מוקד מידע ארצי טלפון 110

מוקד מידע ארצי טלפון 110

בזמנו החליט הפיקוד שעמדה אחת במוקד תענה על צרכי המידע של הציבור.
מה עשו ? הלכו ובנו מוקד מידע ארצי מיוחד שאליו מפנים אנשים.

ראשית, האירוע היה מקרה חירום ועל המוקד היה להעביר את המידע למי שצריך. לא יכול להיות שאירוע חי שמתרחש לא יטופל מיידית ע"י מוקד החירום, אלא יפנו את האזרח לטלפון 110 וכך יאבדו זמן ומידע יקרים, מה גם שהמידע הזה שעל פניו נראה בהול, נכנס לרשימת הידיעות שרובן קישקוש, ולכן זה לא מטופל בזמן.

שנית, על פי התקש"יר, אין לשלוח אדם להתקשר למשרד אחר, אלא אם צריך, אז להעביר אותו למען.

אין לי ספק שמי שהקים את מוקד המידע הארצי אין לו שום מושג על עבודת המשטרה, ואם בזכותי המוקד עבד מסודר משך 10 שנים וזכה לשבחים רבים, הרי עם בניית המוקד החדש, זרקו לפח את "תורת המוקד" (800 עמודים) וכך אין חומר תורתי לדורות הבאים, והתוצאה הנה היא לפניכם.

זה נקרא לשפוך את התינוק עם המים.....

 

מינהר

New member
לא מובן מה זה מוקד 110. מוקד אחד לא

מספיק? אם צריך מוסיפים לו עוד מוקדנים לפי הצורך. למה לבלבל את הציבור? אולי צריך בכלל 3 מוקדים או ארבעה לפי נושאים, ושהציבור ישבור את הראש לאן לטלפן. או צריך 6 מוקדים גם לפי חלוקה גאוגרפית. או אולי מענה ממוחשב, כמו בחברות ביטוח. כדי לייאש את הציבור, שלא יבלבלו את הראש.
 

יוליקה

Member
מנהל
זו היתה פאשלה והמפכ"ל הורה

להקים מוקד אחד בלבד - ארצי במקום מוקדים המחוזות.
ההפניה למוקד 110 היתה טעות או שטות והודו בזה.

אני זוכרת שהתקשרתי פעם מהיישוב שלי למוקד 100
ושאלתי אם הגעתי לעפולה... ואמרו לי לא הגעת לעירון....
אז שאלתי תוך כמה זמן תטופל בקשתי...לא ידעו להשיב לי....
 
טעות

אין שום קשר בין מוקד החירום טלפון 100 לדבר החדש שהוא מרכז מידע לאזרח טלפון 110. מבלבלים את הציבור בשימוש במונח "מוקד".

לגבייך, באיזור סמי-כפריים הופכים את משרד הקשר או יומן התחנה למוקד איזורי. ומוזר שדווקא תחנה כמו עירון היא המוקד של האיזור שלכם, בעוד ההגיון שזו תהיה עפולה. לדעתי הסיבה היא מבנית כיוון שיש מקום פנוי בעירון ובטיגארט של עפולה אין מקום, וזו כמובן סיבה ממש לא רצינית.

ראי את תגובתי למינהר.

 
הכינוי איננו נכון

"מוקד-המשטרה" הוא המקום שבו מתקבלות שיחות מטלפון 100 ושם הן מטופלות. המוקד הוא מוקד חירום ומתפקידו לטפל באירועי חירום שמתקבלים (כ-5000 שיחות טלפון ביממה) לכן יש חלק מהאנשים שמתפקידם לענות לטלפון וחלק שעובדים מול היחידות השונות באמצעות מכשירי הקשר, והם מסונכרנים.

הבעיה היתה שרבים מאוד מהאזרחים בעצם מטרידים את המשטרה בשיחות בקשר למידע כמו מה המספר לתחנת משטרה מסויימת (שזה יכולים לקבל מהשירות הטלפוני) כתובות של תחנות משטרה ומידע רב שאיננו מעניינו של מוקד החירום, כולל שאלות מטומטמות כמו: איזה קו אוטובוס נוסע לקרית שמונה.

