מזג האויר הוציא אתמול אלפי מטיילים לטייל

הדסהש1

New member
מזג האויר הוציא אתמול אלפי מטיילים לטייל

בשבילי ישראל לראות ביופייה של הפריחה..הנה תמונה של נכדי ואביהם
בכוכב יאיר שמתפעלים מהרקפות...

 

יוליקה

Member
מנהל
איזה כיף!!

הנכד שלי אצלי בשלושה סופי השבוע הבאים...
אתמול היו כל הנכדים... לחמין... זה הדבר היחיד שהייתי מסוגלת להכין
עם הגב שלי... מכניסים הכל לסיר גדול ולא צריך לעמוד ולהכין כלום...
ביום ששי יצאתי קצת עם הנכד...

 

ניומה

New member
איזה מתוק!

יוליקה, מה זאת אומרת זורקים הכל לסיר וזהו. אבל צריך לנקות ולחתוך ולסדר בשבילי זו עבודה מאד קשה. אני עובדת במטבח על כסא מטבח. את כל ההכנות אני משתדלת לעשות בישיבה. אחרת אני גומרת את העבודה על ארבע.
 

יוליקה

Member
מנהל
בעיקרון את צודקת

אבל אם לא חמין...אז צריך לעשות מרק...בשר...תוספות...
כסא במטבח זה רעיון....
אגב רעיון...
בחמין אני מכניסה שקיות רשת שבהם אני מכניסה ראשי שום (חתוך לשניים בלי לקלף) בצלי שאלוטס... חומוס... השאר זה בתפזורת... שעועית (מושרית 24 שעות מראש) בשרים.. שוקיים עוף... תפוחי אדמה... ביצים קשות וקישקע ממולא (קונה מוכן)
אצלנו לא אוהבים חיטה או קוסמת בחמין... תבלון החמין זה חופשי לפי הטעם
בכל עדה...
 
את כל העבודות במטבח אני עושה בישיבה

לגבי חמין את ראשי השום אשתי מכניסה שלמים ואחר כך אוכלת אותם.
החמין אצלנו ללא בשר (הרגל כאשר הבן עוד היה גר איתנו והוא היה אז צמחוני)
עד כה אשתי נהגה להכין שלושה סירים, שניים גדולים לשתי המשפחות של הבן והבת, ואחד קטן יותר עבורנו.
אתמול היא נתנה את הפלטה הגדולה מתנה לבת כי אין לה כח יותר להכין חמין.

אגב חמין.
יום אחד אני נכנס למסעדה ולשאלת המלצר אני עונה לו:"אני מבקש קרין עם חמוצים".
המלצר מבולבל ולא מבין מה אני רוצה, קורא לבעלת הבית.
היא חוזרת על השאלה ואני חוזר על התשובה.

ואז היא שואלת מה זה "קרין" ?
הצבעתי על השלט המכריז שיש היום חמין, אבל השלט תלוי במהופך.....


 

ניומה

New member
במקום בשקית רשת אני משתמשת בקוקי.

מאד נוח ולא צריך לשמור
 

יוליקה

Member
מנהל
איך חודרים הטעמים אל ומשקית הקוקי...

הרי אי אפשר לחורר אותה לגמרי...

אני משתמשת בשקית של השום...
 
מחקרים ארוכי טווח

אני אישית אוהב מחקרים ארוכי טווח, יש לי סבלנות ולא משנה לי כמה זמן זה יקח.

כך בחקירות ארוכות חובקות עולם במשטרה, כך בתלונות שלי נגד יצרני עוול לציבור, וכך גם בספרים שלי.

את הספר על כרתים אני חוקר 27 שנים, והוא בן כ-3500 עמודים.
הספר רכבת העמק אני חוקר 22 שנה והוא מחזיק כ-800 עמודים, ויש בו מידע רב שלא נמצא במקום אחר, תמונות ישנות לא מוכרות וכדומה.

אספר על נקודה קטנה אחת, כדוגמא :

בזמן המחקר קניתי קרוב ל-500 ספרים שיש בהם אפילו משהו קטן על רכבת העמק (וכך עברתי את ה-1400 סיפורים, כשאנשים מכירים אולי 2-3 סיפורים על רכבת העמק...).
השקעתי בזה המון כסף, וכך גם במפות ישנות ובעיקר בריטיות וטורקיות הקשורות לרכבת העמק.

