מחיר טסט

DaveHs

New member
מחיר טסט

שלום,

אני לפני טסט שני.
ועל כל טסט מורה הנהיגה לוקח ממני 138 ש"ח אגרה + 400 ש"ח מזומן = 538 ש"ח.
זה נראה לי המון, האם זה המחיר המקובל או שעוקצים אותי?

תודה!
 

maya 25

New member
זה סדר גודל המחירים

מורה אחד לקח לי 350 ומורה אחר לקח לי 400...
 

ravidmos1

New member
תשובה

עלות העמדת רכב לטסט היא החלטה של המורה כמה לגבות .
את זה היית צריכה לסכם איתו כאשר התחלת ללמוד .
עלומת ממוצעת של העמדת רכב לטסט היא 350-450 ש"ח, תלוי באיזה איזור בארץ את לומדת .

בכל מקרה שיהיה המון בהצלחה בטסט !!!
 

maya 25

New member
שאלה

ממה נובעת העלות הכה גבוהה ביחס לסתם שיעור,מסקרן אותי
 

yaeli beli

New member
מזה שהם יכולים, ואת הרי תשלמי...

עד לפני 12 שנה דווקא הונהג פיקוח על מחיר העמדת המכונית לטסט, והיה גבול למחיר המרבי שמורה לנהיגה היה יכול לגבות מתלמיד תמורת "השכרת" המכונית למשך המבחן המעשי. מחיר זה היה שווה ערך פחות או יותר לשני שיעורי נהיגה. א-ב-ל, הפיקוח היה במסגרת צו של שר התחבורה, שבלחץ מורי הנהיגה לא הוארך בשנת 2001. משרד התחבורה הסיר אז את הפיקוח בטענה שמדובר ב"שוק חופשי", ומאז כמובן זינקו המחירים.

אם את שואלת מה הסיבה שדורשים כ- 400 ₪ בממוצע על העמדת הרכב מכל תלמיד (שזה 800 ₪ לטסט!), אז מורי הנהיגה טוענים ש:
זה מעין "ביטוח" לכך שאם קורה משהו לרכב במהלך הטסט אז מורה הנהיגה צריך לשלם על התיקון מכיסו (ואם לא קורה כלום לרכב במהלך הטסט המורה מחזיר את הכסף? לא!).
הפסד שיעורים בזמן הטסט (הרי זה גג שני שיעורים שעלותם כ- 250 ₪, לא 800).
הצדקות לכל מיני "בעיות" ו"קשיים" כלכליים, דוגמת: העובדה שהממשלה לא מאפשרת להם לרכוש רכבים ללא מיסוי, על אף שמדובר בכלי לצרכי עבודה, אותו הם יתקשו למכור, אם בכלל; המדינה לא מפצה אותם במקרים של נזקים לרכבים; הם עובדים ללא תנאים סוציאליים; הם נאלצים להתמודד עם זה ששוק מורי הנהיגה פרוץ וכל המעוניין יכול לעסוק בכך, לרבות פנסיונרים שמורידים את מחירי השיעורים....

אבל האמת היא שהמחיר הוא כזה פשוט כי הם יכולים. מה תעשי? לא תגשי לטסט?
בדיון שהיה לפני כחודשיים בכנסת, נציגי מורי הנהיגה טענו שבמשך עשר שנים לא השתנו מחירי השיעורים וכי "מה שנותר להם זה רק עלות העמדת הרכבים לטסטים". או במילים אחרות: אנחנו לא יכולים להעלות את מחיר השיעור, אז נגבה מהתלמיד את הכסף בדרך יצירתית אחרת....

אגב, במשרד התחבורה טוענים כבר כמה שנים שהם יחזירו את המחיר לפיקוח במסגרת רפורמה בנושא לימודי הנהיגה, אבל זה לא קורה. זה ככל הנראה גם לא יקרה בזמן הקרוב.
 

maya 25

New member
כן אבל זה מאוד לא הוגן ובעייתי

שכן מורה יכול פשוט "לדאוג" לא להעביר תלמיד טסט ולסחוט עוד כספים כי וואלה 400 ש"ח ל20 דקות טסט זה אחלה כסף,
מישהו חייב לפקח על זה,זה פשוט ביזיון לדעתי!
 

yaeli beli

New member
זה אכן לא הוגן, אבל לא מהסיבה שהעלית

אין קשר בין המורה לזה שהבוחן לא העביר תלמיד טסט. מורה לא יכול "לדאוג" שהתלמיד לא יעבור טסט, כי זה תלוי אך ורק בבוחן.
מורה כן יכול להגיש לטסט תלמיד לא מוכן בידיעה שהוא לא יעבור, אבל אני לא חושבת שהוא יעשה את זה בשביל 400 שקל... בואי ניתן למורים קצת קרדיט.
 

