מוקצים מחמת מיאוס ומומרים למיניהם
יהודים יקרים - מה דעתכם בנוגע לשאלה מסוימת: האם ראוי לנהל כל סוג של ויכוח או תכתובת עם : 1) מומר לנצרות. 2)מוציא שם רע להכעיס. האם הנ"ל ראויים להתייחסות ? הבא ונתבונן במאמר הבא: רשע, מה הוא אומר? מה העבודה הזאת לכם - לכם ולא לו לפי שהוציא את עצמו מן הכלל וכפר בעיקר, אף אתה הקהה את שיניו ואמור לו בעבור זה עשה ה´ לי בצאתי ממצרים . לי ולא לך, אילו היית שם לא היית נגאל ! נשאל מרן זצ"ל: מדוע להקהות את שיניו, מדוע לא להסביר לו שדרכו שגויה ולנסות להשיבו למוטב ?! שמעו מעשה שהיה: בעיר אחת היתה חנות בבעלות יהודית שמכרה בשר טרפה ר"ל. באו בעליה אל הרב וביקשו... הכשר ! תמה הרב: כיצד אוכל לתת הכשר והחנות מוכרת טרפות ונבלות ! השיבו הבעלים: היא גופא - יעניק הרב אישור, שאנו מוכרים בחנות זו טרפות ונבלות, והחנות טרפה לחלוטין ! לקחו את המכתב, מסגרוהו ותלוהו על הקיר מאחרי הדלפק לנוכח דלת הכניסה. ראו הכל מכתב ממוסגר ובו שם הרב חתימתו וחותמו - ונהרו לקנות בחנות . איש לא טרח לקרא באותיות הקטנות ! כיוצא בכך, ברגע בו טורח הרב להשיב לשאלות הרשע ולסבר אזנו, מקבל הרשע הכשר לבוא בקהל, בר שיח הוא, ושאר הבנים עלולים לקבלו לחברתם ולהיות מושפעים ממנו. לפיכך חייב הרב להקפיד שלא תהיה כל שייכות ביניהם ולהבהיר שאינו בר שיח כלל ועיקר !
יהודים יקרים - מה דעתכם בנוגע לשאלה מסוימת: האם ראוי לנהל כל סוג של ויכוח או תכתובת עם : 1) מומר לנצרות. 2)מוציא שם רע להכעיס. האם הנ"ל ראויים להתייחסות ? הבא ונתבונן במאמר הבא: רשע, מה הוא אומר? מה העבודה הזאת לכם - לכם ולא לו לפי שהוציא את עצמו מן הכלל וכפר בעיקר, אף אתה הקהה את שיניו ואמור לו בעבור זה עשה ה´ לי בצאתי ממצרים . לי ולא לך, אילו היית שם לא היית נגאל ! נשאל מרן זצ"ל: מדוע להקהות את שיניו, מדוע לא להסביר לו שדרכו שגויה ולנסות להשיבו למוטב ?! שמעו מעשה שהיה: בעיר אחת היתה חנות בבעלות יהודית שמכרה בשר טרפה ר"ל. באו בעליה אל הרב וביקשו... הכשר ! תמה הרב: כיצד אוכל לתת הכשר והחנות מוכרת טרפות ונבלות ! השיבו הבעלים: היא גופא - יעניק הרב אישור, שאנו מוכרים בחנות זו טרפות ונבלות, והחנות טרפה לחלוטין ! לקחו את המכתב, מסגרוהו ותלוהו על הקיר מאחרי הדלפק לנוכח דלת הכניסה. ראו הכל מכתב ממוסגר ובו שם הרב חתימתו וחותמו - ונהרו לקנות בחנות . איש לא טרח לקרא באותיות הקטנות ! כיוצא בכך, ברגע בו טורח הרב להשיב לשאלות הרשע ולסבר אזנו, מקבל הרשע הכשר לבוא בקהל, בר שיח הוא, ושאר הבנים עלולים לקבלו לחברתם ולהיות מושפעים ממנו. לפיכך חייב הרב להקפיד שלא תהיה כל שייכות ביניהם ולהבהיר שאינו בר שיח כלל ועיקר !