מחיר הנסיעה ברכבת הקלה יזנק ל-8 שקלים בעוד שבועיים

כשלוגי

Active member

על רקע גל העלאות המחירים במשק, עולים גם מחירי הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים ובגוש דן. הפיצוי: נסיעות חינם מגיל 67 והנחות למי שמתגורר באזורים חלשים כלכלית​

 

Ccyclist

Well-known member

על רקע גל העלאות המחירים במשק, עולים גם מחירי הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים ובגוש דן. הפיצוי: נסיעות חינם מגיל 67 והנחות למי שמתגורר באזורים חלשים כלכלית​


בהתחשב שזה נחשב לנסיעת אוטובוס לצרכי חודשי ארצי או אפליקציות - כמה באמת ישלמו את המחיר הגבוה ?
 
נערך לאחרונה ב:

connex

Active member
הנחות למתגוררים בישובים חלשים כלכלית זה בומבסטי. איך יאכפו? אם יש זוג צעיר בלי ילדים שעובד בהייטק ומרוויח משכורת נאה אבל גר בשכירות עד קניית נכס במקום כמו נתיבות או בבניין רכבת באור יהודה למשל. האם הוא יהיה זכאי להנחה גם? אם מישהו שוכר דירה ברמת אביב ג' אבל כתובת המגורים שלו רשומה למשל בלוד, האם הוא זכאי להנחה? אני חושב שעדיף להוריד את הגיל לנסיעות חינם ל70. הרי גם ככה מי שמוגדר אזרח ותיק מגיל פרישה מקבל כבר 50 אחוז הנחה. מעריך שלתוכנית כזאת יהיה ניתן למצוא מקור תקציבי בלי העלאת מחירים דרמתית ולהסתפק בהעלאה בעקבות העלאת המע"מ
 
הנחות למתגוררים בישובים חלשים כלכלית זה בומבסטי. איך יאכפו? אם יש זוג צעיר בלי ילדים שעובד בהייטק ומרוויח משכורת נאה אבל גר בשכירות עד קניית נכס במקום כמו נתיבות או בבניין רכבת באור יהודה למשל. האם הוא יהיה זכאי להנחה גם? אם מישהו שוכר דירה ברמת אביב ג' אבל כתובת המגורים שלו רשומה למשל בלוד, האם הוא זכאי להנחה? אני חושב שעדיף להוריד את הגיל לנסיעות חינם ל70. הרי גם ככה מי שמוגדר אזרח ותיק מגיל פרישה מקבל כבר 50 אחוז הנחה. מעריך שלתוכנית כזאת יהיה ניתן למצוא מקור תקציבי בלי העלאת מחירים דרמתית ולהסתפק בהעלאה בעקבות העלאת המע"מ
מאמין שזה לא יקבע עפ''י פרופיל המשתמש אלה עפ''י אזור. לדוגמא מרחב בית שאן-חיפה, ואז כל מי שנוסע במרחב ייהנה מההנחה ללא קשר לאזור המגורים או מצבו הכלכלי.
השאלה איך יקבעו את אותם אזורים, האם למשל ימצא שיש קשר בין אחוז המצביעים למפלגה מסוימת לבין גובה ההנחה באזור. בשיטת תשלום כזאת יש פתח להרבה שיקולים פוליטיים שבוודאות יהיו.
 

SupermanZW

Well-known member
הנחות למתגוררים בישובים חלשים כלכלית זה בומבסטי. איך יאכפו? אם יש זוג צעיר בלי ילדים שעובד בהייטק ומרוויח משכורת נאה אבל גר בשכירות עד קניית נכס במקום כמו נתיבות או בבניין רכבת באור יהודה למשל. האם הוא יהיה זכאי להנחה גם? אם מישהו שוכר דירה ברמת אביב ג' אבל כתובת המגורים שלו רשומה למשל בלוד, האם הוא זכאי להנחה? אני חושב שעדיף להוריד את הגיל לנסיעות חינם ל70. הרי גם ככה מי שמוגדר אזרח ותיק מגיל פרישה מקבל כבר 50 אחוז הנחה. מעריך שלתוכנית כזאת יהיה ניתן למצוא מקור תקציבי בלי העלאת מחירים דרמתית ולהסתפק בהעלאה בעקבות העלאת המע"מ
פשוט מאוד, גם כתוב, אני לא מבין איך לא ברור לך. רק מקום המגורים הרשמי, גם אם אינו האמיתי קובע, לא שום דבר אחר. גם זוג הייטקיסטים שגר בשכירות בנתיבות יהיה זכאי להנחה. מישהו ששוכר דירה ברמת אביב ג' אבל כתובת המגורים שלו רשומה (במשרד הפנים) בלוד זכאי להנחה. למשל, מי שהוריו גרים בלוד ועבר לגור ברמת אביב, אם הוא חכם אינו מעדכן את משרד הפנים.
 

