מחלף גדרה - מה המצב הסופי?

nitsansh

New member
מחלף גדרה - מה המצב הסופי?

השבוע נפתח חלק נוסף של המחלף. כביש 40 עובר מעל הגשר והחלק הדרומי של צומת גדרה חזר למצבו המקורי שבו הנוסעים בכביש 40 נוסעים ישר ולכביש 41 וממנו צריך לפנות שמאלה או ימינה.
השינוי המשמעותי יותר הוא ביטול של צומת בני עיש והחלפתו בצומת חדש ממזרח לצומת כפר הריף ופתיחת כביש חדש המקשר בין הצומת החדש והכיכר בין אזור תעשיה כנות ובני עיש.
השינוי הזה מאריך את הנסיעה מבני עיש לכיוון צפון ב1.5 קמ לפחות. האורך של הקטע החדש מהצומת לכיכר הוא 1.1 קמ ואני מעריך שהקטע מהצומת הקודם לצומת החדש הוא ארוך מהקטע מהצומת הקודם לכיכר.
במחלף החדש ניתן לראות פניות של 270 מעלות לנוסעים מכוון דרום בכביש 40 לכביש 7 ומכביש 40 לכוון צפון לכביש 41.
מה יהיה עם הפניות שמאלה מכביש 41 לכביש 40 צפון ומכביש 7 לכביש 40 דרום? אני לא רואה סימנים בשטח לפניות כאלה ואם 2 הרמזורים הקיימים יישארו במקומם מה התועלת במחלף חוץ מנסיעה ישירה בין כביש 7 וכביש 41?
 

yairp4

Active member
רוב התנועה שם היא מדרום למערב, לא?

זה לפחות מה שאני זוכר מהתקופה שגרתי באיזור. אז אם התנועה הזאת וגם התנועה בכביש 7 תהיה חופשית זה יוריד את רוב העומס שהיה בצומת בעבר ויאפשר נסיעה חלקה יותר גם בכיוונים האחרים. קשה לי להאמין שבכיוונים האחרים יש הצדקה להשקעה שנדרשת לביטול הרמזורים.

אגב, למיטב ידיעתי מתוכנן מחלף גם בצומת חפץ חיים. האם יש סימנים כלשהם לביצוע שלו?
 

nitsansh

New member
צריך לבדוק אם הפניה שמאלה מכביש 40 היא באמת

חופשית. האם הפניה מתחילה לפני הרמזור או אחריו?
 

yairp4

Active member
מצאתי שרטוט של המחלף בתצורה הסופית

מ- openstreetmap. אמנם המפות שלהם לא תמיד מדוייקות אבל אני מניח שזה די דומה למה שיהיה בסופו של דבר.
סימנתי כיוונים על המפה להתמצאות. הלולאה שסימנתי במספר 1 היא הלולאה שתוביל מכביש 40 מכיוון דרום לכביש 7 לכיוון מערב. בעקרון לפי השרטוט נראה שהנוסעים בכיוון הזה יצטרכו לעמוד בצומת המרומזר שסימנתי במספר 2, אבל אפשר די בקלות להאריך את מסלול היציאה כך שיתחיל לפני הרמזור, ואין באמת סיבה שזה לא יהיה ככה (כמו שאמרתי, המפות האלה לא מדוייקות).

אפשר לראות שהצמתים שישארו בסופו של דבר במחלף הם די מצומצמים - שני צמתי T עם פניה שמאלה בלבד מהיציאות של כביש 7 לכביש 40, כלומר רק שני מופעי רמזור, לעומת המצב שהיה קודם של שני צמתי T מלאים שטיפלו בכל התנועה בצומת (ועוד צומת T די קרוב מדרום של הכניסה לבני עי"ש).
 
הנה התשריט המקורי מתל"ל 10

בהנחה שלא נעשו שינויים, הנסיעה מדרום למערב תהיה ללא עצירה ברמזור, ואפילו הולכי הרגל יעברו מתחת לכביש כדי לאפשר תנועה חופשית. אותו הדבר גם בפנייה ממערב לדרום. כך תהיה תנועה חופשית בציר דרום-מערב (מקרית-גת לת"א/אשדוד), מזרח-מערב (כביש 7 מאשדוד לכביש 6) ולעומסי הבוקר מגדרה לאשדוד/ת"א. לא רע.

מי יעמוד ברמזור:
הנוסעים ממזרח לצפון (רמזור יחיד, וגם כאן בפניה ימינה) ולדרום (2 רמזורים)
הנוסעים מצפון לדרום (שני רמזורים)
הנוסעים ממערב לצפון (שני רמזורים)
הנוסעים מדרום לצפון (שני רמזורים)
 

yairp4

Active member
טוב לראות שהשקיעו

כדי שבכיוון הקריטי תהיה תנועה חופשית וגם דאגו להולכי רגל.

לפי התשריט נראה גם שמתוכננת כניסה חדשה לגדרה ממזרח למחלף (שבטח תתחבר למחלף שאמור להיבנות בחפץ חיים). האם זה חלק מהפרוייקט הנוכחי?
 
הכניסה הנוספת לגדרה אינה חלק מהפרוייקט

למעשה, זו לא כניסה לגדרה אלא חיבור של גדרה לאזור התעשייה המתוכנן ליד חפץ חיים (אבל בשטח השיפוט של גדרה).
 

nitsansh

New member
כבר יש כניסה לגדרה מצומת חפץ חיים

הכניסה היא יותר מזרחה אחרי המחנה ומתחברת לדרך בגין.

האם במחלף חפץ חיים תהיה פניה חופשית שמאלה ליוצאים מבני עיש?
כל בוקר יש שם פקק של 2 קילומטר ועכשו היציאה תהיה יותר ארוכה...
 

nitsansh

New member
האם רמפה 6 היא פניה ימינה לבני עיש?

זאתומרת שמי שמגיע ממערב לא יצטרך להמשיך עד צומת חפץ חיים...
האם יש לך מפה של מחלף חפץ חיים?
 

yairp4

Active member
כן

רמפה 6 אמורה להמשיך ישירות לתוך הכביש הישן לבני עי"ש.
מחלף חפץ חיים אמור להיות מחלף יהלום רגיל, למיטב ידיעתי.
 

nitsansh

New member
כלומר כל הפניות שמאלה יהיו עם 2 רמזורים?

זה לא יקל את העומס ביציאה אלא להפך...
 

yairp4

Active member
כל מחלף יקל את העומס

ברגע שאתה הופך את הנסיעה באחד מהכבישים (במקרה של מחלף חפץ חיים, כביש 40) לחופשית, אתה מוריד מהעומס על הצמתים המרומזרים שישארו.
אין לי מושג אם זה יספיק ויכול להיות שהיה עדיף שיבנו לולאה מבני עי"ש לכיוון צפון, אבל זה בטוח יעזור במידה מסויימת.
 

nitsansh

New member
מה שיעזור זה הרחבה של הכביש לדו נתיבי ומעקף

של בני עיש וביצרון...
 
למעלה