מזל טוב - אנחנו עמותה לטייסי ממ"גים

מזל טוב - אנחנו עמותה לטייסי ממ"גים

טייסים יקרים "...אחרי מאבק ממושך בתחנות הרוח של הבירוקרטיה סוף סוף יש לנו עמותה !..." (דוידי). "...צריך להרים כוס לחיי הולדת העמותה !..." (עמירם) "...כל הכבוד..." (הרצל) דוידי, תודה מכולנו
 
תקנון העמותה הישראלית לטייסי ממ"גים

על מנת לקרוא את תקנון העמותה הישראלית לטייסי ממ"גים, יש ל"הקיש" - מצורף קובץ pdf .
 
ברכות ושאלות.

ברכות לרגל פתיחת העמותה החדשה וישר כוח לכל המתנדבים (חסרים כאלה). עמותה חדשה זה יפה אבל...אין לעמותה זאת רשיון הפעלה מבצעי ו/או מסחרי. סע"מ לעמותה זה יפה אך כדאי מאוד לבדוק עד כמה עבה ומגביל אנו רוצים אותו - שימוש כנציגי החוק והרשויות כנגד החברים הוא דבר אשר עם הזמן יפנה חזרה כנגד העמותה. הרשיון הקיים שייך לאגודה הישראלית למצנחי רחיפה ולשם אנו משלמים את דמי החבר (גם השנה על פי המכתב שנשלח אלינו החודש). סעיפים 8-ג' + 11-ב' מתנגשים עם חוק העמותות וחוקי מדינת ישראל. החוק קובע שלא ניתן להעביר נכסים ו/או כסף מעמותה לעמותה (בטח כשמדובר במלכ"ר). אל כן לא ניתן יהיה גם להעביר את הכסף מחשבון הבנק הקיים לחשבון העמותה החדשה ו/או להשתמש בו. סליחה - ניתן לעשות זאת אך זאת עבירה על החוק. האם יהיה לעמותה זאת ביטוח אחריות מקצועית, צד ג' וביטוח לנושאי משרה ? ראו מקרה תביעת מר קמחי נגד העמותה. שנה טובה איתי
 
תחנות רוח?

הכוונה כנראה לטחנות הרוח. הביטוי לקוח מהספר "דון קיחוטה" שבו הגיבור מסתער על טחנות הרוח, אותן הוא רואה כענקים רשעים עם זרועות ענק מתנפנפות. מכל מקום, אני שמח להקמת העמותה ומודה לכל אלו שעשו במלאה.
 
ברכות לעושים במלאכה...

ברצוני לברך את הועד ואת עמירם שרון ומוטי וייס על תרומתם ליסוד העמותה לטייסי ממ"ג. בזכותכם, נוצר מצב חדש שבו הממ"גים הם ישות משפטית ואירגונית ניפרדת משאר הסקטורים בתעופה הספורטיבית בישראל. בהצלחה לכולנו בני נדלר נ.ב - בהזדמנות זו ברצוני לברך את כל חברי האגודה ומשפחותיהם בשנה טובה ומעניינת.
 

רן בג

New member
הגדרת מטרותיה העיקריות קצת בעיתית

לא הייתי מכניס כמטרה את ה"משימות" הבאה:- "לשלול רשיונות טיס...לפקח על טייסי הממג"ים" אלו לא מטרות, אלא אמצעים על המפורט במשפט אחרי זה "שמירת הנוהלים וכללי הטיס עפ"י החוק". הרעיון בהקמת עמותת מתנדבים כזו היא יצוג קהל המשתמשים לפני הרשויות, היותנ "שוטר" לעיתים הוא פועל יוצא מהמציאות הישראלית ולא חוט השידרה של פעילותה. בהצלחה.
 
