מחלפים לא מלאים וגשרים אדירים

fedele

New member
מחלפים לא מלאים וגשרים אדירים

בארץ קיים נוהג לבנות מחלפים לא מלאים.
המחלפים האחרונים שנבנו באזור הצפון, לדוגמה, סומך, המוביל ויגור הם כולם "חצאי" מחלפים העמוסים לעייפה ברמזורים לכל מי שלא נוסע ישר בדרך המלך וצריך לפנות.
אם כבר נבחרה חלופה כזו של מחלף לא מלא, מדוע הבנייה היא כל כך מסיבית, והגשרים עצומים בגודלם?
האם לא ניתן להסתפק במשהו דומה לגשר צומת קרית אתא?
 

fedele

New member
אין תגובות?

אין אף תגובה לעניין התחבורה, התשתיות או לעניין הפיננסי?
אשמח לשמוע דעות
תודה
 

ש מים

New member
תשתיות תחבורה.

הנושא של תכנון בזבזני בקרקע בכל הנושא בתכנון והקמת תשתיות חנועה (בעיקר כבישים ועוד יותר מכך מחלפים) הנו ידוע ומוכר כבר שנים בקרב המתכננים. ידוע לי היטב שרוב מתכנני התנועה הגדולים מסכימים עם הטענות, אך מכיוון שבארץ קיים מונופול - קיים מזמין וממן עיקרי אחד - הם חוששים לפרנסתם וחוששים לבקר בגלוי. יחד עם זה, צריך לזכור שכל תכנון, ובעיקר של תשתיות, מחייב ראיה ותחזית ארוכת טווח, ולא בהכרח שמה שהיום נראה "ריק וגדול על המידות האמיתיות" יהיה נכון גם בעוד 5 או 15 שנים.
כמו-כן, שים לב למהפיכה (שכמו כל דבר בארץ - מגיעה מאוחר מאוד!
) שהתחוללה במע"צ החדשה בשנים האחרונות.
 

fedele

New member
תודה על ההבהרות. לגבי מפרידן...

לגבי המפרידנים (לא הכרתי את המונח), אני לא משוכנע שהם חוסכים קרקע היות וממילא המדיניות הי לבנות מחלפים לא מלאים. בנוסף, כשאני מסתכל למשל על מפרידן מעגן מיכאל והמשכו דרומה עד הגשר מעל הרכבת בחוטם הכרמל אני משוכנע שלא רק נחסכו פה חומרי גלם אלא נשפכו שם בטון ואספלט בלי הכרה ממש.

דבריך לגבי הראיה ארוכת הטווח נכונים מאד אך עוד יותר נכונים דבריך בעניין המונופול, הגורם המזמין והמממן וכנראה גם המבצע בסופו של דבר.

הלוואי והיו בונים פה גשרים עיליים מעל צמתים כפי שרואים בדרכים בינעירוניות באירופה או כפי שקיים אצלנו בצומת קרית אתא, צומת רוקח-נמיר בתל אביב או צומת כפר שמריהו (תחתי, אבל בעל אותה פונקציה). הגשר הצר והקצר משמש את דרך המלך, וכל יתר התנועה מרומזרת מתחתיו.
 

amit1270

New member
לא בכל מקום צריך מחלף מלא

ואל תשכח שמחלף מלא הוא הרבה יותר בזבזני ומסיבי.
 

yairp4

Active member
קשה לי להאמין שבגולני למשל יש צורך במחלף

מלא. דווקא פתרון הביניים שיאפשר תנועה חופשית בכביש 77 וממערב לצפון (ע"י לולאה) מתאים לתכנון העתידי שיהפוך את כביש 65 מצפון למחלף ואת כביש 77 ממערב לו לחלק מהזרוע המזרחית של כביש 6, בהנחה שכביש 65 מדרום למחלף ישמש תנועה מקומית יותר. יחסית למחלפים המלאים שקיימים בארץ - גנות ואשדוד (כמעט מלאים), קסם (בעתיד) וענבה - המחלף הזה די קומפקטי. בסומך למיטב ידיעתי השאירו מקום להשלמת המחלף בעתיד.

