מחדל התיקופים בתחבורה הציבורית עולה לכם 600 מיליון שקלים

כשלוגי

Active member

חוסר באחידות החישוב, בשקיפות הדיווח, באומדן ההפסדים אלו רק חלק מהבעיות במנגנון האכיפה של אי תיקוף בתחבורה הציבורית שנחשפים בדו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת​

 

laRio

Active member
המצב במדינה הוא כזה שהמון דברים עולים לנו הרבה יותר מ600 מיליון שקל.
אם היה איזה פתרון טכנולוגי של תיקוף אוטומטי ברגע שנכנסים לאוטובוס, המצב אולי היה משתפר. אני אישית לא מכיר משהו כה
 

amub

Active member
@Ccyclist - מה קורה בלונדון עם אכיפת תשלום בתחבורה ציבורית? גם פקחים מסתובבים באוטובוסים?
 

Ccyclist

Well-known member
@Ccyclist - מה קורה בלונדון עם אכיפת תשלום בתחבורה ציבורית? גם פקחים מסתובבים באוטובוסים?

המערכת בלונדון רכבתית בעיקרה, טכנית יש פקחים באוטובוסים אבל מעולם לא ראיתי אותם והאמת - זה כסף קטן לעומת המערכת הרכבתית שלא ברור למה ישקיעו כוח אדם באכיפת אוטובוסים. בינואר 2020, לפני הוירוס, החליטו לבטל את העלייה מהדלתות האחוריות (דבר שהותר באחת הקדנציות של ליווינגסטון כשהוא הביא מפרקיות לעיר, ניסוי כושל בגלל שלא התאימו למקטעי הכביש הקצרים במערכות הסיבוביות). כתוצאה חייבים לעבור מול הנהג בעלייה לאוטובוס וזה מקשה על עלייה ללא תשלום.

יש כל מני תוכניות דוקומנטרי על התחתית ויש גם על התחום הזה, אף שמעולם לא נתקלתי בזה באוטובוסים:


שימו לב שבתפיסה הראשונה הנוסעים מקבלים אזהרה, קנסות ותביעות זה רק כשהעניין נהיה שיטתי.

ברשתות המסילתיות המצב שונה.

בתחתית יש ולידטורים בכל התחנות וחייבים לעבור דרכם. במקרה של בעיה - השומר בקו השערים יעזור לנוסעים להגיע למכונת התשלום. הבעיה הנפוצה ביותר היא נוסעים ש"מניחים" שתחנות נמצאות באזור הלא נכון. כתושב הייגייט בעבר - אזור 3 - היה מאד נפוץ שנוסעים עם כרטיסים תקופתיים לאזורים 1-2 ניסו לצאת וסירבו בוולידטור. בתשלום בכרטיס אשראי זו לא בעיה, בכרטיסים חודשיים ומעלה על אויסטר - הפתרון הוא להטעין קרדיט בנוסף לכרטיס תקופתי כך שבמקרים כאלו ישלימו את הנסיעה לאזור הנכון בפאונד או שניים. יש תחנות תחתית שאפשר לעבור מהן לרציפים של הרכבת הארצית בלי לעבור ולידטור, שם צריך לתקף במתקף ורוד על עמדה נמוכה.

במערכות מסילתיות אחרות כמו הרכבת הארצית, ה DLR, האוברגראונד - יש עירוב של תחנות פתוחות ותחנות עם שערי ולידטורים. ברכבת הארצית יש מרחק גדול מספיק של קילומטר וחצי או יותר בין התחנה האחרונה לפני תחנות הטרמינל של מרכז העיר שגורם לכך שלנוסעים למרכז אין ברירה אלא לרדת בתחנות הטרמינל - שבהן יש ויש ולידטורים. גם אם אפשר לגנוב איזו נסיעה פרברית (ברכבת הארצית השומר מתפקד גם כפקח, אך יותר ויותר מפעילות רוצות רכבות ללא שומר שתפקידו כולל גם פיקוח על הדלתות וסיוע לנוסעים עם מוגבלויות) - נוסע למרכז לונדון יעבור דרך הולידטורים. ב DLR יש שתי תחנות טרמינל במרכז העיר, באוברגראונד שהיא מערכת סיבובית יותר - יש תחנות ראשיות יותר שהן יעדים או נקודות החלפה ובהן יש ולידטורים. אפילו ברק"ל של קרוידן שהיא מערכת פתוחה ברובה - יש ולידטורים בווימבלדון.