היתה מחשבה שצריך להציב מישהו שיתן מענה לשאלות הללו שברור שלא ייפסקו, וישחררו את המוקד לטיפול בפעילות החירום המשטרתית.
כאשר נבנה המוקד החדש ברחוב אמץ, הוקצתה עמדה אחת שאליה הועברו כל השיחות שאינן חירום, והבנתי שמאוחר יותר יהיה לעמדה קו טלפון נפרד 110.

כמו יותר מידי דברים שמבוצעים לא נכון, הלכה המשטרה צעד אחד רחוק מידי ופתחה מרכז שירות ארצי וקראה לו בשם המוטעה "מוקד 110", אליו מפנים אנשים בניגוד לתקש"יר המחייב העברת השיחה ולא הפניית האזרח.

ציטוט מאתר המשטרה:
"מוקד 110 - קפיצה בטיב השירות לאזרח"
המוקד יספק מענה טוב יותר למבקשים לקבל מידע. לטקס החניכה הוזמנו נציגי משפחות החטופים שנרצחו. המפכ"ל: "תמיד נהיה כאן עבורכם"
01/06/2015 16:43:28 | יעל ערד
גולשים יקרים, אנו חונכים את מוקד המידע הארצי החדש של משטרת ישראל, שמספרו 110. המוקד הוקם כחלק משיפור השירות לציבור, במטרה להוריד את עומסי השיחות ממוקדי ה-100 שנועד למקרי חירום, ולתת קשב ומענה טוב יותר למי שמבקש לקבל מידע. הוא מסונכרן עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, על מנת לספק שירות למיליוני פניות.
סוף ציטוט.

כאן נעשה חטא על פשע כיוון שזה לא מוקד אלא "מרכז מידע לאזרח", וזה שהוא ארצי, מסרבל את הגישה אליו. כי כמה נותני שירות יכולים לאכלס אותו ? מה עושה מי שלא מצליח לקבל אותם ? מחייג 100 .....שמפנה אותו ל-110 וחוזר .....

הדבר התמוהה ביותר הוא שמרכז המידע נפתח כלקח כביכול אחרי רצח השלושה שהיה אירוע חירום. והרי הוא הוקם כמרכז מידע לאזרח ולא לטיפול באירועי חירום שלזה יש את מוקד-100.

יותר מזה, תמוהה לחלוטין היא התגובה כאשר בעת שכל המדינה על הרגליים והשוטרים עובדים ימים כלילות לחפש את המחבל, מתקשר אדם למסור מידע היכן המחבל נראה לפני זמן קצר, ומוקד החירום מפנה אותו למרכז המידע לאזרח.
יותר טימטום מזה קשה להכיל.

מי שאמר למגיבה במשטרה לאמר לאזרח שבא למסור מידע חירום, לפנות למרכז המידע לאזרח, או שלא קיבל מידע נכון, או שהוא איננו יודע את תפקידו.
שם כמובן המידע שלהם הועבר כמו אלפי הודעות של אזרחים שנבדקות אחת אחת, ועד שיגיעו אליה יעבור זמן רב, רב מידי.

ניסוח סופי של מטרות מרכז המידע לאזרח, גם הוא באתר המשטרה:
ציטוט-
מוקד מידע ארצי - 110
מוקד 110 מספק מידע בתחומי העיסוק המשטרתיים, בנושאים כגון תנועה ברחבי הארץ, כתובות וטלפונים של תחנות משטרה ועוד
הרעיון לפתוח מוקד מידע ארצי לשירות הציבור, עלה במהלך השנים האחרונות במשטרת ישראל, במסגרת הליך למידה ארגוני ארוך טווח.

הצורך בהקמת המוקד בעת הזאת, התחזק בעקבות מסקנות ועדת הבדיקה (ועדת ברקת) שמונתה בעקבות אירוע חטיפת שלושת הנערים (אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל). מסקנות הוועדה קבעו שיש לבצע הפרדה במוקדי ה-100 בין שיחות החירום לבין שיחות המידע, לצורך צמצום עומסי השיחות והגברת האפקטיביות של מוקדי החירום.

