מחכה לתוצאות

אמא מ1

New member
מחכה לתוצאות

ביום רביעי היצפנו אני והבן כדי לעבור אבחון דידקטי. כל האבחון נערך באותו היום, סה"כ שלוש שעות בשתי פגישות לפני ואחרי הצהרים.הבן היה מקסים, שיתף פעולה ובמבחנים מסוימים ממש נהנה. לקראת הסוף לא ממש השתדל אבל אני מניחה שהמאבחנת תדע לנתח נכון את הדברים. ביום שני אני נוסעת לקבל את הדוח ולשמוע את ההמלצות. להתראות.
 

אמא מ1

New member
יש תוצאות

אתמול נסעתי לפסיכולוגית המאבחנת לקבל את התוצאות של המבדקים ולשוחח על ההמלצות.קבלתי דוח מפורט, מושקע מאוד המתייחס לקשר בין אישי,עוררות קשב וריכוז,תפקודי שפה,תפקודים תפיסתיים מרחביים,יכולת תכנון אירגון ובקרה,ביטוי ריגשי,הישגים אקדמיים והעיקר...המלצות טובות ומעשיות במה חשוב להשקיע ואיך לנצל את תחומי החוזק בבית הספר ובבית.הנספח לדוח מפרט את תוצאות המבחנים ביחס לממוצע. חוץ מזה קיבלנו מחמאות על ההתקדמות המדהימה של הילד +הערכה אופטימית מאוד בנוגע לסיכויי ההשתלבות בחברה בעתיד (בהתבסס על קצב ההתקדמות של הילד ועל ריבוי האבות שמעידים על עצמם שבילדותם היו כמו הבנים הPDD שלהם) התייעצנו גם בנוגע לתחום הריגשי וקבלו המלצות גם בתחום זה. יש הרבה מאבחנות דידקטיות (מורות ויועצות לומדות התמחות זאת)אבל לנו היה חשוב להגיע למאבחנת שמבינה היטב PDD ולשמחתנו מצאנו. למי שמעוניין לעזור לבית הספר לעבוד נכון עם הילד. ומי שחושב שיש לילד כישורים שבית הספר לא יודע להעריך ולנצל מאד מומלץ ! אגב,המאבחנת (דר לפסיכולוגיה ונוירופסיכולוגיה קלינית) קבעה שבני אוטיסט בתפקוד (מאד)גבוה ולא אספרגר כפי שרשום בשני הדוחות האחרונים שבידי. אין לי בעייה עם הקביעה שלה שכן אני קוראת הרבה ו...גם אני הייתי מאבחנת כך.
 

doroniz

New member
אבחנה מדויקת

האם יש הבדל בטיפול בילדך אם הוא יאובחן PDD בתפקוד גבוה, אספרגר, PDD בתפקוד מאוד גבוה, PDD??? לדעתי התשובה היא - לא ולא. ולכן, חשוב לאבחן רק לצורך הגורמים הרשמיים (ב"ל, קופ"ח, מס הכנסה וכו'). למטפלים ההגדרה עצמה לא תשנה את אופי ואיכות הטיפול. בהצלחה, דורון.
 

אמא מ1

New member
שלום לכולם

אני מסכימה עם דורון שהדבר החשוב הוא הטיפול ולא האבחנה ,משמעות האבחנה ברמה הטיפולית היא שיש צורך להשקיע הרבה גם בתחום השפתי ... (בתסמונת אספרגר התפתחות השפה תקינה) כמובן שלא היינו צריכים איבחון דידקטי כדי לדעת זאת. לנוניה-שם המאבחנת דר' רעיה הראל . בנוגע לשיטת העבודה עם הילד בבית אנסה לכתב בקצרה (צריך לישון!) לא הכרנו את כל השיטות עליהם מדברים כאן בפורום. הגענו לקלינאית בשלב שהילד לא דיבר ולא הצביע והיא לימדה אותו לתת כרטיסי תמונות לפי בקשה שלנו. בהמשך תלינו כרטיסים עם תמונות בבית והילד היה חייב להציג תמונה כדי לקבל מה שרצה (קלטת, שוקולד וכו')בנוסף השתדלנו לעבוד (לשחק)עם הילד יום יום משחקים בדומה למה שהקלינאית עשתה בפגישה השבועית (משחקי קופסה מוכרים עם "התאמות")היו שלבים של התנגדות ואף של נסיגה אבל בסה"כ הילד הגיב טוב מאד למאמצים שלנו. בני הצטרף לגן מיוחד רק בגיל חמש .מגיל שלוש וחצי עד חמש הפגישה עם הקלינאית + שעה גננת שי"ח היה כל הטיפול המקצועי לו זכה. אנחנו הקפדנו לעבוד לפי ההנחיות ואף ליזום ברוח הדברים. בגן המיוחד (שאמור להיות גן מעוכבי התפתחות אבל מכיל מגוון בעיות)הבן זכה לצוות מצוין הכולל גננת, סייעת, יום קלינאית ויום מרפאה בעיסוק. +חוגים כמו בגנים הרגילים. ברור שהגן מציע הרבה פחות ממה שגני התיקשורת מציעים אבל הילד התקדם. בערך מגיל שש וחצי לקראת המעבר לבית הספר הוספנו שעורים עם מורה פרטית. בנוסף לנאמר כמעט לאורך כל התקופה "אימצתי" חונכות שעזרו לי עם הילד .תלמידות תיכון שעבדו לפי ההנחיות שלי ,הרוויחו 15 ש"ח לשעה ונהנו . כמו שאת רואה הבן שלי לא זכה לכל הטיפולים האנטנסיבים שאני קוראת עליהם בפורום אני לא יודעת להסביר מה סוד ההצלחה אבל כנראה שהגורם העיקרי הוא הילד שיש לו כשרונות שבהם נעזר כדי לפצות על החסרים וישי לו מוטיבציה גבוהה ואישיות מתאימה להתמודד עם הקושי. (לא שחסרות בעיות) אני רואה שלא ממש הצלחתי לקצר... לילה טוב.
 
למעלה