מזוזה - דיון

מזוזה - דיון

אתמול נסעתי לתרגול בתטא-הילינג יחד עם רונית ושמעון.
בדרכנו לשם, דיברנו על מתקשרים למיניהם.

העליתי עניין של איזו מתקשרת שהחליטה שלמכרה יש חסימה וביקשה ממנה לבוא עוד 3 פעמים אליה, להסרת החסימה.
המכרה הלכה ואמרה לה לטבול את סכין בקערת מים, והקישה שלוש פעמים ועוד כהנה וכהנה - אני לא זוכרת את מהלך הטקס מהסיפור שלה, אך הרעיון ברור.
הסקנו, רונית, שמעון ואני שמדובר בסוג של כישוף. ומפה לשם התפתח דיון על כישופים.

הועלתה הנחה ע"י מי מאיתנו, שמזוזה (זו שבפתח הבית) - היא אכן סוג של כישוף. לחש.
יש שם בתוכה מגילת קלף קטנה, מילים - שיש להן כוח, ולכן יש בה מן הלחש, הכישוף.

מה דעתכם? יש לכם סימוכין להשערה?
הארות? תובנות?

דונו!
 
זה שומר מפני מזיקים רוחניים רוחות שדים וכדומה

יש סיפורים על אנשים שמזוזות הצילו אותם או על אנשים שישויות ושדים תקפו אותם בלילות כי לא נהגו בכבוד בכלי הקודש. ויש עכשיו באחד הערוצים על סיפור האי מקולל שיש בו מטמון של הטמפלרים והוא מכושף אני לא בדיוק זוכרת איך כי לא עקבתי אבל זה גם איכשהו קשור לבונים החופשיים. הבריכה בצורת משולש ויש עוד סמלים שלהם והם הרי התעסקו במאגיה שחורה אז בואדי שיש שם השפעת כישוף והוא גם שורץ רוחות. מי שהעז לעשות על זה סדרה חווה תופעות מוזרות באי למשל גלאי מתכות שפעם מצפצף במקום מסויים ופעם לא. כישוף זה דבר שמשפיע.
 
לא כישוף

הסבר בדיוק מה זה עושה אפשר באופן אישי פנים אל פנים ,
זה סודות ולא ברשת .
דוד
 

ינוקא1

New member
השאלה היא כיצד מגדירים "כישוף".

אם כישוף זו כל פעולה שאיננה נובעת בהכרח "מרציונליות" , אז כן - מזוזה זה כישוף , וגם הרבה מצוות אחרות.

אבל אני אישית מגדיר דברים אחרת :

מבחינתי כישוף זה כמו אלו ששמים כל מיני חומרים בקערה בלילות ירח מלא , ועושים כל מיני לחשים לפי מתכונים סודיים וכו' על מנת להשיג כל מיני מטרות. אלו מעשים ללא הגיון , אלא לפי כל מיני נוסחאות סודיות

בגדול אני מבדיל בין פעולות מיסטיות שמטרתן "לרכוש כוחות" או לבצע מניפולציות שונות (שזה כישוף מבחינתי) לבין פעולות שמטרתן היא "החיבור אל ההויה" , שאינני רואה אותן ככישוף.

במזוזה הרעיון הוא בעצם שבמזוזה כתובות הפרשיות של יחוד ה' , וכאשר האדם רואה את המזוזה הוא אמור להיזכר בכך.
הרעיון של המזוזה הוא בעצם "לעזור לנו להיזכר" בהוויה , גם כשאנחנו יוצאים החוצה לעבודה ולעניני העולם ....
ולכן באה ההגנה - כי ככל שתודעתו של האדם "מחוברת" יותר , הוא מוגן יותר.
וככל שאנשי הבית "מחוברים" יותר , הם מוגנים יותר.


