מו"מ מתקדם של חח"י ופרטנר להשקעה במיזם הסיבים

wizard8

New member
מו"מ מתקדם של חח"י ופרטנר להשקעה במיזם הסיבים

פרטנר מתנה השקעה של מיליוני שקלים בפרויקט בכך שתהיה תמיכה נוספת של המדינה בפרויקט ועצירת ביטול ההפרדה המבנית בבזק.

חברת פרטנר מנהלת מו"מ על כניסה להשקעה במיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד, אך מציבה תנאים להשקעה של מיליוני שקלים מצדה בפרויקט. התנאים שמציבה פרטנר, בניהולו של איציק בנבנישתי, הם תמיכה נוספת של המדינה בפרויקט ועצירת ביטול ההפרדה המבנית בבזק. זאת מאחר שביטול ההפרדה ללא הגבלות אפקטיביות על בזק הוא מבחינת פרטנר איום אסטרטגי על החברה בפרט ועל כלל התחרות בשוק התקשורת.
כפי שנחשף ב"גלובס", בעלי המניות במיזם, ובעיקר חברת החשמל, הניעו מהלך לשינוי קיצוני בפרויקט שנועד בראש ובראשונה למצוא משקיעים חדשים לחברה, האצת הפריסה בצורה דרמטית ושינוי המודל השיווקי. מגעים דומים מנהלת חח"י גם עם סלקום, אך פרטנר הבהירה שהיא תהיה מוכנה להיכנס למיזם ולהשקיע. פרטנר, וכנראה גם סלקום, מבינות שבעקבות המצב שנוצר בשוק, שבו בזק מקבלת רוח גבית ממשרד התקשורת, הסיכוי להצלחת אנלימיטד אינו מותנה רק בקצב הפריסה של הסיבים על גבי תשתיות חברת חשמל. להערכן, הצלחת המיזם מותנית בכך שהמדינה תכיר בזה שללא תרומה נוספת מצדה, לא ניתן יהיה ליצור תשתית מתחרה לבזק ולהוט.
עד כה המדינה הזרימה 150 מיליון שקל כדי לתמרץ את המיזם, אבל ניהול כושל הביא אותו לעברי פי פחת בתוך שנתיים. כעת, זו תהיה משימה קשה לגייס את המדינה להזרמה נוספת. המדינה גם קבעה בעבר שאסור לפרטנר ולסלקום להיות בעלים במיזם מעבר לאחוזים בודדים בגלל החשש משיתוף פעולה ביניהן. במבט לאחור ההחלטה נראית בעייתית ביותר, כיוון שאחת הסיבות שהמיזם נתקע קשורה להיעדר שיתוף פעולה מצדן בשיווקו. אם הן יהיו שותפות בו, האינטרס המיידי יהיה לחבר אליו כמה שיותר לקוחות. השתיים משוועות לתשתית סיבים שלישית, כדי להתחרות בבזק. נושא ביטול ההפרדה המבנית בבזק מסובך לא פחות, היות שמשרד התקשורת כבר הבהיר שבכוונתו לאפשר את הביטול כבר השנה.
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001095156[/URL]
 

rafid1

Active member
מנהל
מעניין מה עומד מאחורי "שינוי המודל השיווקי"

די ברור שבמחירים של הוט אי אפשר להתחרות בהוט, גם אם נקבל יותר UPLOAD. בטח לא לפזול לכיוון לקוחות הטריפל.
 

wizard8

New member
מבקר המדינה זימן גורמים ממיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד

מבקר המדינה זימן פעם נוספת גורמים ממיזם הסיבים האופטיים של חברת אנלימיטד
המבקר החליט לפתוח בבדיקה בחודש יוני האחרון, לאחר שהועלו טענות כנגד המיזם על בזבוז כספי ציבור

אלירן מלכי /כלכליסט
18.01.16, 09:22

משרד מבקר המדינה יזמן אליו השבוע שוב גורמים ממיזם הסיבים האופטיים של חברת אנלימיטד כדי לבחון את התנהלות החברה, כך נודע ל"כלכליסט". מבקר המדינה יוסף שפירא החליט לפתוח בבדיקה בחודש יוני האחרון, לאחר שהועלו טענות כנגד המיזם על בזבוז כספי ציבור. למיזם הועברו עד היום 150 מיליון שקל שהושקעו לכאורה בתשתיות, אך בפועל המיזם המנומנם אינו מצליח להמריא. המבקר פתח בבדיקה כדי להתחקות אחר קבלת ההחלטות בתוך המיזם, על המעורבות הממשלתית ועל החשד להשחתת כספי ציבור. מיזם הסיבים האופטיים סובל מבעיות אקוטיות, אחת מהן קשורה במבנה הבעייתי המורכב מחברת החשמל ועוד חמישה שותפים, כאשר החברה השבדית ויה אירופה היא בעלת השליטה. רוב השותפות הספיקו להחזיר כמעט את כל ההשקעות שלהן, וזאת בזכות הכספים שהמדינה הזרימה לפרויקט. לפני כמה שבועות זימנו במשרד המבקר את עידן רביד, חשב הכספים, כדי לענות על שאלות בנוגע לכספי החברה. לאחרונה גם פרש המנכ"ל דני לאובר ויו"ר הדירקטוריון דורון כהן מונה כממלא מקום. במיזם דואגים להסביר כי הבדיקה אינה חריגה. מהמיזם עוד נמסר: "החוק אוסר על החברה לספק פרטים על תהליכי ביקורת שלא פורסמו. כעיקרון נוכל רק לומר שפגישות בין מבקר המדינה לגופים מבוקרים הן דבר שבשגרה".
 

