מזל טוב!! כבר דאגתי...

hindeer

New member
מזל טוב!! כבר דאגתי...

"שלום איילה - אינך רשאית להיכנס לפורום זה"....כך קיבל אותי פורום וואלה ואני כבר התחלתי לדאוג שמא עברתי עבירה כלשהי...או מי יודע מה... טוב...התקשרתי ביררתי..הבנתי...מזל טוב לכולנו על המעבר לפורום ידידותי יותר תואם שנות אלפיים.... אני תיכף מתחילה עם השאלות...
 

hindeer

New member
שאלה 1 - בנושא מבנה שרירים ורכיבה

האם יש טכניקות מסויימות ברכיבה שעלולות לגרום לניפוח שרירים וכאלו שלא? מה שמעניין אותי כמובן זה החלק השני - איך לרכוב ולהתאמן (בשטח וגם בספינינג) בלי לנפח שרירים ברגליים???
 

navad

New member
אם תצליחי לרכב בלי....

לסובב את הפדלים (באופנוע למשל) אז נראה לי שזה יקרה (השרירים לא יתנפחו)
 

hindeer

New member
אשמח לקבל תגובות קצת יותר מקצועיות

וגם קצת יותר מפורטות...
 
תשובה יותר "מקצועית"

נשים לא נוטות להעלות מסת שריר כמו גברים, בגלל שיש להן פחות הורמונים מסויימים שלגברים יש יותר (טסטוסטרון לדוגמה), לנשים באופן בסיסי יש פחות מסת שריר מגברים. בדרך כלל כשמתחילים בפעילות גופנית אירובית (לב-ריאה) יורדים באחוזי שומן כתוצאה מכך רואים יותר את הגוף שיש מתחת לרקמות השומן, ונדמה שהשרירים "גדלו" כי רואים אותם יותר.. מעבר לכך, תשתדלי לעבוד יותר על הילוכים קלים וסיבובי רגליים מהירים, זה גם נכון יותר מבחינת טכניקת רכיבה (ראי ערך- לאנס ארמסטרונג). ולגבי "רגליים שריריות" הסירי דאגה מליבך...
 

hindeer

New member
ראי ערך...

יש איזו הפנייה לקריאת חומר מקצועי נוסף בנושא? תודה מיקי
 

Tweenies

New member
אתה יכול להרחיב קצת:

איזה סל"ד רצוי לרכב ע"מ לעבוד על כושר אירובי (כמובן שזה קשור לדופק המטרה)? מה היחס בין עבודה על הילוכים גבוהים (יותר כוח) והילוכים נמוכים בכל הקשור לכושר וסיבולת?
 
התרחבות- ופרות...

ברגע שאתה עולה על האופניים ועושה יותר מ- 10 סיבובי דוושות, אתה עושה פעילות אירובית (כלומר, מעלה דופק כתוצאה מהמאמץ)- קודם כל שזה יהיה ברור שנית- בכל מקרה אתה עובד על "כושר אירובי" הסל"ד יוצר הבדלים מסויימים בפיתוח של רכיבים אירוביים בשריר בהתאם למאמץ מסויים, לדוגמה, אם אתה רוצה לשפר את היכולת של השריר להפעיל יותר יחידות מוטוריות במאמץ ולשפר את הכוח המירבי, אתה צריך לעבוד על עומס גבוה וסל"ד נמוך, כדי לשפר מהירות רגליים וטכניקה, סל"ד גבוה. בתוכנית אימון מסודרת ושלמה רוכב צריך לעבוד במהלך כל העונה על כל האספקטים והניואנסים של הרכיבה ועל כל "רכיבי הכושר" שלו. ובנוסף, בתוכנית אימון מקצועית, המאמן יידע להגיד לרוכב מתי להתאמן על האספקטים החלשים שלו ומתי לחזק את המיומנויות בה הרוכב מצטיין (יש רוכבים טובים יותר בעליות ופחות בספרינטים ולהיפך) באופן כללי, הסל"ד היעיל ביותר בכל מצב יהיה בין 90-110 סל"ד, בקצב הזה סיבוב הדוושות הוא היעיל ביותר וכנראה יש הכי פחות הצטברות של חומצת חלב בשריר. בעליות יש נטייה לסובב לאט יותר (60-70 סל"ד). שלישית- צריך לשכוח מהמושג "כמה אני צריך לסובב כדי...". מה שצריך לעשות זה להגדיר את מטרת האימון ולפי זה לקבוע מה התרגיל. *** אין לראות במשפטים הנ"ל המלצה לאימון מכל סוג, לפני אימון יש להיוועץ ברופא ומומלץ להתאמן מול מאמן מוסמך*** רכיבה בטוחה
 
מיקי, אם למשל אני עובד עם הילוכים..