וכך כתב הרמב"ם :

"חייב אדם להיזהר במזוזה, מפני שהיא חובת הכול תמיד. וכל עת שייכנס וייצא, יפגע בייחוד שמו של הקדוש ברוך הוא--ויזכור אהבתו, וייעור משינתו ושגייתו בהבלי הזמן; ויידע שאין שם דבר העומד לעולם ולעולמי עולמים, אלא ידיעת צור העולם, ומיד הוא חוזר לדעתו, והולך בדרכי מישרים. אמרו חכמים, כל מי שיש לו תפילין בראשו ובזרועו, וציצית בבגדו, ומזוזה בפתחו--מוחזק לו, שלא יחטא: שהרי יש לו מזכירים רבים; והן הן המלאכים שמצילין אותו מלחטוא, שנאמר "חונה מלאך ה' סביב, ליראיו; ויחלצם"."
 
מזוזה היא קמע שמטרתו קודם כל להגן על הבית

קמע מורכב מלחשים ולעיתים תוספות של פריטים מחזקים,
במקרה של הקלף, יש בו אותיות המהוות עוצמה וכוח, לצורך מטרה,
ולכן אכן זה כישוף,
אולי לנו כיהודים קשה לקבל את זה,
כי מה זה אומר עלינו?
אךמזוזה אינה שונה במהותה משום או חמסה או כל דבר
המשמש לצורך הגנה בעקבות מה שרשום ונמצא בו.
כך נראה לי.
 

ינוקא1

New member
ביהדות , להבנתי , זה שונה.

אותיות יש גם בתפילין , גם בספר תורה , גם ב"ציץ" שהיה על הכהן הגדול.

בכל אלו הרעיון הוא יצירת "חיבור אל ההוויה".
ואם זה קמע , אז זוהי מטרתו - "חיבור אל ההוויה" ולא שמירה.


אך ההגנה באה כתוצאה מזה.
כי כשאדם מחובר לאלהים אז הוא מוגן


במזוזה לא כתובה מילה אחת על "שמירה" , מה שכתוב במזוזה זה את שתי הפרשות הראשונות של קריאת שמע.
מהות הפרשות הללו היא האמונה באחדות ה' ובשכר ועונש.
ואם מישהו הוסיף משהו במזוזה או שינה משהו , המזוזה פסולה !

(וכך כתב הרמב"ם :
"אבל אלו שכותבין מבפנים שמות המלאכים, או שמות קדושים, או פסוק, או חותמות, הרי הן בכלל מי שאין להם חלק לעולם הבא. שאלו הטיפשים, לא די להן שביטלו המצווה. אלא שעושין מצווה גדולה, שהיא ייחוד שמו של הקדוש ברוך הוא ואהבתו ועבודתו, כאילו הוא קמע להנאת עצמן, כמו שעלה על לבם הסכל שזהו דבר המהנה בהבלי העולם.")

וזה ההבדל בין דרך היהדות לבין דרך המכשפים -

ביהדות הרעיון הוא "להתחבר לאלהים" - אל תנסה להשיג כוחות ויכולות , אל תנסה לחזות את העתיד , פשוט תתחבר לאלהים , להוויה.
כתוצאה מכך אתה תשנה , כאדם.
ובסוף גם יבואו אליך כוחות ויכולות , ראיית העתיד (נבואה) ועוד ועוד.
אך אל תהפוך את כל אלו למטרה !
המטרה היא חיבור להוויה , כשאתה מחובר , השאר בא ממילא , כסוג של "מתנה".


לעומת זאת בדרך המכשפים המטרה והדגש הוא על השגת כוחות ויכולות שונות.
כוחות שיתנו לנו שמירה , כח , כסף , יופי , נשים , יכולות ריפוי ושאר אינטרסים .....

הבעיה היא שככל שאנחנו אינטרסטנטיים יותר , אנחנו מחוברים לאלהים פחות.


לכן המטרה במזוזה היא קודם כל חיבור לאלהים.
ואם זה קמיע , אז זוהי מטרתו.
והשמירה באה כתוצאה עקיפה מכך.