Ccyclist

Well-known member
הנחות למתגוררים בישובים חלשים כלכלית זה בומבסטי. איך יאכפו? אם יש זוג צעיר בלי ילדים שעובד בהייטק ומרוויח משכורת נאה אבל גר בשכירות עד קניית נכס במקום כמו נתיבות או בבניין רכבת באור יהודה למשל. האם הוא יהיה זכאי להנחה גם? אם מישהו שוכר דירה ברמת אביב ג' אבל כתובת המגורים שלו רשומה למשל בלוד, האם הוא זכאי להנחה? אני חושב שעדיף להוריד את הגיל לנסיעות חינם ל70. הרי גם ככה מי שמוגדר אזרח ותיק מגיל פרישה מקבל כבר 50 אחוז הנחה. מעריך שלתוכנית כזאת יהיה ניתן למצוא מקור תקציבי בלי העלאת מחירים דרמתית ולהסתפק בהעלאה בעקבות העלאת המע"מ

הרב קו מחובר ישירות למספר הזהות. אני מניח שגם האפליקציות. אני מניח שעל בסיס החיבור הזה אפשר לדעת מה גיל הנוסע ומה הכתובת הרשומה. אם יש הצלבה גם עם סטטוס סטודנט או ביטוח לאומי - יתכן שאפילו את זה אפשר לעשות אוטומטית.
 

david80

Active member
טמקא: "בקרוב יעלו גם מחירי הנסיעה באוטובוסים ויזנקו בעשרות אחוזים תעריפי מנויי "חופשי-חודשי"."

הערה שלי: כשיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, שלושה מתוך ארבעה אוטובוסים נוסעים ריקים ומישהו צריך לשלם עליהם!

1739441254864.png
 

Ccyclist

Well-known member
טמקא: "בקרוב יעלו גם מחירי הנסיעה באוטובוסים ויזנקו בעשרות אחוזים תעריפי מנויי "חופשי-חודשי"."

הערה שלי: כשיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, שלושה מתוך ארבעה אוטובוסים נוסעים ריקים ומישהו צריך לשלם עליהם!

צפה בקובץ המצורף 123762

קראתי איפשהו בימים האחרונים שהאוצר רואה את הבלוף של משרד התחבורה. 90% מהנסועה היא במטרופולינים אבל עיקר ההוצאה והקצאת הקווים היא לבינעירוני.

יש לצערי נתק מסויים בין התיכנון במשרד התחבורה לדפוסי הנסיעה של הציבור וזה מתבטא במערכת שמנסה לעשות יותר מדי בתדירות נמוכה מדי - מה שבסוף יוצר מערכת גרועה שעדיף להמנע ממנה.

קצת מפתיע שקו 950 ריק דרומית לנתב"ג (אולי עיקר הדרישה באזור היא לצומת אל-על) כי זה קו שהוא למעשה המסילה המזרחית עוד מימי 947.
 

david80

Active member
קראתי איפשהו בימים האחרונים שהאוצר רואה את הבלוף של משרד התחבורה. 90% מהנסועה היא במטרופולינים אבל עיקר ההוצאה והקצאת הקווים היא לבינעירוני.

יש לצערי נתק מסויים בין התיכנון במשרד התחבורה לדפוסי הנסיעה של הציבור וזה מתבטא במערכת שמנסה לעשות יותר מדי בתדירות נמוכה מדי - מה שבסוף יוצר מערכת גרועה שעדיף להמנע ממנה.

קצת מפתיע שקו 950 ריק דרומית לנתב"ג (אולי עיקר הדרישה באזור היא לצומת אל-על) כי זה קו שהוא למעשה המסילה המזרחית עוד מימי 947.
מאיפה הנתון על 950? כשאני עולה עליו באזור נתב"ג הקו עמוס בירושלמים ובפתח תקווה הוא כמעט מתרוקן.
 

