מחסום עולה ויורד

בעקבות תאונה בה נהרגה אישה בנפילה לרציף הרכבת, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון הקמת מחסום, שימנע מהנוסעים להתקרב לפסים. המחסום ירד רק כשהרכבת מגיעה.
האם לדעת המומחים פה הקמת מחסום כזה ישימה?
האם ראיתם מחסום כנ"ל באיזושהי תחנת רכבת בעולם (אני לא)?
האם לא יעכב מאוד את העלאת והורדת הנוסעים?
 

in bal1

Well-known member
בעקבות תאונה בה נהרגה אישה בנפילה לרציף הרכבת, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון הקמת מחסום, שימנע מהנוסעים להתקרב לפסים. המחסום ירד רק כשהרכבת מגיעה.
האם לדעת המומחים פה הקמת מחסום כזה ישימה?
האם ראיתם מחסום כנ"ל באיזושהי תחנת רכבת בעולם (אני לא)?
האם לא יעכב מאוד את העלאת והורדת הנוסעים?
גם יעכב וייוצר עומס מיותר כי כולם ידחסו.גם לא חושבת שהמחסום יעזור.הרי ברגע שהמחסום יורד הכל נשאר אותו דבר.ושוב אפשר ליפול.או שאולי לא הבנתי נכון.
מתי כבר בישראל יהיו רכבות ללא מדרגות בכלל? זה כל כך מקשה! בעיקר שסוחבים מיזוודות.
 

Ccyclist

Well-known member
גם יעכב וייוצר עומס מיותר כי כולם ידחסו.גם לא חושבת שהמחסום יעזור.הרי ברגע שהמחסום יורד הכל נשאר אותו דבר.ושוב אפשר ליפול.או שאולי לא הבנתי נכון.
מתי כבר בישראל יהיו רכבות ללא מדרגות בכלל? זה כל כך מקשה! בעיקר שסוחבים מיזוודות.

המדרגות האלו ברכבת ישראל ביזאריות בעיניי. אני יכול לחשוב רק על רכבת אחת באירופה שהיו בה מדרגות בדלת, וזה היה ב 1999.

בבריטניה המפתן ברכבות הארציות גבוה במקצת מהרציף. באיטליה קרונות רבים מחולקים מפלסית משום שהרציםים נמוכים מהמקובל במדינות אחרות ואפילו בקרונות חד קומתיים יש 2-3 מדרגות במעברים בתוך הקרונות, אך לא בדלתות. הייתי על דו קומתיים של טרנורד בלומבארדיה שהיו להם מדרונות מהדלת פנימה ולמטה לקומה התחתונה בדו קומתי.

גרם מדרגות ממש בכניסה לקרונות אני מכיר רק מישראל.
 

Ccyclist

Well-known member
בעקבות תאונה בה נהרגה אישה בנפילה לרציף הרכבת, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון הקמת מחסום, שימנע מהנוסעים להתקרב לפסים. המחסום ירד רק כשהרכבת מגיעה.
האם לדעת המומחים פה הקמת מחסום כזה ישימה?
האם ראיתם מחסום כנ"ל באיזושהי תחנת רכבת בעולם (אני לא)?
האם לא יעכב מאוד את העלאת והורדת הנוסעים?

אני חושב שראיתי בדוקומנטרי משהו כזה ביפן, אגגל.

מה שיש ברק"ל הקו האדום בגוש דן לא רלבנטי לרכבת ישראל כי מיקומי הדלתות חייבים להיות מתואמים לציוד הנייד. בקווים עם דלתות מסך כאלו יש רק אמצעי אחד בעוד שברכבת ישראל יש מספר סוגי קרונות עם דלתות במיקומים שונים.

מה שמציאותי יותר הוא להרחיב טיפה את מרחב קו האזהרה הצהוב בשפת הרציף
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שראיתי בדוקומנטרי משהו כזה ביפן, אגגל.

מה שיש ברק"ל הקו האדום בגוש דן לא רלבנטי לרכבת ישראל כי מיקומי הדלתות חייבים להיות מתואמים לציוד הנייד. בקווים עם דלתות מסך כאלו יש רק אמצעי אחד בעוד שברכבת ישראל יש מספר סוגי קרונות עם דלתות במיקומים שונים.