באחת המפות הטורקיות מצאתי ליד בית המעצר ג'למי, סימון של תחנה. בכל המקורות לא מצאתי שהיתה שם תחנה, אפילו מקור אחד מכל המאות שאני מכיר (רשימת המקורות שלי עברה את ה-950...), לא דיבר על תחנה שם. מאות תרשימים של מסלול הרכבת, ובאף אחד לא היה ציון של תחנת הרכבת ג'למי.

העדות היחידה היתה מהמפה הטורקית. החלטתי לנסוע לשם ולבדוק פיזית, ויום לפני כן כתבה בפורום אממי שהיא התגוררה באחד מבניני השוטרים שליד המשטרה וכל שבת היו יורדים לתחנת ג'למי לשתות קפה עם הדרוזים.....

הגעתי ליגור, והתחלתי לסרוק את האיזור בו אני יודע שהיתה המסילה (אני מכיר כל מטר לאורך המסילה) , ואמנם כ-500 מטר לפני כביש הכניסה לג'למי מצאתי את התחנה על מבנה הבטון שלה שהיה שבור, בדיוק בנקודה המצויינת במפה הטורקית.

ויותר מזה, על גג התחנה מצאתי בוכנה כבדה מאוד מפלדה ועליה שם בית החרושת ומספר המוצר.
הקמתי קשר עם המפעל בארצות הברית, והסתבר כי אמנם הם מייצרים גם קרונות רכבת עם קרור וה-"ורלס" הזה שייך למנוע של קרון קירור.....
זו כמובן היתה ידיעה מרעישה שהוכיחה שאמנם היה קרון-חלב ברכבת העמק. בהמשך שוחחתי עם פול קוטרל איש הקיטור האחרון, והוא הבטיח לבדוק בין עשרות אלפי התרשימים, ואמנם הוא מצא לי את התרשים של קרון הקירור וה-"וואלס" שמצאתי היה בדיוק של קרון הקירור...

רק אז אחרי 3 מקורות, כתבתי על התחנה בספרי :"רכבת-העמק תחנות וסיפורים".

לפני כשבועיים סיפר לי מאן דהוא, כי בקיבוץ חפציבה (לא היתה לה תחנה) עשו איזה מפגש לפני שנה ויש להם משהו על הרכבת.
תיאמתי והגעתי לשם בשבת, ואמנם קיבלתי מהחברה דפדפת ובה מידע מהאינטרנט על רכבת העמק, שהוא מידע לא אמין ולא נכון ברובו, אבל הם צרפו גם את תרשים מסלול הרכבת בו היו רשומות תחנות שונות, ואחד החברים שנסע ברכבת העמק, סימן בעט את התחנות שהיו בזמנו, וביניהן גם תחנת ג'למי.....

כל זה מוכיח שוב ושוב ושוב שהתמדה משתלמת בסוף.....
ולא רק, אלא אני כל כך מכור למחקרים שגם השקעתי עד היום כסף, למשל המחקר על הרכבת כ-20.000 שקלים על ספרים ועוד כ-2000 על מפות ישנות, והנסיעה לחפציבה עלתה לי דלק וכלכלה 220 שקל.

מבחינתי האישית, רק בגלל התרשים הזה, זה היה שווה, כי רק כך, לבנה ועוד לבנה, בונים בית.

 
הנה התמכרות ארוכת טווח

אני אישית אוהב מחקרים ארוכי טווח, יש לי סבלנות ולא משנה לי כמה זמן זה יקח.

כך בחקירות ארוכות חובקות עולם במשטרה, כך בתלונות שלי נגד יצרני עוול לציבור, וכך גם בספרים שלי.

את הספר על כרתים "שפירא חוקר ומטייל בכרתים" אני חוקר 27 שנים, והוא בן כ-3500 עמודים.
הספר "רכבת-העמק תחנות וסיפורים" אני חוקר 22 שנה והוא מחזיק כ-800 עמודים, ויש בו מידע רב שלא נמצא במקום אחר, תמונות ישנות לא מוכרות וכדומה.

