מחויבות אישית

didush

New member
מחויבות אישית../images/Emo39.gif

שלום לכולם
רק היום יצא לי להיכנס לפורום הזה, ויש לי שאלה מסוימת... אני מקווה שזה המקום. התחלתי מחויבות אישית בגן לילדים עם קשיי תפקוד הסתגלות ולקויי למידה, של אגודת ניצ"ן, ואני נמצאת שם כבר כמעט שנה. רציתי לדעת אם הדרך היחידה לגרום לילדים להקשיב או לציית להוראות זה בצעקות (כי זה מה שהבנתי מהגננות) ואם יש הבדל בין ילדים מגנים טיפוליים (אם כן מה ההבדל) לבין הילדים שאני עובדת איתם עכשיו. תודה רבה רבה
 

נונינה

New member
אוי ואבוי............

לפי מה שאת אומרה הגננות הן אלו שיש להן בעיות הסתגלות וקשיי תפקוד בגן ! דיאנה איך מטפלים בכזה דבר ? בטח לגננות האלו כבר יש קביעות 30 שנה ולך תשלח אותם הביתה.........
 

didush

New member
תוספת קטנה

יש גננת אחת בגן, ולה באמת יש ניסיון של שנים. השיטה שלה לרסן ילדים בעייתים זה או להחזיק להם חזק את היד ולצרוח עליהם, או להעמיד אותם בפינה, וילדים ממש בעייתיים היא שמה לידה בריכוז ומחזיקה אותם עם הרגל שלה כדי שלא יתפרעו... מספיק תיאורים? משהו פשוט נראה לי לא בסדר בשיטת חינוך הזאת...
 
מזעזע, זה מה שיש לי להגיד

ויותר מזעזע זה שיש גננות וגם מורות שיש להם קביעות של שנים ואוטוטו פנסיה וסוחבים אותם במערכת למרות שכולם יודעים שהם נוראיות. אני חושבת שכל אחד מאיתנו שמע או נתקל בלפחות אחת כזאת.
 

נונינה

New member
למזלן הטוב הן לא פגשו אותי....

אני בחיים לא הייתי עוברת על זה בשתיקה !
 

didush

New member
למען האמת...

אני רק חשבתי שהיא יודעת מה היא עושה, והיא מקצועית... הייתי בטוחה שהיא מבינה מה היא עושה. כנראה שטעיתי?
 

yonitbrk

New member
מחויבות אישית

שלום לך דידוש א. כל הכבוד למצווה שאת עושה כי עבודה עם ילדים כאלה או מוגבלים אחרים היא פשוט מלאכת קודש ומעשה נהדר שאני מאמינה ומקווה שאכן תורם לך לתחושה כל שהיא של סיפוק ועונג כי כאמא לשלושה ילדים חריגים כשאני רואה את הילדים בגנים של הבנים שלי אני פשוט נמסה כי הם פשוט נשמות טובות ומתוקים. ב. מה שכן בעיות ההתנהגות שלהם יכולות להוציא מדעתו כל בן אדם שפוי ומי כמוני יודעת זאת ועוברת זאת יום יום בבית ומלווה את הגננות בגנים עם הבעיות האלה . אני רק רוצה לקוות שלפני שהן עוברות לצעקות הן מנסות את השיטות של חום וליטוף לנסות להרגיע ולדבר בשקט עם הילד בצד ורק אם אין שיתוף פעולה מצד הילד הן עוברות לצעקות. כולי תקווה שכך זה עובד . כמו כן בכמה ילדים מדובר - כמה ילדים שייכים לגן? וקחי רק בחשבון את מספר הילדים ואת כל הבעיות של כולם ביחד . תחשבי על השחיקה של הגננות כי זה באמת יכול לשגע את הבן אדם הכי רגוע וחזק בעולם.ברגע ששניים או שלושה ילדים מתחילים להשתגע לך כל אחד עם הקפריזה שלו זה יכול למותת וגורם לאיבוד הדעת פשוט יכול להטריף. כך שמצד זה של המטבע אני יכולה להבין את הגננות ורק רוצה לקוות שהן מנסות גם את הדרך השניה של הליטוף והלנסות להרגיע בשקט את הילד ורק אח"כ פונות לצעקות. לילה טוב.
 