מה שמציאותי יותר הוא להרחיב טיפה את מרחב קו האזהרה הצהוב בשפת הרציף

גיגלתי:



דלתות רציף יפניות, במרחקים המאפשרים רמת דיוק נמוכה יותר מדלתות מטרו / רק"ל
 

דגלמנגל

Well-known member
בעקבות תאונה בה נהרגה אישה בנפילה לרציף הרכבת, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון הקמת מחסום, שימנע מהנוסעים להתקרב לפסים. המחסום ירד רק כשהרכבת מגיעה.
האם לדעת המומחים פה הקמת מחסום כזה ישימה?
האם ראיתם מחסום כנ"ל באיזושהי תחנת רכבת בעולם (אני לא)?
האם לא יעכב מאוד את העלאת והורדת הנוסעים?
מחסומים שונים, ברחבי העולם ודיון בכדאיותם

 

Ccyclist

Well-known member
מחסומים שונים, ברחבי העולם ודיון בכדאיותם


לפעמים השיקול הפיננסי נגד דלתות רציף גובר על טיעון הבטיחות לכאורה.

מצורפות תמונו משתי מערכות מטרו רק"ל אנדלוסיות - סביליה ומאלאגה.

המערכת של סביליה נבנתה בשנות בום הבנייה של העשור הראשון לאלף. בתקופה זו כספים רבים זרמו ממקורות רבים כולל קרן הפיתוח של האיחוד האירופאי, הממשלה הפדראלית במדריד והחונטה האנדלוסית בסיביליה. במציאות כלכלית כזו כללו את דלתות הרציף.

המערכת של מאלאגה החלה להיבנות באותה התקופה, אך נפתחה 5 שנים אחרי המשבר הכלכלי של 2009. בשיא המשבר היתה סקירה מחדש של שורת פרוייקטי תשתית. ההחלטה לגבי המטרו רק"ל של מאלאגה היתה שהפרוייקט עבר את נקודת האל-חזור אך כחלק מחסכון עלויות הוחלט שלא יהיו בו דלתות מסך. כתוצאה התחנות במאלאגה, שהן חדשות יותר, איננן כוללות את המאפיין הזה.

לגבי בטיחות לכאורה - הנה כתבה על נוסעת סינית שנלכדה בצד הלא נכון של דלתות הרציף.

 

קבצים מצורפים

  • IMAG1122.jpg
    IMAG1122.jpg
    KB 913.1 · צפיות: 4
  • 20160202_130302.jpg
    20160202_130302.jpg
    KB 641.2 · צפיות: 4

connex

Active member
בעקבות תאונה בה נהרגה אישה בנפילה לרציף הרכבת, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון הקמת מחסום, שימנע מהנוסעים להתקרב לפסים. המחסום ירד רק כשהרכבת מגיעה.
האם לדעת המומחים פה הקמת מחסום כזה ישימה?
האם ראיתם מחסום כנ"ל באיזושהי תחנת רכבת בעולם (אני לא)?
האם לא יעכב מאוד את העלאת והורדת הנוסעים?
קודם כל חשוב לי לסייג כי אני לא יודע מה קרה במקרה הנוכחי, אבל איפה האנשים בתחנה? אם אותה חיילת לא חשה בטוב, אף אחד לא שם לב? אף אחד לא רואה שהיא מגיעה לפס הצהוב וינסה להרחיק אותה משם? לגבי המחסום אני גם חושב שזה יעכב עליה וירידה של נוסעים. מה יקרה אם ייתקע באמצע ואז לא יהיה ניתן לרדת ולא יהיה ניתן לעלות? הפתרון הרבה יותר פשוט. פורטל של איש אבטחה מטעם הרכבת שיפטרל בין הרציפים וירחיק נוסעים מעבר לפס. נכון שכולם רוצים לעלות ראשונים אבל אין שום תועלת בזה כל עוד הרכבת לא הגיעה וכל עוד הנימוס מחייב לתת קודם לנוסעים לרדת
 

פולגאר

Well-known member
בעקבות תאונה בה נהרגה אישה בנפילה לרציף הרכבת, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון הקמת מחסום, שימנע מהנוסעים להתקרב לפסים. המחסום ירד רק כשהרכבת מגיעה.
האם לדעת המומחים פה הקמת מחסום כזה ישימה?
|כלהכבוד| למירי רגב שהבינה במהרה את הליקוי ופועלת לתקנו |כן|
האם ראיתם מחסום כנ"ל באיזושהי תחנת רכבת בעולם (אני לא)?
עפ"י דבריה של השרה, זאת לא המצאה שלה והיא הגתה אותה בעקבות מה שראתה בעולם.
 

Ccyclist

Well-known member
|כלהכבוד| למירי רגב שהבינה במהרה את הליקוי ופועלת לתקנו |כן|

עפ"י דבריה של השרה, זאת לא המצאה שלה והיא הגתה אותה בעקבות מה שראתה בעולם.

העולם של השרה הוא מרוקו וג'ורג'יה (בקווקז). במרוקו הרכבת המהירה הוקמה בשת"פ עם SNCF ובציוד TGV. ב TGV הצרפתי אין מחסומי רציף.

