מחנכת הכיתה כמנהלת צוות

דליה.ד

New member
מחנכת הכיתה כמנהלת צוות

דיאנה אני מקבלת את הצעתך ומעלה את הנושא לדיון. אנחנו, מחנכות כיתות חינוך מיוחד, באמת מנהלות צוות זעיר (סייעות, תרפיסטים) וזה דורש מיומנוויות ניהול - ללא ספק. אני מקפידה על כמה עקרונות: תקשורת פתוחה וזורמת עם אנשי הצוות כל הזמן ולא רק בישיבות צוות. אני מלמדת בכל הימים שיש תרפיות, מתעדכנת באופן שוטף, מחליפה מידע עם התרפיסטיות ומקבלת מידע שוטף. עם הסייעות: אנחנו מקיימות ישיבה מסודרת אחת לשבוע. לסייעות תחומי אחריות משלהן (למשל, ימי הולדת, קשר טלפוני עם הורים, הדפסות חומר, עיצוב פלקטים,בניית התל"ן וכו´), בנוסף אני מעודדת אותן ללכת להשתלמויות ולהתמקצע בתחום. הן שותפות בקבלת החלטות ונוכחות בישיבות הורים. כשאר יש בעיה, הטיפול מיידי. אנחנו לא שומרות בבטן דברים אלא משוחחות בגילוי נפש כי חייבים לדבר ולא להשאיר מטענים שיפריעו לעבודה. אני מעודדת יחסי חברות מעבר לשעות העבודה. אם מישהי חסרה אני מגבה את הסייעות והן אותי אם אני חולה. מצד שני אני דורשת מהתרפיסטים אבחונים, תכנית טיפולית, הערכה מעצבת ומסכמת. והשתתפות בישיבות צוות עם דיווח כתוב ובעל פה. אני מקפידה שהכיתה תהיה "מקום בטוח" לצוות ולילדים. לא מדברים על ילדים בחוץ ולא מרכלים על אנשי צוות!
 

Diana M

New member
מק../images/Emo78.gif,

דליה, שמחה שפתחת שירשור . נושא חשוב ביותר
 

Diana M

New member
כתת חינוך מיוחד, ארגון בפני עצמו

מסכימה איתך דליה, מחנכת כתה בחינוך המיוחד, אכן נדרשת לנהל צוות. ואם לדייק להיות ראש ענק. עם קבלת חוק חינוך מיוחד והרחבת סל המשאבים להם זכאיים ילדי החינוך המיוחד בתוקף חוק, החלו נכנסים לכתות גורמים מקצועיים רבים אשר לא היו שם בעבר: מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשרות, פיזיותרפיסטית, ותרפיסטים בתחומים שונים. מורים מקצועיים וכמובן סייעות פדגוגיות היו גם קודם. בעבר הלא כל כך רחוק כתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל לא היתה שונה בהרבה מכתות אחרות, מלבד מספר תלמידים קטן יחסית, סייעת ותוכנית עבודה על פי כללי חינוך מיוחד. כיום זו אופרה די שונה. כיום הכתה המקדמת למשל, היא ארגון קטן בתוך הארגון הגדול בו היא נמצאת. ארגון שמחד מבקש לתת מענה לצרכים החינוכיים והטיפוליים של כל תלמיד ותלמיד ומאידך פועל למען שילובם של תלמידים אלה בפעילות ובכתות הרגילות של בית הספר. ומחנכת הכתה בכישורים שלא היו מביישים מנהל תזמורת מיומן מצופה לנצח על כולם ולאחדם כצוות הפועל בשיתוף פעולה למען השגת מטרות אלה. וואו..זה קשה ועוד איך. אך מי שאוהבת להיות ראש גדול עשויה אפילו להנות מכך. כי האתגר הוא באמת עצום. ההבדלים לדעתי ניכרים בעיקר בכתות המקדמות ובכתות לקויות הלמידה. כי בכתות של משותקי מוחין ולקויות חושים היו תמיד מטפלים נוספים. אחת הבעיות של ניהול צוות , אלה הן ישיבות ודיונים. אני יודעת כי קיימות הרבה תלונות ואי נחת מכך שקשה מאוד לרכז את כולם לישיבה , דיון או שיחה בלתי מתוכננת מראש. בעיקר מפני שהמטפלים השונים די מפוצלים בין מסגרות רבות ולעיתים אף עוברים ממסגרת למסגרת באותו יום. איך אתם באמת מתגברים על נושא זה? דיאנה
 

דליה.ד

New member
ישיבות צוות

נכון קיימת בעייתיות לכנס את כולם, אני מתגברת על כך שכל מי שעובד איתי נותן לי יום בו הוא פנוי בערב. הישיבות מתקיימות בערבים בלבד. אני בודקת מה היום שהכי מתאים לכולם. אני מתריעה מראש על הישיבה. מנסה לשנות אם זה ממש בלתי אפשרי, אבל מהרגע שנקבע התאריך המפגש הוא חובה! כולם באים! אנחנו משתדלים שבישיבה כל אחד/ת יביא/תביא משהו טעים ואז הישיבה בדרך כלל הופכת למסיבת שחיתות עם אוכל טעים!.... אני גם משתדלת להקריא משהו בתחילת כל ישיבה שיהיה השראה לצוות. בקשר לתכני הישיבות ארחיב אחרי מנוחת הצהריים שלי....בייי!
 
למעלה