 
גישות שונות בבריאה

יש את מי שייצר את המזוזה , ויש מי שיש לו תאוריה ,
לרמב"ם יש תאוריה , שלא נכונה ,
זה מה שקורה שאנשים אם יישוב דעת מוגבל שלא יודעים ,
והם נראה להם שעוצם ידם וכוחם עושה את ההשגחה כמו כל הדוסים , וכאילו זה החיבור לאל .
ומסתכלים על העניין באופן שונה .
בחוכמת השוק בארץ ישבו בשיבת ציון הישראלים , ובדקו מה עובד בתכלס ,
ויש נתונים מי מת במלחמות ובתאונות דרכים ובמיתות משונות ולמי יש בריאות שמירה והצלחה בעסקיו ,
וגילו מה עובד בין בליל הדיעות , ומה בתכלס עושה מה ,
ולאיזה רב יש אור ששומר את הירקות בשוק טריים לעוד מספר ימים ולאיזה יש תאוריה של תלמוד תורה ולא עובד כלום בתכלס .
כמשפט הצהלי " לא וידית לא עשית" , התוצאות שמורות במערכת , ולאילה עם התאוריה ואימרות השפר , יש לדידם רק מקום כפולקלור תאורטי
שלא עובד , ועל כן האל לא איתם ולא אם דעתם ,
ועל כן , יש מזוזות ויש מזוזות . ויש דיעות רבות ויש גם מה עובד בתכלס .
והנגלות לנו ולבנינו עד עולם , אה ואנחנו בעולם , ואנחנו מתעסקים אם מה עובד , ולא מה נראה לאיזה מישהוא .
או שהוא עושה את השגחה ולכן הוא יעני מבין עניין , וזה לא חשוב מה כתוב או התוספות .
אל תסמכו על נדיבים שאין להם תשועה , תצא רוחם ישובו לאדמתם . ואז גם ההשגחה שלהם פתאום נעלמת
מזוזה כשרה חשובה מאוד .
וזה לא כישוף .
דוד
 
לא חושבת שמזוזה ככלי

היא דרך להתחברות עם ההוויה...
ניתן ואפשר לעשות זאת בדרכים אחרות..
מי שאין לו מזוזה בפתח ביתו - לא מחובר?
 

ינוקא1

New member
היום אינני דתי כמו בעבר ,

וזה בגלל שהיום אני חושב שיש דרכים אחרות להתחברות חוץ מהמצוות.
עיקר האנרגיה שלי היום מוקדשת להתחברות באמצעות נגינה בחליל הפאן שלי , מדיטציות מסוימות ועוד.

ועם זאת , אני מאוד מאוד מעריך את המצוות ואת ההגיון שעומד מאחוריהן - כמו כאן.
 