מצד שני יש מקומות שבהם התכנון קמצני מידי, כמו במחלף עמיעד העתידי, שם הנוסעים מצפון לכביש 65 יצטרכו להיכנס לכיכר במקום להמשיך בדרך מהירה ישר מכביש 85. לדעתי גם במחלף יגור היו צריכים למצוא דרך לתת פניה חופשית מחיפה לכביש 70 לצפון, וכך גם בעוד שלל מחלפים אחרים שמתוכננים ברחבי הארץ.

אבל לגבי השטח שהמחלפים תופסים, בין אם הם מלאים או לא, אני מניח שמדובר על עניין הנדסי נטו, ולי באמת שאין את הידע כדי לשפוט בעניין הזה. אני מניח שלמע"צ אין שום אינטרס לתפוס יותר שטח ולבנות גשרים גדולים יותר סתם ככה (אלא אם מישהו שם סובל מתסביכי גדלות, או שמדובר על שחיתות).
 

luckydude

Active member
2 דברים...

אכן מחלפים נפתחים עם גשרים ענקיים ורמזורים. עם זאת, בהרבה מהם יש תכנון מראש לשלבים עתידיים בהם יוספו רמפות ולולאות (ואפילו גשרים נוספים), כך שמה שאתה רואה הוא לא תמיד התצורה הסופית של המחלף.

לא רק בישראל נהוג לבנות מחלפים עם רמזורים, גם בחו״ל זה אינו יוצא דופן.
 

itamo

New member
המינימום ביגור היה לוותר על הרמזור מת"א צפונה

סתם עולים על הגשר רק בשביל לעמוד ברמזור.
 

tapuzo

New member
הרס מעט השטח הפתוח שנותר במחלפי ענק מיותרים

נוהג נפסד של מדינה ששבויה בידי מהנדסי תשתיות מיושנים, שרי תחבורה עצלנים, חברות ייבוא רכב, מיסי רכב ודלק וראשי עיריות מחורבנים
שרוצים לקבל מאצ'ינג לפרויקטי תחבורה ממשרד התחבורה משיקולי בחירות "שיראו שבונים משהו", אז הם מסכימים הלאה להרוס את הערים
שלהם עם מחלפים וגשרים מיותרים.
כך הכסף של הציבור נשאב למערבל של פרויקטי "ביטול רמזור.." ועוד כל מיני שטויות וחרבונדות, בצומת גולני הלכו שפכו 500 מליון שקל על
מחלף מיותר מכוער הרסני, כך גם ביגור, כך גם בדרום עכו, על ואדי גיבורים בחיפה = הרס מוחלט, נוף ירוק ל-5 שכונות, שהפך להיות כמו מאדים..
גשרי ענק שמבתרים את הנוף, לא פותרים אף פקק (אפילו מייצרים כמה עם רמזורים אליהם) ושוב על חשבון תעדוף והשקעה בתחבורה ציבורית
שהייתה מייתרת את כל הרחבות הכבישים והאספלטידאה המיותרת
 
אני לא מצליח להבין איך במחלף יגור לקחו את דרך

המלך, שהיא ללא כל ספק התנועה שמגיעה מכיוון סומך ופניה לדרום בואך כביש 6, וההיפך, ובמקום לשחרר את הלחץ הנוראי בכיוונים האלה, הוסיפו להם עליה לגשר עם תוספת רמזור אחד לכל אחד מהכיוונים- לבאים מסומך יש עכשיו שני רמזורים ולבאים מדרום יש רמזור אחד, כאשר קודם לא היה רמזור כלל.

תהרגו אותי לא מבין ת'ראש- גשר בצורת חצי קשת, בדומה למחלף גלילות מערב (עם שינויים והתאמות מקומיות) זה מה שהיינו צריכים שם, לעזאזל.
 

Azazel

New member
זאת הדרך הנכונה למחלף את האיזור.

אלא אם כן אתה משקיע במחלף תלתן מלא, זאת הדרך הנכונה. הכביש ללא רמזור צריך להיות כביש רדיאלי מאזור המפרץ
 
למעלה