מחירי הנסיעה בתחב"צ החל מ-1 לאוגוסט

Ccyclist

Well-known member

יחס המחירים בין סוגי הכירטוס שבור, וצורת החישוב של "21 יום" מתעלמת מנסועת הפנאי של בוקר וצהרי שישי, ומוצ"ש.

יש חישובים לפיהם עלות 21 יומיים היא פי 2 ממחיר החודשי, במערכת שאין בה כרטיס שבועי. מאד לא הוגן בעידן שבו יש מי שעובדים מהבית חלק מהזמן או פרילנסרים המגיעים לעבודות לטווח קצר.

אגב - להבנתי מחיר הנסיעה ברק"ל זהה למחיר הנסיעה באוטובוס.
 
נערך לאחרונה ב:

laRio

Active member
נראה שמי שכתב את הכתבה במאקו, עשה כל מאמץ לבלבל את הקוראים.
למה לא להציג בהתאם לאופן החיוב של טבעות מרחק עם/בלי רכבת, מחיר לפני ואחרי השינוי?
 

DAVIDADATO

Well-known member
נראה שמי שכתב את הכתבה במאקו, עשה כל מאמץ לבלבל את הקוראים.
למה לא להציג בהתאם לאופן החיוב של טבעות מרחק עם/בלי רכבת, מחיר לפני ואחרי השינוי?
כי בטוטאל הרכבת תושק לאחר ה-1 לאוגוסט אחרי עליית המחירים של משרד התחבורה
 

laRio

Active member
כי בטוטאל הרכבת תושק לאחר ה-1 לאוגוסט אחרי עליית המחירים של משרד התחבורה
למיטב ידיעתי הרכבת הושקה ע"י האוטומניים לפני לא מעט עשרות שנים.
עם כל הכבוד למדינת גוש דן, הרכבת המסורתית מעניינת קצת יותר אנשים.
 
יש מקום שפוי יותר שבו מתוארים מחירי הנסיעה (בדגש על החוזים החודשיים) אחרי ה-1 באוגוסט 2023?
 

tal#

Active member
יש מקום שפוי יותר שבו מתוארים מחירי הנסיעה (בדגש על החוזים החודשיים) אחרי ה-1 באוגוסט 2023?
מסודר? בוודאי שלא
אבל זה נראה שבמידע למפתחים התעריפים הישנים והחדשים מופיעים ביחד, סידרתי לפי שם חוזה.
התעריפים יכנסו לתוקף באפליקציה ב25.7 וברב קו ב1.8

מקור https://gtfs.mot.gov.il/gtfsfiles
tariff_2022.zip ובפנים tariff_2022.csv
 

קבצים מצורפים

  • tr2.png
    tr2.png
    KB 202.3 · צפיות: 25

שמונו

Active member
מסודר? בוודאי שלא
אבל זה נראה שבמידע למפתחים התעריפים הישנים והחדשים מופיעים ביחד, סידרתי לפי שם חוזה.
התעריפים יכנסו לתוקף באפליקציה ב25.7 וברב קו ב1.8

מקור https://gtfs.mot.gov.il/gtfsfiles
tariff_2022.zip ובפנים tariff_2022.csv
עשיתי טבלה, מצורף

ציינתי את המחיר מעל 225 קילומטר 68.5 שקל בישן ו76.9 בחדש, שזה מה שידוע לי
למרות שהמחיר המחיר הרשמי הוא 80.10 בישן ו90 בחדש (והסכומים האלה הם אחרי הורדת מע"מ)

1690195842660.jpeg
 
נערך לאחרונה ב:

כשלוגי

Active member

מחירי התחבורה הציבורית עלו ב-12% באפליקציות​

בעוד שהממשלה עסקה בחקיקה המשפטית, נראה שהניסיונות למנוע את ההתייקרות נזנחו - והמחירים זינקו הלילה למשתמשים באפליקציות ובעוד שבוע יזנקו גם למשתמשי הרב-קו​

 

מיקלוש77

Well-known member

מחירי התחבורה הציבורית עלו ב-12% באפליקציות​

בעוד שהממשלה עסקה בחקיקה המשפטית, נראה שהניסיונות למנוע את ההתייקרות נזנחו - והמחירים זינקו הלילה למשתמשים באפליקציות ובעוד שבוע יזנקו גם למשתמשי הרב-קו​

הגיע הזמן לתקן את השטות הזאת שמחזור החיוב באפליקציה, ולכן גם שינויי המחירים, מתחילים ב 25 לחודש ולא לפי חודש קלנדרי. זה נשמע כמו באג שמישהו החליט לקרוא לו פיצ'ר.

ולעניין עליית המחירים עצמה - בושה שהממשלה לא עשתה מה שצריך כי לדחות את העלייה בעוד כמה חודשים, בתקופה שגם ככה קשה מאוד לשכבות החלשות ולמעמד הביניים, עם עליות הריבית המשוגעות והאינפלציה הגבוהה שייקרה את הכל ובפרט את מוצרי המזון והשכירות.

