מתי פנית? איך? בעלי אקספרס יש לך הגנת קונה עד תאריך מסוים
ואם הוא מתקרב אתה מקבל התראות לדוא"ל שההגנה עומדת להסתיים, אם טרם קיבלת את המוצר זה השלב שבו צריך לפתוח מחלוקת. אם לא עשית זאת בזמן (ואם עברו שלושה חודשים סביר שהוא כבר עבר) איבדת את הגנת הקונה דרך האתר. אתה יכול לפנות לחברת האשראי ולהצהיר על כשל תמורה (עלי אקספרס אתר גדול שהרבה ישראלים קונים ממנו, לחברת האשראי לא אמורה להיות בעיה להתקזז מולו).
 
מובן שאינך היחיד שזה קרה לו, אבל זה לא קשור לעלי אקספרס, זה קשור בעיקר לסין... גם כשהזמנתי ממוכרים סיניים מאיביי קרה (ויותר מפעם אחת) שהמוצרים לא הגיעו, ולמעשה פה ושם זה קרה אפילו בהזמנות מארה"ב או מבריטניה וממדינות מערביות אחרות (רק השבוע כתבה כאן מישהי שספר שהיא הזמינה מ-The Book Depository לא הגיע, וזה אתר מצוין). ככה זה שנסמכים על דואר רגיל, אין 100%. אבל צריך לדעת לפעול בזמן בהתאם לנוהלי האתר ולהגנת הקונה שהוא מספק לך.
 
עד היום פעלתי בזמן לפי ההנחיות ותמיד קיבלתי החזר כספי מלא על כל מוצר שלא הגיע, קיבלתי גם החזרים על מוצרים שלא כמתואר. לא התקשרתי, לא התכתבתי... הצגתי את המצב לאשורו בצורה עניינית והשתמשתי במערכת המחלוקת שלהם, היה בסדר גמור.