מזוודות בנתבג

DRTLV

New member
מזוודות בנתבג

מיועד לאלו שעובדים בנתב"ג:
האם יש לחברות התעופה שליטה על המהירות שבהן המזוודת יגיעו או האם אלו שמתוייגות priority יצאו קודם?
יש לי הרגשה שתמיד באלעל לוקח הרבה זמן ושאין משמעות לpriority.

אתמול טסתי לופטהנזה פעם ראשונה אחרי שנים, המזוודות התחילו לצאת בערך 20 דקות אחרי הנחיתה ואלו עם הpriority יצאו ראשונות.
 

LLEM

New member
באופן כללי - כן, בפועל - לא תמיד

וזה כמובן תלוי בהמון משתנים.
1. שיטת ההעמסה בתאי המטען במטוס - אם שיטת ההעמסה מבוססת על מכולות ("קונטיינרים"), רוב הסיכויים שהחברה תדאג מראש לסדר את המכולות במטוס, כך שהמכולה בעלת החשיבות תהיה קרובה לפתח תא המטען, תצא ראשונה וכך תגיע ב"נגלה" הראשונה לנוסעים. אם שיטת ההעמסה היא ב"תפזורת" (כל המזוודות מפוזרות בתא המטען), כמעט כל ההליך נתון לחסדי עובדי רשות שדות התעופה, ובאופן כללי הם כלל לא מתעסקים עם סדרי עדיפויות.
2. העברת המידע על כבודה בעדיפות - אם חברת התעופה מעבירה את המידע על מיקום הכבודה בעדיפות בתאי המטען של המטוס כמו שצריך, סביר להניח שיהיה ניסיון לשלוח אותה לנוסעים מוקדם יותר. בכוונה כתבתי "ניסיון", כי זה תלוי באחראי הרחבה, שמפקח על פריקת המטוס, ואם הוא עובד לפי נהלי החברה או סתם מחפף.
3. נהלי חברת תעופה - אני בטוח שאל-על יכולה לדאוג לעצמה בנמל הבית שלה, ואני לא יודע מה היא עושה, אבל חברות זרות יכולות להגדיר לנותני השירות את שיטת העברת הכבודה לנוסעים. בקבוצת לופטהנזה למשל יש הנחיה ממנהל התחנה, שאיש קרקע יירד למסועי הכבודה התת-קרקעיים וידאג שהכבודה בעדיפות תגיע ראשונה. לא תמיד זה קורה, כי גם פה דרוש שיתוף פעולה עם אחראי הרחבה.

לגבי המשמעות ל-Priority - המשמעות היא לא תמיד הגעה מוקדמת של המזוודה. אם למשל יש צורך להוריד מזוודות מהמטוס עקב בעיות משקל, מזוודות בעלות עדיפות לא יורדו מהמטוס.

לסיכום - ידה של חברת התעופה לא על העליונה. עליה להסתמך גם על חברת שירותי הקרקע וגם על רשות שדות התעופה. ברגע שיש יותר מדי גורמים מעורבים, יש יותר סיכוי שזה יפול בין הכיסאות.
 

DRTLV

New member
תודה

תודה רבה על התשובה המפורטת.
אני בטוח, כמוך ש"אלעל יכולה לדאוג לעצמה בנמל הבית שלה". זה פשוט לא מענין אותם.
 

LLEM

New member
לא התכוונתי שזה לא מעניין אותם

אני אומר שמאחר שזה נמל הבית של אל-על, יש להם יותר שליטה על הנעשה בו.
אולי בטיסה שלך היה אירוע חריג, וברוב המקרים הם דווקא כן דואגים לזה.
בכל מקרה, דרושה שיטת עבודה מסוימת כדי שזה יקרה.
אם זה מעניין אותם או לא - אני לא יודע.
 
למעלה