מזל"ט וב . ובענין מטוסים קטנים

giyora

New member
מזל"ט וב . ובענין מטוסים קטנים

מהם הקריטריונים לקביעת מטוס לקטגוריה כלשהי- אולטרלייט או רגיל. וכן, האם אולטרלייט מורשה לטוס בנתיבים בנסיבות כלשהם? תודה, גיורא
 

mgolanlan

New member
הגדר אז"מ../images/Emo160.gif

זה מופיעה בחוקה, שנדמה לי מופיע באתר ישראלי של טיסה ששכחתי את שמו אבל צריך להיות מקושר לפורום. בעקרון, אז"מ הוא מטוס ש: א. לוקח שני אנשים (או אחד), חד מנועי עם פרופלור קבוע. ב. שוקל עד 282 ק"ג ריק. משקל להמראה עד 450 ק"ג. ג. מהירות שיוט עד 100 מי"ש. בנוסף, יש עוד המון תקנות בנושא. החוק הישראלי מתבסס על "תקנות S" הבריטיות עם תיקונים. כל מטוס שאינו אז"מ נופל לקטגורית "רגיל" - וגם שם יש חלוקה לפי מספר מנועים, סוגם, משקל להמראה, מספר נוסעים, וכולי. אז"מ מורשה לטוס בנתיבי אז"מ, שהם מקבילים פחות-או-יותר לנתיבי התעופה הכללית (אבל בגובה 500 רגל). בנתיבים עצמם אפשר לטוס עם אז"מ רק באישור חריג (שניתן לקבלו, אבל זה קשה). מדברים כבר שנים בענף על התקנת אז"ט לאזמ"ים המהירים ואפשרות טיסה בנתיבים (בפרט תל-ארשף לתל יונה והנתיב לאילת) לבעלי רישיון טייס מלא (שמכירים לפיכך את הנתיב וקוד ההתנהגות בשדה דב וכולי).
 
למעלה