wizard8

New member
חברת החשמל בוחנת את עצירת מיזם הסיבים האופטיים

חברת החשמל, שמחזיקה 40% במיזם האינטרנט המהיר, החליטה לעצור את פריסת התשתיות עקב התרוקנות קופת המיזם ועד למציאת משקיע חדש. הרקע להחלטה: תוכנית שיווקית כושלת, סכסוכים בין בעלי המניות והדחת המנכ"ל דני לאובר
אלירן מלכי /כלכליסט
19.01.16, 08:07

חברת החשמל בוחנת להאט את קצב הפריסה של מיזם הסיבים האופטיים ברבעון הקרוב. הרקע לבחינת האטת הפרויקט נעוץ בדיונים הסוערים שהתקיימו בשבועות האחרונים בדירקטוריון מיזם הסיבים אשר במסגרתו דרשה חברת החשמל להדיח לאלתר את מנכ"ל המיזם דני לאובר בעקבות חוסר שביעות רצון מתפקודו.
פרויקט מיזם הסיבים האופטיים של חברת אנלימיטד הוא פרויקט התשתית הלאומי השלישי של מדינת ישראל. הוא קם בכדי ליצור אלטרנטיבה לחברות בזק ו־HOT ולגרום להן להוריד את מחירי השימוש בתשתיות ולשפר אותן. המיזם מורכב מחברת החשמל (40%), ויא אירופה (30%) ועוד ארבע חברות שכל אחת מהם מחזיקה 7.5% ־ בינת, ראפ"ק, טמרס ובטא"מ. המיזם שהחל לפרוס תשתיות לפני כשנה וחצי, הצליח עד היום לצרף לשורותיו פחות מ־2,500 לקוחות, זאת בשל תוכנית שיווקית גרועה וסכסוכים בין בעלי המניות. לפני חצי שנה פתח מבקר המדינה בבדיקה לבחינת הכספים הממשלתיים שהמיזם קיבל, היכן הם הושקעו ומה היו מנגנוני קבלת ההחלטות בנושא. נכון להיום, קופת המיזם מרוקנת כמעט לחלוטין וסופו מתקרב.

בתוכנית העסקית החדשה של המיזם, שחיבר יו"ר הדירקטוריון דורון כהן, הוצג כי המטרה העיקרית כעת היא לא הפריסה אלא משקיע נוסף שיוכל להזרים כספים למיזם ולמשוך לקוחות. במידה וחברת החשמל תחליט להוריד את קצב הפריסה, וכתוצאה מכך גם יופחתו התגמולים הכספיים עבור הפריסות שלה, מיזם הסיבים גם יפחית את היקף העבודה אל מול ספקית הציוד שלו – חברת סיסקו.
בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין המיזם וחברת פרטנר, אישרה החברה כי היא תשקול אפשרות להיכנס למיזם אך הדבר תלוי במספר שינויים קריטים הכוללים דילול בעלי מניות, הזרמת כספים ממשלתיים והקפאת התוכניות של משרד התקשורת לביטול ההפרדה המבנית. בתוכנית העבודה של משרד התקשורת ל־2016 הוסכם כי בזק תקבל את ביטול ההפרדה המבנית שהיא מייחלת לה במשך זמן כה רב תמורת פריסת תשתית של סיבים אופטיים תוך שלוש שנים.

מכשול נוסף שהציבה פרטנר בפני המיזם קשור בפורטל שדרכו הוא מונגש לצרכנים ומנוהל על ידי השותפה השבדית המובילה, ויא אירופה המחזיקה 30% ממניות החברה ודרך הפורטל היא שולטת במיזם כולו. פרטנר מבקשת לבטל את הפורטל ולשלוט בעצמה בחיבור הלקוחות ובכך למנוע מלקוחותיה לזלוג ממנה לספקים המתחרים. הסיכוי שויא אירופה תסכים לוותר על הפורטל הוא נמוך ביותר עד בלתי אפשרי.

מחברת החשמל נמסר כי "עדיין לא התקבלה החלטה לגבי קצב הפריסה ברבעון הקרוב, הנושא ידון בימים הקרובים עם הנהלת IBC במסגרת השיחות על התוכנית העסקית המתוכננת לטווח הזמן הקרוב". ממיזם הסיבים האופטיים נמסר: "החברה ממשיכה בפריסה והודיעה שעל מנת לממן את התוכנית העסקית בכוונתה לפנות למחזיקי העניין ולגופים אחרים".
 
למעלה