באופן כללי - כן, בפועל - לא תמיד
וזה כמובן תלוי בהמון משתנים.
1. שיטת ההעמסה בתאי המטען במטוס - אם שיטת ההעמסה מבוססת על מכולות ("קונטיינרים"), רוב הסיכויים שהחברה תדאג מראש לסדר את המכולות במטוס, כך שהמכולה בעלת החשיבות תהיה קרובה לפתח תא המטען, תצא ראשונה וכך תגיע ב"נגלה" הראשונה לנוסעים. אם שיטת ההעמסה היא ב"תפזורת" (כל המזוודות מפוזרות בתא המטען), כמעט כל ההליך נתון לחסדי עובדי רשות שדות התעופה, ובאופן כללי הם כלל לא מתעסקים עם סדרי עדיפויות.
2. העברת המידע על כבודה בעדיפות - אם חברת התעופה מעבירה את המידע על מיקום הכבודה בעדיפות בתאי המטען של המטוס כמו שצריך, סביר להניח שיהיה ניסיון לשלוח אותה לנוסעים מוקדם יותר. בכוונה כתבתי "ניסיון", כי זה תלוי באחראי הרחבה, שמפקח על פריקת המטוס, ואם הוא עובד לפי נהלי החברה או סתם מחפף.
3. נהלי חברת תעופה - אני בטוח שאל-על יכולה לדאוג לעצמה בנמל הבית שלה, ואני לא יודע מה היא עושה, אבל חברות זרות יכולות להגדיר לנותני השירות את שיטת העברת הכבודה לנוסעים. בקבוצת לופטהנזה למשל יש הנחיה ממנהל התחנה, שאיש קרקע יירד למסועי הכבודה התת-קרקעיים וידאג שהכבודה בעדיפות תגיע ראשונה. לא תמיד זה קורה, כי גם פה דרוש שיתוף פעולה עם אחראי הרחבה.
לגבי המשמעות ל-Priority - המשמעות היא לא תמיד הגעה מוקדמת של המזוודה. אם למשל יש צורך להוריד מזוודות מהמטוס עקב בעיות משקל, מזוודות בעלות עדיפות לא יורדו מהמטוס.
לסיכום - ידה של חברת התעופה לא על העליונה. עליה להסתמך גם על חברת שירותי הקרקע וגם על רשות שדות התעופה. ברגע שיש יותר מדי גורמים מעורבים, יש יותר סיכוי שזה יפול בין הכיסאות.