לפי פרופיל אישי יהיה מסובך פי כמה. ראשית מה יהיו הקריטריונים שיזכו בהנחה? הכנסה של שכר מינימום, משפחה מרובת ילדים, משפחה חד הורית, מגורים בעיירת פיתוח, ומה עם אדם שהיה בחל''ת בחצי השנה האחרונה, לא מגיע לו?. כמות הקריטריונים היא אין סופית ואם יקבע שיש רף הכנסה מסוים ומישהו מקבל 10 ש''ח יותר מזה אז כבר לא מגיע לו?.
הבעיה השנייה תהיה להוכיח את הזכאות, בניגוד לגיל ששם מספיקה תעודת זהות כאן יהיה צורך באישור מביטוח לאומי, או מששרד הפנים או לשכת תעסוקה או העירייה ועוד מיליון אופציות. היות ומצב כלכלי אינו קבוע ויכול להשתנות זה גם יחייב לחדש את האישור כל תקופה כלומר עוד כח אדם במשרדי הרב קו שיטפל בכל הפניות והאישורים. ואני כבר לא מדבר על כמות הזיופים שתהיה......
ולגבי שיקולים פוליטיים, זה נכון שתמיד יש קשר בין תחבורה לפוליטיקה כי תחבורה מסובסדת מכספי המדינה וההקצאה שלהם היא עניין פוליטי. אבל כאן מדובר בתוכנית פוליטית נטו כדי לצבור פופולריות בשכבות אוכלוסייה מסוימות מבלי שהוצגה כל תוכנית מסודרת כדי להוכיח איך זה הולך לשפר את מצב התחבורה הציבורית או על איזה מודלים הרעיון מסתמך.