עוד בושה כמו שכבר כתבתי פה פעם זה שאת מחיר הבנזין הממשלה מסבסדת על ידי הוזלת הבלו כך שהמחיר נשאר פחות או יותר זהה, אבל את העלייה במחיר התחבורה הציבורית היא לא מוכנה לסבסד. בדיוק מראה מהו סדר העדיפויות של הממשלה הנוראית הזו.
 
הגיע הזמן לתקן את השטות הזאת שמחזור החיוב באפליקציה, ולכן גם שינויי המחירים, מתחילים ב 25 לחודש ולא לפי חודש קלנדרי. זה נשמע כמו באג שמישהו החליט לקרוא לו פיצ'ר.

ולעניין עליית המחירים עצמה - בושה שהממשלה לא עשתה מה שצריך כי לדחות את העלייה בעוד כמה חודשים, בתקופה שגם ככה קשה מאוד לשכבות החלשות ולמעמד הביניים, עם עליות הריבית המשוגעות והאינפלציה הגבוהה שייקרה את הכל ובפרט את מוצרי המזון והשכירות.

עוד בושה כמו שכבר כתבתי פה פעם זה שאת מחיר הבנזין הממשלה מסבסדת על ידי הוזלת הבלו כך שהמחיר נשאר פחות או יותר זהה, אבל את העלייה במחיר התחבורה הציבורית היא לא מוכנה לסבסד. בדיוק מראה מהו סדר העדיפויות של הממשלה הנוראית הזו.
בואו נדמיין מה היה קורה אם מירב מיכאלי אכן היתה שרת התחבורה.

האירוע הזה הוא התייקרות אוטומטית הקשורה לעליה במחירי התשומות, כלומר הוא ידוע. הנושא היה מטופל בין מירב מיכאלי לאביגדור ליברמן כנראה לפחות שלושה חודשים לפני. היו מגיעים להסכמה של (כנראה) התייקרות מינורית כלשהי (נגיד של 5%) ומציאת מקורות עבור שאר ה-7%, בין אם מתוספות שירות או השקעה בתשתיות כבישים או מהקטנת ההנחה על הדלק (שנולדה בתחילת המלחמה באוקראינה אבל ת'כלס מאחר ומחירי הדלק התייצבו בעולם אין בה ממש צורך יותר).
אולי באותה נקודה היו מחליטים על עוד עידונים ותיקונים לרפורמת דרך שווה (לדוגמה הקטנת גיל הזהב-קו מ-75 ל-70 כמו שאני יודע שהיא רצתה) ואולי לא. תלוי אם היו מוצאים עוד מקור תקציבי.

שופרות הרעל היו קוטלים אותה על ימין ועל שמאל בגלל העליה ב-5% וטועניםש היא הדבר הגרוע ביותר שקרה לשכבות החלשות מאז מפא"י.

עכשיו תשוו את זה לתהליך העקום הנוכחי...
 

Ccyclist

Well-known member
בואו נדמיין מה היה קורה אם מירב מיכאלי אכן היתה שרת התחבורה.

האירוע הזה הוא התייקרות אוטומטית הקשורה לעליה במחירי התשומות, כלומר הוא ידוע. הנושא היה מטופל בין מירב מיכאלי לאביגדור ליברמן כנראה לפחות שלושה חודשים לפני. היו מגיעים להסכמה של (כנראה) התייקרות מינורית כלשהי (נגיד של 5%) ומציאת מקורות עבור שאר ה-7%, בין אם מתוספות שירות או השקעה בתשתיות כבישים או מהקטנת ההנחה על הדלק (שנולדה בתחילת המלחמה באוקראינה אבל ת'כלס מאחר ומחירי הדלק התייצבו בעולם אין בה ממש צורך יותר).
אולי באותה נקודה היו מחליטים על עוד עידונים ותיקונים לרפורמת דרך שווה (לדוגמה הקטנת גיל הזהב-קו מ-75 ל-70 כמו שאני יודע שהיא רצתה) ואולי לא. תלוי אם היו מוצאים עוד מקור תקציבי.

שופרות הרעל היו קוטלים אותה על ימין ועל שמאל בגלל העליה ב-5% וטועניםש היא הדבר הגרוע ביותר שקרה לשכבות החלשות מאז מפא"י.

עכשיו תשוו את זה לתהליך העקום הנוכחי...

לדעתי מדובר יותר בהתנהגות מקצועית נורמאלית של משרד התחבורה. האינפלציה עלתה ב 12% אז המחירים עולים ב 12%. אצלנו הם תמיד עולים באינפלציה +1% כך שעל 12% אינפלציה היו מעלים ב 13% ומזכירים שה 1% מאפשר הגדלת השקעות ברשת הרכבתית.