כבדים והרבה, השרירים לא יתנפחו יותר מאשר אם אני אעשה את אותם מרחקים עם סל"ד גבוה? אני עושה את ההשוואה לחדר כושר שאם אני אעבוד על משקלים כבדים לעומת הרבה חזרות עם משקלים קלים.
 
מה שבטוח שתפגע בברכיים.

מכיוון שמרב העומס במצב כזה מופעל על הברכיים. בכלל מומלך לעבוד בסל"ד יותר גבוה בעומס יותר נמוך.
 
זו היתה סתם הקצנה לצורך דוגמא...

לא התכוונתי על לרכב עליות בפלטה 11. אבל עדיין יש כאלה שעובדים על הילוכים כבדים ויש כאלה שעל סל"ד, ותראה את זה גם בפלוטון המקצועני בחו"ל. תשים לב לדוגמא למטפס הרים בטורים הגדולים שהוא עם מסת שרירים נמוכה, וקל מאוד, לעומת רוכב וולודרום שעובד על הילוכים כבדים וכל רגל שלו זה כמו 2 מטפסי הרים.
 
התנפחות-2

ניפוח קורה כאשר מכניסים יותר אוויר לחלל מסויים (נגיד בלון) - סתם השרירים אינם מתנפחים, השריר בגוף עשוי מתאים אורכיים (בדר"כ- כאשר מדובר בשריר שלד) הקרויים "סיבים", כאשר השריר עובד מול עומס מסויים הוא בונה את עצמו כדי לעמוד בעומס הבא, הבנייה הזו היא בעצם גדילה של התאים. שמתבטאת בחתך רוחב גדול יותר של השריר, באופן תיאורטי, ככל שחתך הרוחב גדול יותר, השריר יוכל לייצר כוח מקסימלי גדול יותר. שריר גדול יותר שוקל יותר, לכן לא בטוח שלרוכב אופניים שצריך להעלות את המסה שלו בעלייה טוב לבנות שריר גדול מדיי. יש נקודת איזון בין משקל שריר או גוף ויעילות פעולה של שריר, לכל רוכב יש נקודת איזון כזו של משקל גוף (בהנחה שאין לו שומן מיותר בגוף) בה הביצועים שלו יהיו מקסימליים. קרמייקל, המאמן של ארמסטרונג, עובד עם לאנס בדיאטיה קפדנית שמטרתה להביא אותו לנקודת איזון אידיאלית בדיוק בשלבים הקריטיים העלילות בטור, הם מגיעים לדיוק של גרמים ומודדים כל קלוריה של מזון שנכנס או יוצא מהגוף.
 
אין לך ממה להלחץ

מבחינתנו ( חלק לא מועט מהמין הגברי...) המראה השרירי והחסון ( במידה כמובן) בהחלט בא בחשבון...:)
 

hindeer

New member
זה לא הלחץ ויש כאן עוד קושיה

זה בשביל לדעת ולאזן וטוב ששאלתי כי אני די אוהבת עליות ולא הייתי מודעת לכך שרצוי בסל"ד גבוה יותר... עכשיו יש לי עוד קושיה - נניח שלפני מונחת עליה, ונניח שאני יכולה לעלות אותה 1) בפלטה מסויימת בסל"ד מסויים ו 2) בסל"ד גבוה יותר באותה פלטה האם גם אז ההמלצה לסל"ד גבוה יותר נשארת בעינה? ז"א העובדה שסל"ד גבוה יותר מומלץ למניעת הגדלת נפח שריר - האם כוונתה גם למאמץ מופחת בכלל (פלטה קטנה יותר) ??? או שבכל עומס נתון...עבודה בסל"ד גבוה יותר מומלצת??
 
איילה- אם זה לא היה ברור מהתשובה

הקודמת: אז בקצרה- את יכולה לסובב דוושות איך שאת רוצה- השרירים לא "יגדלו" או "יתנפחו" לך בגלל זה. לסובב בסל"ד נכון טוב לשיפור יעילות הדיווש ולטכניקת רגליים נכונה. גדילת השריר בגלל קצב דיווש- זניחה לחלוטין. מקווה שעכשיו זה מספיק ברור יללה ביי
 
את יכולה להכנס לאתר של בייסיקלינג

להרשם, לשלם כמה ירוקים (25$) ולקבל ייעוץ אישי לאימונים נוסח קרמייקל...
 
למעלה