מניתוח השיחות במוקדי ה-100 עלה שכ-20% מכלל השיחות בשנה הן בקשות של אזרחים למידע מהמשטרה בתחומים שונים, ואילו 80% מהשיחות הוגדרו כדיווחים על מקרי חירום שונים (שוד, תאונת דרכים, התפרצות לבית, גנבת רכב, הקמת רעש, סכסוכי שכנים וכו').

על כן, מהלך של פתיחת מוקד מידע לאזרחים, בנפרד ממוקדי ה-100, יביא לצמצום בעומסי השיחות בקווי החירום, יסייע לטיפול יעיל יותר בדיווחים של אזרחים על מקרים המצריכים התערבות מיידית של המשטרה ושליחת ניידת לטיפול באירועים. נוסף על כך, המהלך יביא לטיפול אחיד, יעיל ומקצועי בתחום המידע לאזרחים, באמצעות מוקד המידע הארצי.
..........
תכלית עבודת המוקד היא לענות על שאלות האזרחים, לספק להם הסבר ברור והכוונה מקצועיים בתחומים שבאחריות המשטרה ועל פי החוק, או לחילופין להפנות את האזרחים למקום הנכון שיטפל בפנייתם (אם פנייתם איננה בתחום אחריות טיפול המשטרה), תוך חיסכון בזמן יקר מצד האזרחים.
תחומי עיסוק מרכזיים שבהם ניתן לקבל שירות
שאלות ובירורים שונים בנושא אכיפת חוק בתחומים כגון: עבירות תנועה, עבירות איכות חיים, רישוי עסקים, אבידות ומציאות, עבירות פליליות שונות ועוד.
מתן הסבר כיצד ניתן לקבל אישורים שונים מהמשטרה, בטרם ההגעה למרכז שירות לאזרח בתחנה (חוסך לאזרח זמן המתנה מיותר בתחנה).
מתן טלפונים וכתובות של תחנות משטרה, ושעות פעילות מרכזי שירות לאזרח.
מתן מידע אודות מועדי פתיחה או סגירת צירים בעקבות אירועים שונים שמנוהלים על ידי המשטרה, כגון: הפגנות, תהלוכות, אירועים שונים נוספים.
מתן הסבר לאזרחים כיצד עליהם לפעול או לנהוג בעת התרחשות מצבי חירום שבאחריות משטרת ישראל, למשל: בעת מצב בטחוני רגיש או בעת אירוע אסון המוני.

סוף ציטוט.

לי ברור לגמרי שהטיפול במידע היה כושל ובלתי מקצועי ומחייב נקיטת אמצעים נגד מי שלא עשה כנדרש.

אבל,
לפני מעל 25 שניםבדקתי את נוהלי המחוז ומצאתי שבנושא הפעלת המוקד ישנו נוהל בן 3 עמודים, כללי לגמרי שלא נותן מענה לשום דבר. כך במקרה של פשלה, אפשר תמיד להטיל את האשמה על המוקדאי, ואף אחד לא התייחס לעובדה ששוטרים לא רצו לשרת במוקד ומי שכבר היה שם, היה לא העיפרון הכי מחודד בקלמר.....

ישבתי משך שישה חדשים וכתבתי את "תורת המוקד-1986" שאושרה ב-1988.
זה נוהל בן מעל 800 עמודים, הכולל את כל עבודת המשטרה במוקד לפרטיי פרטים, וכך החלק הטכני של הפעלת מכשירי הקשר, הטלפונים והמחשבים.
כל שוטר חוייב תחת השגחתי ללמוד משך שבועיים את תורת המוקד ובסופו של דבר לעבור מבחן ארוך מאוד. כנ"ל גם כל שוטר חדש שהגיע למוקד כולל חיב"ה שהוחלפו אחר כך ב-שח"מ.
וכך, כל מי שפעל לפי תורת המוקד, היה מוגן, ואי אפשר היה לטפול עליו אשמות.
בנוסף לכך, מכיוון שאופי השירות במוקד החירום הוא בתפקיד סייר, אתה יכול לעבוד במקום מסודר ונח עם משכורת מבצעית, רק שתמיד לזכור שיש עליך אחריות עצומה .