מבחינת מערכת המחירים אין באמת הבדל בין רגב למיכאלי. מי שיצר הבדל גדול בשיטה היה הגרנדמייזר. בתקופת כ"ץ היתה שיטה הגיונית מבוססת אזורים כמו במדינות אירופאיות רבות, אך נקודת המבט של עלי, שילה ויצהר היתה שנסיעה בין שני אזורים פריפריאליים סמוכים יקרה מדי - אז הניעו תהליך להפיכת תעריפי התח"צ לתעריפי מוניות על בסיס מרחק אישי קשה לידיעה ואכיפה. הרעיון של מחירים על בסיס מרחק אישי הביא להשקת האפליקציות בקדנציה הראשונה של רגב והעברת השיטה לרב קו בעידן מיכאלי, אבל אינני חושב שלשרות היה חלק אמיתי בגיבוש המדיניות שהתגבשה לפניהן ויושמה בתקופתן כמקשה אחת. אלו אותם המרחקים והתעריפים על אותו בסיס שגוי של חשיבה של נהגים או מוניות.

מה שקרה עם הדלק זה סיפור אחר. פה לא הגנו על הציבור מעליית המחירים, והיתה עלייה של כ 33%. למרות שהנושא לא רלבנטי לי, אני תמיד זוכר שהמחיר היה £1.249 כשקיבלנו את הטסלה ב 2019, וככל שהמחיר על עמודי המחירים של תחנות הדלק עולה - כך גם השמחה לאיד. בקיץ שעבר המחיר פה הגיע עד £1.999 וזה כנראה רק משום שהספרה הראשונה בשלטים הדיגיטליים לא יכולה להתחלף ל 2. הקיץ המחיר חזר ל £1.45 בערך, כפי שהיה לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה. הבחירה להגן על הנהגים מעלייה של 33% שהתבררה כזמנית היא בחירה להגן על עלויות נוספות במשק כמו תובלה ותוספת המחירים בכל המשק שהיתה מתלווה לקפיצה במחירי השינוע.

אני מקווה שעם חזרת המחירים לרמה נורמאלית יחסית (החלטות הממשלה לדרדר את השקל לא עוזרות) אפשר לוותר קצת על הגנת הנהגים, אבל אינני חושב שצריך להגן על מחירי התח"צ בארץ מהאינפלציה. 70% מהמחיר ממילא מסובסד ורמת המחירים מאד נמוכה בהשוואה למקומות אחרים.

מה שמחירי התח"צ בארץ צריכים זו הבנה תח"צית, לא חשיבה של מוניות או חשיבה ברמת מחיר הנסיעה הבודדת, שאינם רלבנטים לנוסע על כרטיס תקופתי. אני חושב שמוטב שיחזרו לשיטת אזורים נוסח עידן כ"ץ, אולי ברזולוציה גבוהה יותר ועם הנחה במעבר בין פריפריות, אבל אזורים שכל נוסע יכיר על המפה בלי לנחש מץי נגמר לו הסוס. אני חושב שצריכים להחזיר את החוזה השבועי לנוסעים מזדמנים, ואולי גם ליצור חוזה המתאים למי שעובדים מהבית חלק מהזמן (כאן מדברים על מכירת 10 ימים או כרטיסי הלוך-חזור כאופציה למי שדפוס הנסיעות לא מצדיק חודשי). אישית אני לא אוהב את הרעיון של האפליקציות שמתחשבות בדיעבד ונותנות חשבון בסוף החודש. יש משהו בהטענה מראש שנותן לנוסע שליטה בהוצאות, ולדעתי חשוב שזה יישמר ובצורה גמישה יותר מבחירה בין חודשי ליומי.
 

מנכל אחד

Active member
בואו נדמיין מה היה קורה אם מירב מיכאלי אכן היתה שרת התחבורה.

האירוע הזה הוא התייקרות אוטומטית הקשורה לעליה במחירי התשומות, כלומר הוא ידוע. הנושא היה מטופל בין מירב מיכאלי לאביגדור ליברמן כנראה לפחות שלושה חודשים לפני. היו מגיעים להסכמה של (כנראה) התייקרות מינורית כלשהי (נגיד של 5%) ומציאת מקורות עבור שאר ה-7%, בין אם מתוספות שירות או השקעה בתשתיות כבישים או מהקטנת ההנחה על הדלק (שנולדה בתחילת המלחמה באוקראינה אבל ת'כלס מאחר ומחירי הדלק התייצבו בעולם אין בה ממש צורך יותר).
אולי באותה נקודה היו מחליטים על עוד עידונים ותיקונים לרפורמת דרך שווה (לדוגמה הקטנת גיל הזהב-קו מ-75 ל-70 כמו שאני יודע שהיא רצתה) ואולי לא. תלוי אם היו מוצאים עוד מקור תקציבי.

שופרות הרעל היו קוטלים אותה על ימין ועל שמאל בגלל העליה ב-5% וטועניםש היא הדבר הגרוע ביותר שקרה לשכבות החלשות מאז מפא"י.