מזוזה נחשבת גם כמגן-

תקציר
המזוזה היא הסמל המובהק ביותר של הבית היהודי, ומזה כ-1,500 שנה ישבארץ ישראל עדויות לקיומה. המזוזה היא מגילת קלף מגוללת, ועליה שני קטעים מן התורה - שתי פרשיות הכוללות את מצוות מזוזה וכן רעיונות מרכזיים באמונה היהודית. הקלף המגולגל מונח בתוך בית מזוזה, שאותו קובעים, במאונך או באלכסון, על הדופן הימני של הפתח (מצדו של הנכנס).
קביעת מזוזה היא מצווה מן התורה המקובלת בכל קהילות ישראל, והיא נועדה להזכיר לכל הנכנס לבית או היוצא ממנו את מציאות האל "לעולם ולעולמי עולמים". יש המייחסים למזוזה סגולה, לשמירה מפני מזיקים וסכנות. המילה "שדי" המופיעה לעתים על הקלף (או על בית המזוזה) מתפרשת כראשי תיבות של המילים: שומר דלתות ישראל. בתי מזוזה הפכו עם השנים לפריט נוי מעוצב עשוי כסף וזהב, עץ וזכוכית, אבן ועור. בית מזוזה עם עיטור דמוי גדר תיל של מחנה ריכוז נבחר על ידי האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון, ללוות אותו במסעו בחלל.
מצוות מזוזה
מצוות מזוזה היא לכתוב את דברי התורה "אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם" ולקבוע אותם "עַל מְזוּזֹת בֵּיתֶךָ וּבִשְׁעָרֶיךָ" (דברים ו 9). המזוזה היא מגילת קלף שעליה כתובים שני קטעים מן התורה - שתי פרשיות: "שמע" (שמע ישראל), "והיה אם שמוע". בכל אחד משני הקטעים נזכר הציווי לכתוב מזוזה, ושניהם יחד כוללים כמה מעיקרי האמונה היהודית: אמונת הייחוד, האמונה באל אחד: "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד"; חובת לימוד תורה; ועקרון הגמול - שכר ועונש. סופר סת"ם כותב את מגילת הקלף של המזוזה ביד, בכתב מיוחד - כתב סופרים, ובהתאם לכללים שנקבעו בהלכה. לפי ספר הזוהר, נוהגים לכתוב מצדו השני, החיצוני, של הקלף את המילה "שדי" - שהיא גם ראשי תיבות של המילים: שומר דלתותישראל.
כל בית או חדר המשמש למגורים חייב במזוזה - לא כולל מחסנים וחדרי שירותים - וכך גם שערי חצרות וערים שבהן מתגוררים יהודים. לפי ההלכה, מצוות מזוזה אינה חלה על בנייני ציבור, ובכלל זה בית כנסת, ובכל זאת נוהגים לקבוע מזוזה גם בהם. את המזוזה מצמידים לעמוד הפתח הימני (מצידו של הנכנס), בחלקו העליון. לפי מנהג הספרדים - המזוזה מונחת במאונך, ולפי מנהג האשכנזים - באלכסון. לפני שקובעים את המזוזה על פתח הבית או החדר, נוהגים לומר ברכה, שנוסחה הקדום מופיע כבר בתלמוד הירושלמי.
המזוזה והבית היהודי
הסימון הראשון של מזוזת הפתח לזיהוי הבית היהודי אינו קשור למצוות מזוזה אלא לסיפור יציאת מצרים, וליתר דיוק - למכת בכורות. בספר שמות (יב 21 -23) מסופר, כי ה' ציווה על בני ישראל לסמן בדם את משקופי הבתים והמזוזות, כדי להבחין בין בתי בני ישראל ובין בתי המצרים בזמן מכת בכורות ולמנוע פגיעה בבכורות בני ישראל. יוסף בן מתתיהו, בספרו קדמוניות היהודים, מסביר שהיהודים נצטוו "לכתוב על דלתותיהם את הטובות הגדולות ביותר שהיטיב אלוהים עמהם... כדי שיהא חסדו של אלוהים עליהם גלוי לבריות מכל צד." במבנים עתיקים שנחשפו בארץ ישראל נמצא חריץ באחת ממזוזות הפתח - במקרים רבים דווקא בדופן הימני של הפתח, בחלקו העליון - והדבר מסייע לארכיאולוגים לזהות את המבנה כבית יהודי. זאת ועוד: מבנים שנתגלו בארץ ישראל מעידים כי בתקופת המשנה והתלמוד (וגם אחריה) נהגו לקבוע את המזוזה במאונך או באלכסון. מזוזה אלכסונית נמצאה בבית מגורים יהודי בחורבת סוסיה, ומזוזות אנכיות נמצאו בכפר הסמוך, אשתמוע.
בזמנים ובמקומות מסוימים ראו הגויים במזוזה כישוף, ומשום כך לעתים לא נקבעו מזוזות בשערי שכונות יהודיות ובתי עסק שגויים היו נכנסים ויוצאים בהם.
לינק
http://lexicon.cet.ac.il/wf/wfTerm.aspx?id=887
 
