מחניודה - ארוחת טעימות

כאמור, אישית אהבתי את קרם הבוואריה

ובמיוחד את הקרם שהגיע מעליו. אם הוא לא עמד בציפיות שלך כי התאור לא הבהיר לך שלא מדובר במה שאתה מכיר ומצפה לו, מקווה שהתלוננת.
ולא, בעיניי הקינוח לא מתקן או מקלקל את הרושם הכללי על הארוחה. אם הכל לא היה טוב והקינוח טוב, אני מדווחת שרק הקינוח היה טוב. ואם הכל היה טוב פרט לקינוח אני מדווחת שהכל היה טוב פרט לקינוח (אגב, ספציפית לגבי הקינוח במסעדות פעמים רבות לא אותו אדם אחראי על המנות ועל הקינוחים, כך שלשפוט את הארוחה דווקא לפי הקינוח גובל בתמוה). בעלי, כאמור, לרוב בכלל לא אוכל את הקינוח במסעדות. ובוודאי שבארוחה של 9 מנות אין אף מנה שמכריעה את הכף לכיוון זה או אחר - ולמעשה כשפתחנו את הארוחה בקאדה שלא היה לטעמי אמרתי לבעלי שטוב שלקחנו ארוחת טעימות, כי אחרת הייתי מתאכזבת מהבחירה (הוא דווקא אהב מאוד את הקאדה). כי ברור שבמסעדה כזאת, שהאוכל בה מיוחד ושונה (והביס הראשון, מהקאדה, הבהיר את העניין) עלולים ליפול על מנה או שתיים שלא תמצא חן. אצלי היו אלה הקאדה (החלק העיקרי של המנה הראשונה) והפולנטה שאכזבו - אבל היו עוד המון מנות וטעמים נהדרים אחרים. אז אצלך זה היה הקינוח, ואתה מייחס חשיבות מיוחדת לקינוח. אצלי שניים מתוך שלושה קינוחים היו מאוד לטעמי (הבוואריה והעוגה) והשלישי קצת פחות, אבל הוא היה היחיד שלבעלי היה מה לאכול ממנו, והוא נהנה מהחלק שאכל. מעניין שזה דפוס שהופיע לאורך הארוחה - כל דבר שלא אהבתי בארוחה (הקאדה, המנגולד) הוא מאוד אהב, ואף התעניין מה זה בדיוק. כי ככה זה עם טעמים חדשים - יש מי שאוהב ויש מי שלא.
בדיוק כדי לא להתאכזב כמוך כי נפלת על מנה או שתיים לא משהו לטעמך אני ממליצה על ארוחת הטעימות.
מחיר ארוחת הטעימות הוא 295 ש"ח לסועד.
 
מחניודה - ארוחת טעימות

אחרי כל האזהרות על רעש, הגענו מצוידים באטמי אוזניים + ביקשנו את המקום הכי שקט בהערות להזמנה, אז הושיבו אותנו בקומה השנייה, הכי רחוק מהרעש שאפשר. ועדיין היה רועש נורא, ואכן השתמשתי באטמי האוזניים לאורך כל הארוחה.
מאחר שלא הנחנו שנשוב לשם בקרוב (גם בגלל המחירים המפוצצים), הלכנו על ארוחת הטעימות.

בשורה התחתונה - הרמה של האוכל הייתה גבוהה, והיו מנה או שתיים אדירות ממש. כמו כן הארוחה הייתה מאוד חזקה במאכלי החלב - גבינות, יוגורט, לאבנה - כולן היו טעימות ממש. נקודת חולשה מסוימת הייתה ריבוי העלים במנות רבות - פשוט זורקים ערימה גדולה של עלים על המנה (פטרוזיליה, נענע, וכו' - אנחנו ביקשנו בלי כוסברה אז לפחות בלי כוסברה) שלאו דווקא מתאימים בטעם למנה עצמה, ו... מקווים לטוב? אנחנו בעיקר הורדנו אותם... ודבר אחרון, זה לא רעיון טוב לצ'פר אנשים בארוחת טעימות במנה נוספת בזמן שהם מחכים, כי גם ככה ארוחת הטעימות מפוצצת מדי את הבטן - וזה רק גורם לכך שלא מצליחים להגיע לסוף. אפשר לצ'פר באיזה משקה קטן או משהו, לא מנה. לסיכום הסיכום, הארוחה הייתה ממש טובה בטיפול בכל מה שלא טבעוני - בשר, דגים, גבינות וגם קינוחים, רק יצאנו מפוצצים מדי (אז בקושי טעמנו מהקינוחים).