זה לא שלא מנסים וזה לא תמיד השכבות שהייתם מצפים. לפני כמה שנים דירקטור בחברת השקעות גדולה בסיטי עלה לכותרות כי הוא נמנע באופן שיטתי מתשלום לרכבת הארצית. למיטב זיכרוני הוא השתמש בנקודת מעבר מהארצית לתחתית שבה תיקף את האויסטר לשלם על נסיעה עירונית קצרה במקום שישלם נסיעה בינעירונית ברכבת הארצית ממקום מגוריו באחד המחוזות הסמוכים לעיר. המקבילה היא אם נוסע מקיסריה או עומר היה מתקף רק נסיעה בקו האדום.


ערך עבור כסף וצרכנות נבונה הם ערכי צרכנות מערביים חשובים והוא הגדיל וכלל בהם מרמה ואי תשלום נסיעות ברכבת הארצית למרות שהיה על משכורת של מעל מיליון פאונד בשנה (בבריטניה נוקבים בשכר שנתי).

בתוכניות דוקומנטרי על התחתית יש מצבים של מעקב אחרי נוסעים שהנסיעות או דפוסי הנסיעה שלהם לא הגיוניים בלו ולידציות בין המערכת הפתוחה לסגורה או שהם משתמשים בכרטיסי הנחה שלא שייכים להם אלא לקרובים עם פרופיל הנחה (נוער, נכים, אזרח ותיק) במקרים כאלו לא מדובר בתפיסה מקרית אלא בהצלבה של טלוויזיה במעגל סגור מול הכרטיס החשוד והכרת דפוס הנסיעה של הנוסע החשוד ברמאות לפני שאכן פונים לנוסע.

לפני שבוע שכחתי בטעות לתקף את אשראי המגע בנסיעת DLR. לא עשו לי כלום. אחרי הטעות תיקפתי בולידטורים בכניסה לקו האליזבת' וביציאה מהקו המרכזי. במונחים הפנימיים של TFL מצב כזה נקרא Unresolved Journey ונראה שעם ולידציה בהחלפה מהמערכת הם מצאו דרך לפתור את הטעות התמה שלי, טעות שהיא כנראה מאד נפוצה אצל מי שרגילים בעיקר לתחתית.
 
נערך לאחרונה ב:

יעיש התימני

Well-known member
המערכת בלונדון רכבתית בעיקרה, טכנית יש פקחים באוטובוסים אבל מעולם לא ראיתי אותם והאמת - זה כסף קטן לעומת המערכת הרכבתית שלא ברור למה ישקיעו כוח אדם באכיפת אוטובוסים. בינואר 2020, לפני הוירוס, החליטו לבטל את העלייה מהדלתות האחוריות (דבר שהותר באחת הקדנציות של ליווינגסטון כשהוא הביא מפרקיות לעיר, ניסוי כושל בגלל שלא התאימו למקטעי הכביש הקצרים במערכות הסיבוביות). כתוצאה חייבים לעבור מול הנהג בעלייה לאוטובוס וזה מקשה על עלייה ללא תשלום.

יש כל מני תוכניות דוקומנטרי על התחתית ויש גם על התחום הזה, אף שמעולם לא נתקלתי בזה באוטובוסים:


שימו לב שבתפיסה הראשונה הנוסעים מקבלים אזהרה, קנסות ותביעות זה רק כשהעניין נהיה שיטתי.

ברשתות המסילתיות המצב שונה.

בתחתית יש ולידטורים בכל התחנות וחייבים לעבור דרכם. במקרה של בעיה - השומר בקו השערים יעזור לנוסעים להגיע למכונת התשלום. הבעיה הנפוצה ביותר היא נוסעים ש"מניחים" שתחנות נמצאות באזור הלא נכון. כתושב הייגייט בעבר - אזור 3 - היה מאד נפוץ שנוסעים עם כרטיסים תקופתיים לאזורים 1-2 ניסו לצאת וסירבו בוולידטור. בתשלום בכרטיס אשראי זו לא בעיה, בכרטיסים חודשיים ומעלה על אויסטר - הפתרון הוא להטעין קרדיט בנוסף לכרטיס תקופתי כך שבמקרים כאלו ישלימו את הנסיעה לאזור הנכון בפאונד או שניים. יש תחנות תחתית שאפשר לעבור מהן לרציפים של הרכבת הארצית בלי לעבור ולידטור, שם צריך לתקף במתקף ורוד על עמדה נמוכה.

במערכות מסילתיות אחרות כמו הרכבת הארצית, ה DLR, האוברגראונד - יש עירוב של תחנות פתוחות ותחנות עם שערי ולידטורים. ברכבת הארצית יש מרחק גדול מספיק של קילומטר וחצי או יותר בין התחנה האחרונה לפני תחנות הטרמינל של מרכז העיר שגורם לכך שלנוסעים למרכז אין ברירה אלא לרדת בתחנות הטרמינל - שבהן יש ויש ולידטורים. גם אם אפשר לגנוב איזו נסיעה פרברית (ברכבת הארצית השומר מתפקד גם כפקח, אך יותר ויותר מפעילות רוצות רכבות ללא שומר שתפקידו כולל גם פיקוח על הדלתות וסיוע לנוסעים עם מוגבלויות) - נוסע למרכז לונדון יעבור דרך הולידטורים. ב DLR יש שתי תחנות טרמינל במרכז העיר, באוברגראונד שהיא מערכת סיבובית יותר - יש תחנות ראשיות יותר שהן יעדים או נקודות החלפה ובהן יש ולידטורים. אפילו ברק"ל של קרוידן שהיא מערכת פתוחה ברובה - יש ולידטורים בווימבלדון.