תשובות לשאלות

קודם כל לאיתי: ישבתי לפניך באסיפה של המרחפים וראיתי כמה אתה חם על הממ"גים ש"מרמים" אתכם המרחפים ולכן חשוב לי לענות לך ברצינות כדי שתסיר כל דאגה מלבך. מאז אסיפת המרחפים בתחילת ספטמבר הגענו לסיכומים מלאים עם נציגי המרחפים, כעת אין ביננו מחלוקות ואנו עובדים בתאום. אנחנו נמצאים במצב של גירושין בלתי נמנעים ונקוה שהם ימשיכו ברוח טובה. לגבי הביטוחים: רק לעמותה לטייסי ממ"ג יש ביטוח אחריות מקצועית וצד ג. האגודה למצנחי רחיפה החליטה שלא לרכוש את הביטוחים ולכן נוצר מצב שבו האגודה למצנחי רחיפה אינה יכולה להעניק רשיונות. מכיון שכך הקמנו את העמותה החדשה תוך תיאום מלא עם רשות התעופה האזרחית ולאחר שהתקבלה הסכמתה לכך מתוך הבנה שרק לעמותה החדשה תהיה את היכולת ואת הידע להעניק רשיונות טיסה בממ"ג. העמותה קיבלה את התעודה מרשם העמותות בערב החג, ומייד הגשנו בקשה לקבלת רשיון מפעיל. אנחנו בטוחים שרת"א מבינה את דחיפות העניין ומכיון שאנו מתואמים מראש אני מאמין שנקבל את רשיון ההפעלה בהקדם. במקביל אנו פותחים חשבון בנק על מנת שנוכל לגבות את דמי החבר שעדיין לא נגבו לעמותה החדשה תוך תאום עם החברים ובהסכמתם. לגבי הגדרות העמותה והתקנון (זה לא סע"מ) – צודקים רן וחיים בכך שאין זה יאה להגדיר את שלילת רשיונות הטייס כמטרה עיקרית. כאן צריך להבין: התקנון והגדרות העמותה בתעודה הם מסמך משפטי מעו"ד לעו"ד שהוא חלק מהתהליך לרישום עמותה או חברה. המסמך נכתב בעזרת עו"ד העמותה ונבדק במקרוסקופ ע"י עורכי הדין של רשם העמותות (לאיתי: כולל סעיפים 8ג ו11ב). התקנון הוחזר לנו שוב ושוב לתיקונים בתהליך שארך חודשים רבים ואפילו השם שביקשנו (האגודה ל.. ולא העמותה ל..) נדחה. כפי שאמרנו – טחנות הבירוקרטיה (ולא תחנות – צודק יורם, טעות שלי) טוחנות לאט - היגענו למצב שאפילו אם היו דורשים מאיתנו להקרא העמותה לציידי צפרדעים אדומות היינו מסכימים. ולכן בהקשר זה חשוב להבין: התקנון והתעודה מחייבים אותנו מבחינה משפטית לכל דבר ועיקר. מצד שני הם לא מכתיבים לנו את סדר היום ואת סדר העדיפויות. מטרות העמותה בראש ובראשונה הם לקדם את ספורט הממ"גים, לשרת את חבריה, לדאוג לבטיחותם וליצגם מול הרשויות. בנושא היצוג מול הרשויות צפויים לנו אתגרים לא קטנים. לפי מסמך שהגישה רת"א לועדת הכלכלה בכנסת, היא מבקשת להעלות את האגרות לטייסים הפרטיים מ2.8 ל3.5 מליון ש"ח והם כבר פוזלים לכיוננו כפי שנכתב כבר בפורום זה. "לשונות רעים" לוחשים לי שרת"א תנסה לצבור כח ע"י עיכוב רשיון ההפעלה אבל אני חושב שאנחנו יכולים להיות רגועים מפני שכל התהליך מתואם מראש איתם וגם הם מבינים שהם לא יכולים להכניס את הענף לסחרור (מספיקות הצרות עם המרחפים).
 
דוידי שלום.

סלח לי אך אבקשך לא להתבלבל בעובדות. איני חם על איש! אני במצב רגוע ונינוח מאוד. אני שמח לשמוע שהגעתם להבנות וכדאי שתפרסמו אותן לכול. האם הגעתם להבנות גם בנושא התביעות המשפטיות (שוב: קמחי לדוגמא) ? שאלותי הן פשוטות: אני ומספר עשרות בודדות של חברים מחזיקים ברשיון כפול (מרחף וממ"ג). לאור העובדה שהרשיון לשנה הקרובה עדיין ניתן דרך האגודה הישראלית למצנחי רחיפה ולא דרך העמותה החדשה האם גם השנה אנו משלמים פעם אחת לאגודה אחת בעבור שני רשיונות? במידה ולא יומצא לעמותה החדשה רשיון מפעיל עד תחילת אוקטובר (בעוד ימים מספר) האם נקבל (החברים) רשיון לממ"ג לשנת 2007 דרך האגודה הנוכחית ? לגהי עצות מעורכי דין - לשם כך יש להם ביטוח אחריות מקצועית בסכומים גבוהים. צום קל איתי
 
למעלה