אספר על נקודה קטנה אחת, כדוגמא :

בזמן המחקר קניתי קרוב ל-500 ספרים שיש בהם אפילו משהו קטן על רכבת העמק (וכך עברתי את ה-1400 סיפורים, כשאנשים מכירים אולי 2-3 סיפורים על רכבת העמק...).
השקעתי בזה המון כסף, וכך גם במפות ישנות ובעיקר בריטיות וטורקיות הקשורות לרכבת העמק.

באחת המפות הטורקיות מצאתי ליד בית המעצר ג'למי, סימון של תחנה. בכל המקורות לא מצאתי שהיתה שם תחנה, אפילו מקור אחד מכל המאות שאני מכיר (רשימת המקורות שלי עברה את ה-950...), לא דיבר על תחנה שם. מאות תרשימים של מסלול הרכבת, ובאף אחד לא היה ציון של תחנת הרכבת ג'למי.

העדות היחידה היתה מהמפה הטורקית. החלטתי לנסוע לשם ולבדוק פיזית, ויום לפני כן כתבה בפורום אממי שהיא התגוררה באחד מבניני השוטרים שליד המשטרה וכל שבת היו יורדים לתחנת ג'למי לשתות קפה עם הדרוזים.....

הגעתי ליגור, והתחלתי לסרוק את האיזור בו אני יודע שהיתה המסילה (אני מכיר כל מטר לאורך המסילה) , ואמנם כ-500 מטר לפני כביש הכניסה לג'למי מצאתי את התחנה על מבנה הבטון שלה שהיה שבור, בדיוק בנקודה המצויינת במפה הטורקית.

ויותר מזה, על גג התחנה מצאתי בוכנה כבדה מאוד מפלדה ועליה שם בית החרושת ומספר המוצר.
הקמתי קשר עם המפעל בארצות הברית, והסתבר כי אמנם הם מייצרים גם קרונות רכבת עם קרור וה-"ורלס" הזה שייך למנוע של קרון קירור.....
זו כמובן היתה ידיעה מרעישה שהוכיחה שאמנם היה קרון-חלב ברכבת העמק. בהמשך שוחחתי עם פול קוטרל איש הקיטור האחרון, והוא הבטיח לבדוק בין עשרות אלפי התרשימים, ואמנם הוא מצא לי את התרשים של קרון הקירור וה-"וואלס" שמצאתי היה בדיוק של קרון הקירור...

רק אז אחרי 3 מקורות, כתבתי על התחנה בספרי :"רכבת-העמק תחנות וסיפורים".

לפני כשבועיים סיפר לי מאן דהוא, כי בקיבוץ חפציבה (לא היתה לה תחנה) עשו איזה מפגש לפני שנה ויש להם משהו על הרכבת.
תיאמתי והגעתי לשם בשבת, ואמנם קיבלתי מהחברה דפדפת ובה מידע מהאינטרנט על רכבת העמק, שהוא מידע לא אמין ולא נכון ברובו, אבל הם צרפו גם את תרשים מסלול הרכבת בו היו רשומות תחנות שונות, ואחד החברים שנסע ברכבת העמק, סימן בעט את התחנות שהיו בזמנו, וביניהן גם תחנת ג'למי.....

כל זה מוכיח שוב ושוב ושוב שהתמדה משתלמת בסוף.....
ולא רק, אלא אני כל כך מכור למחקרים שגם השקעתי עד היום כסף, למשל המחקר על הרכבת כ-20.000 שקלים על ספרים ועוד כ-2000 על מפות ישנות, והמון נסיעות לצפון, כשלמשל והנסיעה לחפציבה עלתה לי דלק וכלכלה 220 שקל.

מבחינתי האישית, רק בגלל התרשים הזה, זה היה שווה, כי רק כך, לבנה ועוד לבנה, בונים בית.

כך גם במחקר על כרתים (המקומיים מודים שאני מכיר את כרתים טוב מהם, כל אבן אני מכיר, אבל אני הרמתי קול מחאה כי יש עדיין אבנים שאני לא מכיר.
.),
וכך גם במחקר על התנ"ך שהטיעון שלי שמרמים את הציבור, קבלתי רק השבוע את תכנית הלימודים של כתה ג', כשהתכנית בדיוק מאשרת את טענתי.....

 
למעלה