מורים להוראה מתקנת

טיקים../images/Emo42.gif

תודה לך אוסנת לא ברור לי מה זה בדיוק אומגה 3 והיכן אוכל להשיג לקוא אותו
 

דליה.ד

New member
תוספי מזון אינם משנים התנהגות

ועד היום לא הוכח קשר. הדבר היחיד שזה גורם הוא להתעשרות כל אותם מפרסמים ומשווקים של אותם חומרים "טבעיים" שעד היום לא הוכחה יעילותם באופן אמפירי!
 

dorina

New member
מורים להוראה מתקנת

אני אמא לילד בכיתה ד´ העל הפרעת קשב וריכוז ולילד בכיתה א´ שעדיין לא אובחן אך יש לו קשיים רבים בכיתה הן בתחום הלימודי זיכרון חלש מאוד למרות שזכרונו לטווח הארוך ממש מדהים ויש לו בעיות בתחום הריגשי ולאחרונה גיליתי אצלו אפילו טיקים באזור הפנים שאני לא יודעת מה המשמעות שלהם ואיך להתמודד איתם (זוהי תופעה ממש חדשה). אני מחפשת סיוע ללימודי בני, לבני הגדול דרכים ללמד אותו איך ללמוד ולהתארגןולבני הקטן גם דרכים ללמוד. עלי לציין שבמהלך השנה הבן הקטן היה אצל מורה להוראה מתקנת אבל היה לנו קשה כלכלית (פעמיים בשבוע כ- 1000 ש"ח לחודש- ממש משכנתא) האם ישנם פתרונות ממערכת החינוך או קופות החולים או מרכזים אחרים? ואם ישנם מורים מומלצים באזור המרכז (ת"א, ר"ג, גבעתיים) אשמח לקבל תגובות
 

דליה.ד

New member
שלום דורינה

מדבריך אני מבינה בנך הגדול מאובחן כבעל adhd , האם הוא מטופל בריטלין? אם הוא מטופל בריטלין ואז מופיעים הטיקים...צריך לפנות לנוירולוג. שימי לב, כי אם הטיקים מופיעים שלא תחת ריטלין אז זה חשוב לאבחנה המבדלת! יש ילדים עם הפרעת קשב וריכוז שיש להם "טיקים" כחלק מהתסמונת, אבל אם הטיקים מופיעים תחת השפעת ריטלין זה כבר סיפור אחר. אם הילד מאובחן, איני מבינה מדוע בית הספר לא נותן לו שעות הוראה מתקנת ועליך להוציא זאת מכיסך. אצלינו בבית הספר, ילדים מאובחנים שהומלץ להם על הוראה מתקנת או ריפוי בעיסוק או תרפיות מקבלים את זה במסגרת "סל שח"ם". פני לשפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי) באיזור מגורייך ובררי מה מגיע לך. אני ממליצה לך להתייעץ עם זהבה, עמיתתי לניהול פורום "adhdלקויות וזכויות" היא מומחית בזכויות הורים בנוגע למערכת החינוך. מספר הפורום 201, תמצאי אותו באשכול התמיכה ברשימת הפורומים. אפרופו דיאנה מדוע הפורום של מופיע באשכול משפחה ולא באשכול חינוך, או תמיכה?
 

Diana M

New member
סל שח"ם

סל שח"ם הוא משאב המיועד לילדי חינוך מיוחד בלבד. במוסדות חינוך מיוחד . ובכתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים. סל שח"ם, ראשי תיבות של "שרותי חינוך מיוחד", נועד לתרפיסטים באמצעות הבעה ויצירה ולמטפלים פרא רפואיים בלבד. הוא לא נועד להוראה או למורים בכלל. ילדים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכתות רגילות, אינם נהנים משעות שהמקור שלהן הוא סל שח"ם. ילדים אלה מקבלים סיוע מסל אחר, סל שילוב. במסגרת שעות אלה ניתן לקבל הוראה מתקנת טיפול פרא רפואי ותרפיות לסוגיהן. דיאנה
 

Diana M

New member
קטגוריה

ודבר נוסף...
הפורום הוא פורום מומחה בתחום החינוך המיוחד ולא פורום תמיכה, אם כי המצב הרצוי מאוד מבחינתי הוא שילוב של השניים. הוא מופיע תחת משפחה מפני שאין קטגוריית חינוך (עדיין) כאשר תפתחת כזו יתכן ויעבור עם פורומים נוספים העוסקים בנושאי חינוך ונמצאים כרגע תחת משפחה.
אני שמחה שאת איתנו, ואני נהנית לקרוא את תגובותיך הן כאשר את מגיעה ממקום של אשת מקצוע והן ממקומך כאם. דיאנה
 