זה לא שלא מנסים וזה לא תמיד השכבות שהייתם מצפים. לפני כמה שנים דירקטור בחברת השקעות גדולה בסיטי עלה לכותרות כי הוא נמנע באופן שיטתי מתשלום לרכבת הארצית. למיטב זיכרוני הוא השתמש בנקודת מעבר מהארצית לתחתית שבה תיקף את האויסטר לשלם על נסיעה עירונית קצרה במקום שישלם נסיעה בינעירונית ברכבת הארצית ממקום מגוריו באחד המחוזות הסמוכים לעיר. המקבילה היא אם נוסע מקיסריה או עומר היה מתקף רק נסיעה בקו האדום.


ערך עבור כסף וצרכנות נבונה הם ערכי צרכנות מערביים חשובים והוא הגדיל וכלל בהם מרמה ואי תשלום נסיעות ברכבת הארצית למרות שהיה על משכורת של מעל מיליון פאונד בשנה (בבריטניה נוקבים בשכר שנתי).

בתוכניות דוקומנטרי על התחתית יש מצבים של מעקב אחרי נוסעים שהנסיעות או דפוסי הנסיעה שלהם לא הגיוניים בלו ולידציות בין המערכת הפתוחה לסגורה או שהם משתמשים בכרטיסי הנחה שלא שייכים להם אלא לקרובים עם פרופיל הנחה (נוער, נכים, אזרח ותיק) במקרים כאלו לא מדובר בתפיסה מקרית אלא בהצלבה של טלוויזיה במעגל סגור מול הכרטיס החשוד והכרת דפוס הנסיעה של הנוסע החשוד ברמאות לפני שאכן פונים לנוסע.

לפני שבוע שכחתי בטעות לתקף את אשראי המגע בנסיעת DLR. לא עשו לי כלום. אחרי הטעות תיקפתי בולידטורים בכניסה לקו האליזבת' וביציאה מהקו המרכזי. במונחים הפנימיים של TFL מצב כזה נקרא Unresolved Journey ונראה שעם ולידציה בהחלפה מהמערכת הם מצאו דרך לפתור את הטעות התמה שלי, טעות שהיא כנראה מאד נפוצה אצל מי שרגילים בעיקר לתחתית.
אצלנו הבעיה היא:
נסיעה למרחקים קצרים ברק"ל, כשלא צריכים לרדת בתחנה בה יש יציאה מתקפת.
באוטובוסים - עליה מאחור, היעדרות מפקחים בצורה משמעותית ביותר.
אז אם נותנים לך, לא תיקח?
 

מנכל אחד

Active member
המחדל כאן הוא בעיקר שהכתב לא הבין מה שכתוב בדו"ח.
 

קבצים מצורפים

  • 2_79e47d3f-2e5a-ef11-8162-005056aa4246_11_20736.cleaned.pdf
    KB 448.2 · צפיות: 8

topcat115

Member
צריך להגביר את האכיפה באמצעות יותר פקחים, גם סמויים.
ולהגדיל את הקנס ל500₪ או אפילו יותר.

מה שקורה עכשיו זה שאין הרבה פקחים ושהקנס קטן.
 

מנכל אחד

Active member
צריך להגביר את האכיפה באמצעות יותר פקחים, גם סמויים.
ולהגדיל את הקנס ל500₪ או אפילו יותר.

מה שקורה עכשיו זה שאין הרבה פקחים ושהקנס קטן.
למה?
אולי צריך לבטל לא רק את האכיפה, אלא בכלל את התשלום,
כי ההוצאה על הגביה של הכסף, שכוללת מערך הנפקה של כרטיסים, עיכוב של העליה בתחנות, מערך כרטוס באוטובוסים, מערך פקחים, מערך גביית קנסות, תשלום עמלות לרב קו און ליין והופון ןהחזרי נסיעות שהמדינה משלמת לעובדים שלה ולגופים הנתמכים על ידי המדינה כבר עוברת את גובה ההכנסה.

(אני לא באמת חושב שיש טעם בנסיעות חינם, אבל במצב המעוות שקיים, זה כבר לא נראה לי אופציה כל כך גרועה)
 
למעלה