מחלף קיבוץ גלויות ( תל אביב )

מחלף קיבוץ גלויות ( תל אביב )

האם לא כדאי לתכנן את כל המחלף הזה מחדש אחרי שהוא תוכנן במשך 15 שנה ובסוף נחל כישלון תחבורתי ? ...................
מתחם לודוויפול + בית ספר הולץ הולכים להתפנות משם בעתיד הקרוב ,
אז האם לא כדאי להרחיב את המחלף על כל השטח הזה שהוא יתפנה ,
ואחר כך להחיות מחדש את תחנת רכבת - תל אביב דרום
ואחר כך בסמוך אליה להקים תחנה מרכזית חדשה על השטח של מיקווה ישראל ,
בימקום זאת המגעילה שיש אותה היום .....................
 

משה12333

New member
קיים כבר תכנון אחר מהתכנון שאתה מציע. על חורבות בית ספר

הולץ והשטח התפעולי של רכבת ישראל בתחנת הרכבת הנטושה, מתוכננת לקום מגה שכונה של מגדלי מגורים ועסקים.

פרוייקט "שער דרום" של עיריית ת"א הוא פרוייקט עצום בשיטחו במשולש שתחום בין נתיבי האיילון, כביש מס' 1 וכביש 461.

הפרוייקט כולל מגדלי מגורים ועסקים בני 40 קומות, מוסדות ציבור וספורט.


התחנה המרכזית החדשה של ת"א מתוכננת להיהרס לטובת בניית מגדלי מגורים ועסקים בשיטחה. במקומה, מתוכנן להיבנות מסוף תחבורה ציבורית חדש במקום חניית רכבי איסוף האשפה של עיריית ת"א שנמצאת בסמוך למחלף חולון שבנתיבי האיילון.


ממחלף קיבוץ גלויות צפונה, עד למחלף השלום, מתוכננים להיסלל עוד שני נתיבי נסיעה, על חשבון שולי הכביש, כדי לבטל את הפקק שיוצר הנתיב המהיר בקצה כביש מס' 1 והפקק שיוצר החיבור באיילון לבאים דרכו צפונה מכיוון חולון.



 
התחנה המרכזית החדשה

איזה ביזבוז של כספי הציבור ואיזה שחיתות מקומית,
מה גם שה הוקם בתוך שכונת נווה שאנן שהיה לה צורה של חנוכייה
שזה הרס את הצורה המקורית שלה.
שנים חשבו איך לחבר את התחנה עם תחנת רכבת ההגנה וזה מעולם לא נעשה.
היום כבר מבינים ש-ערים גדולות צריכים 2 תחנות מרכזיות ( אם לא יותר )
 

משה12333

New member
היא נכשלה כי היא הוקמה כקניון. המטרה שלה היתה לשמש לבילויים

ולקניות. רציפי האוטובוסים בקומות השונות הם שוליים וזניחים לעומת שטחי קומות הקניון.

המבנה שלה כקניון רב קומתי חייב את בניית העליות המשופעות של האוטובוסים ממפלס הרחוב אל הרציפים העיליים.

היחידים שבאו לבלות ולקנות בה היו העובדים הזרים ממזרח אסיה ומאפריקה שגרים מסביב לה. הקניון הוקם בתוך אחת השכונות העניות בישראל ולכן הוא נכשל.
הקניון גם הוקם בשנות ה-70 וה-80 עם מאפייני בנייה מפלצתיים שהיו נפוצים אז ועם חוסר התאמה מוחלט לשמש כקניון מודרני של שנות האלפיים.

לאחר שהיא תיהרס, כל האוטבוסים יכולים להיות בשטח שלה ברציפים במפלס הרחוב, כפי שהיה בתחנה המרכזית הישנה הסמוכה. כל הגשרים המשופעים הארוכים שלה גם ייהרסו.

במקום זאת, בשטח הזה עיריית ת"א מתכננת בניית מגדלי עסקים ומגורים.

כל האוטובוסים יעברו למפלס חנייה אחד ליד מחלף חולון.

 
הטעויות של שנות ה-60

בדיוק כמו שהרסו חלק של יפו העתיקה ושל בניין הגימנסיה העברית
הכל במטרה למחוק את " העבר המזרחי " ולהקים עיר מערבית לכל דבר .......
 

משה12333

New member
זה כמו שתגיד שזאת היתה טעות להקים את בזק ולשים בכל בית

טלפון חוגה ובכל רחוב טלפון ציבורי כי היה צריך לחכות שימציאו את הטלפונים הסלולריים הזולים שיש לכל ילד היום.

בזמנו, מגדל שלום היה מאד מוצלח. היום, הוא ננטש כי ת"א השתנתה בעקבות החיים שהשתנו.

אף אחד לא היה בונה מגדל שכזה או מבנים שכאלה כדי שייכשלו. כשהם תוכננו ונבנו הם היו סמלים ישראליים ייחודיים בקנה מידה עולמי. הם נחשבו כהצלחה אדירה והיו מפורסמים בכל העולם.

הזמנים השתנו ולכן הם ירדו מגדולתם.

 
מה הקשר .... בשביל זה היה שווה להרוס ?