Ccyclist

Well-known member
מאיפה הנתון על 950? כשאני עולה עליו באזור נתב"ג הקו עמוס בירושלמים ובפתח תקווה הוא כמעט מתרוקן.

האם הייצוג הירוק לאוטובוסים במפה שצירפת, כשאמרת שהם ריקים, לא מייצג תפושה?
 

david80

Active member
האם הייצוג הירוק לאוטובוסים במפה שצירפת, כשאמרת שהם ריקים, לא מייצג תפושה?
לא, זה נראה לי כמו מסלול הליכה שצייר האלגוריתם של אפליקציית "איפה בוס". לא ניתן לראות כאן תפוסה של אוטובוסים, אבל הניסיון של כולנו מוכיח שכאשר מגיעים 2 אוטובוסים בו זמנית אז אחד מהם כמעט תמיד ריק, קל וחומר כשמדובר בארבעה! אולי למעט באזורים הכי עמוסים בארץ כמו תל אביב או בני ברק.
 

מנחם403

Active member
טמקא: "בקרוב יעלו גם מחירי הנסיעה באוטובוסים ויזנקו בעשרות אחוזים תעריפי מנויי "חופשי-חודשי"."

הערה שלי: כשיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, שלושה מתוך ארבעה אוטובוסים נוסעים ריקים ומישהו צריך לשלם עליהם!

צפה בקובץ המצורף 123762
א. מדובר בקווים עם מסלולים שונים לחלוטין ששווים רק במקטע קטן מכביש 40 שהוא מקטע פחות מבוקש עם יישובים קטנים כמו בארות יצחק. המסלולים בתוך פתח תקווה שונים לחלוטין בין ארבעת הקווים המדוברים ופתח תקווה היא מוקד הביקוש העיקרי, בדגש על מרכז העיר ולא צומת סירקין וכדומה.
ב. לרוב הקווים לא מגיעים ביחד, וגם אם כן- יתכן שבחלק מהמקרים אחד או יותר מהקווים יצאו באיחור והאחרים לא. קווים 78 ו85 הם בתדירות נמוכה ביחס ל249 ו950. מה שכן- רוב הצריכים לפתח תקווה יעדיפו את הקווים האחרים ולא את 950 שלא נכנס לתוככי העיר.
 
1. מקווה שאף אחד לא מצפה ברצינות שעליית המחירים תתורגם לשיפור השירות (אחרת הוא יתאכזב), זה פשוט יכסה את על ההוצאות של החברות עקב עליית המחירים במשק, וזה גם תזמון טוב....כשכולים מעלים מחירים אז זה מהלך שנראה פחות ''חריג''.
2. הנחות באזורים חלשים כלכלית, עפ''י איזה קריטריון הם יקבעו?, הם יש סט מוסכם וידוע מראש של קריטריונים? האם תהיה בקרה שבבית שמש וטמרה מקבלים את אותה הנחה/תוספות שירות....
3. במבחן התוצאה זה מהלך שלדעתי צפויי לאורך זמן לדרדר את מערכת התח''צ ולהבריח ממנה נוסעים שיכולים להרשות לעצמם, ולהשאיר במערכת נוסעים שהם קהל שבויי.
 
מאמין שזה לא יקבע עפ''י פרופיל המשתמש אלה עפ''י אזור. לדוגמא מרחב בית שאן-חיפה, ואז כל מי שנוסע במרחב ייהנה מההנחה ללא קשר לאזור המגורים או מצבו הכלכלי.
השאלה איך יקבעו את אותם אזורים, האם למשל ימצא שיש קשר בין אחוז המצביעים למפלגה מסוימת לבין גובה ההנחה באזור. בשיטת תשלום כזאת יש פתח להרבה שיקולים פוליטיים שבוודאות יהיו.
חושבת שזה יהיה לפי פרופיל המשתמש. אחרת נחזור לשיטת עשרות התעריפים. גם כך קיים קשר בין מפלגות אלה ואחרות והנחות.
גם ישובים רחוקים ועניים, שאין תושביהן מצביעים כראוי יקבלו הנחה כנדרש כיאות. באותה מידה תועיל להם הנחה לטיסה למאדים. התחבורה הציבורית ברובם אינה שמישה עד קיימת בקושי, ונדרש להם רכב.
 
