מסויים (אך לא מהרשתות הגדולות המוכרות למוצרי חשמל).
אחד ממוצרי החשמל הוא מקרר.
המוכרת אמרה כי עפ"י הנוהל על חברת הובלה מטעמה/מטעם חברת המוצר להוביל את המוצר עד לביתי. כך היה (את שאר מוצרי החשמל לקחנו אנחנו לבד, הם עדיין סגורים באריזה ומחכים שיבואו הטכנאים להתקין אותם).
כשהגיע המקרר פתחנו אותו מאריזתו והנחנו אותו במקומו הרצוי - לא חיברנו לחשמל!
למחרת עברתי במטלית לחה על המקרר ולאט לאט התחלתי להבין שהמקרר לא לטעמי, הפלסטיקה שם באיכות ירודה לדעתי, דבר שלא שמתי לב אליו בחנות.
התקשרתי לשירות הלקוחות של המקרר וכששאלתי למי לפנות במידה ואני מעוניינת להחזיר\להחליף את המוצר ענו לי כי כל התהליך מתנהל למעשה בחנות שממנה רכשתי את המוצר.
שמתי פעמיי לחנות ודיברתי עם אותה המוכרת שביצעה עימי את העסקה.
יידעתי אותה ברצוני, ציינתי בפנייה שהמכשיר לא חובר לחשמל ולא נעשה בו שימוש כלל וכלל. כששאלתי אותה לגבי החלפה של המוצר במוצר אחר - מקרר של חברה אחרת תמורת תוספת תשלום (במידה והמקרר האחר יעלה יותר וגם תמורת ההובלה וההחזרה) היא אמרה לי שאי אפשר.
כששאלתי לגבי החזרה של המוצר היא אמרה שוב שאי אפשר. שאלתי לגבי תשלום והחלפה של הפלסטיקה שלא מצאה חן בעיני - ושוב קיבלתי תשובה שלילית, לא ניתן.
ניסיתי לחפש את דף הנהלים שלהם בחנות לגבי החזרה של מוצר וכו'... אך לא הצלחתי למצוא דף כזה.
כשעמדתי ללכת היא אמרה לי בחצי צחוק שזה מה שיש לי עכשיו, שאשתמש בו 10 שנים ואזרוק אותו וזהו, נגמר הסיפור.
מיותר לציין שהמשפט הזה הרגיז אותי.
לפני ההגעה אל החנות בדקתי בחוק להגנת הצרכן, והבנתי כי כל עוד לא חיברתי את המקרר לחשמל (למרות פתיחת הקרטון) ולא ביצעתי בו שום שימוש, או פגיעה.. באפשרותי לבקש להחליפו\לבטל עסקה.
הבנתי שאחד מהשניים משקר לי (או חברת המוצר או מוכרת החנות שממנה רכשתי) - וכעת אני מעוניינת לקבל את כספי בחזרה (רק המקרר, שתי המוצרים האחרים מוכרים לי ואינני רוצה בהחזרתם) וללכת למקום אחר ולקנות מקרר של חברה אחרת.
החוק להגנת הצרכן ארוך ומסורבל, איבדתי את עצמי שם ולכן בחרתי להעלות כאן את שאלתי, לפני שאקפוץ בראש.
על מי בעצם חלה החובה להחזיר לי את כספי? (אני מניחה שלחנות ממנה רכשתי, אך אני רוצה להיות בטוחה) או שלמעשה אין שום חובה כזאת ואכלתי אותה? (שוב, רכשתי את המוצרים ב-16/9, לא נעשה באף אחד מהם שימוש וברצוני להחזיר רק את המקרר, המקרר נפתח והקרטונים שלו נזרקו, בחנות לא הצלחתי למצוא\לראות את דף נהלי החנות)
מה הם חובותיי - האם לא אקבל את המחיר המלא ששילמתי?האם עליי לשלם סכום מסויים על ההחזרה של המקרר? על הובלת המקרר המוחזר? על ביטול העסקה?
ומה הם זכויותיי?
באיזה דרישה עליי להגיע למוכרת או לחברת המוצר ועפ"י איזה חוק\סעיף?
בנוסף, בזמן "הבדיקה" של המקרר הוצאתי שתי מדבקות שהיו עליו (מין מדבקה עם ציור של שלוש כוכביות עלייה), אחד פנימי, ואחד חיצוני. כשהמשכתי בבדיקה הבנתי כי המקרר ממש לא לרוחי, והצטערתי על הורדת המדבקות. האם הורדת המדבקות תגרום לכך שלא אוכל להחזיר את המקרר???
מחכה לתגובתכם הכנה, הברורה והמחכימה! המשך יום טוב!
* ההודעה הנ"ל תיכתב בעוד פורום נוסף שנראה לי כי יכול לעזור *