מזל טוב לפורום...

lego man

New member
מזל טוב לפורום...

ואם מדברים על דיגמי רכבות אז אי אפשר בלי לגו- מצאתי באינטרנט
 

tlingit

New member
תודה וברוך הבא ../images/Emo13.gif

אחלה תוספת
אתה יכול לספר לנו קצת יותר על דגמי רכבות של לגו?
 

lego man

New member
קצת על לגו רכבות

לגו מייצרת דגמי רכבות למעלה מ- 30 שנה, והדגמים עברו שינויים רבים במשך השנים. הרכבות המוקדמות היו גסות מבחינת הצורה שלהם אך עם השנים הם החלו להראות יותר מציאותיות. הדגם הראשון, של לגו רכבות, הוצג ב- 1965 אך ללא מסילה, והיו לו גלגלים רגילים. אך כעבור שנה, ב- 1966 הוצג הדגם הראשון עם מסילה ומנוע חשמלי. ישנם מספר דגמים של לגו רכבות – ה- V4.5, V12, ו V9. ה- V4.5 הוצג ב- 1966 עם מסילה כחולה ובסיס לבן והקטרים השתמשו במנוע סטנדרטי של לגו. הבטריות היו מחוברות לקרון הראשון שאחרי הקטר, והגלגלים היו מצופים גומי על מנת ליצור את החיכוך הרצוי. המסילות היו פשוטות והם כללו פסים ישרים,פסים עם הטיה לצורך פניה ופסים להצטלבות. החיבור בין הקרונות נעשה ע"י וו ומאוחר יותר הוחלף במגנטים בעלי קוטב צפוני ודרומי שהיו מסומנים בצבעים אדום וכחול. מאוחר יותר רכבות אלה שווקו עם מסילה אפורה, וכן מגנטים בעלי קוטב כפול כך שאם צפון וצפון יחוברו יחדיו המגנט היה מסתובב לצידו השני והצפון היה נדבק לקוטב הדרומי. דגמי ה- V12 הופיעו בתחילת שנות ה- 70. השינוי העיקרי היה שלמסילה נוסף עוד אריח שנמצא בין הפסים שהעביר חשמל לקטר, ללא צורך בבטריות. כך ניתן היה לשלב בין שתי מערכות הרכבות. לדגמים אלו היו רכבות קיטור, רכבות דיזל ורכבות חשמליות. ציוד היקפי רב נוצר למען דגמי ה V12 שלא קיים בדגמי ה- V9 החדישים וכנראה שלא יהיה קיים כגון: 1) מערכת שליטה ובקרה למסילה 2) רמזורים ואותות מהבהבים. 3) מפגש מסילת על כביש בעל מחסום אוטומטי. 4) שליטה על מספר רכבות על אותה מסילה. 5) גשרים לרכבות העוברות מעל רכבות. 6) תחנות רכבת מוארות. רכבות ה- V12 מהווים לפי דעתי את תור הזהב של לגו רכבות. דגמי V9 הוצגו לראשונה בבריטניה ב- 1991 ובארה"ב ב- 1992 וכולם שיכים לסדרת ה- 4500. לרכבות אלה היה מנוע משופר שקיבל את החשמל ישירות מהמסילה מה שהבטיח קשר חשמלי טוב בכל זמן.הגלגלים בדגמי ה- V9 גדולים יותר מדגמי ה- V12/V4, וכתוצאה מכך הרכבת גבוהה יותר. הגלגלים החדשים יוצרים פחות חיכוך כך שהרכבת נוסעת מהר יותר מהדגמים הישנים. ברכבות הללו ניתן להשתמש בכל הקרונות והציוד של הדגמים הקודמים אך לא בקטרים ולא במסילות שלא תואמות את הסטנדרט החדש. כמובן שניתן לשדרג חלק מהקטרים הישנים ע"י קניה של המנוע V9 אך לא לכל הדגמים. עם הצגת רכבת ה- V9 הופסק ייצור רכבות ה- V12/V4.5 קיימות מספר תוכנות "CAD" העוזרים לאנשים עם דמיון אך ללא חלקים לבנות רכבות, ודברים אחרים, - mlcad ותוכנות אחרות העוזרות לשרטט את המסלולים לכל הרכבות- lego track designer לי אישית אין לגו רכבת וחבל, בארץ יצא לי רק פעם אחת לראות בחנות לגו רכבות שהוא לא "דופלו" והוא עלה כ- 800 ש"ח. המותג לגו הוא מותג יקר ולכן גם ערכה של רכבת לגו היא יקרה ולכן אין טעם להביא אותם לארץ. בעולם קיימים מועדונים, כנסים, ואירועים של לגו הכוללים גם הצגה של יצירות מקוריות של חובבי הז'אנר.
 
