מזון היפואלרגני לחתולים

Mידאס

New member
מזון היפואלרגני לחתולים

החתולה שלנו כנראה סובלת משילוב של אלרגיה לפרעושים ואלרגיה למזון (ככל הנראה זהו מצב של אפקט מצטבר - כשאלרגיה אחת מעוררת תגובות לאלרגיה אחרת).

ממה שהבנתי טיפול באלרגיה למזון נעשה באמצעות החלפת המזון למזון המכיל חלבון ממקור אחד ופחמימה ממקור אחד שבעל החיים לא נחשף אליו מעולם ו/או באמצעות חשיפת בעל החיים למזון המכיל חלבוןן שעבר הידרוליזה (פירוק לגורמים בגדול).

קיבלתי הנחניות להזינה באחד מהמזונות הרפואיים של הילס, רויאל קנין (שניהם יקרים להחריד, אבל אם אין ברירה, אז אין ברירה), וט לייף או פורינה. לכל אלה יש רק מזונות יבשים.

ל-הילס יש מזון יבש שנקרא Z/D והוא לתמיכה במצבים אקוטיים לאלרגיה למזון, אבל אין לו אלטרנטיבה רטובה (לא בארץ). מנגד יש להם מזון רטוב מזוג D/D שהוא לתמיכה במצבי אלגריה לא אקוטיים. המצחיק הוא שיש מזון יבש מסוג D/D שיש לו גם גרסה רטובה וגם גרסה יבשה, אבל הגרסה היבשה מבוססת חלבון ברווז (לא טוב לנו) והרטובה על בשר צבי (טוב, אבל החתולה לא אוכלת את זה). לא ניתן לשלב ביניהם מכיוון שאז חושפים את בעל החיים לחלבון משני מקורות שונים (בשר צבי ובשר ברווז) ואז לא משיגים בעצם כלום (וחלבון בשר ברווז ממילא מזכיר מאוד חלבון בשר תרנגולת [עוף]).

העניין הוא שהחתולה המטופלת לא משתגעת על מזון יבש, וכל חייה היא ניזונה משילוב של מזון יבש, מזון רטוב וגם חטיפים (בעיקר מזון רטוב).

שאלתי היא למביני עניין ולמי שיש לו ניסיון עם חתולים שנאלצו לעבור לתזונה תומכת אלרגיה למזון:

האם אתם מכירים מזונות שאינם רפואיים בהגדרה, אך הם לצורך העיניין היפואלרגניים, כלומר מזונות לחתולים שמורכבים מחלבון ממקור אחד ופחמימה ממקור אחד, מבשר צבי / ארנבת / חזיר, בלבד שאני יודע בוודאות שהחתולה שלי לא נחשפה לסוגי חלבון אלה, אן לחלופין מזונות רפואיים שהם לא של ארבע החברות שמניתי לעיל.

אשמח להמלצות למזון יבש כזה, למזון רטוב ואף לחטיפים היפואלרגניים (להילס יש, אך כבר לא מייבאים את החטיפים לארץ). הוטרינר אמר שניתן לשלב בין מזון מחברות שונות, כל עוד הבסיס הוא אותו בסיס (כלומר מזון יבש על בסיס בשר צבי של חברה X ומזון רטוב על בסיס בשר צבי של חברה Y).

נראה שהאלטרנטיבות דלות מאוד, וזה מצער, לכן אשמח לכל המלצה שהיא מאנשים שנתקלו במצב דומה.

תודה מראש.
 
אלרגיה למזון .

כל הנאמר הינו נכון .
הייתי מליץ לעבור למזון היפואלרגני ( HYPO ULTRA ) של חברת וט לייף- מדובר על חלבון איכותי מדג שעבר הידרוליזה .
אם החתולה חייבת גם רטוב , ניתן להוסיף לה כפית של שמן דגים לאוכל ( מה שמעודד אכילה ) .

מזונות רטובים הם אינם ( רובם הגדול ) לא פוגש את הערך התזונתי המלא שצריך בעל החיים ולכן ממליצים לשלבם . אם החתולה לא מעוניינת , בשום צורה שהיא אז היא לא תאכל יום - יומיים עד שתבין שאין ברירה . אחרת אין מה להעביר אוה למזון שונה
 

Mידאס

New member
תודה על התגובה. שמן דגים? היכן קונים?

האם אפשר להוסיף שמן דגים של אלספה למשל? מה המינון המומלץ לכל ק"ג גוף ליום?
תודה לך!

(ניסיתי לתת לה שמן DERMA COAT, אבל זה רק גרם לה לא לגעת באוכל בכלל).
 
למעלה