מותר לקונה להחזיר כי המוצר לא מצא חן בעיניו?

מותר לקונה להחזיר כי המוצר לא מצא חן בעיניו?

היי,

מכרתי עדשת מצלמה במצב מצוין כאשר תיארתי בדיוק את מצבה וצילמתי תמונות מצוינות שממחישות את מצב הטוב מאד.

לחבילה לקח כ-40 יום להגיע ללקוח בקנדה.. אך הוא לא לחץ ובאמת היה בסדר גמור(מנומס ולא לחוץ).

לפתע אני מקבל את הפנייה הזו - החזרה כי הוא לא מרוצה מהוידאו כי הזום עושה רעשים) מדובר בעדשה מסדרת budget שבאה עם מצלמות ברמת כניסה.
הליסט הוא Returns: Not accepted.

אני ממש לא יודע מה לעשות איתו... לא בא לי להתעסק שוב עם המכירה השילוח.

מה עלי לעשות?
אודה לסיועכם.
כל טוב.

 

naf86

New member
תלוי בך

כנראה שאצלך ההגדרות הן לא לקבל החזרים. לכן זה נותן לך אופציה לדחות את ההחזר.
אבל לקוח כזה שבהחלט מתנהג בצורה מנומסת, יכול להפגע אם לא תקבל את ההחזר. הוא עלול להשאיר פידבק שלילי או לא לקנות יותר.
אז זה תלוי בך איך להמשיך.
 
הוא כבר השאיר פידבק

העניין הוא שפשוט לא בא לי להתעסק שוב במכירה שילוח וכו.
מה עם הזמן שלי?
לעניות דעתי איביי זה לא אמזון/אסוס.
זו מכירה של מוצר משומש.
מצד שני הוא באמת נחמד.

*הוא כבר השאיר פידבק. אין לי מושג כמה כוכבים דירג בכל סעיף. אך ציין כי המשלוח ארך זמן ארוך "אך לא באשמת המוכר"
 

naf86

New member
טכנית אתה יכול להגיד לא

אחד האופציות זה לסרב לקבל את ההחזר.
הלקוח יהיה מאוכזב, אתה תשאר עם הכסף, הוא בחיים לא יקנה ממך שוב וימליץ לאחרים לא לקנות ממך.
&nbsp
אז זה תלוי אם אתה רוצה לעשות מכירה ולשכוח מזה גם אם הלקוח מאוכזב, או לתת שירות לקוחות.
האם אתה רוצה להיות צודק או חכם?
 

Amiram_e

New member
הכוונה ב"לא מקבל החזרות" היא לגבי החזרה בתום לב

סתם "כי לא בא לי על המוצר".
במקרה שלך, מדובר על סעיף "מוצר לא כמתואר". הלקוח לא מרוצה מהמוצר.
על פי שיטתך, אם העדשה היתה מגיעה שבורה, או לחליפין, היתה מתפרקת אחרי שבוע גם לא היית מקבל החזרות?
זה לא עובד ככה.
מבחינת איביי , ללקוח יש גיבוי ויותר מכך, עלות המשלוח תהיה עליך - המוכר.
אתה צריך להבין שכמוכר באיבי אתה נדרש לרמת שירותיות.
השם של איביי כפלטפורמת מכירות נגזר מהמוכרים שלה והם יעשות הכל ששמם לא יפגע.
אם הייתי רוצה למכור ולשכוח היית צריך לפרסם ב"יד 2".
 

naf86

New member
הוא לא פתח תיק של "לא כמתואר"

אם הוא היה פותח תיק כזה, איביי היה מכריח את המוכר לקבל את ההחזר. פה הקונה פתח תיק של התחרטות והשאיר את ההחלטה בידי המוכר. המוכר יכול לסרב.
 
תגובות לעונים האדיבים


* מצד אחד הלקוח נחמד והיה סבלני.
מצד שאני אני לא רוצה להתחיל שוב - למכור...לשלוח ואולי ליפול על עוד לקוח ניג'ס
מצד שני - למרות שהוא כבר השאיר פידבק (חיובי אך עם דירוג נמוך על השילוח)
אני לא רוצה גם לאכזב אותו.
לי ברור, כאחד שקנה מאות פעמים, שבחיים לא הייתי חושב לבקש להחזיר מוצר כי לבסוף זה לא כלכך מתאים לי.