בביקורי האחרון במוקד לפני כמה שנים, לא ראיתי את "תורת-המוקד".
האם זו היתה טירחה והשמידו את הנוהל?
האם בגלל זה העבודה כזו חובבנית ?
תמהני.

 

יוליקה

Member
מנהל
מאיר, אני אומרת לך מה שבעלי כל הזמן אומר לי

תפסיק לחיות בעבר... 1988 זה כמעט 30 שנה...
אתה יודע כמה מפכ"לים, וכמה ניצבים התחלפו מאז...
אתה יודע כמה נהלים חדשים ואיזה טכניקות הומצאו מאז....
נכון, אתה היית הראשון... אבל כמו שכבר לא עובדים ב-DOS
שהיה ב-1988... ומחשבים כבר לא נקראים אפילו פנטיום...
כבר אין אפילו כוננים דיסקים במחשבים....
כך אף אחד כבר לא זוכר מה היו הנהלים אז...
עובדה שאתה בעצמך אומר שביקרת לפני מספר שנים במוקד
ולא היה זכר לנהלים...
 
אני שמח לקבל שיעורים בהתקדמות הטכנולוגיה.

כמו כן הספקתי גם לשנות את נהלי העבודה לצרכי הכניסה למערכת חלונות ולהתגברות על באג שהפחיד את כל העולם Y2K (יצאתי לפנסיה בפברואר 2000)

הייתי במוקד בגלל בקשתם למחקר על המוקד לדורותיו ורצונם לחגוג זאת , וכמובן שהייתי שם ימים רבים לצורך המחקר, ב-2011 (כבר לא 1988) ובין היתר מצאתי שעובדים ללא נוהל הפעלה כי תורת המוקד כנראה הושלכה לפח.

כל מי שמגיע למוקד יושב ליד וותיק המלמד אותו את העבודה, ואחר כך משך זמן רב הוא כל הזמן צריך להתייעץ מה לעשות ואיך להגיב. בלתי מקצועי לחלוטין, חזרה לימים הרעים של המוקד, אבל עם מיכשור מתקדם.
בדיוק כפי שממנים מפ"כל מקצועי שהיה לו זמן חודש בלבד ללמוד את המערכת.
חובבני, אמרתי.

אם זה מה שהסקת מכל ההודעה הארוכה שלי, נו טוב.
אגב, כן, אני יודע מי המפ"כלים, והממ"זים שהתחלפו במחוז, כיוון שהייתי בראיונות איתם בהצעות לדברים שונים למרות שאני בגימלאות, זה ממש לא ענין אותם.....
את התוצאה המביישת אנחנו רואים.....

 

יוליקה

Member
מנהל
מאיר,,,קצת הומור...

קראתי כל שורה שלך... כמו תמיד!!!
ואני יודעת מתי פרשת לגימלאות... אנחנו חברים כבר כמה שנים!!
 
אני מבטיח לך שההתנהלות שלהם היום מכעיסה מאוד

כמו בשיר הילדים ההוא שמספר שהילדים היום מומחים בטלפונים ומחשבים, אבל יוצאים אנאלפאבתים. ואני רואה זאת בתכתובות בפורומים שונים, כיצד הצעירים לא יודעים עברית וכותבים בשגיאות גסות למדי.

לא יכול להיות שמתקדמים טכנולוגית אבל מפגרים במקצוענות.

כמי שתמיד רוצה להגן על המשטרה (פעם שוטר, תמיד שוטר) זה חורה לי יותר מאשר לציבור בכללותו כאשר אני מגלה חוסר מקצוענות או יחס לא נאות.

כמו התגובה המטורפת לטלפון מהצעירים שנחטפו ונרצחו אחר כך במוקד שומרון, כמו התגובה הבלתי הגיונית למידע על מיקום המחבל לפני זמן קצר, להפנות את האזרח לחייג לטלפון 110 שתפקידו רק לתת מידע כללי לאזרח ולא לעסוק בפעילות מבצעית למרות שהוא בנוי להחליף את המוקד במקרה של כשל מערכות.