עכשיו תשוו את זה לתהליך העקום הנוכחי...
לא צריך לדמיין. אפשר פשוט לנסות ולהזכר מה היה כאן לפני שנה.
רפורמת דרך שווה יצאה לדרך, המידע על לוח התעריפים החדש נמסר לחברות ברגע האחרון והן לא הספיקו לעדכן את המערכות שלהם כראוי, ולכן נגבו לנוסעים סכומים שגויים.
הנהגים לא תודרכו, וגבו לנוסעים מחירים שגויים, והתקלות לא הסתיימו עד עצם היום הזה.
עכשיו בא נדמיין מה היה קורה עם מירי רגב הייתה עושה את אותו הדבר...

לעצם העניין, בימי מירב מיכאלי שיטת שונתה, ובמקום לגבות כסף על נסיעות (למעט נסיעות בודדות), החלו להטיל מס יומי או חודשי על הנוסעים כשהקשר בן סכום המס לעלות הנסיעות היא שולית.
כתוצאה מכך, גידול במספר הנוסעים לא מגדיל כמעט את הפדיון, ולכן הגענו למצב שיש להעלות את המחיר ב12%, ולא ניתן לטעון בפני האוצר שהמספר הממוצע של הנוסעים עולה, וממילא ההכנסה תעלה ב12% בתקופה הקרובה.
 
לא צריך לדמיין. אפשר פשוט לנסות ולהזכר מה היה כאן לפני שנה.
רפורמת דרך שווה יצאה לדרך, המידע על לוח התעריפים החדש נמסר לחברות ברגע האחרון והן לא הספיקו לעדכן את המערכות שלהם כראוי, ולכן נגבו לנוסעים סכומים שגויים.
הנהגים לא תודרכו, וגבו לנוסעים מחירים שגויים, והתקלות לא הסתיימו עד עצם היום הזה.
עכשיו בא נדמיין מה היה קורה עם מירי רגב הייתה עושה את אותו הדבר...

לעצם העניין, בימי מירב מיכאלי שיטת שונתה, ובמקום לגבות כסף על נסיעות (למעט נסיעות בודדות), החלו להטיל מס יומי או חודשי על הנוסעים כשהקשר בן סכום המס לעלות הנסיעות היא שולית.
כתוצאה מכך, גידול במספר הנוסעים לא מגדיל כמעט את הפדיון, ולכן הגענו למצב שיש להעלות את המחיר ב12%, ולא ניתן לטעון בפני האוצר שהמספר הממוצע של הנוסעים עולה, וממילא ההכנסה תעלה ב12% בתקופה הקרובה.
לא מדויק, חופשי יומי/חודשי היו קיימים גם קודם ובהיקפים גבוהים, מה ששונה זה שיטת התמחור על בסיס מרחק במקום על בסיס אזורי תנועה. (שקודם היתה רק באפליקציות), וכן ההפרדה בין רכבת לאוטבווס גם בחופשי חודשי. וכן המעבר מחודש קלדנרי (המראשון לחודש) ל-30 יום פלאט מהיום שבו טענת. ואכן מדובר בשינוי שהיה קשה גם ליישום טכנולוגי וגם לתפיסה הן בקרב המפעיים והנהגים והן בקרב הנוסעים, והחודש הראשון אכן היה בעייתי אך מאז העסק יוצב לדעתי לא רע. דווקא טבלת התעריפים היחסית הפשוטה הועברה כבר באפריל אבל היישום במערכות באמת עוד לא היה סגור עד הסוף ביום יישום הרפורמה.

יש אמירה ברורה הן של הדרג המקצועי במשרד התחבורה והן של הדרג המלווה באוצר שמאד נכון לתמרץ את הציבור שבכל מקרה משתמש הרבה בתחצ להשתמש בחופשי יומי/חודשי ולא בתשלום פר נסיעה, ולכן בתהליך שהחל כבר בשנות ה-90 (עם הצגת החופשי חודשי) והמשיך עם הרחבתו בעשורים לאחר מכן לעוד אזורים, וקפץ עם הרפורמה של 2016 שהתמקדה בפישוט שיטת החופשי חודשי ונמשך גם ברפורמה הזו מ-2020 הושם דגש על הגדלת האטרקטיביות של חופשי חודשי על פני אמצעי תשלום אחרים. מתוך סיבה פשוטה שכך אתה מעודד אנשים להשתמש יותר בתח"צ. אם רכשת חופשי חודשי ששוה ערך ל-13 יום בחודש של הלוך חזור וכל נסיעה נוספת היא חינם, אז זה מתמרץ אותך להשמש בתחצ אפילו יותר גם לנסיעות שלפני כן היית חושב פעמיים אם להשתמש בתחצ או באמצעי אחר.