אחלה דבר הלגו טריין הזה

לדעתי כדאי לך להשקיע בזה ולהזמין מחו"ל יש באיביי מלא שמוכרים כאלו, ומכל הסדרות, אם אתה רוצה אני גם מעוניין לעשות לעצמי סדרה כזו, אז אולי ביחד נזמין וישתלם לנו ?
 

lego man

New member
לגו זה יקר בטירוף

לי אישית יש כ- 20 עד 30 דגמים שונים בעיקר טכני. הדגם היקר ביותר שלי עלה לי 150 יורו כ- 900 שקל, בגלל מערכת חשמל שלא ידעתי על קיומה. התקציב השנתי שלי לקניית לגו אזל מזמן ואני חורג רצח! בארץ ראיתי דגם מסויים ב 1000 שקל , ולי קנו אותו ב- 500 ש"ח (100 יורו באותו זמן). אתה מבין שיש דברים רבים אחרים שבאים לפני הלגו כמו מגורים ואני בתחילת הדרך לכן יש לי את החתימה שכתבתי. אני אחשוב על מה שכתבה ובנתיים קבל תמונה הממחישה את הרכוש שלי
 
כל דבר יקר

אבל מאוד מצא חן בעניני לאחד שני תחומים שאני אוהב 1. לגו - מאז שאני ילד אני אוהב לבנות בלגו (טווח גילים בלגו 0-99
) 2. דגמי רכבות ונראה לי שבלגו זה יצא לי הרבה יותר זול מדגמים רגילים של רכבות
ראיתי את המחירים באיביי ואפשר להשיג אחלה דברים במחירים שווים לכל נפש.
 

Rockamora

New member
לגו זה דבר מאוד יקר!

לא כמו כל דבר... אני זוכר שביקשתי מהסבים לקנות לי בלגולנד לגו של איזה חללית ממלחמת הכוכבים באינטרנט היא עלתה 20 דולר ובחנות 80 דולר... קצת מוזר..
 
לא מוזר בכלל

ככה זה תמיד אז אם את אותו דבר מצאת באינטרנט ברבע מחיר אז עדיף לקנות ברבע מחיר, שזה באמת לא יקר,
 

lego man

New member
בישראל המצב שונה...

בישראל "טויס אר אס" ישראל מחליטים איזה דגמי לגו כדאי להביא ואז הם מבקשים/מודיעים ליבואן "אילנית" מה להביא. אין טעם להביא לארץ דגמים שעולים יותר מ- 1000 שקל כי כמעט אף אחד לא ישלם מחיר כזה. למה המחירים כאלה גבוהים? מן הסתם, לגו זה מותג ומשלמים גם על מחיר וגם על איכות. "מגה בלוקס" זה יותר זול ופחות איכותי וגם, כנראה בגלל "זכויות יוצרים" של לגו אין להם חלקים שבלגו נחשבים סטנדרטיים. הלגו גם יקר מפני שהפלסטיק שלהם הוא איכותי יותר ועד כמה שאני יודע הם לא מייצרים בסין אלא באירופה וארה"ב,. אפילו החוברות מודפסות באירופה ולא בסין. מבחינתינו לגו זול יותר בחו"ל אך עדיין יקר ובחו"ל יש מודעות שלגו הוא מזמן לא רק לילדים.
 

alba19

New member
גם אני אוסף

בניתי לא מזמן משהו וצילמתי הנה התמונות
 

tlingit

New member
ברוך הבא ואיזה יופי ../images/Emo22.gif

איזה תמונות מקסימות
ממש יפה
 

alba19

New member
תודה רבה

ושכחתי להזכיר שאני אספן לגו רכבות מגיל ממש צעיר אני אעלה בקרוב עוד תמונות של האוסף שלי אלון
 
למעלה