מי שאחראי למעשה כזה הייתי מעיף לכל הרוחות וגם את מפקד היחידה שלא היה מעורב. ידיעה כזו לא מפנים לשום מקום, לוקחים כל מידע אפשר מהמודיע ומעבירים ליחידה הנוגעת, ולא משחקים ראש קטן ומעבירים למרכז המידע לאזרח שיעשו מה ? יתנו לאזרח את מספר הטלפון של היחידה המטפלת ?
גם את זה כנראה לא עשו אלא העבירו זאת כידיעה רגילה שהמתינה לתורה להיבדק יחד עם עוד מאות או אלפי ידיעות .

תשאול נכון ומקצועי היה נותן תוצאות טובות.
שמעתי את שיחת הטלפון, זה היה מביש. פעמים המגיבה בקשה להמתין כי היא מתייעצת. אשתי ישר זרקה:"זו בטח שח"מ שלא יודעת שום דבר".

 

יוליקה

Member
מנהל
לא יכול להיות שמתקדמים טכנולוגית אבל מפגרים במקצוענות-בינגו!

מסכימה עם כל מה שכתבת!!
 

מינהר

New member
מאיר, הכדור שקבלת הוא לפרפור פרוזדורים?

היום הרופאה של אמא שלי התחילה להתיעץ אתי על קומודין למניעת פרפור פרוזדורים לעומת איזה תרופות חדשות, שלא צריך לעשות בדיקת דם כל שבוע, אלא עולות כסף.[לא בסל]. ואולי פחות עושות דימומים פנימיים.
אני לא מבינה בדברים האלה. אמרתי לה- תמליצו אתם .
יש לך איזה מושג?
עד עכשיו אמא שלי לקחה אספירין, ולא היו לה בעיות לב. היא בת 94.
 

יוליקה

Member
מנהל
מינה, כדור לדלול דם

אינו שייך לפרפורים בלב.
את הקומדין נותנים לדלול דם למי שעבר אירוע מוחי...
דלול הדם נועד למנוע קרישת דם...
אבי ז"ל קיבל קומדין כבר בשנת 1979... כי גופו ייצר
קרישי דם... הקומדין לא התאים לו...
אמי ז"ל גם קיבלה כדור אחר למניעת קרישי דם .
וזה לא קשור לפרפורים בלב.
 

מינהר

New member
תודה, יוליקה. אמרתם אותו דבר, את ומאיר,

אז אני מניחה שזה כך. ואצטרך לשאול את הרופאה של אמא שלי מה הקשר.
 
לא פירפור אלא ריפרוף פרוזדורים

אם זה היה פירפור, הייתי בטיפול נמרץ.

הקומאדין מיועד כמו שאמרה יוליקה לדילול הדם, ונכון שצריך לעשות בדיקת דם, בהתחלה פעם בשבוע אבל אחרי 3-4 פעמים כשמגיעים למסקנה מה הוא המינון, רק פעם בחודש לפיקוח על המינון.
אני התחלתי בגלולה ליום, והיום אני לוקח ארבע פעמים בשבוע חצי גלולה.

אני מחזיק באופן קבוע אישורים של הרופאה לפעם בחודש, ומזמין את "מעבדה עד הבית", הם לוקחים דם אצלי בבית ועד הצהריים אני יכול להיכנס למחשב ולראות או להדפיס את התוצאות.
את התוצאות מקבלת גם הרופאה, ואם יש חריגה בולטת, היא מתקשרת אלי להורות לי לשנות מינון.
בכל מקרה הרופא מקבל דיווח למחשב שלו ואת יכולה לברר את המידע בבית במחשב באתר קופת חולים www.clalut.org לקבוע שם משתמש וסיסמא ולתעד אותם שלא תשכחי (אצלי זו מדבקה בשולי המסך, קוד שלי ושל אשתי).

נכון שיש תחליף לקומדין שההבדל בינייהם שבתרופה ההיא לא צריך בדיקות דם, אבל היא עולה כסף אלא אם את עומדת בקריטוריונים מסויימים, לי חסר משהו כמו חצי אחוז כדי לקבל את התרופה בחינם..