זה לא מס. כל העניין ברפורמה היה שמיש שנוסע מעט ולכן תשלום בנסיעות בודדות עדיין טוב לו ישלם קצת יותר ומי שנוסע הרבה ישלם קצת פחות (או במקרים מסוים יספוג עליה קטנה יותר כי הרפורמה הקודמת כללה גם עליה כוללת בתעריפי התחצ באותו תאריך, נדמה לי ש-8% ולכן היתה קשה להסברה).

בסוף המחיר צריך להיות הוגן, לא גבוה מדי ולא נמוך מדי. הוא היה הוגן טרם הרפורמה ונשאר הוגן אחריה, אבל הושג הרבה כסף לתוספות שירות. פוליטיקת הכוח הנוכחית שאומרת שלא יהיו תוספות שירות בשום מקום, העיקר שתהיה עוד הוזלה , שלפי כל המחקרים לא תורמת רבות לגידול במספר הנוסעים, ושבעתם משעבדת את כל הכסף שהובטח לתוספות שירות לוהזלת הזו, חותרת נגד הרעיון של שיפורי שירות במטרה לשמר נוסעים קיימים ולמשוך חדשים.

אגב, כל תוספת שירות עד סוף 2023 (וכנראה גם קצת בתחילת 2024) רשומה על שמה של מיכאלי. רוב 2024 וכנראה גם 2025 תהיה בלי תוספות שירות בכלל.
וכן יש משבר נהגים, ויש הגיון בלהקטין את היקף תוספות השירות כדי שהענף יוכל לחזור לאיזון, אבל אמירה רוחבית שלא יהיו תוספות שירות כלל, לא בשוטף היכן שזועק לשמיים שצריך וגם לא במכרזים חדשים זה פשוט התעללות בנוסעים במקומות הצפופים שלקחת מהם אפילו את האופק לשיפור.

כלומר אין בעיה עם תיקונים למערכת התעריפים פה ושם פי אג'נדת השרה, יש בעיה עם עם זה שזה לא בא בהלימה לתוספות שירות. בסוף אברך חרדי בן 24 במודיעין עילית שלא מסוגל לעלות לאוטובוס צפוף לא יהיה מסוגל לעלות אליו גם אם המחיר יהיה זול יותר. וכנ"ל אדם חילוני בגילאי העבודה בקו צפוף בתל אביב שלא יזכה בשום הנחה.

בסוף הרכב הפרטי עולה כבר כיום פי 10 מתחבורה ציבורית ואנשים בוחרים בו, מה זה משנה אם עבור אוכלוסיה מסוימת הוא יהיה יקר יותר פי 12 בזכות ההוזלה, אם אין שיפורי שירות הם ימשיכו לבחור ברכב הפרטי.
 

EHP12

Well-known member
לא מדויק, חופשי יומי/חודשי היו קיימים גם קודם ובהיקפים גבוהים, מה ששונה זה שיטת התמחור על בסיס מרחק במקום על בסיס אזורי תנועה. (שקודם היתה רק באפליקציות), וכן ההפרדה בין רכבת לאוטבווס גם בחופשי חודשי. וכן המעבר מחודש קלדנרי (המראשון לחודש) ל-30 יום פלאט מהיום שבו טענת. ואכן מדובר בשינוי שהיה קשה גם ליישום טכנולוגי וגם לתפיסה הן בקרב המפעיים והנהגים והן בקרב הנוסעים, והחודש הראשון אכן היה בעייתי אך מאז העסק יוצב לדעתי לא רע. דווקא טבלת התעריפים היחסית הפשוטה הועברה כבר באפריל אבל היישום במערכות באמת עוד לא היה סגור עד הסוף ביום יישום הרפורמה.

יש אמירה ברורה הן של הדרג המקצועי במשרד התחבורה והן של הדרג המלווה באוצר שמאד נכון לתמרץ את הציבור שבכל מקרה משתמש הרבה בתחצ להשתמש בחופשי יומי/חודשי ולא בתשלום פר נסיעה, ולכן בתהליך שהחל כבר בשנות ה-90 (עם הצגת החופשי חודשי) והמשיך עם הרחבתו בעשורים לאחר מכן לעוד אזורים, וקפץ עם הרפורמה של 2016 שהתמקדה בפישוט שיטת החופשי חודשי ונמשך גם ברפורמה הזו מ-2020 הושם דגש על הגדלת האטרקטיביות של חופשי חודשי על פני אמצעי תשלום אחרים. מתוך סיבה פשוטה שכך אתה מעודד אנשים להשתמש יותר בתח"צ. אם רכשת חופשי חודשי ששוה ערך ל-13 יום בחודש של הלוך חזור וכל נסיעה נוספת היא חינם, אז זה מתמרץ אותך להשמש בתחצ אפילו יותר גם לנסיעות שלפני כן היית חושב פעמיים אם להשתמש בתחצ או באמצעי אחר.

