מזמן לא כתבתי כאן

מזמן לא כתבתי כאן

אז ככה...
יש לי בעבודה קולגה חדש יחסית (הוא איתנו חודש וקצת) שעושה לי חיים קשים.
הוא אולי לא מתכוון לזה, אבל מדובר בבחור הכי מעופף ולא מחובר למציאות שאני מכירה, ורוב המשמרות שלי הם איתו, ככה שיותר מחצי משמרת אני מתפקדת בתור בייביסיטר שלו, ובגלל שאני טיפה יותר ותיקה ממנו, מינו אותי לפקח עליו שלא יענה טעויות ויענה לגולשים תשובות שגויות...
הבעיה היא שהוא מברבר כל המשמרת ללא הפסקה ומוציא אותי מריכוז. ובד"כ זה על פולטיקה או ספורט - דברים שממש לא מעניינים אותי. (ובלי שום קשר, בשירות צ'אט- ריכוז זה דבר חשוב, בעיקר כשמנהלים 5 שיחות במקביל...)
בגלל שהוא יחסית חדש הוא מקבל פחות שיחות צ'אט ממני, אז יוצא שיש לו המון זמן פנוי לגלוש בפייסבוק, לצאת להפסקת סיגריה כל רבע שעה, לנסח במשך 4-5 דקות תשובה לגולש (שכבר מתייאש ומתחיל לשלוח לו מיליון סימני שאלה) או להחליט שהוא נכנס למשמרת באיחור של 20 דקות כי הוא מרגיש לא טוב והלך להשתעל בשירותים... בסופו של דבר יוצא שאני נפגעת מזה כי השיחות ברובן נופלות עלי, ואני לא מצליחה לענות לגולשים בצורה רציפה כי הוא כל שניה שואל אותי שאלות או מרשה לעצמו להתייעץ איתי בקשר לכל מיני נושאים שלא קשורים לעבודה.
כבר ביקשתי ממנו בצורה יפה שלא יציק לי בזמן שאני בשיחות והסברתי לו שזה מפריע לי לריכוז... הוא אמר שהוא מבין, אבל זה לא עזר והוא כל פעם "שוכח" שלא להציק לי.

הבוסים שלי מודעים לעניין, אבל בינתיים לא עושים עם זה הרבה מלבד שיחות נזיפה. קרה גם שמנהלת המוקד שלנו ביקשה ממנו לשאול אותי לגבי דברים שהוא לא בטוח בהם ולתת לגולש תשובה כפי שאני מכתיבה לו, ועל דעת עצמו הוא שינה את התשובה שלי ויצא שהוא נתן לגולש מידע שגוי ואז טען שזו תשובה שאני נתתי לו, ויצא שהתעצבנו עלי ש"איך את כ"כ ותיקה ואת לא יודעת שלא כותבים לגולש דבר כזה?"

בקיצור- מה עושים עם בן אדם כזה ואיך מתמודדים איתו?
זה כבר די בלתי נסבל.
 

rasmus girl1

New member
אישית,

הייתי מבקשת שיצמידו אותו למישהו אחר,,שניסתי אבל זה גדול עלי בגלל שהוא לא מנסה להבין וX,Y,Z (כל מה שרשמת פה),עם כל הכבוד התפקיד שלך זה להיות נציגת שירות ולא להיות ראש צוות/אחראית/חונכת..
 
הבעיה שאין למי להצמיד אותו

אנחנו עובדים שני אנשים במשמרת, ואי אפשר לשנות לאף אחד מאיתנו את המשמרות לגמרי כי מדובר במשמרות קבועות (למעט אילוצים)...
הוא כ"כ מעופף ומסטול שפעם אחת הוא פנה אלי וביקש שנחליף משמרת באחד הימים שאני עובדת בוקר והוא ערב, אחרי יומיים שהוא לא עידכן אותי מה נסגר עם החלפת המשמרת שלחתי לו SMS לברר מה קורה עם זה, והוא עונה לי בתגובה "מי זו ואיך את יודעת מה המשמרות שלי?"
(מי זו יכולה להיות ששואלת אותך על משמרת ספציפית שאתה בעצמך פנית אליי לגביה!?!)
 

