סיני SEEN I
New member
מחווה ל-Garnett Silk
הרבה זמן לא אהבתי אמן ברמה שהרגשתי שאני חייב לכתוב עליו, אבל גרנט סילק הוא מסוג האמנים שקונים אותך כבר בשורה הראשונה של השיר הראשון ומצליחים להשאר מרגשים גם בפעם המאה ששמעת אותו... אז שווה לחלוק קצת (נלקח לא מעט מכאן http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:lxaxlfwe5cqe~T1): גרנט נולד בעיר מנצ'סטר שבג'מייקה והתחיל את הקריירה שלו כבר בגיל 12 כדי.ג'יי (אם.סי) בסאונד סיסטמים תחת הכינוי "Little Bimbo". הוא התחיל להופיע בקביעות בסאונד סיסטמים ובתחילת שנות ה-80 פגש את TONY REBEL שהתחיל ליצור לעצמו שם כדי.ג'יי עם מסרים חיובים שבהמשך ישפיע מאוד על סצנת הדאנסהול ועל גארנט הצעיר בעצמו. השניים התחילו להופיע כצמד בסאונד סיסטמים וצברו לעצמם שם. מתוך שיתוף הפעולה הזה עם רבל, ראסטה הדוק, גארנט גם המיר את האמונה שלו לראסטפאריי והתחיל לתת מסרים חיוביים. אבל זה היה דריק מורגן, זמר קלאסי מתקופה הסקא שמע את גארנט ונתן לו עצה חמה - תפסיק עם הטואסטינג ותתחיל לשיר. כאן הקריירה של סילק לקחה מפנה והוא התחיל לשלב יותר ויותר שירה בסגנון שלו. היה אפשרות לזהות בקלות את הקול העשיר, החם והמרגש. אותו קול שזיכה אותו בכינוי SILK. סילק מהר מאוד התחיל לעבוד עם העילית שבמפיקים של ג'מייקה: קינג ג'אמי, סטילי וקליבי ובסופו של דבר עם דיגיטאל בי שהעבודה איתו הובילה לאלבום הראשון "It's growing". האלבום סבב בעיקר סביב שירי לובר'ס רוק רומנטיים כשלצידם שירים רוחניים ועמוקים, ההופעות שלו תפסו צורה של אקסטזות רוחניות-כנסיותיות מצד הקהל והאלבום הפך להיות מקום ראשון במצעדים בג'מייקה. בשנתיים שלאחר האלבום סילק הוציא טיונים לכל המפיקים הגדולים בג'מייקה שהניבו להיטים כמו "Fill us up with your mercy" ו-"Lord watch over our shoulder" . הזמר המשיך להיות מכונת להיטים עם שירים כמו Zion in a vision, hello mama Africa, green line ועוד אבל הלחץ התחיל להיות כבד מדי וסילק התמוטט במהלך הופעה בניו-יורק. סילק הוכרח לבטל את כל ההופעות שלו בששת החודשים הבאים. לאחר מכן חזר לבמות בסערה והחל לעבוד על הקלטת אלבום באולפני Tuff Gong האגדיים עם המפיק האגדי-לא-פחות Errol Brown. באחת ההפסקות מההקלטה סילק חזר לחופשה בבית של אמו. לאחר שפרצו לבית פעמיים הוא השאיל אקדח מעורך הדין שלו, אבל מאחר שלא ידע איך להשתמש בו הזמין חבר שיראה לו איך. תוך כדי כל העניין נפלט כדור מאחד האקדחים, פגע בצינור גז והצית את הדירה. גארנט והחברים הצליחו להמלט בשלום, לגלות שאמא של גארנט נשארה לכודה בבית. גארנט רץ חזרה כדי לנסות להציל אותה אבל זה היה מאוחר מדי ושניהם נהרגו בשרפה.