זה לא מס. כל העניין ברפורמה היה שמיש שנוסע מעט ולכן תשלום בנסיעות בודדות עדיין טוב לו ישלם קצת יותר ומי שנוסע הרבה ישלם קצת פחות (או במקרים מסוים יספוג עליה קטנה יותר כי הרפורמה הקודמת כללה גם עליה כוללת בתעריפי התחצ באותו תאריך, נדמה לי ש-8% ולכן היתה קשה להסברה).

בסוף המחיר צריך להיות הוגן, לא גבוה מדי ולא נמוך מדי. הוא היה הוגן טרם הרפורמה ונשאר הוגן אחריה, אבל הושג הרבה כסף לתוספות שירות. פוליטיקת הכוח הנוכחית שאומרת שלא יהיו תוספות שירות בשום מקום, העיקר שתהיה עוד הוזלה , שלפי כל המחקרים לא תורמת רבות לגידול במספר הנוסעים, ושבעתם משעבדת את כל הכסף שהובטח לתוספות שירות לוהזלת הזו, חותרת נגד הרעיון של שיפורי שירות במטרה לשמר נוסעים קיימים ולמשוך חדשים.

אגב, כל תוספת שירות עד סוף 2023 (וכנראה גם קצת בתחילת 2024) רשומה על שמה של מיכאלי. רוב 2024 וכנראה גם 2025 תהיה בלי תוספות שירות בכלל.
וכן יש משבר נהגים, ויש הגיון בלהקטין את היקף תוספות השירות כדי שהענף יוכל לחזור לאיזון, אבל אמירה רוחבית שלא יהיו תוספות שירות כלל, לא בשוטף היכן שזועק לשמיים שצריך וגם לא במכרזים חדשים זה פשוט התעללות בנוסעים במקומות הצפופים שלקחת מהם אפילו את האופק לשיפור.

כלומר אין בעיה עם תיקונים למערכת התעריפים פה ושם פי אג'נדת השרה, יש בעיה עם עם זה שזה לא בא בהלימה לתוספות שירות. בסוף אברך חרדי בן 24 במודיעין עילית שלא מסוגל לעלות לאוטובוס צפוף לא יהיה מסוגל לעלות אליו גם אם המחיר יהיה זול יותר. וכנ"ל אדם חילוני בגילאי העבודה בקו צפוף בתל אביב שלא יזכה בשום הנחה.

בסוף הרכב הפרטי עולה כבר כיום פי 10 מתחבורה ציבורית ואנשים בוחרים בו, מה זה משנה אם עבור אוכלוסיה מסוימת הוא יהיה יקר יותר פי 12 בזכות ההוזלה, אם אין שיפורי שירות הם ימשיכו לבחור ברכב הפרטי.
קודם שיהיה אפשר לממש תוספות שירות שניתנו ב-22/23 ולא ממומשו בשל מחסור בנהגים. ושמפעילות יחזרו למפות של 100% גם בלוז הרשמי וגם בפועל.

צפיפות היום זאת לא הבעיה בתח"צ. לפחות לא בגוש דן, הבעיה העיקרית זה חוסר אמינות. וכן יש קווים רבים שמסיעים בעיקר "אוויר" (בעיקר בבינעירוני אבל לא רק), שבאים על חשבון קילומטרים שהיו צריכים לתת לקישורים שכן הכרחיים, והדרג המקצועי במשרד התחבורה מפחד לגעת בהם, כי גם מעט הנוסעים שלהם הם כאלה שיודעים לפנות לפניות הציבור של המשרד ואפילו לתקשורת.
 

מנכל אחד

Active member
קודם שיהיה אפשר לממש תוספות שירות שניתנו ב-22/23 ולא ממומשו בשל מחסור בנהגים. ושמפעילות יחזרו למפות של 100% גם בלוז הרשמי וגם בפועל.

צפיפות היום זאת לא הבעיה בתח"צ. לפחות לא בגוש דן, הבעיה העיקרית זה חוסר אמינות. וכן יש קווים רבים שמסיעים בעיקר "אוויר" (בעיקר בבינעירוני אבל לא רק), שבאים על חשבון קילומטרים שהיו צריכים לתת לקישורים שכן הכרחיים, והדרג המקצועי במשרד התחבורה מפחד לגעת בהם, כי גם מעט הנוסעים שלהם הם כאלה שיודעים לפנות לפניות הציבור של המשרד ואפילו לתקשורת.
הדרג ההמקצועי לא רוצה לגעת בהם לא בגלל פחד, אלא בגלל תפיסת ניהול שגויה, שהשורש שלה הוא שגם אין קשר בין המשכורת של עובדי הרשות לבין הביצועים בפועל.
אני בטוח שבמידה והעובדים היו מקבלים בונוס שנתי על כך שהיעילות של המערכת עלתה, הם כבר היו מגלים לבד את כל הקווים המיותרים שראוי לצמצם.