Diana M

New member
הוראה מתקנת

שלום דורינה וברוכה הבאה
אלינו. האם בנך בכתה א´ אובחן כילד עם הפרעת ריכוז וקשב? ואם כן האם הוא מטופל בטיפול תרופתי? . מידע זה חשוב מאוד לצורך מתן תשובה. לעיתים מופיעים טיקים בעקבות קבלת טיפול תרופתי. במקרה כזה יש לשוב מייד לרופא המטפל (נוירלוג ילדים) להיוועצות. במידה ובנך אינו מטופל תרופתית והטיקים הם תופעה חדשה מרבית הסיכויים כי אין מדובר בתופעה על רקע נוירלוגי אלא על רקע ריגשי. הטיק הוא לעיתים סימן למצוקה , לחץ, או כל קושי ריגשי אחר. בדרך כלל מומלץ שלא להתייחס לטיק עצמו. לא להעיר הערות לא חיוביות ולא שליליות. לנסות לזהות את הגורם הרגשי ושם לנסות ולרווח. בדרך כלל הטיק יחלוף מעצמו כפי שהופיע , אך אם לא תטופל הבעיה הריגשית הוא עשוי לשוב או לחליפין עשויים להופיע סימפטומים אחרים. (לעיתים הבעיה הריגשית היא זמנית וממוקדת) בענין הסיוע, אני מבינה כי בנך לומד בכתה א´ רגילה. ילדים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכתות רגילות מתחלקים לשתי קבוצות. כאלה השייכים לעדיפות א´ לצורך קבלת שעות סיוע וכאלה השייכים לעדיפות ב´. לעדיפות א´ שייכים ילדים: ליקויי חושים, בעלי נכויות פיזיות קשות, ילדים אשר למדו שנה קודם בחינוך המיוחד, ילדים אשר עברו ועדת השמה, ילדים שחזרו מפנימיות לילדים בסיכון. לעדיפות ב´ שייכים כל שאר הילדים. בזמן שלגבי ילדים בעדיפות א´ אין לבית ספר שיקול דעת, כל ילד בעדיפות א´ הזקוק לסיוע , יקבל מענה במסגרת המשאבים הקיים בבית הספר. הרי שלגבי עדיפות ב´, שיקול הדעת הוא לחלוטין של בית הספר. ישנם למשל בתי ספר אשר מחליטים על מדיניות של אי מתן סיוע בכתות א´ , כי הילדים עדיין צעירים וזקוקים להסתגלות. אחרים למשל נותנים סיוע רק לכתות הצעירות, כי יכולת ההשתנות של ילדים צעירים היא גבוהה יותר. אחרים יתנו סיוע רק לליקויי למידה רב תחומיים ואחרים ישקיעו את כל השעות בפרוייקט להתמודדות עם הפרעות התנהגות קשות. אין זה משנה, הרעיון הוא שאין מחוייבות של בית ספר לתת שעות לכל הילדים הנמצאים בקבוצת עדיפות ב´. בפועל, במרבית בתי הספר מנסים לתת מענה למגוון רחב ככל שניתן של קשיים בכל הרמות והכתות. אך עדיין ישנם ילדים ללא סיוע מספק. מה את יכולה לעשות? ובכן, תחילה ליזום שיחה עם בעלי הדעה בנושא הטיפול בפרט בבית הספר, יועצת, פסיכולוגית בטח ובטח מנהלת. לשתף את הצוות במצב הנוכחי , שמן הסתם מוכר להם היטב. ולברר מה ניתן לעשות עבור ילדך במסגרת בית הספר. יש להניח כי מענה מושלם לא ינתן, לכן, כדאי ורצוי לבדוק מה עוד ניתן לעשות מחוץ לבית הספר. פניה לקופ"ח וברור האם במסגרת הביטוח המשלים ניתן לקבל הוראה מתקנת. זה אמנם עדיין לא שגרתי , אך ידוע לי כי קיים בכל זאת. ניצן, עלות שיעור של הוראה מתקנת בניצן, היא כמחצית הסכום משיעור פרטי. שווה בדיקה. סטודנטיות לחינוך מיוחד, נכון עדיף מורה מקצועית ומנוסה, אך סטודנטית בשנה ג´ בהחלט יכולה לתת מענה לא רע בעיקר אם תקבל הדרכה ממדריכת השילוב של בית הספר, או מהמורה להוראה מתקנת, או ממאבחנת. וגם זו יכולה להיות התרומה של בית הספר לטיפול של שעות אחר הצהריים. (רשימת מורים מומלצים ניתן לקבל בבית הספר מהיועצת או מהמורה להוראה מתקנת) כמו כן שווה לברר האם ישנו מרכז למידה אליו ניתן להגיע באמצעות הפניה של בית הספר. (יש כאלה בחלק מהערים והאזורים) במידה ובאיבחון תהייה גם המלצה לגבי טיפול פרא רפואי, ניתן לקבל השתתפות של קופת החולים עד גיל 9. מקווה כי עזרתי במשהו. ואני כאן ליעוץ נוסף. דיאנה ממתינה לשמוע כיצד הדברים מתקדמים
 
למעלה