אז היו מחפשים לו מקום אחר שיהיה קל הרבה יותר להרוס מבלי לפגוע באוצרות העבר. לא חסרים שטחים שטחים פנויים באיזה אזור נידח שבהם אפשר לשנות את התב"ע ולהרים שם גורדי שחקים.
היום רוב הציבור יודע ש-שדרות רוטשילד זה לא אזור מתאים לגורדי שחקים.
 

משה12333

New member
לא היתה ברירה אחרת אלא להרוס אותה. היא היתה מבנה נטוש

ומסוכן שחסם את הכביש של רחוב הרצל.

אי אפשר היה להמשיך להשתמש בה כבית ספר בגלל מסוכנותה ואי אפשר היה להשאירה במקומה כי היא חסמה את המשך סלילת הכביש.

לא היו אז אמצעים לניסור והעתקה של מבנים כמו שיש היום והברירה היחידה היתה להרוס אותה.

שמה מונצח עד היום במבנה החדש שלה שבו לומדים תלמידים.

 
מחלף קיבוץ גלויות -מדוע לא עושים רמפה לכיוון דרום ?

את הרמפה הצפון-מערבית הקימו לפני כמה שנים על כמה בתים שנהרסו שם,
אבל עד היום אין שום רמפה בחלק הדרום-מערבי ,
וראיתי ש-זה הוקם בצורה רשלנית בלי שום חומות מתחת לגשר
 

משה12333

New member
אתה לא שם לב שזה טלאי על טלאי ולא מחלף מתוכנן?

הגשרים של נתיבי האיילון ושל מסילות האיילון שעוברים מעל לדרך קיבוץ גלויות נבנו כ-30 שנה לאחר בניית המחלף המקורי שתוכנן לחבר את כביש מס' 1 לדרום ת"א.
העמיסו על המחלף הישן את הארכת נתיבי האיילון דרומה וזאת התוצאה.

המחלף לא מאפשר לפנות ישירות מדרך 461 למערב אל כביש מס' 1 לירושלים, כפי שהזכרת, אלא רק ע"י פניית פרסה ברמזור הפנייה לאיילון לדרום.

המחלף גם לא מאפשר לפנות ישירות מהאיילון לצפון אל דרך 461 למערב, אלא רק ע"י פניית פרסה מרוחקת מאד שנמצאת בצומת מרומזר בכביש מס' 2, צפונית למחלף.

אלה הפתרונות היצירתיים שמצאו למחלף הזה שנבנה באופן של טלאי על טלאי.

 
אז מה הפיתרון ? אמרת ש-שר התחבורה זה המושיע

אם המחלף הוקם בצורה כל כך עקומה אז מה הפיתרון ...........
הרי כל מי שנוסע בכביש 1 לכיוון דרום ומסתכל על הרמפה החדשה לכיוון יפו
רואה באופן ברור שהיא יושבת באופן רשלני ולא בנוי טוב
 

משה12333

New member
מחלף קיבוץ גלויות תוכנן כך שכביש מס' 1 יהיה הכביש המרכזי

שעובר דרכו.

הוא מתוכנן הפוך ממחלף מבוא איילון, למשל, שבו האיילון הוא הכביש המרכזי וכביש 431 הוא הכביש המשני שמתחבר אליו.

הסיבה לכך היא ברורה: כשמחלף קיבוץ גלויות תוכנן, לא היה המשך דרומי לאיילון. האיילון אז הסתיים/התחיל בכביש מס' 1.

כדי להמשיך את האיילון דרומה ואת מסילות הרכבת דרומה, בחרו בפיתרון של הקמת גשרים חדשים בחלקו המערבי של מחלף קיבוץ גלויות מעל למפלס של הגשר הרוחבי שלו.

המחלף לא הוקם בצורה עקומה. פשוט שינו אותו כדי לאפשר את הארכת האיילון דרומה. השינוי הזה יצר אילוצים שפוגמים בתיפקודו המקורי.

 
הרמפה מאיילון דרום אל קיבוץ גלויות

תסלח לי שאני מדבר על זה הרבה,
אבל שמתי לב שאין אף דיפון או קיר מתחת לרמפה הזאת
אז ככה שאולי יום אחד הכל עלול לקרוס.
 

משה12333

New member
למה צריך קיר? כביש העלייה הוא מעל לאדמה ולכן אין חשש

מהתמוטטות האדמה כלפי הכביש. האדמה היא הרחק מתחת.

זה גשר משופע רגיל על עמודים.

 

משה12333

New member
כל הבתים במתחם לודוויפול מתוכננים להיהרס לטובת הקמת מגדלי

עסקים במקומם.

תושבי הבתים יקבלו פיצוי כספי מהיזמים ויתפנו מהמקום.

הכביש הראשי של המתחם ייסלל מחדש ככביש רחב שיוארך דרומה, מתחת לגשר קיבוץ גלויות, אל המתחם הסמוך החדש שייבנה על חורבות ביה"ס הולץ ועל חורבות התחנה הישנה של רכבת ישראל.





 

אבישי ק

New member
צריך לשנות את שם הפורום למשה12333

מעניין כמה אנשים עובדים תחת השם הזה
 

אבישי ק

New member
צודק שכחתי גם את חומוס מטומטם שזה שם שקוף

של מישהו שאמרו לו להירשם והתחיל להציף את הפורום על ת"א
 
למעלה