מחנכת הכיתה כמנהלת צוות
דיאנה אני מקבלת את הצעתך ומעלה את הנושא לדיון. אנחנו, מחנכות כיתות חינוך מיוחד, באמת מנהלות צוות זעיר (סייעות, תרפיסטים) וזה דורש מיומנוויות ניהול - ללא ספק. אני מקפידה על כמה עקרונות: תקשורת פתוחה וזורמת עם אנשי הצוות כל הזמן ולא רק בישיבות צוות. אני מלמדת בכל הימים שיש תרפיות, מתעדכנת באופן שוטף, מחליפה מידע עם התרפיסטיות ומקבלת מידע שוטף. עם הסייעות: אנחנו מקיימות ישיבה מסודרת אחת לשבוע. לסייעות תחומי אחריות משלהן (למשל, ימי הולדת, קשר טלפוני עם הורים, הדפסות חומר, עיצוב פלקטים,בניית התל"ן וכו´), בנוסף אני מעודדת אותן ללכת להשתלמויות ולהתמקצע בתחום. הן שותפות בקבלת החלטות ונוכחות בישיבות הורים. כשאר יש בעיה, הטיפול מיידי. אנחנו לא שומרות בבטן דברים אלא משוחחות בגילוי נפש כי חייבים לדבר ולא להשאיר מטענים שיפריעו לעבודה. אני מעודדת יחסי חברות מעבר לשעות העבודה. אם מישהי חסרה אני מגבה את הסייעות והן אותי אם אני חולה. מצד שני אני דורשת מהתרפיסטים אבחונים, תכנית טיפולית, הערכה מעצבת ומסכמת. והשתתפות בישיבות צוות עם דיווח כתוב ובעל פה. אני מקפידה שהכיתה תהיה "מקום בטוח" לצוות ולילדים. לא מדברים על ילדים בחוץ ולא מרכלים על אנשי צוות!
דיאנה אני מקבלת את הצעתך ומעלה את הנושא לדיון. אנחנו, מחנכות כיתות חינוך מיוחד, באמת מנהלות צוות זעיר (סייעות, תרפיסטים) וזה דורש מיומנוויות ניהול - ללא ספק. אני מקפידה על כמה עקרונות: תקשורת פתוחה וזורמת עם אנשי הצוות כל הזמן ולא רק בישיבות צוות. אני מלמדת בכל הימים שיש תרפיות, מתעדכנת באופן שוטף, מחליפה מידע עם התרפיסטיות ומקבלת מידע שוטף. עם הסייעות: אנחנו מקיימות ישיבה מסודרת אחת לשבוע. לסייעות תחומי אחריות משלהן (למשל, ימי הולדת, קשר טלפוני עם הורים, הדפסות חומר, עיצוב פלקטים,בניית התל"ן וכו´), בנוסף אני מעודדת אותן ללכת להשתלמויות ולהתמקצע בתחום. הן שותפות בקבלת החלטות ונוכחות בישיבות הורים. כשאר יש בעיה, הטיפול מיידי. אנחנו לא שומרות בבטן דברים אלא משוחחות בגילוי נפש כי חייבים לדבר ולא להשאיר מטענים שיפריעו לעבודה. אני מעודדת יחסי חברות מעבר לשעות העבודה. אם מישהי חסרה אני מגבה את הסייעות והן אותי אם אני חולה. מצד שני אני דורשת מהתרפיסטים אבחונים, תכנית טיפולית, הערכה מעצבת ומסכמת. והשתתפות בישיבות צוות עם דיווח כתוב ובעל פה. אני מקפידה שהכיתה תהיה "מקום בטוח" לצוות ולילדים. לא מדברים על ילדים בחוץ ולא מרכלים על אנשי צוות!