מזל טוב על הפורום!

עפטוב

New member
מזל טוב על הפורום!

איזה מקריות, בדיוק הגעתי לשלב שאחרי שנה בערך שמטרטרים לי להתחיל לעשות פילאטיס בדיוק התחלתי ובדיוק קם הפורום. אז קודם כל אני אספר על עצמי, אני בת 22 עם אסטמה קשה ולכן לא יכולה לעשות כמעט שום פעילות חוץ משחייה ו..פילאטיס. כמו כן יש לי עקמת בצורה קלה כתוצאה מצמיחת יתר אבל אף פעם לא טיפלתי בה. היות ועכשיו פילאטיס זה נורא "אין" יש המון שמועות למינהן ורציתי להבהיר את הרלוונטיות לגבי: 1. פילאטיס אמור לשפר את היציבה בגלל שהוא עובד על השרירים שמתחת לעצמות, האם זה גם עובד על עקמת? 2. האם זה ספורט שמנפח שרירים? אני ממש לא רוצה שרירים בתמורה לחיטוב.... 3. האם יש תרגילים ספציפים שיכולים להועיל לחיזוק שרירי הריאה? תרגילים שיכולים לעזור לאסתמטים? בעיקרון הסיבה שבגללה פניתי לפילאטיס היא האפשרות לעשות ספורט מלא שאין לו השפעה על האסטמה שלי ולא להרגיש כמו מפגרת בחדר כושר ש-90% מהמכשירים אני בכלל לא יכולה להשתמש בהם. אבל אם אני אוכל לנצל את הפעילות כדי לעזור לאסטמה - מה טוב. 4. מה הכמות המומלצת של שיעורים לשבוע\חודש לבן אדם פעיל יחסית? אודה לכל תשובה, עפרה.
 

p u s h u p

New member
../images/Emo127.gifשיעורי פילאטיס:

תמיד היינו טובים בתזמון....
באשר שלאולתייך- להלן תשובתינו לפי הסדר: 1.בשיעור הפילאטיס עובדים על שרירי הגוף בין היתר על שרירי היציבה(אנחנו מניחים שהתכוונת לשרירים אלה מאחר ואין דבר כזה שרירים מתחת לעצמות) עובדה זאת יוכלה לתרום ולסייע לעקמת. בפילאטיס עובדים גם על שיווי משקל וגם עובדה זאת מסייעת לעקמת. 2 .המטרה בשיעורי הפילאטיס היא לחזק את השריר תוך שמירה על גמישותו ואורכו, לכן אין חשש לניפוח השריר(וממילא ניפוח של השריר אינו כל כך פשוט, במיוחד אצל נשים!). 3.אחד מהעקרונות הבסיסיים והחשובים בפילאטיס הוא הנשימה וכידוע נשימה טובה ונכונה מסייעת לפיתוח הריאות. 4.מומלץ להגיע ל3 שיעורים בשבוע לפחות. נוסף לתשובתינו- חשוב לידע את המדריך/ה על מצב בריאותך, וכמובן כמו שתמיד המלצנו ונמליץ- בדקי מה הכשרתו של המדריך!
 

עפטוב

New member
תודה רבה על התשובות

אני מתאמנת בסטודיו מקצועי ו"נחשב", כמובן שהמדריכה שלי מודעת למצב הבריאותי שלי. ולזכותה יאמר שבאמת מעבר להדרכה של איך לבצע את התרגיל היא מאוד הקפידה איתי על הנשימות ואיך בדיוק לנשום בזמן תרגיל ובאמת שראיתי שאיתי היא שמה דגש על עניין הנשימה. תודה רבה ומבטיחה לחזור אם יהיו עוד שאלות. בהצלחה עם הפורום.
 

CillDara

New member
פילאטיס, אסטמה ויציבה נכונה

היי עופרה, 1) פילאטיס עובד על השרירים העמוקים שמיצבים את הגוף (כפי שכבר ענו לך אין דבר כזה שרירים מתחת חעצמות) ועוזר ומשפר יציבה - בהחלט עוזר ויכול לשפר גם עקמת (עד גבול מסויים כל עוד המצב אינו דורש התערבות כירוגית). 2) טכניקת פילאטיס אינה מנפחת שרירים. השרירים מתחזקים אולם שומרים על אורך כדי (בין הייתר) לשמור על טווח תנועה מירבי של המיפרקים - הסירי דאגה מליבך
3) הנה לך אנקדוטה: ג'וסף פילאטיס (ממציא ומיסד השיטה) היה עצמו אסמטי כילד - צורת הנשימה, שהיא חלק חשוב בטכניקה, היא צורת הנשימה שהוא עצמו הסתמך עליה ומצא שהיא עוזרת לו מאוד.מצרפת לך כאן קישורים שיעזור לך בתרגול הנשימה. 4) לדעתי, המינימום הרצוי הוא 2 שיעורים בשבוע, אם אפשר 3 אזי עוד יותר מבורך. ואפרופו, הרי לך אחד הציטוטים הידועים של ג'וסף פילאטיס: "in 10 sessions you will feel different in 20 sessions you will look different in 30 sessions you will have a new body"
 
למעלה