הפתרון המיידי לבעיית הנהגים הוא ביטול קווים בינעירוניים שיש להם חלופה כל עוד הביקוש לקווים האלה הוא לא גדול.
אין טעם לבטל נסיעות כאשר מקבל המילוי גבוה, או כאשר מדובר בנסיעה שהיא החזור של נסיעה מלאה, אבל כאשר מקדם מילוי נמוך (לדעתי בשלב הראשוני יש לצמצם קווים בינעירוניים עם פחות מ12 נוסעים לנסיעה) צריך לשקול לבטל את הקו או לצמצם אותו משמעותית.
לפי המצגת המצורפת, מספר המק"טים ירד ב10% מאז השיא של 2018, אבל זה רחוק מלהיות מספיק.
 

קבצים מצורפים

  • ריכוז נתונים מרכזיים בתחבורה הציבורית 2022 (2).pptx
    4.9 MB · צפיות: 2
קודם שיהיה אפשר לממש תוספות שירות שניתנו ב-22/23 ולא ממומשו בשל מחסור בנהגים. ושמפעילות יחזרו למפות של 100% גם בלוז הרשמי וגם בפועל.

צפיפות היום זאת לא הבעיה בתח"צ. לפחות לא בגוש דן, הבעיה העיקרית זה חוסר אמינות. וכן יש קווים רבים שמסיעים בעיקר "אוויר" (בעיקר בבינעירוני אבל לא רק), שבאים על חשבון קילומטרים שהיו צריכים לתת לקישורים שכן הכרחיים, והדרג המקצועי במשרד התחבורה מפחד לגעת בהם, כי גם מעט הנוסעים שלהם הם כאלה שיודעים לפנות לפניות הציבור של המשרד ואפילו לתקשורת.
אפשר להתלונן ובצדק על התמשכות התהליכים, אבל קיימת חזרה למפת מלאות אצל רוב המפעילים (יש שני מפעילים בעייתיים במיוחד, אבל בדן לדוגמה כבר חזרו למפה די מלאה. ועל המפעילים הבעייתיים מתנהל מעקב מתמיד וגם קנסות ואפילו איומים בהוצאת שירות במטרה לדרבן שיפור.

גם בהקשר של ייעול הרשת, יש כל הזמן תהליכים של יתור וייעול, גם במסגרת השוטפת וגם במסגרת התכונית הכללית שנקראת "רשת 2025" כמעט בכל רה אגון שנעשה בשנים האחרונות מתכנסים לפחות קווים עם יותר תדירות. ועדיין, לא ניתן במנגנונים הקיימים היום להעביר שירות מאשכול בצפון הארץ לאשכול במרכזו ויש גם חסמים רבים אחרים (סוג רכב, שעה נדרשת ביום וכו'). יש גם תקציבים שיועדו בהחלטות ממשלה (של ביבי) לאורך השנים לשיפור השירות וסיגרת הפערים למגזר הערבי ולא ניתן לקחת מהם עבור המגזר היהודי ועוד ועוד חסמים. ולבסוף, כמובן שאין הצדקה לקווים ריקים לחלוטין, אבל בצפון ובדרום יש קווים עם מספר נוסעים לא גדול (ביחס לנורמה במרכז) שמהווים רמת שירות בסיסית שהמדינה מצהירה שהיא לא רוצה לרדת ממנה. כלומר, ייעול לא נעשה במשקפיים כלכליות בלבד אלא גם במשקפיים חברתיות.
 

מנכל אחד

Active member
אפשר להתלונן ובצדק על התמשכות התהליכים, אבל קיימת חזרה למפת מלאות אצל רוב המפעילים (יש שני מפעילים בעייתיים במיוחד, אבל בדן לדוגמה כבר חזרו למפה די מלאה. ועל המפעילים הבעייתיים מתנהל מעקב מתמיד וגם קנסות ואפילו איומים בהוצאת שירות במטרה לדרבן שיפור.

גם בהקשר של ייעול הרשת, יש כל הזמן תהליכים של יתור וייעול, גם במסגרת השוטפת וגם במסגרת התכונית הכללית שנקראת "רשת 2025" כמעט בכל רה אגון שנעשה בשנים האחרונות מתכנסים לפחות קווים עם יותר תדירות. ועדיין, לא ניתן במנגנונים הקיימים היום להעביר שירות מאשכול בצפון הארץ לאשכול במרכזו ויש גם חסמים רבים אחרים (סוג רכב, שעה נדרשת ביום וכו'). יש גם תקציבים שיועדו בהחלטות ממשלה (של ביבי) לאורך השנים לשיפור השירות וסיגרת הפערים למגזר הערבי ולא ניתן לקחת מהם עבור המגזר היהודי ועוד ועוד חסמים. ולבסוף, כמובן שאין הצדקה לקווים ריקים לחלוטין, אבל בצפון ובדרום יש קווים עם מספר נוסעים לא גדול (ביחס לנורמה במרכז) שמהווים רמת שירות בסיסית שהמדינה מצהירה שהיא לא רוצה לרדת ממנה. כלומר, ייעול לא נעשה במשקפיים כלכליות בלבד אלא גם במשקפיים חברתיות.
דן הצליחו לחזור למצב שלפני הקורונה באמצעות גיוס נהגים מדן בדרום לאזור המרכז.
כלומר, השיפור שלהם יצר מצוקה באזורים בהם פעילה דן בדרום.
התוכנית המכונה רשת 2025 היא תוכנית שמנותקת המציאות, ראיתי את התוכנית באופקים, והקשר שלה למציאות קלוש במיוחד.
יש שם מצד אחד תוספות שירות לא סבירות ומיותרות, ומצד שני שירות עירוני גרוע שמבוסס על מעברים ומאריך את זמן הנסיעה הפנימי באופן משמעותי.