אוקיי, אז עכשיו לפירוט המנות שהוגשו בארוחת הטעימות -
1. קאדה עלי בר + סלט ארוגולה ובצל + יוגורט וסחוג עלי גפן.
הקאדה הוא מין מאפה שממולא בעלי בר. הוא לא היה מאוד לטעמי, ולמעשה אני לא בטוחה שהוא היה אפוי עד הסוף. בעלי אהב. היוגורט עם הסחוג, לעומת זאת, היה לי ממש טעים - לא זוכרת שאי פעם אכלתי סחוג קודם לכן
, אבל זה היה כל כך טעים שאשקול לעשות זאת בעתיד.
2. בזמן שחיכינו למנה הבאה נתנו לנו מנה נוספת של סלק עם גבינה מלוחה וקרם שום שחור. המנה הייתה טעימה, לא אגיד שלא, אבל היה טעות להוסיף אותה, כי הסלק הוא גדול וממלא, וכבר אחרי שאכלתי אותה (ולא אכלתי את כולה) הרגשתי שאני קצת מלאה. וזו רק מנה 1ב', בעצם... הסלק הגיע עם הקליפה, ומעולם לא טעמתי סלק עם קליפה בעבר - וזה היה מאוד טעים, דומה קצת לקליפה של תפוח אדמה. גם הגבינה הייתה טעימה, כמו כל הגבינות ומאכלי החלב בארוחה, כאמור.
3. מאחר שביקשתי בלי דגים נאים או טרטר, נתנו לי מנה עם דג מבושל, ולבעלי לא מבושל. המנה שלי הייתה סייגון דג - קריספי מוסר על חסה - מנה מאוד טעימה ומיוחד. של בעלי הייתה קלמרי כבוש שהגיע עם פלפל אדום ואיזושהי גבינה/לאבנה. הקלמרי היה חסר טעם, אבל הגבינה והפלפל היו טעימים וחיסלתי אותם. המנה הגיעה עם סלט פשה שהיה סטנדרטי למדי אז לא בזבזנו עליו מקום.
4. תבשיל לשון עם בצל על ברוסקטה. התבשיל היה לא רע מסוגו, אבל לשון היא לא כוס התה שלי, והחלקים שהיו קצת רכים מדי, ובכן, גרמו לי לתחושה לא מאוד נעימה...
5. פולנטה - מנת הדגל של מחניודה - מוגשת בצנצנת, עם ראגו פטריות, גבינת פרמז'ן (מצוינת), שמן כמהין ואספרגוס. איך היה? ובכן, סביר. הוגש פושר למדי, ולא היה מסעיר בשום צורה. מניחה שבעבר המנה הייתה טובה יותר?
6. לברק על תבשיל מנגולד + קלמרי מתובל, עם לאבנה ופסטוקים. מבחינתי גולת הכותרת של הארוחה. הקלמרי היה מעולה, הן מבחינת אופן העשייה והן מבחינת התיבול. נכנס לקטגוריית הבלתי נשכח. הלברק גם הוא היה מעולה, כמו ששפים מוצלחים יודעים להכין לברק. את תבשיל המנגולד לא אהבתי, אבל בעלי חיסל את של שנינו. ואני חיסלתי את הלאבנה של שנינו...
7. טיבון טלה עם תפוחי אדמה ובצל מדורה וסלק צלוי + מריחת חרדל - בגדול אני לא אוהבת טלה, אבל הטיבון היה טעים מסוגו. תפוחי אדמה ובצל מדורה זה תמיד טוב. הגענו למנה הזאת מפוצצים, והיינו די מרוצים מכך שהצלחנו להגיע לסוף אחרי שסיימנו אותה. על הסלק הצלוי ויתרנו לגמרי, כי בכל זאת עכשיו קינוחים. ואז...
8. מאפה סולת + פילה בקר + כבד אווז + רוטב מתוק עם אגוזים. מה היה מצבנו כשהוגשה המנה הזאת? בואו נאמר שהמלצרית אמרה שאנחנו נראים עצובים. המנה הייתה טעימה, אבל לא הצלחתי יותר מלטעום ביס קטן מכל רכיב בה. בעלי אכל את שאר הבשר וכבד האווז, ומאפה הסולת הטעים פשוט לא נאכל.
9. קינוחים - בעלי הזהיר אותי מראש (כלומר, רגע לפני שהקינוחים הוגשו לשולחן) שאני כנראה אצטרך לאכול את המנה הזאת לבד, כי יש מעט קינוחים שהוא אוכל במסעדות. אני אמרתי שאין בעייה, הרי יש קיבה נפרדת לקינוחים, לא?
אז זהו, שמסתבר שלא
.
הקינוחים היו טעימים מאוד - קרם בוואריה עם קרם טופי (לא קרם בוואריה כזה שעומד בעצמו כמו במסעדות פועלים משנות ה-80), עוגת גבינה ניו יורק עם תותים וקרם לימון, הלו דה קווין - בסיס מין מאפה שוקולד שעליו ריבת חלב ועליה קרם בננה. ובנוסף פירות כמו אפרסמון, תותים, וגרגרי רימון. טעמתי מהכל - אהבתי במיוחד את קרם הלימון וקרם הטופי - אבל תכלס מנת הקינוחים נותרה כמעט שלמה. בעלי אכל את בסיס מאפה השוקולד.
לו רק לא הייתי אוכלת את הסלק ההוא (אבל זה היה טעים!).