אוגלה

New member
תראי, יש פה כמה נושאים

בנוגע לשיחות לא קשורות - תסבירי לו שיש זמן לשיחות האלו, וכרגע זה לא הזמן. זה ממש לא משנה על מה השיחות.
בנוגע לחלק השני - אם יש לו זמן פנוי, תגידי לאחראים שיקצו לו עוד שיחות (מן הסתם לא משלמים לו כדי לגלוש בפייסבוק).

אבל הנקודה הכי חשובה היא שכן, הוא חדש וקשה לו ולא רק שהוא עוד לא יודע הכל, הוא גם לא יודע את קצה הקרחון. אם ביקשו ממך לפקח עליו ולעזור לו, ואת רואה שאת לא עומדת בזה וזה מפריע לך מאוד לעבודה תקינה - תבקשי שיצמידו לו מישהו אחר, אבל אל תמנעי מזה באופן גורף כי זה יוכל לפגוע בך בהמשך, ולפי דעתי לא כדאי לך. זו הזדמנות שלך להראות לממונים שלך (וגם לעצמך) כישורים נוספים מעבר למקצועיות שלך.
אצלנו בצוות עכשיו אני בין הוותיקים, ואם החדשים צריכים עזרה במשהו, הם פונים בדרך כלל אלי. אם מישהו שואל אותי שאלה ואני באותו הרגע בשיחה, אני מסמנת לחכות כמה רגעים (ואם אני מרגישה שלא אתפנה תוך כמה רגעים, אני מפנה למישהו אחר), ואז רואה איך אני יכולה לעזור. אם מישהו לא מוכן לחכות, והוא ממשיך להפריע הוא פשוט לא יקבל עזרה. אחרי כמה פעמים שתנהגי באופן דומה, הוא יידע שאת תשמחי לעזור לו - אבל בתנאים שלך, ויפריע לך פחות
 
כל פעם מצמידים לו מישהו אחר

בהתאם למי שעובד איתו... אנחנו שני נציגים בלבד במשמרת והממונים עליי לא נמצאים במשרד רוב היום. ביקשתי כבר שיתנו לו לענות ליותר שיחות, אבל הם קצת חוששים לתת לו לענות כי הוא עונה דברים לא הכי מקצועיים ועורך תשובות בצורה מתחכמת.

לגבי זה שהוא מברבר בלי סוף - ביקשתי ממנו בצורה נעימה לפנות אליי כשאני אהיה פחות עסוקה ופחות מוצפת בעבודה, אבל הוא כל הזמן "שוכח" שהוא לא אמור לפנות אלי אלא להתקשר למנהלת המוקד שלנו.
 
העצה שלי

לתפוס שיחה עם מנהלת המוקד ולשפוך בפניה הכל, להסביר לה איך את מרגישה ולבקש את עצתה. אני מניחה שזה ירגיש לא נעים בהתחלה, במיוחד במוקד קטן כמו שלכם - אבל נראה שאין ברירה, זה משהו שהיא צריכה להיות מודעת אליו ואני מניחה שכל עובד אחר שיהיה איתו במשמרת ירגיש ככה. יכול מאוד להיות שהוא לא מתאים לעבודה וככה זה מתבטא, והתוצאה היא שגם את נפגעת וגם הלקוחות נפגעים - וזה משהו שהממונים עלייך מאוד יעריכו אם תשתפי אותם.
 
הפתרון הטוב ביותר

הוא להתחיל לתעד משמרות
האם הוא נמצא במקום שבו הוא אמור להיות מבחינת ההכשרה שלו? האם יש תלונות עליו מאנשים אחרים שעושים איתו את המשמרות?

נסי בסוף כל משמרת לכתוב חוות דעת על מה שהלך בתוך המשמרת - אם משבצים אותו איתך ומצפים שתעזרי לו - חוו"ד שכתבת, כזה שמנומק ומעלה את כל הבעיות (אבל גם פידבקים חיוביים) יכול לפתור את הבעיה - הוא יכול להציג לממונים את הבעיות נקודתית וגם לראות את ההתקדמות או חוסר ההתקדמות שלו. בנוסף, אם תצייני בדוח הזה את התשובות המדויקות שנתת לו - לא יקרה מצב בו תואשמי במקרים בהם הוא מחליט במקום לצטט אותך לעשות עריכה חופשית ולהטעות לקוח.
 
למעלה