ravidmos1

New member
תשובה

עלות הטסט היא 400 ש"ח למורה נשאר בכיס לאחר ניכוי מס הכנסה מע"מ ביטוח לאומי דלק בלאי אחזקה טיפולים ועוד כ35-40% דהיינו 140-160 ש"ח.
א. זאת הפרנסה שלנו ומותר לנו גם להרוויח .
ב. אנחנו נותנים את הרכב לתלמיד ( שאין לו רשיון ) והרכב באחריות בוחן ( מנסיון אישי גם תאונות קורות בטסט ואת זה אנחנו צריכים לכסות ) .
ג. אנחנו מפסידים שעות עבודה כ2-3 שעורים.
נכון שזה נראה הרבה כסף אבל בשורה התחתונה למורה לא נשאר הרבה בכיס גם למורה מותר להרוויח .
חברים יקרים נכון שנראה לכם שלהוציא רישיון זה כסף גדול ונכון שברגע שמוציאים את הכסף ( ב2-4 חודשי הלימוד בבמוצע) זה כואב בכיס אבל תזכרו שזאת השקעה לכל החיים ! ! !
ואל תשכחו שעל הביטוח של נהג צעיר משלמים בשנה כמו כל לימודי הנהיגה.
 

yaeli beli

New member
לכולם מותר להרוויח, אבל....

ההכנסה של מורה לנהיגה היא כ- 200 ש"ח בשעה. לא מכירה הרבה מקצועות שזו ההכנסה מהם (פי 10 משכר המינימום).
נכון שיש למורה הוצאות על מס הכנסה, ביטוח לאומי, דלק ועוד... אבל גם לעוד הרבה עצמאים ושכירים אחרים. ובעצם - למי לא?!
זה לא כמה כסף נשאר למורה בסוף בכיס, זה כמה יוצא לתלמיד מהכיס.... זה כמו שלא איכפת לנו כמה כסף יצרן אופנה רואה בסוף החודש בחשבון הבנק, אלא כמה אנחנו צריכים לשלם על החולצה.
550 ₪ לטסט זה הרבה מאוד כסף!!! הבעיה היא לא שאנשים רוצים להרוויח, אני מפרגנת לכולם, הבעיה היא שזה יוצא מכיסו של נער בן 17 או מכיסם של ההורים שלו. הבעיה הנוספת היא שאין פיקוח על המחירים, ואם מחר כל מורי הנהיגה יחליטו להעלות את הסכום ל- 1000 ₪, אין מה לעשות עם זה. זה לא שוק תחרותי, גם אם מנסים לגרום לנו לחשוב שכן. אין פה באמת בחירה, וכתלמיד אתה לא יכול לקום וללכת למתחרה, כי: א. גם הוא גובה את אותו הסכום, ב. לא תלך בשביל טסט למורה אחר אחרי שלמדת 40 שיעורים עם מורה אחד.
ואם רוצים להרוויח - ניתן לעשות זאת ביושר ומתוך עבודה, לא באופן שהוא עושק וגזל ולא מן ההפקר.

המצב הזה הוא בעייתי מאוד, ואם זה היה כל כך "הגיוני" כפי שמורי הנהיגה מציגים את זה, לא היה עיסוק ציבורי ותקשורתי בכך, ומשרד התחבורה לא היה נדרש לנושא. אבל עובדה שכן....
 

0bama1

New member
יעלי כמו כל דבר צריך לגשת לבסיס .במקרה שלנו כ

כל נושא לימוד הנהיגה הוא חובבני .ואת התוצאות רואים בכבישים ,ושלא יספרו לי "טעויות אנוש " זו תשובה של מתחמקים .צריך לעשות רפורמה מקיפה בכל הנושא .אני יודע מה צריך לעשות .אבל כנראה שיקרו עוד הרבה אסונות עד שיבינו מה לעשות .ואגב אין לי "פטנט " אבל יש לי דרך ,שכבר מבוצעת במקומות מסוימים .
 

dunee

New member
סיפורי סבתא

מר רביד, אתה מדבר שטויות.
בלאי של אוטו בחצי שעה של טסט?
2-3 שיעורים? כמה לוקח לעשות שני טסטים שעבורם אתם מקבלים 800 ש"ח? שעה?
תאונות קורות גם כשהמורה נמצא באוטו.

