מחיר תיקון עבור רכב שרק יצא מאחריות

barsik7

New member
לום רב,
יש לי רכב בן 3 שנים וחודש, כלומר חודש לאחר סיום אחריות יצרן.
אתמול נסעתי לטיפול השנתי, שם גילו לי שיש נזילה בשמן הטורבו, הדורש החלפת הטורבו ובעיה בקלאץ (רכב רובוטי) הדורשת את החלפתו.
סך הכל סיפור של כ-20 אלף!
:(

לגבי הקלאץ הייתה בעבר בעיה לפני מספר חודשים - הוא התחמם מאוד בעליות לחרמון עד שהרכב עצר והיה ריח של שרוף. הגעתי לאחר מכן לבדיקה במוסך, בדקו את הרכב אבל לא מצאו בעיה.

בהנתן מה שרשמתי, האם אני יכול לדרוש תיקון הרכב על חשבון היבואן או לפחות לקבל הנחה משמעותית?
אשמח לטיפים בהתנהלות מול היבואן.
תודה מראש על התשובות
 
לום רב,
יש לי רכב בן 3 שנים וחודש, כלומר חודש לאחר סיום אחריות יצרן.
אתמול נסעתי לטיפול השנתי, שם גילו לי שיש נזילה בשמן הטורבו, הדורש החלפת הטורבו ובעיה בקלאץ (רכב רובוטי) הדורשת את החלפתו.
סך הכל סיפור של כ-20 אלף!
:(

לגבי הקלאץ הייתה בעבר בעיה לפני מספר חודשים - הוא התחמם מאוד בעליות לחרמון עד שהרכב עצר והיה ריח של שרוף. הגעתי לאחר מכן לבדיקה במוסך, בדקו את הרכב אבל לא מצאו בעיה.

בהנתן מה שרשמתי, האם אני יכול לדרוש תיקון הרכב על חשבון היבואן או לפחות לקבל הנחה משמעותית?
אשמח לטיפים בהתנהלות מול היבואן.
תודה מראש על התשובות
האם טיפלת עד היום במוסכי יבואן/מורשי יבואן? אם כן - סיכוי טוב שיסכימו ללכת לקראתך. זה בדרך כלל נקרא "אחריות לפנים משורת הדין" או "לפנים משורת" בקיצור, ולרב היבואנים יש תקציב יעודי לעניין. לפעמים בתמיכת היצרן, ולפעמים עצמאית.
כמו שאמרו - לגבי המצמד אפשר בהחלט לטעון שמדובר בנזק מהמקרה שהזכרת, ולגבי נזילת השמן אפשר לטעון, במידה רבה של צדק, שהנזילה כנראה התחילה עוד לפני תום תקופת האחריות.
בכל מקרה, לא הייתי מאשר טיפול לפני קבלת תשובה מהיבואן (עניין שיכול לקחת כמה ימים). היה והתשובה תהיה שלילית, שווה לשקול לטפל ברכב במוסך אחר - טורבו משופץ או תיקון הטורבו יהיה קרוב לוודאי זול בהרבה מהתקנת חדש, וגם בהחלפת מצמד בתיבה רובוטית המחיר לא פעם צונח דרמטית ברגע שיוצאים מהמוסך מורשה היבואן.
 
לום רב,
יש לי רכב בן 3 שנים וחודש, כלומר חודש לאחר סיום אחריות יצרן.
אתמול נסעתי לטיפול השנתי, שם גילו לי שיש נזילה בשמן הטורבו, הדורש החלפת הטורבו ובעיה בקלאץ (רכב רובוטי) הדורשת את החלפתו.
סך הכל סיפור של כ-20 אלף!
:(

לגבי הקלאץ הייתה בעבר בעיה לפני מספר חודשים - הוא התחמם מאוד בעליות לחרמון עד שהרכב עצר והיה ריח של שרוף. הגעתי לאחר מכן לבדיקה במוסך, בדקו את הרכב אבל לא מצאו בעיה.

בהנתן מה שרשמתי, האם אני יכול לדרוש תיקון הרכב על חשבון היבואן או לפחות לקבל הנחה משמעותית?
אשמח לטיפים בהתנהלות מול היבואן.
תודה מראש על התשובות
תן לי לנחש - מדובר ברכב ממשפ' VAG, נכון?
כמה טיפוסי מצידם לסרב לך בסה"כ חודש לאחר תום אחריות...

מעבר למה שנכתב כאן כבר ואני מאד מסכים (לפנות למנהל השירות הארצי ואם לא מספיק אז לכתוב לחברה בחו"ל) - צדה את עיני ההערה שלך
לגבי המצמד/ים שהתחממו לך בעלייה לחרמון.
על מנת שלא לחזור על הסיפור הזה, שכנראה באמת תרם לקיצור חיי המצמדים - קבל טיפ קטן לגבי ההתנהלות הנכונה עם גיר רובוטי בפקקים בכלל ובעליות בפרט:
בניגוד לגיר אוטומטי "רגיל" (פלנטרי), שבו יש ממיר-מומנט הידראולי שמאפשר "זחילה" בפקקים ע"י שיחרור דוושת הבלם וללא גז, הרי שפעולה דומה בגיר רובוטי
גורמת לך לנסוע בדומה למה שקראנו "חצי-קלאץ'" בגיר ידני: מצב לא בריא, שבו יש כל הזמן חיכוך בין שני חצאי המצמד. זה מה שגורם להתחממות הלא רצוייה, ולבלאי גבוה מאד במערכת.
לכן, ברכב עם גיר רובוטי מומלץ בפקק לתת לרכב שלפניך להתקדם 2-3 שניות ורק אז להתחיל לנסוע, תוך לחיצה (אפילו קלה מאד) על דוושת התאוצה - מה שיחבר מיד
את המצמד בגיר ללא בלאי מיותר.
שינוי קטן בהרגלי הנהיגה - חיסכון גדול בעתיד.
 

