מזון היפואלרגני?

  • פותח הנושא Orre
  • פורסם בתאריך

Orre

New member
מזון היפואלרגני?

שלום,
הכלבה שלי היא לברדורית מעורבת בת 12.
בעבר היו לנו 2 כלבים ולא הפרדנו את האוכל שלהם עד כאשר הכלב השני שלי התחיל להיות עם צרכים מיוחדים ונאלצנו להאכיל אותו מה שאפשר לכלבה השניה לאכול לבד מהקערה וכך גם יכולנו למדוד לה את המנות.

לפני כשנה שקלה 38 ק"ג
לפני כחודש שקלה 35 ק"ג
ולדעתי כרגע ירדה במשקל משמעותית , אולי משהו כמו 3-4 קילו, אבל עדיין לא היינו אצל הוטרינר כדי לשקול אותה.
התחלתי להפעיל אותה גם קצת יותר פיזית אבל כמובן באופן מתון כי סך הכל היא זקנה וקשה לה.

כרגע היא מקבלת מזון בשם "סלקטד" לסניור, בעיקרון זה דיאטתי.
אני חושבת שהאוכל הזה אולי הוא המקור לבעיה שהיא אוכלת כל הזמן את עצם הזנב עד לדימום, נתנו לה מס' פעמים בעבר טיפול של סטריאודים וזה לא פתר את הבעיה, הוטרינרית חדשה שאולי בכלל מדובר באיזהשהי בעיה התנהגותית והיא פשוט עושה את זה מתוך "הרגל".
לאחרונה הבחנתי בקשקשים על העור שלה לכן אני חושדת שאולי מדובר בבעיה שהיא בעית אלרגיה.

זקוקה כעת להמלצה עבור אוכל לכלבה מבוגרת בת 12, עם בעית משקל (אלא אם כן במידות המדודות יעזרו לזה אז נוותר על ייעוד דיאטתי), עם קשקשים...
וגם בעיית מפרקים לדעתי כי יש לה נפיחות מסויימת ברגליים.

תודה :)
 
מזון לכלבה מבוגרת עם בעיית גירודים

הי,
תראי- המצב של הכלבה כרגע לפי מה שהבנתי הוא שיש לה קשקשים בעור, היא מתגרדת ונושכת את איזור הזנב עד זוב דם, יש לה נפיחות ברגליים, היא בת 12 וקצת שמנמונת (למרות שכתבת שהיא ירדה הרבה במשקל )...
אז יש כאן מספר דברים שמצריכים טיפול.
מתי התחילה בעיית הגירוד בזנב?
מתי התחילה בעיית הקשקשים?
אם זה התחיל בסמוך להחלפת סוג המזון אז הגיוני שזה בגלל זה. אם לא- אז באמת יכול להיות שהגרד בזנב נובע מבעיה התנהגותית או פסיכולוגית. אולי זה בגלל שעמום, אולי זה קרה בערך מתי שהכלב השני נפטר?
ניסוי וטעיה זה בדרך כלל הניסוי הטוב ביותר במקרים האלה- להחליף סוג מזון ולראות לאחר כחודש - חודשיים מה קורה.
אני מאד ממליצה על בלקנדו סניור. מתאים לכלבים גדולים מעל גיל 7, יש תוספת למפרקים, האוכל הינו דיאטטי ובאיכות מאד גבוהה. אם יש צורך בנוסף- אפשר לתת גם כדורים לתמיכה במפרקים, בדרך כלל הם מכילים גלוקוזמין וכונדרויטין (כמו מגה גלופלקס).
ומה היא הנפיחות ברגליים? אולי זה בצקות? אלו דברים שבכל מקרה כדאי לברר אצל הוטרינרית.
מקוה שעזרתי ואשמח לשמוע התפתחויות...
 

Orre

New member
תודה על המענה

עניין אכילת הזנב זה משהו שלאחרונה היא עושה הרבה, יכול להיות שקשור ״לחרדה״ מסויימת בגלל הכלב שמת אבל משיחה עם הוטרינרית בעבר אמרה שיתכן וזה כבר נהיה הרגל. קשקשים זה משהו שהבחנתי בו לאחרונה, לא בכמות מרובה למען האמת אבל עדיין יש. ועניין הנפיחות במפרקים זה כתוצאה מהמשקל שגרם לעיוות. נכון לחודשים האחרונים לא החלפתי מזון, היא אוכלת ״סלקטד״ לסניור שזה מה שממליצים לי בחנות אבל לא יודעת עד כמה הם מקצועיים ואני בעצמי לא יודעת איזה ערכים חשוב לבדוק. אנסה לבדוק את מה שהמלצת. תודה רבה :)
 
למעלה