רק בדבר אחד אתה צודק - "זאת הפרנסה שלנו ומותר לנו גם להרוויח". רק שהייתי משנה את זה ל "אנחנו יכולים, אז למה לא?"

דני
 

mark211

New member
מחיר העמדת רכב למבחן וכו'

מאוד קל לבקר את המורה
אבל צריך לקחת בחשבון חישוב פשוט מאוד מהו המחיר המומלץ לשיעור נהיגה בודד,והאם מחיר זה משולם בפועל האם מישהו חישב אי פעם את עלות הדלק לשיעור בודד או מהו הבלאי של הרכב ומהי עלות ההחזקה של הרכב ומה לעשות זו עלות מאוד גבוהה .אני לא מכיר בענף הרכב רכבים עם בלאי כזה גבוה כאשר עולים נהגים שאינם יודעים לנהוג לרכב .בעקבות זאת מורה נאלץ להחליף רכב בממוצע כל שנתיים עד שלוש וזאת כדי שלכם התלמידים יהיה כיף ונוח לנהוג ברכב חדיש ולא הרוס. אמנם ישנו זיכוי במע"מ בקניה אבל במכירה מורה הנהיגה מוכר לרוב ב 25% זול יותר מערך השוק מכיוון שזהו רכב הוראת נהיגה.
ומה בנוגע לביטוח שהו יקר מאוד ומה בנוגע להשקעה של שלוש שנות לימוד ועשרות אלפי השקלים שמשקיע אותו אחד שרוצה להיות מורה . ומה עם אותו התלמיד אשר הבריז משעור וגרם להפסד למורה .ומה בקשר לשעות העבודה המטורפות של המורים אשר משתדלים להעמיד את עצמם לרשות התלמידים ,שש בבוקר ועד{ראיתי מורים שעבדו גם בעשר בלילה } .בואו נשקלל את כל זה ונבדוק מה באמת המורה מקבל כנגד התמורה שהוא נותן מלמד אתכם משהו שתשתמשו בו כל החיים.
נכון גם לי כואב כאשר אני גובה כסף מאותו התלמיד אשר עובד וקורע את התחת בהמבורגר בשביל לשלם עבור שעור הנהיגה והלוואי שהמצב היה אחר כמו למשל שהמדינה הייתה ממנת את שעורי הנהיגה אבל כרגע המצב הוא אחר.
ואל תטעו אני נהנה מכל רגע שאני מלמד וכל תלמיד הוא אתגר אישי בשבילי אבל העבודה היא מאוד קשה .להיות דרוך כל הזמן על הכביש לשמור עליכם התלמידים שלא תעשו תאונה וחלילה תפגעו ובנוסף גם לדאוג ללמד אתכם
ולהנעים את הזמן שלכם שחלילה לא תשתעממו
אז בואו נשקלל את כל זה ונראה כמה מכם מוכנים להתחלף איתנו וכמה אנחנו באמת מרוויחים.

ולך אובמה תפסיק לזרוק סיסמאות תתחיל לפעול יש לך רעיונות בוא ותראה כמה מכתבים כתבת לשר התחבורה או בכלל נמק
מהם הרעיונות שלך
 

maya 25

New member
כן אבל איך שלא נסתכל על זה

אתם עושים 800 ש"ח על טסס של 40 45 דקות שזה בערך כמו שיעור אחד לא מיליון שיעורים שהפסדתם,
כל עבודה היא קשה זה לא אומר שצריך לסחוט לתלמיד את המיץ על כל טסט שהוא נאלץ לעבור,זו הגזמה פרועה!
 

mark211

New member
כוונתי הייתה

שאילו מההתחלה היינו גובים את המחיר המומלץ לשיעור נהיגה ומשקללים את כל ההוצאות הנכונות
אז מחיר שעור נהיגה היה צריך לעמוד על 150-170 שקלים ואם תכפילי את זה ב 36 שעורי נהיגה
תגיעי להפרש הרבה יותר גבוה מאשר ה-400 ₪
וההמחשה הכי טובה לכך קחי מונית לנסיעה של 40 דקות לאיזה סכום יגיע המונה ובמונית זהו נהג יחיד
מבלי שיסכן את הרכב שלו ומבלי ללמד אותך רק הנהג נוהג הבלאי נמוך יותר אין הברזות וכו'
שכחתי דבר נוסף מונית נקנתה ללא מיסוי כלומר רכב שעולה 200K נקנה ב- 100K בערך אנחנו המורים
משלמים מחיר מלא
שיהיה לך יום מקסים
 
למעלה