mkr

Member
לא נעים לומר, אבל זה די טפשי לא להקדים את הטיפול למועד תום האחריות (חודש!!).
ואחרי שגמרנו להיות פולנים ו...אמרתי לך.... - יש לך בסיס (לפחות כנקודת פתיחה) לדרוש ששני הדברים יכוסו באחריות.
הנזילה - כי זה בטח משהו שהתחיל הדרגתית והמצמד בגלל ההיסטוריה.
כאמור בבדיחה- זו פתיחה. "ירצו יאכלו. לא ירצו לא יאכלו."
 

חן 1111

Active member
אם זה מוסך מורשה יבואן, אז קודם כל שיבדוק עם מחלקת השירות מה אפשר לעשות. לגבי המצמד יש לך קייס אם רשום שהתלוננת לפני סוף האחריות. חוץ מזה ייתכן שיש להם הרחבת אחריות, וכמו שכתבו, יש גם מחוות מסחריות מקובלות במקרים כאלה.
אם לא, אז כמו שכתבו, לך למוסך אחר, לא מורשה יבואן. הוא יכול להיות הרבה יותר זול.
חוץ מזה מי אומר שיש בעיה במצמד? זה לא דבר שמגלים בטיפול. אתה מרגיש בעיה?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מבחינת ה"חוק היבש"... לקוח התלונן על תקלה שקרתה 10 ימים אחר פקיעת מועד האחריות. הוסבר לנציג הטלפוני, שהלקוח היה באבל, ורק לאחר שסיים את האבל גילה את התקלה ולכן ראוי שיזכה להתחשבות. "ממש לא! גם אם התקלה קרתה בחצות הליל של יום פקיעת האחריות, הנושא לא יטופל במסגרת האחריות" הוא נענה. פנינו למנהל מחלקת שירות לקוחות, שדווקא כן הבין לליבנו...

במקרה אחר, רכב שהיה במסגרת האחריות טופל במוסך החברה. הם שגו ולא אטמו את אטם מיכל שמן הגיר. השמן דלף והגיר התפרק במהלך הנסיעה. המוסך לקח אחריות ודאג להחליף גיר. הלקוח ביקש הארכת אחריות (רק) על הגיר, שכן הדבר קרה ממש לפני פגיעת תקופת האחריות הכללית על הרכב, ולטענתו, הגיר נהרס עקב משגה חמור של עובד המוסך. מנהל המוסך סירב, ואז הלקוח התלונן בפני היבואן: "הרכב היה באחריות. עובד המוסך לא חיזק את אטם מיכל שמן הגיר. הגיר נהרס. הגיר הוחלף באחריות המוסך. דרישתי היא לקבל אחריות נוספת על הגיר, אך מנהל המוסך סירב. אנא אשר את האחריות, שאם לא כן, אפנה ליצרן ואשאל לדעתו על המקרה". תוך שעה מקבלת המכתב, התקשר מנהל המוסך ואמר: "יש מ"פ ויש מג"ד. המגד הורה למ"פ לאשר לך את הארכת האחריות. מי אני שאסרב?"

ולדעתי, במקרה שלך, אכן. נזילת שמן היא סוג של "תהליך", ועד שכל הג'יפה שמסביב סופגת את השמן, קשה לוודא שאכן יש נזילה. לכן, ללא כל ספק, הנזילה החלה עוד קודם למועד פקיעת האחריות ולכן, גם אם התגלתה כמה ימים לאחריה, יש מקום לבקש התחשבות מצד המוסך.
ולגבי הגיר? נכון. התלוננת. הם לא זיהו בעיה, אבל בדף הטיפול נרשם שביקרת, הנושא נבדק ולא אותרה כל בעיה. אז... הנזק האמיתי התגלה רק לאחר מכן, אבל יש תיעוד.
ואם הטיעונים לא יועילו? עדיין יש יבואן ויש יצרן. תמיד תוכל לעלות בהיררכיה כדי לקדם את ענייניך. ואגב, יש גם מועצה לצכרנות ואיגוד המוסכים. יש עדיין עוד גורמים שיכולים להושיע. נשמח לקבל עדכון...
 
מצמד בשום מצב לא תקבל באחריות ולא "ברצון טוב" אז אל תפתח שום ציפייה בכוון זה.
לגבי דליפת שמן מהטורבו, בהרבה מקרים מדובר בצינור יניקת אויר שדולף או לא מספיק מהודק וזה גורם לטורבו לנזול מעט שמן באופן טבעי וזה לא תקלה של הטורבו.
מציע בדיקה נוספת של העניין במוסך מורשה של דגם הרכב על מנת שגם נושא אחריות ורצון טוב יבחן לאחר האבחון.
 
למעלה