יש קווים מיותרים דווקא נמצאים במרכז, קווים 405,480 יכולים להרזות בלי לפגוע בנוסעים, לקווים 304 ו378 יש חלק כפול שאפשר לצמצם (בכלל זה דבר לא הגיוני שיש כל כך הרבה קווים שעוצרים ליד עזריאלי ומעלים 2 נוסעים כל אחד, וצריך לבצע שם עבודת דילול משמעותית).

והגיע הזמן לא רק לאיים אלא להעביר קווים של מפעילים במרכז למפעילים בצפון ובדרום, זה טוב לכולם, גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה כספית. (קצת מוזר לאיים בצעד שהביצוע שלו הוא לטובת המפעילים).
 

EHP12

Well-known member
אפשר להתלונן ובצדק על התמשכות התהליכים, אבל קיימת חזרה למפת מלאות אצל רוב המפעילים (יש שני מפעילים בעייתיים במיוחד, אבל בדן לדוגמה כבר חזרו למפה די מלאה. ועל המפעילים הבעייתיים מתנהל מעקב מתמיד וגם קנסות ואפילו איומים בהוצאת שירות במטרה לדרבן שיפור.

גם בהקשר של ייעול הרשת, יש כל הזמן תהליכים של יתור וייעול, גם במסגרת השוטפת וגם במסגרת התכונית הכללית שנקראת "רשת 2025" כמעט בכל רה אגון שנעשה בשנים האחרונות מתכנסים לפחות קווים עם יותר תדירות. ועדיין, לא ניתן במנגנונים הקיימים היום להעביר שירות מאשכול בצפון הארץ לאשכול במרכזו ויש גם חסמים רבים אחרים (סוג רכב, שעה נדרשת ביום וכו'). יש גם תקציבים שיועדו בהחלטות ממשלה (של ביבי) לאורך השנים לשיפור השירות וסיגרת הפערים למגזר הערבי ולא ניתן לקחת מהם עבור המגזר היהודי ועוד ועוד חסמים. ולבסוף, כמובן שאין הצדקה לקווים ריקים לחלוטין, אבל בצפון ובדרום יש קווים עם מספר נוסעים לא גדול (ביחס לנורמה במרכז) שמהווים רמת שירות בסיסית שהמדינה מצהירה שהיא לא רוצה לרדת ממנה. כלומר, ייעול לא נעשה במשקפיים כלכליות בלבד אלא גם במשקפיים חברתיות.
לא צריך להתבייש שהמפעילות הבעייתיות הן "מטרופולין", "קווים" (באונו), ו"אפיקים".

הנה כמה דוגמאות לקווים בגוש דן שנוסעים לא מלאים. (הכל לפי "מר קו"):
445 לנתב"ג: להפעיל רק כשאין רכבת
חוץ מ-472 ו-477 בשעות השיא, ניתן לבטל את הכל הקווים מראש העין ליעדים שאינם פתח תקווה
17: כרמלית-וולפסון. מאז שקו 5 הוארך לשכונות של קו 17 הוא איבד את הרלוונטיות שלו. ניתן לקצץ אותו מאוד ולהפוך אותו ל"קו קשישים".
462: תדיר מדי לביקושים
81 בני ברק רמת החייל: ניתן לבטל
166: למעט שיא בוקר נוסע ריק. כנ"ל 256.
קו 200 שבעיותיו ידועות
475 ניתן מאוד לדלל
616 שנוסע ריק.

ואני לא רשמתי על קווים שלמרות שהם נוסעים מלאים הם מתגברים קישורים קיימים ולא נותנים קישורים חדשים (125,115,160,28,38,116,26).
 

DAVIDADATO

Well-known member
17: כרמלית-וולפסון. מאז שקו 5 הוארך לשכונות של קו 17 הוא איבד את הרלוונטיות שלו. ניתן לקצץ אותו מאוד ולהפוך אותו ל"קו קשישים".
למי שלא יודע מהו קו קשישים הנה דוגמא: "קו 6 מחניון אגד חולון לבית החולים וולפסון דרך חוף בת ים, בת ימון וקניון בת ים ושכונת עמידר ומופעל ע"י מיניבוסים
 
למעלה