בלונדון למשל יש דלתות רציף בשני מקטעי קווים בלבד: ההארכה המזרחית של קו היובל שנפתחה ב 1999 והליבה התת קרקעית של קו האליזבת (בתחנות הקרקעיות שלו אין דלתות רציף)'. זה מתוך 11 קווי תחתית, 4 מערכות מסילתיות נוספות בניהול TFL וכ 50 קווים פרבריים לפחות מכ 13 תחנות טרמינל.

הדלתות נראות אולי כמו אמצעי מתקדם, אבל הן יותר גימיק מאמצעי בטיחות כי אם הן היו נחוצות היו מרחיבים את התקנתן ברחבי הרשת ב 24 השנים האחרונות - החל מהמקטע התת קרקעי הוותיק של קו היובל.
 
בעקבות תאונה בה נהרגה אישה בנפילה לרציף הרכבת, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון הקמת מחסום, שימנע מהנוסעים להתקרב לפסים. המחסום ירד רק כשהרכבת מגיעה.
האם לדעת המומחים פה הקמת מחסום כזה ישימה?
האם ראיתם מחסום כנ"ל באיזושהי תחנת רכבת בעולם (אני לא)?
האם לא יעכב מאוד את העלאת והורדת הנוסעים?
1. דלתות שער כבר הפכו לפרקטיקה מקובלת ואפילו מובנת מאליה במערכות חדשות, אבל הדגש בעולם הוא לע מערכות מטרו שבהן לרוב כל קו עובד עם הציוד שלו ויותר קל להגיע לאחידות צי (מבחינת מיקום מדויק של הדלתות, וגם מבחינת כל המערכות התומכות, כאשר במערכות מטרו לעיתים קרובות זה משולב כבר עם נהיגה אוטונומית שמאפשרת להגיע לדיוק הנדרש).
2. במערכות מגוונות יותר כמו מרבית מערכות הרכבת הכבדה בעולם הרבה יותר קשה להגיע לאחידות הנדרשת הזו בצי וגם האפשרות לאוטונומיה קשה יותר ולכן גם אם נמצא דוגמה או שתיים זה לא ממש נפוץ.
3. ככלל מבחינה תפעולית הבטיחות המוגברת מאפשרת כניסה ויציאה מהירות יותר מהתחנה, כלומר ניצול עד למקסימום של היתרונות שההאצה והבלימה החשמלית מביאות איתם. ולכן אני חושב שברמה ההצהרתית לפחות הנהלת הרכבת אולי תהיה בעד, אבל ברמה היישומית אני פשוט לא רואה את זה קורה. מזכיר שגם היום היום הרכבת מובילה המשך הצטיידות בדאבל-דק האדומים וגם בקרונועים החדשים, כלומר גם בראיה לעתיד הרכבת רואה עצמה עם צי נוסעים מגוון ולא אחיד.
 

SupermanZW

Well-known member
לא ראיתי מחסום כזה מעולם.
מחסום כזה בהחלט יעכב מאוד את העלאת והורדת הנוסעים.
 
מיקום התחנות של הקו האדום בתל אביב שרחוקות מעזראילי מציל חיים הרבה יותר ממחסום, כך שמאלץ נוסעים ללכת עוד.
שילוט המלצה על עלייה במדרגות במקום מעלית יציל הרבה יותר חיים, אורח חיים בריא יציל חיים רבים, מאשר תאונה שקורית פעם בכמה שנים.
 
מיקום התחנות של הקו האדום בתל אביב שרחוקות מעזראילי מציל חיים הרבה יותר ממחסום, כך שמאלץ נוסעים ללכת עוד.
אני לא סבורה שלגיטימי לאלץ את נוסעי התחבורה הציבורית לצעוד ברגל על ידי הרחקת התחנות זו מזו או מהיעד מטעמי כושר.
א. המערכת צריכה לשרת גם זקנים, חולים, נכים, תינוקות וכו', שמתקשים להתמודד עם כל הבריאות הזו.
ב. אנשים צריכים להגיע ליעד בזמן. לא לבזבז רבע שעה כל יום רק על הליכה בין תחנות לצרכי החלפה.
ג. לא "דואגים" לבריאות בעלי הרכב הפרטי באופן דומה. למשל, מגרשי החניה של תחנות הרכבת אינם ממוקמים במרחק 700 מטר מהן. במה "זכו" נוסעי התחב"צ?
ד. אי נוחות וזמינות לקויה של התחבורה הציבורית תוביל להעדפת רכבים פרטיים (פקקים, סטרס, זיהום אויר ותאונות), או כלים חשמליים, שהם ספק ענק למחלקות האורתופדיות והנוירוכרוגיות.
ה. כמו שנאמר בפורום פעמים רבות, תחבורה ציבורית צריכה לשנע כמויות של נוסעים. שיקולי התכנון אמורים להיות יעילות המערכת, נוחות הנוסעים ועלויות (עשויים לפעמים לסתור זה את זה). המטרה אינה חינוך ציבור המשתמשים.

