מחינוך רגיל לכיתת תקשורת - שאלה

Hidden4ever

New member
מחינוך רגיל לכיתת תקשורת - שאלה

מישהו עשה העברה כזו לילד בגיל תחילת עשרה? קבלנו המלצה דווקא להעביר אותה לכיתת תקשורת כי מעבר לבעיות התקשורתיות (ומצב חברתי גרוע מאוד) יש לה גם לקויות למידה משמעותיות והפרעת קשב (ועוד כל מיני ממתקים). היא מתקשה ללמוד גם על רקע סנסורי (רעש חזק בכיתה).

תודה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כן ולא

ה
שלי התחיל חט"ב בשילוב יחידני, סבל, עבר לחינוך ביתי ואח"כ לכתת תקשורת.
אבל
הוא היה כבר בכתת תקשורת ביסודי.
&nbsp
מה בעצם את שואלת?
 

Hidden4ever

New member
שואלת

איך זה עבור הילד השינוי הזה שבו מוציאים אותו מכל מה שהוא מכיר והבין בגיל יחסית לא צעיר ומעבירים אותו למסגרת שונה לגמרי בכל מובן - לעיר אחרת (כי אין אצלנו בישוב), ילדים אחרים, סגנון לימוד אחר, יום לימודים ארוך יותר ושנת לימודים ארוכה יותר (הבנתי שאני יכולה גם להחליט אחרת אבל עוד לא מספיק מבינה לגבי זה).
&nbsp
בעבר השארתי אותה עוד שנה בגן והעברתי לגן אחר וגם אז נורא דאגתי מאיך היא תרגיש כשכל הילדים שהיו איתה ממשיכים הלאה לבית ספר והיא לא. היום אני כבר לא חושבת על זה, אבל כאן זה מרגיש לי יותר קיצוני.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אם כל מה שהוא/היא מכיר/ה
היה לא טוב עבורה, יצר אצלה חויה של חוסר מסוגלות
אולי גם של העולם כמקום מאיים וקשה
והסביבה החינוכית החדשה תתן חויה מתקנת:
תאפשר לה לחוות מסוגלות- 'אני יכולה'
לחוות סביבה מאפשרת ומכילה- 'העולם הוא מקום מעניין, מאפשר, מסביר פנים',
אז מאליו יובן שהשינוי הזה יהיה התגלות משמחת עבורה


במילים אחרות: שינוי, ודאי כשנקודת המוצא אינה מרנינה-
עשוי להחוות ע"י הילד/ה כדבר מבורך, מחיה נפשות.
אבל כדי שזה יקרה, יש לוודא שהסביבה החדשה היא אכן סביבה מטיבה, לא סתם אחרת.
 

Hidden4ever

New member
בגלל שלכאורה זה הכל חדש

ויש יותר מידי משימות שצריך לטפל בהן וגם הרבה מכשולים (במיוחד כי פספסנו את הוועדות), אני מרגישה די מוצפת מכל זה.
&nbsp
לוגית אני מבינה שזה צריך לעזור לה אבל יש הרבה רגש שמעורב בכל זה -
&nbsp
אני חוששת שאולי האבחון לא נכון - כי בעבר קבלנו תשובה שלילית, ואז אני תוהה מה יקרה אם תגיע למסגרת קטנה תקשורתית וזה לא יתאים לה או שמישהו יגלה שהיא לא שייכת. ואז אני כמובן מנסה לחשוב בהגיון על המציאות שלנו היום ועל כל ההסטוריה שלה כדי להחזיר את עצמי לאיפוס.
&nbsp
יש לי גם קושי עם הזכויות שמגיעות עם ההגדרה - קודם כל כי ההגדרה קשה לי, גם אם ציפיתי לה ולמרות שהכי פחדתי שאקבל שוב תשובה שלילית ולא אדע איך לסייע לה כי לא יהיה מישהו שיגיד מה היא צריכה. ואני שוב מרגישה כאילו אנחנו רמאים ולא באמת מגיע לנו וזה מוזר אני יודעת - כי אם לא היה מגיע, אז למה הילדה שלי בודדה בחופש הגדול ואף אחד לא רוצה לפגוש אותה? למה כשהיא צריכה להיכנס לישון, היא נכנסת להיסטריה ובכי כי יש זבוב בחדר? ואני כל הזמן תוהה מי החליט מה נכנס לקטגוריה ומי לא - ולמה במקום אחד לא התייחסו לדברים מסויימים ובמקום השני כן. זה ממש מערער אותי.
&nbsp
אני מבואסת על המחשבה ששילוב רגיל לא יצליח כי יש לה המון קשיים נלווים. אני לא יודעת לדוגמא איך היו מגדירים את התפקוד שלה כשיש לה קשיים נלווים ואני תוהה אם אני מחפשת את הפתרון הבטוח והנח שבו יש סיכוי לקבל יותר עזרה במקום אחד (כיתת תקשורת) מאשר הפתרון שנותן פחות עזרה ויעלה לי המון כלכלית וגם ייקח מהילדה המון מהזמן שלה.
&nbsp
אני מרגישה שיש לנו המון דברים לעשות בשבילה בו זמנית ואין לי מושג איך מכניסים כל כך הרבה בבת אחת, איך מסבירים את זה לילדה, מה תהיה ההשלכה עליה ועלינו, האם כל ההמלצות באמת נחוצות לה כרגע, האם לא כדאי להתחיל מיד כי איבדנו זמן יקר? הרבה שאלות בראש.
&nbsp
הצורך ללכת שוב למערכת החינוך הישובית ולבקש וועדת השמה אחרי שהחלטנו לרדת מהנושא בהיבט של כיתה ללקויי למידה ממש מייאש אותי. רק המחשבה של להגיד להם שעכשיו יש לה טייטל חדש... וגם החשיפה בישוב הדי קטן שלנו. ומנגד, הזמן דוחק ולכן לא מתאפשרת לי הפריווליגיה של לשבת ולהתבשל על הנושא בהדרגה כי יש מצב ששנה הבאה היא תשאר באותו מצב.
&nbsp
ולעומת התחושה של אולי טעו הפעם, יש לי גם תחושות כעס על האבחון הקודם שאני לא מצליחה לרסן. מרגישה שהאבחון היה מינימלי, הסתמך רק על האדוס והאד"י ולא בחן לעומק דברים ושהמקום הקודם לא מתאים לאבחון של ילדים מורכבים.
&nbsp
המון תחושות. אני מבינה שזה המצב כרגע. אני מבינה שצריך לתת זמן, אבל זה לא סותר את העובדה שיש המון חששות מכל זה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כל כך מבינה אותך