גארנט זכור עד היום כאחד הכשרונות הכי גדולים שהרגאיי והמוזיקה בכלל ידעו. היו דיבורים על כך שהוא עומד לרשת את מקומו של בוב מארלי כמלך הרגאיי, המרומם הרוחני הרשמי החדש, אבל כמו מארלי, גם הקריירה שלו נקטעה באופן טראגי.אחרי מותו של גארנט התחילו לצאת ספיישלים שהוא הקליט לסאונד סיסטמים (באלבום Killamanjaro remembers Garnett) וחומרים מוקדמים וכמו כן מספר סינגלים שנשארו על רצפת העריכה וראו אור באוסף של אטלנטיק בשם The Definitive Collection. הפוטנציאל לכיבוש העולם בהחלט היה שם, אבל גארנט סילק השאיר אחריו ירושה של שירים שנשמעים חזקים היום כמו אז. כל מי שאוהב רגאיי, וגם מי שלא, זה זמר שאי אפשר להתנגד לו. R.I.P Garnett
הרבה זמן לא אהבתי אמן ברמה שהרגשתי שאני חייב לכתוב עליו, אבל גרנט סילק הוא מסוג האמנים שקונים אותך כבר בשורה הראשונה של השיר הראשון ומצליחים להשאר מרגשים גם בפעם המאה ששמעת אותו... אז שווה לחלוק קצת (נלקח לא מעט מכאן http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:lxaxlfwe5cqe~T1): גרנט נולד בעיר מנצ'סטר שבג'מייקה והתחיל את הקריירה שלו כבר בגיל 12 כדי.ג'יי (אם.סי) בסאונד סיסטמים תחת הכינוי "Little Bimbo". הוא התחיל להופיע בקביעות בסאונד סיסטמים ובתחילת שנות ה-80 פגש את TONY REBEL שהתחיל ליצור לעצמו שם כדי.ג'יי עם מסרים חיובים שבהמשך ישפיע מאוד על סצנת הדאנסהול ועל גארנט הצעיר בעצמו. השניים התחילו להופיע כצמד בסאונד סיסטמים וצברו לעצמם שם. מתוך שיתוף הפעולה הזה עם רבל, ראסטה הדוק, גארנט גם המיר את האמונה שלו לראסטפאריי והתחיל לתת מסרים חיוביים. אבל זה היה דריק מורגן, זמר קלאסי מתקופה הסקא שמע את גארנט ונתן לו עצה חמה - תפסיק עם הטואסטינג ותתחיל לשיר. כאן הקריירה של סילק לקחה מפנה והוא התחיל לשלב יותר ויותר שירה בסגנון שלו. היה אפשרות לזהות בקלות את הקול העשיר, החם והמרגש. אותו קול שזיכה אותו בכינוי SILK. סילק מהר מאוד התחיל לעבוד עם העילית שבמפיקים של ג'מייקה: קינג ג'אמי, סטילי וקליבי ובסופו של דבר עם דיגיטאל בי שהעבודה איתו הובילה לאלבום הראשון "It's growing". האלבום סבב בעיקר סביב שירי לובר'ס רוק רומנטיים כשלצידם שירים רוחניים ועמוקים, ההופעות שלו תפסו צורה של אקסטזות רוחניות-כנסיותיות מצד הקהל והאלבום הפך להיות מקום ראשון במצעדים בג'מייקה. בשנתיים שלאחר האלבום סילק הוציא טיונים לכל המפיקים הגדולים בג'מייקה שהניבו להיטים כמו "Fill us up with your mercy" ו-"Lord watch over our shoulder" . הזמר המשיך להיות מכונת להיטים עם שירים כמו Zion in a vision, hello mama Africa, green line ועוד אבל הלחץ התחיל להיות כבד מדי וסילק התמוטט במהלך הופעה בניו-יורק. סילק הוכרח לבטל את כל ההופעות שלו בששת החודשים הבאים. לאחר מכן חזר לבמות בסערה והחל לעבוד על הקלטת אלבום באולפני Tuff Gong האגדיים עם המפיק האגדי-לא-פחות Errol Brown. באחת ההפסקות מההקלטה סילק חזר לחופשה בבית של אמו. לאחר שפרצו לבית פעמיים הוא השאיל אקדח מעורך הדין שלו, אבל מאחר שלא ידע איך להשתמש בו הזמין חבר שיראה לו איך. תוך כדי כל העניין נפלט כדור מאחד האקדחים, פגע בצינור גז והצית את הדירה. גארנט והחברים הצליחו להמלט בשלום, לגלות שאמא של גארנט נשארה לכודה בבית. גארנט רץ חזרה כדי לנסות להציל אותה אבל זה היה מאוחר מדי ושניהם נהרגו בשרפה.