מחלת קרוהן וניתוח

מחלת קרוהן וניתוח

אני לא יודעת אם זה הפורום הנכון אבל ניסיתי בפורומים של קרוהן וקוליטיס וכ"ו ולא הצלחתי להבין.
אני סובלת ממחלת קרוהן כבר 5 שנים עם החמרה בחצי שנה אחרונה של חסימות בעיקר. הייתי מאושפזת 3 פעמים עם זונדה. בקולונוסקופיה אי אפשר לעבור למעי הדק ובסיטי יש חסימה.
הגסטרו שלי רוצה שאתחיל טיפול אנטיביוטיקה של מחקר.
קבלתי הומרה בעבר וכרגע אני מקבלת רמיקייד ואמורן. אני מכירה חבר שהיה לו גם קרוהן והוא טופל באמצעות ניתוח.
האם ניתוח זו לא דרך עדיפה על הטיפול החדש?
 
ניתוח מעי דק בגלל קרוהן

הי. את בהחלט במקום נכון וזאת שאלה טובה. דווקא יש שנים רבות של ויכוחים לגבי ניתוח בקרוהן ורסוס טיפולי תרופתי. קשר לענות כרגע בגלל אין לי את כל האינפורמציה שלך וגם כן צריך להסתכל על כל מקרה בנפרד ואין תשובה אחד לכולם. אבל יש סיכוי טוב שניתוח יכול להיות הפטרון שלך כרגע (לצערנו ניתוח לא יכול לרפה משהו מקרוהן לנצח). ההיסטוריה של ניתוחים בקרוהן מסובך אבל מאוד מעניין. לקצר את הסיפור למדנו שאי אפשר ואפילו אסור לקחת כל מטופל קרוהן ולנתח אותם. חייבים לשקול את כל האופציות ולבצע דיון עם הרופא גסטרו מטפל והמטופל עצמו. כמובן אם אין בעיה דחופה תמיד מתחילים טיפול בתרופות ולא בניתוח. השאלה של ניתוח בדרל כלל מתחיל לעלות אחרי קורסים של התרופה ראשונה או שנייה.
המצב הכי טוב אפילו זה לבצע דיון רב תחומי כולל רופאי גסטרו / כירורגים / רנטגנולוגים / פתולוגים וכו לפני מחליטים על כיוון במצב שלך (יש לנו פגישה כזאת פעם בחודש בבית חולים מאיר).
אני אישי מאמין בדבר חשוב – אני שואל עצמי אם אני יכול לשפר את האיכות החיים של המטופל בניתוח. אם כן אז זה מומלץ, אם לא אז לא. כדי לענות את השאלה צריך לדעת לפחות את כל האנמנזה, בירורים ומצב החיים של המטופל. במקרה של מחלה במעי דק סופי אנחנו יודעים שאם זה קצר ואם אין מחלה במקום אחר אז יש תוצאות טובות של הניתוח. אנחנו גן יודעים שאחרי הניתוח חייבים להמשיך טיפול אפילו אם אין עוד מחלה בגוך – כי במחקרים יש ירידה משמעותי לצורך לניתוח חוזר אם נותנים טיול אחרי – משהו שמאוד עולה את ה"הצלחה" של הניתוח.
אצלך בהחלט כדי לשלול אם את מתאימה לניתוח. אם נראה לך שזה כן אופציה אשמח לקבל יותר מידע שלך כדי לעזור. יום טוב. ד"ר וייט
 
למעלה