אני מאוד מסכימה שלא צריך להוציא הון תועפות בשביל למנוע תאונה נדירה ביותר. אבל אם רוצים לעודד פעילות גופנית, מוטב לדאוג לעצים על המדרכות, או לסבסד חדרי כושר ובריכות שחיה. לא לתזז נוסעים תמימים.
 

Ccyclist

Well-known member
מיקום התחנות של הקו האדום בתל אביב שרחוקות מעזראילי מציל חיים הרבה יותר ממחסום, כך שמאלץ נוסעים ללכת עוד.
שילוט המלצה על עלייה במדרגות במקום מעלית יציל הרבה יותר חיים, אורח חיים בריא יציל חיים רבים, מאשר תאונה שקורית פעם בכמה שנים.

המרחק הזה מחבל ביכולת לבצע החלפה יעילה. הוא מזכיר לי יותר את המרחקים הגדולים בין קווי הטבעת של האוברגראונד באזורים 2 ו 3 לתחנות התחתית שהורסים את היכולת להשתמש בטבעת כאלטרנטיבה להחלפה במרכז העיר. בלונדון הסיבה היתה שאלו היו חברות פרטיות שהתחרו זו בזו על הנוסעים ולכן מרחק של כחצי קילומטר בין התחנות יצר לקוחות שבויים לקווים השונים על לשבון נוחות המעבר.

אין סיבה להכריח נוסע שבילה במתחם התחנה לעשות הליכה של חצי קילומטר לתחנות ר"י. תייר מנתב"ג שרוצה להגיע למלונות הבוטיק באזור אלנבי ממילא עושה כושר עם הטרולי. מנהלת ממשרד בקרליבך לא צריכה לצעוד את כל בגין מתחנת יהודית על עקבים.

במערכות מטרו נורמאליות ממקמים את תחנת המטרו הצמודה לתחנת הרכבת הארצית מתחת לתחנת הרכבת הארצית או מתחת לכניסה לתחנה. החלפה בין קווים צריכה להיות עניין של פרוזדור פה, דרגנוע שם - לא של הליכה ברחובות הומי אדם וחציית כבישים.

מתכנני הקו האדום פישלו בענק משום שלא הבינו את חשיבות ההחלפה בין הרכבת הארצית לאמצעי המסילתי העירוני.

הלוואי שיכריחו אותם לעשות "כושר" כזה כל יום בין דברים שצריכים להיות צמודים.
 
הסרטון מקוריאה, נראה פשוט יחסית ויעיל מאד.
אני בעד
מה הסיכוי שכבוד השרה ומקורביה ילכו על פתרון פשוט ויעיל?
רוב הסיכויים שנקבל משהו יקר, מפריע לירידה ולעליה מהרכבת, מסובך ועתיר תקלות. המחסום הנ"ל צפוי להיות רווחי מאוד למי שיזכה (איכשהו) במכרז.
(אוף טופיק) אם הגברת מעוניינת לשפר את הבטיחות בדרכים, שתטפל בסימון הנתיבים באיילון. שינו את מקום הנתיבים, אך לא מחקו כראוי את הסימונים הקודמים. התוצאה מבלבלת מאוד. בכל נסיעה אני תוהה אם לא שתיתי בטעות אלכוהול גרוע במיוחד, ואני רואה כפול. זו סכנה ברורה, שאכן דורשת פתרון מיידי, אם כי לא רווחי.
 

Ccyclist

Well-known member
מה הסיכוי שכבוד השרה ומקורביה ילכו על פתרון פשוט ויעיל?
רוב הסיכויים שנקבל משהו יקר, מפריע לירידה ולעליה מהרכבת, מסובך ועתיר תקלות. המחסום הנ"ל צפוי להיות רווחי מאוד למי שיזכה (איכשהו) במכרז.
(אוף טופיק) אם הגברת מעוניינת לשפר את הבטיחות בדרכים, שתטפל בסימון הנתיבים באיילון. שינו את מקום הנתיבים, אך לא מחקו כראוי את הסימונים הקודמים. התוצאה מבלבלת מאוד. בכל נסיעה אני תוהה אם לא שתיתי בטעות אלכוהול גרוע במיוחד, ואני רואה כפול. זו סכנה ברורה, שאכן דורשת פתרון מיידי, אם כי לא רווחי.

להבנתי - אם הרציף לא תוכנן מראש לשאת את המשקל של המחסומים - אין אפשרות להתקין אותם. זה אומר שפרוייקט להתקנת מחסומים יחייב בנייה מחדש של רציפים.
 
למעלה