ועוד-

בימינו כותבים רק עשרים ושתיים שורות של פרשיות "שמע" "והיה אם שמוע", ומאחור בגב המזוזה יש מוסיפים את השם ש-די. ויש המוסיפים גם את הכיתוב: "כוזו במוכסז כוזו", שהן האותיות המקדימות לשם: ה' א-להינו ה' (אחד). (ישנם הסברים שונים למנהג זה. אחת ההשערות היא שזה השתמר מתקופת גזירות היוונים, שאסרו לשים מזוזה, וכתבוהו לזכר. עיין בס' "יסוד המשנה ועריכתה" של הגר"ר מרגליות).

אך ברא"ם ממיץ ובדברי הראבי"ה בהלכות מזוזה, אנו מוצאים דברים מבהילים. יש שם הוראות לכתיבה במזוזה מיני שמות קדושים, שמות מלאכים וציורי חותמות של מלאכים. שינויים אלו אינם בגב הקלף אלא בחלקו הקדמי! זה עולם אחר. הם אמנם מציינים שהכיתוב נעשה רק לתוספת שמירה, ושאינו עיקר המצווה. על כל פנים זה מדהים!

וְעַל כֵּן מִצְוָה עָלֵינוּ לִקְבֹּעַ שְׁתֵּי פָּרָשִׁיּוֹת אֵלּוּ, שֶׁהֵם בְּחִינַת שֵׁם ה' אֵצֶל פֶּתַח הַבַּיִת כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה נִשְׁמָר הַבַּיִת מִן הַחִיצוֹנִים... וְזֶה בְּחִינַת פִּתְחוּ שְׁעָרִים וְיָבֹא גּוֹי צַדִּיק שֹׁמֵר אֱמֻנִים... כִּי עִקַּר הַשְּׁמִירָה שֶׁל פֶּתַח הַבַּיִת הוּא עַל יְדֵי אֱמוּנַת יִשְׂרָאֵל, שֶׁהִיא הַמְּזוּזָה, שֶׁהִיא פָּרָשִׁיּוֹת הַיִּחוּד, שֶׁזֶּה עִקַּר הַשְּׁמִירָה! במילים אחרות, כאשר האדם מחובר לרבש"ע, ומבין שיש מקור לכל המציאות, זו השמירה מן המזיקים והרוחות הרעות. אם לא כך המצב עלול להיות מגוחך.

לינק-
[URL]http://magic2770.blogspot.co.il/2013/10/blog-post_3404.html[/URL]
 

ינוקא1

New member
וזה בדיוק מה שכתבתי.

בשורה האחרונה של דבריך :

במילים אחרות, כאשר האדם מחובר לרבש"ע, ומבין שיש מקור לכל המציאות, זו השמירה מן המזיקים והרוחות הרעות. אם לא כך המצב עלול להיות מגוחך.

כלומר , מטרת המזוזה איננה "שמירה" , מטרתה היא "חיבור למקור".
וכאשר מחוברים למקור , השמירה מגיעה ממילא.
 

חני3332

New member
בזמנו שלמדתי בספר הידע

אמרו אז ששייך לאמונות תפלות וקמעות בלבד ..
 
נו שוין

אילן רמון כאמור התפוצץ שם ,
ו"כוזו ..." זה לאמר שייך לעם אך בכרת קטן , וחי בשבירת אורות , דהיינו כבר חי לגמרי בשקר
ואם לא יעשה תשובה ויתקן כבר לא יהיה מהעם הוא וצאצאיו .
יעני אזהרה אחרונה .
האלכסון בימין הוא לתת לפנימי להתפשט במרחב מבחינת ההשתלשלות ,
המאונח כדי לשמר את מציאות הסובב במרחב דהיינו ללא מהלכים , מקובע .
מזוזה בכתב ספרדי לא כשרה .
דוד
 
למעלה