Diana M

New member
התמודדות של אנשי צוות

שלום דידוש, השיטות שאת מתארת מאוד לא מקובלות ואני תקווה כי התאור משקף מצבים חד פעמיים מהם לא ניתן להסיק לגבי מה שקורה באותו גן על בסיס יום יומי. קיימות שיטות רבות להציב לילדים גבולות ולמנוע מהם "להתפרע" כדבריך. לעיתים כאשר ילד מתפרע ואין שום אפשרות להרגיעו מילולית, יכול אדם שלמד את המיומנות לעשות הולדינג, משמע לחבק את הילד חזק, באופן מרסן, עד אשר ירגע. איני יודעת האם זה מה שעושה הגננת. קשה להבין מתוך התאור שלך. צעקות, אינן עוזרות לילדים, אולי הן עוזרות לגננת לשחרר לחץ. לילדים הן לא מועילות. גם אם הם מפסיקים להתפרע, זה קורה מתוך פחד ולא נמשך זמן ממושך מדי. איני יודעת מה סוג החריגות של הגן ואילו ילדים מגיעים לשם , ללא ספק עבודה עם ילדים בעלי הפרעות התנהגות קשות יכולה להיות קשה , אך לשם כך אמורים להיות בגן אנשים מקצועיים אשר ידעו לעשות שימוש יעיל במגוון השיטות ודרכי הטיפול שלמדו על מנת להביא ילד כזה לתיפקוד ולא בצעקות או בדרכים האחרות שתיארת. אני מבינה כי מעמדך בגן לא יאפשר לך להציע הצעות לגננת אשר עלולות להתפס כבקורתיות. אך בכל זאת הייתי מנסה לעשות משהו. למשל, אם יש לגן מדריכה,פיכולוגית או יועצת, הייתי מעלה את הבעיה כאילו שהיא שלך ומבקשת בישיבת הצוות יעוץ כיצד להתמודד עם ילד מתפרע. אולי בדרך כזו ישמע גם הצוות כי יש הרבה דרכים אחרות. מחזקת אותך על העבודה החשובה שאת עושה.
 
דיאנה תודה על ההדרכה והמילים שלך

אני קוראת מה שנאמר פה והשערות עומדות לי והזכרונות צפים ! אין לי חשק להכנס לשם אני חושבת שעל אדם אשר צופה בדברים חריגים יש לו מחיובות ברמה האנושית חומר את דברו ( כפי שארת מציינת לבעל מקצוע שבמעקב עם הגן או כל מוסד) אסור לעבור בשקא ולקבל קנה המידה דידוש ופה אני פונה אלייך: מה שהנשמה והבתן שלך אומרת שלא היית עושה זאת כבן אדם - לא מקובל לעשות לשום אדם ובשום קני מידה שנות המקוצוע לא אמורות להוות קני מידה לתגובה של גננת הבן אדם או שהוא בן אדם או שלא קודם כל ואחר כך יש לו את הנסיון להפל הנסיון צריך לשקף יכולות חיוביות ולא שיליות אחת הטכניקות עם ילדים חריגים היא להעביר את המשקל של הבקשה אל עצמך במילים אחרות אם פונים לילד בבקשה לעזור לך כי את זקוקה לעזרה ומשם פומה אל הילד סביר שברוב המקרים ישנה את ההתנהגות ויפנ עצמו לעזור כאשר ילד ממש לא מתפקד או נמצא במצב של לחץ ולא יכול במצבו להקשיב לא גכי לא רוצה אלא פשוא נסער מדי : יש אפשרות כמו שדיאנה נתנה ואפשרות נוספת של מגע פחות ישיר וכך נראה פחות חודרני לגלגל ילד בשמיכת פוך ( תמיד אפשר לקבל תרומות של שיכות פוך מהישנות מאד כבדות ) מאד מרגיע יש הרבה רעיונות אפשר לדבר עם מרפא בעיסוק לא רק עם פסיכולוגית צריך גם להבין שאם גננת רוצה שילד ישב להקשיב לסיפור או נושא שהיא מסבירה והכל על רקע שרוצה לקום לשרותים והיא לא מאפשרת זאת והחליטה שהוא צריך ללמוד לשבת כמו כולם צריך להבין שמשהו בחינוך ביסודו לא תקין ויש פה חוסר אמון בסיסי בילד וביכלותיו
 

Diana M

New member
אסנת,

מסכימה עם כל דבריך אסנת. ויותר מכך. ילדים בעלי צרכים מיוחדים לא אמורים "להענש" על עצם היותם כאלה. שכן לולא היו הבעיות שתוארו, מן הסתם היו מוצאים את מקומם בגן רגיל. עצם ההפניה לגן מיוחד ולא חשוב כרגע מאיזו סיבה המסגרת מיוחדת, מבוססת על ההנחה כי שם ידעו להתמודד באופן קונסטרוקטיבי עם הקשיים במסגרת עצמה ולהנחות את ההורים כיצד להתמודד בבית. לכן המצב שתואר לא רק שאינו רצוי אלא ממש לא יתכן.
 

doroniz

New member
מזעזע !!!

זאת המיל ההיחידה שאני יכול להעלות על קצה דעתי כאשר אני קורא את הסיפורים הללו. יש לברר מיידית את הנושא ולערב את כל הגורמים הרלוונטיים - כולל ועד הורים ארצי לחנ"מ.
 
למעלה