תרופה אחרת שנקראת פרוקור/אמודיוקור מיועדת להסדרת התנועת הפרוזדורים, ולצורך סילוק התופעה לקחתי כמו כפולה , משמע 2 גלולות ליום, למשך שבועיים וממש אחרי יומיים זה כבר עבר, כיום לוקח גלולה וחצי למשך שלושה חדשים כדי למנוע אפשרות שהריפרוף יחזור.

ונכון, אין קשר בין שתי התרופות, אלא אם היא זקוקה כעת לשתיהן, והתוצאה של התרופות מצויינת , ואם אין לה בעיה לתת דם , אז גם קומדין בסדר.

יש לכם שירות "מעבדה עד הבית" ?
כי אז הכל קל ,החובש מגיע הביתה ועושה את כל העבודה בלי שתקומי מהכורסה, זה עולה לי 45 שקלים לביקור.
תוכלי לברר אצלם בטלפון שלהם 1-700-500-616
 

מינהר

New member
מאיר, תודה. כלומר אין קשר בין התרופה שמונעת חזרה

של פרפור הפרוזדורים ובין קומודין לדילול דם, כן? ואת התרופה למניעת פרפור לוקחים רק תקופה מסוימת, במקרה שלך 3 חודשים?
אמא שלי מקבלת תרופה כזו מהבי"ח כבר שבועיים וחצי.
תודה על ההסבר ועל הרעיונות של שרות עד הבית.
אז ממש לא הבנתי למה לדברי הרופאה לא יספיק האספירין שלקחה עד כה.
 
ריפרוף, לא פירפור.

אני לא רופא אבל מהתווית שתי התרופות הן כתובות במפורש שמטרתן אחרת.

קומאדין: "פעילות רפואית- נגד קרישת דם.
פרוקור/אמיודקור: "פעילות רפואית- טיפול בהפרעות בקצב הלב של חדרי הלב המתבטאות בעיקר בפעימות לב מהירות, גם במצבים של מחלת העורקים הכליליים ו/או במצבים של תיפקוד לקוי של חדר הלב השמאלי".

מכיוון שאני גם חולה באי ספיקת לב וגם מושתל קוצב לב עם סיכוני ריפרוף פרוזדורים, אני מקבל את הפרוקור כל יום גלולה (200 מיליגרם), כאשר קבלתי את הריפרוף נאמר לי להכפיל את הגלולות (400 מיליגרם) לשבועיים, וכעת אחרי שזה עבר, אני אמור לקחת גלולה וחצי (300 מיליגרם) לשלושה חדשים, ואז לחזור לגלולה אחת ביום (200 מיליגרם).

תפקיד האספירין : "מיליוני בני אדם בעולם נוטלים את האספירין מדי יום. הוא מצליח למנוע התקפי לב ושבץ מוחי, ולפי מחקרים חדשים יש לו גם אפקט מגן מפני מחלות הסרטן למיניהן. אבל לאספירין יש תופעות לוואי לא פשוטות, הוא מתנגש עם תרופות אחרות ולא כל אחד יכול ליטול אותו. אילו שאלות אתם צריכים לשאול את עצמכם ואת הרופא שלכם לפני שאתם מתחילים עם הכדור הראשון".

הוא יעיל גם בהורדת חום הגוף, עיכוב היצמדות טסיות הדם (מניעת אגרגציה, מכונה לעתים קרובות "דילול דם") ולכן משמש כתרופה נוגדת-קרישה, וכן בטיפול בדלקות כרוניות כגון דלקת מפרקים.

אולי בענין מניעת קרישה הקומדין חזק יותר מהאספירין, אולי, צריך לברר.

 

מינהר

New member
מאיר, תודה על ההסבר המפורט בענין מוקדי

המשטרה.
כלומר, היו צריכים לטפל ב-100 במידע החם שהבוס של הבנות העביר, כן?
 
למה אני זועם על מה שקרה ?

כי זה הכי פשוט בעולם: לקחת מהמודיע את מירב הפרטים כמובן עם שמו והטלפון ושמות הבנות, להודות לו ומיד טלפון ליחידה החוקרת (או חקירות ירקון או הימ"ר מי שמטפל) ולמסור את הפרטים, או שבכלל אם זה בהול, להעביר את המידע ברשת הקשר.
פשוט.

 
למעלה