את חווה הצפה של רגשות ומחשבות,
ומתוך כך משליכה על בתך ותוהה שמא גם היא תחווה הצפה.
&nbsp
לגבי בתך- יתכן שתחווה הצפה. אבל זה לא חייב להיות משהו רע:
זו יכולה להיות הזדמנות להתנסות וללמוד שהצפה היא דבר זמני,
שיש דרכים ויש לה יכולת לצלוח הצפה.
למידה שעשויה להפחית חרדה בהצפות הבאות
ובכך לקצרן ולהוריד את עוצמתן.
&nbsp
דא עקא, שזה מטיל עלייך עוד לחץ... כי בשביל שזה יקרה,
היא צריכה אותך חזקה לידה, נותנת לה יד ומנחה אותה החוצה מהמערבולת,
מוצאת יחד איתה את הדרכים הנכונות לה לצלוח הצפה.
יש לה איזשהו טיפול רגשי? אולי גם זה יכול לעזור
(גם לך, אם לא תהיי היד המנחה היחידה, זה יוריד ממך לחץ).
&nbsp
איך לנווט בין שלל הלחצים וההתמודדויות: הדרך שלי (לא יודעת אם יתאים לך)
זה לפצל.
שלומית א מכוונת למודוס ביצועי: סוקרת את הנתונים,
מאתרת מידע רלוונטי ואז מחליטה על הפעולות הנדרשות ומבצעת אותן.
&nbsp
שלומית ב' היא פשוט שלומית... כל הרגשות, מחשבות, תהיות, פחדים, תקוות וכו'.
חשוב ואפילו קריטי לתת לכל זה מקום.
בינך לבין עצמך, וגם לשתף- עם אנשים קרובים לך
ו/או עם אנשים שעברו ועוברים חוויות דומות
ויכולים גם להבין באמת וגם לפעמים לתרום לך מנסיונם.
&nbsp
מישהי במערכת החינוך אמרה לי פעם שאני אמא לביאה.
לה הצטיירה דמותי כאסרטיבית.
אין לה שמץ מושג כמה זה רחוק ממני, ולכן בכמה בריאות זה עלה לי...
הפיצול הזה מאפשר לי להכנס לדמות- כמו בתאטרון-
שהילדים שלי צריכים שאכנס אליה,
בלי להפסיק להיות אני, עם כל הסערות הרגשיות,
הבלבול הכאב והפחדים (וגם הצחוק-חלק מהגברות החינוכיות האלה ממש מצחיקות
).
&nbsp
איך מסבירים את זה לילדה- זה אולי שווה שירשור עצמאי

כאמור, יכולה אם תרצי לספר איך היה אצלנו (עם 3 ילדים)
וגם אחרים כאן יכולים אולי לחלוק מנסיונם.
אבל לפני שמסבירים לילדה צריכים להגיע לאיזשהו איזון פנימי,
כדי שהמסר יהיה רגוע ומעצים.
&nbsp
 

Hidden4ever

New member
אהבתי את החלוקה לשתי פרסונות

אני לגמרי מזדהה עם זה.
&nbsp
בבסיס אני די נמנעת מהרבה דברים, עד שזה מגיע לדברים האלה ופתאום יוצאת אישיות אחרת לגמרי. כמות הגורמים הטיפוליים והאבחוניים שאני עברתי איתה... כמות הבירוקרטיה וכל השיחות האינסופיות עם גורמים במסגרות חינוכיות. זה מתיש וגם מלמד אותי הרבה על מה צריך וגם על עצמי.
&nbsp
כבר התחלתי להניע חלקים ואני לגמרי בקטע של לפצל למשימות של מה דחוף ומה פחות.
&nbsp
חלק מההצפה כוללת דברים שלא חשבתי עליהם כשהלכנו לאבחון -
&nbsp
לדוגמא - הבנתי שיש נושא של כיתה קטנה או שילוב ונושא של טיפול רגשי.
&nbsp
במעורפל ידעתי על נושא של הביטוח הלאומי אבל לא העזתי אפילו לקרוא על זה משהו עד שקבלנו הודעה רשמית (סוג של הדחקה).
&nbsp
לא חשבתי בכלל על טיפול CBT, ניתוח התנהגות, טיפולים נלווים נוספים, טיפול תרופתי אפשרי.... כל אלה היו די הנחתה מבחינתי ואני צריכה להסתגל למחשבה ולראות איך אני מפרקת את זה.
&nbsp
ויש גם נושא של קבלת החזרים על האבחונים השונים שזה עוד טרטור.
&nbsp
בין לבין הילדה כאן וצריך לחשוב מה אומרים לה, וגם להתמודד עם הבדידות החברתית שלה בחופש הגדול ועם הרגשות שזה מציף אצלי.
&nbsp
מורכב. תודה על מה שכתבת.
 
למעלה