אקיצר, ביישתי את הפירמה. אני לא אכלנית מספיק גדולה בשביל להתמודד עם ארוחת הטעימות של מחניודה
, לפחות כשמוסיפים לה מנה.
האם נחזור שוב?
לא לארוחת הטעימות, אבל אולי כן יום אחד לארוחה רגילה.
חוויה זה בהחלט היה.
 
קיבה נפרדת לקינוחים יש רק לבני נוער בתקופת צמיחתם

אצלנו זה סתם עיניים גדולות

אלף, אני ממש ממש מקנאה בך כי כבר יותר מדי שנים אני רוצה להגיע למקום הזה, וזה פשוט לא קורה.
בית, נשמע המון אוכל! לדעתי ממש לא ביישת שום פירמה. לא רואה איך הייתי עומדת בזרם המנות הזה. נראה לי ששכנעת אותי שאם יום יבוא וסוף סוף אגיע לשם, לא אלך על ארוחת טעימות, פשוט כי זה כנראה יהיה ממש יותר מדי בשבילי....
 
נראה לי שחובה ללכת על ארוחת טעימות בפעם הראשונה.

לא יודעת מה אפשר לעשות בעניין שזה לא אפשרי לאכול את כולה לפחות עבור מי שלא מעוניין לזרוק אוכל (אולי לבקש מנות יותר קטנות?), אבל אם לא אוכלים את ארוחת הטעימות פשוט לא מתוודעים לכל מה שיש למסעדה להציע, וזה ממש חבל.

נכון שהתפריט משתנה לעתים קרובות, אז גם ככה בפעם הבאה יהיו יותר מדי דברים שנרצה לטעום ולא היו בארוחת הטעימות שלנו, אבל אז כבר נהיה רגועים ונוכל להזמין שתי מנות ראשונות ושתי עיקריות - או שלוש ראשונות ועיקרית אחת - בלי להרגיש שפספסנו המון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה על הדיווח, וטוב שביקשו לציין מחיר, זה מתבקש. מתי הייתם?

(לא תאריך אלא יום ושעה בערך, מבחינת רמת הרעש והפעילות במסעדה).
אגב, גם אני לא אוהבת עלים במנה, ומתעבת כוסברה.
 
היינו בצהריים, ממש עם הפתיחה.

אם הבנתי נכון, בערב אפילו יותר רועש. אני לא יכולה לדמיין את זה אפילו. מבחינת העומס, נראה לי שתמיד המסעדה מלאה לגמרי.
 
למעלה