* אין ספק - החזרת מוצר באיביי, בשונה מאמזון לדוגמא, לא מאד מקובלת ובטח ובטח שהמוכר מסווג את המכירה ככזו שלא ניתן להחזיר את המוצר.

כמובן שאם היתה מתפרקת הייתי לוקח על כך אחריות.
אך זה לא המקרה.

חייב להבין משהו מוזר שנכתב בתגובתך:
"מבחינת איביי , ללקוח יש גיבוי ויותר מכך, עלות המשלוח תהיה עליך - המוכר.
אתה צריך להבין שכמוכר באיבי אתה נדרש לרמת שירותיות."
"השם של איביי כפלטפורמת מכירות נגזר מהמוכרים שלה והם יעשות הכל ששמם לא יפגע."

"אם הייתי רוצה למכור ולשכוח היית צריך לפרסם ב"יד 2"."

אין לי בעיה לעמוד בסטנדרט השירותי שאיבי מתווים...אני כזה.
השאלה אם יש ל-eBay איזושהי דרך לחייב אותי לקבל את המוצר בחזרה לאחר שהלקוח השאיר פידבק חיובי ואישר תקינות המוצר?

דעתכם?

תודה רבה
 

naf86

New member
האם אתה רוצה להמשיך למכור באיביי?

אם זה מכירה חד פעמית, לא צריך להיות אכפת לך.
אם אתה מתכנן להיות מוכר קבוע, לטפל בהחזרים זה חלק מהאחריות שלך כמוכר.
&nbsp
אני כמוכר לפעמים מקבל החזרים. אני לא רוצה שבסוף המכירה ישאר לקוח מאוכזב, גם אם אני צודק.
 
כתבתי למוכר בדיספוט

והסברתי לו את הפוליסי והצעתי לו החזר של 20$(מתוך 140$).
מיוזמתו החליט לסגור את הקייס והתנצל.
כתבתי לו בפרטי שאני מודה לו על כך וזהו.
סה"כ הלקוח באמת מצוין מלכתחילה והיה סבלני עם המשלוח שארך 40 יום (!)
תודה רבה
 

Amiram_e

New member
סלח לי אבל הגישה שלך אינה שירותית בכלל

כשאתה מנהל עסק של מסחר אלקטרוני, אתה לא מחליט החלטות שירותיות על פי "הלקוח כבר השאיר פידבק". מה אתה אומר בעצם? הלקוח כבר לא ידפוק אותי בשלילי אז אני עכשיו חופשי להחליט אם בא לי לתת לו שירות.
אם היית במקומו, האם היית רוצה שמוכר יגיד לך שזו בעיה שלך ואין לו כוח להתעסק שוב עם המכירה?
או שאתה מנהל עסק רציני, או שסתם החלטת למכור חד פעמית ובמקרה זה איני רואה שום יתרון למכור באיביי, בישראל המחירים יותר גבוהים, אולי היית אפילו מוכר במחיר יותר אטרקטיבי ביד 2.
אני בכלל לא מגדיר שום ליסט ללא החזרות. זה לא מקובל ולא פייר.
אם הלקוח מחליט להחזיר כי סתם התחרט, אני גובה restocking fee של 20 אחוז. כמובן שהמשלוח יהיה על הקונה.
הקונה עושה את החשבון שלו.
אם היתה תקלה אז ברור שאני מחוייב לעמוד בכללים של איביי.

אביי לא יכולים להכריח אותך להסכים להחזרה , אלא אם הלקוח יבצע אסקלציה.
גם בעל חנות בקניון לא מחוייב להסכים לכל דבר. הוא עושה את זה כי הוא רוצה לקוחות חוזרים.
תעשה ת השיקול שלך האם אתה רוצה שהחנות שלך תמריא לאנשהו.
 

naf86

New member
ביטלו את "Restocking fees"

אם מוכר לא מאפשר החזרות, לקוחות פשוט יפתחו תיק של "לא כמתואר". ברוב המקרים, איביי יקחו את הצד של הקונה, ואז ממילא המוכר מחויב לקבל ולשלם על החזרות.
 
למעלה