חושבת שזה יהיה לפי פרופיל המשתמש. אחרת נחזור לשיטת עשרות התעריפים. גם כך קיים קשר בין מפלגות אלה ואחרות והנחות.
גם ישובים רחוקים ועניים, שאין תושביהן מצביעים כראוי יקבלו הנחה כנדרש כיאות. באותה מידה תועיל להם הנחה לטיסה למאדים. התחבורה הציבורית ברובם אינה שמישה עד קיימת בקושי, ונדרש להם רכב.
לפי פרופיל אישי יהיה מסובך פי כמה. ראשית מה יהיו הקריטריונים שיזכו בהנחה? הכנסה של שכר מינימום, משפחה מרובת ילדים, משפחה חד הורית, מגורים בעיירת פיתוח, ומה עם אדם שהיה בחל''ת בחצי השנה האחרונה, לא מגיע לו?. כמות הקריטריונים היא אין סופית ואם יקבע שיש רף הכנסה מסוים ומישהו מקבל 10 ש''ח יותר מזה אז כבר לא מגיע לו?.
הבעיה השנייה תהיה להוכיח את הזכאות, בניגוד לגיל ששם מספיקה תעודת זהות כאן יהיה צורך באישור מביטוח לאומי, או מששרד הפנים או לשכת תעסוקה או העירייה ועוד מיליון אופציות. היות ומצב כלכלי אינו קבוע ויכול להשתנות זה גם יחייב לחדש את האישור כל תקופה כלומר עוד כח אדם במשרדי הרב קו שיטפל בכל הפניות והאישורים. ואני כבר לא מדבר על כמות הזיופים שתהיה......

ולגבי שיקולים פוליטיים, זה נכון שתמיד יש קשר בין תחבורה לפוליטיקה כי תחבורה מסובסדת מכספי המדינה וההקצאה שלהם היא עניין פוליטי. אבל כאן מדובר בתוכנית פוליטית נטו כדי לצבור פופולריות בשכבות אוכלוסייה מסוימות מבלי שהוצגה כל תוכנית מסודרת כדי להוכיח איך זה הולך לשפר את מצב התחבורה הציבורית או על איזה מודלים הרעיון מסתמך.
 
לפי פרופיל אישי יהיה מסובך פי כמה. ראשית מה יהיו הקריטריונים שיזכו בהנחה? הכנסה של שכר מינימום, משפחה מרובת ילדים, משפחה חד הורית, מגורים בעיירת פיתוח, ומה עם אדם שהיה בחל''ת בחצי השנה האחרונה, לא מגיע לו?. כמות הקריטריונים היא אין סופית ואם יקבע שיש רף הכנסה מסוים ומישהו מקבל 10 ש''ח יותר מזה אז כבר לא מגיע לו?.
הבעיה השנייה תהיה להוכיח את הזכאות, בניגוד לגיל ששם מספיקה תעודת זהות כאן יהיה צורך באישור מביטוח לאומי, או מששרד הפנים או לשכת תעסוקה או העירייה ועוד מיליון אופציות. היות ומצב כלכלי אינו קבוע ויכול להשתנות זה גם יחייב לחדש את האישור כל תקופה כלומר עוד כח אדם במשרדי הרב קו שיטפל בכל הפניות והאישורים. ואני כבר לא מדבר על כמות הזיופים שתהיה......

ולגבי שיקולים פוליטיים, זה נכון שתמיד יש קשר בין תחבורה לפוליטיקה כי תחבורה מסובסדת מכספי המדינה וההקצאה שלהם היא עניין פוליטי. אבל כאן מדובר בתוכנית פוליטית נטו כדי לצבור פופולריות בשכבות אוכלוסייה מסוימות מבלי שהוצגה כל תוכנית מסודרת כדי להוכיח איך זה הולך לשפר את מצב התחבורה הציבורית או על איזה מודלים הרעיון מסתמך.
אתה חושב בהיגיון רב מידי. תספיק כתובת רשומה במקום x. הקריטריון הוא ההכנסה המוצהרת הממוצעת של תושבי אותו מקום. (או נתון סטטיסטי אחר מהממוצע). תעודת זהות תספיק.
תוכנית מסודרת? מודלים? שיפור?
 

דודי גג

New member
האם העלאת מחיר הנסיעה ברכבת הקלה ל 8 ש"ח אינה חלה על מי שיש לו חפשי חדשי
 
למעלה