מחפשת אסטרטגיות יעילות יותר

סהרית

New member
מחפשת אסטרטגיות יעילות יותר

שלום לכם! אני מחפשת אסטרטגיה יעילה ללמוד למבחנים סגורים ולשינון חומר רב במקצועות הן במקצועות מדוייקים (כמו אנטומיה) והן במקצועות הומניים (כמו פסיכולוגיה). בחומר יש המון מושגים ומונחים שמסרבים להכנס ולהטמע בתאים האפורים שלי, וכנראה לקרוא את החומר ולנסות להבין אותו כפי שהוא באמצעים הרגילים שלי (חיפוש משפטי מפתח, שינון מושגים ומונחים וכו' מתוך החומר הכתוב ) פשוט לא יעיל במיוחד עבורי. כמו כן, צריך לקחת בחשבון שאני לא מסוג הסטודנטים שמסוגלים לשבת 10 שעות ברציפות על חומר אחד במיוחד כשמדובר בשינון נטו (בכתיבת עבודה או בלימוד למבחן פתוח יותר קל לי), מאידך - נכחתי בכל השיעורים ויש לי סיכומים טובים של החומרים עליהם עלי להבחן. אודה על כל עצה ורעיון איך ללמוד למבחנים הבאים ביעילות ולעבור אותם בהצלחה. תודה לכל העוזרים! (אולי קצת מידי מאוחר לשאול שאלה שכזו (אמצע מועדי א'), אבל טוב מאוחר מאשר להכשל גם במועדי ב' ולהפסיד שנת לימודים..)
 
מבחן סגור, אמריקאי, רב-ברירה

יש אסטרטגיה למבחנים סגורים :
לקרוא את השאלה הכתובה ובו זמנית להסתיר את כל התשובות. להתייחס כמו אל שאלה פתוחה כלומר : להגיד לעצמך את התשובה הנכונה או לכתוב רמזים של מה צריך להיות בתשובה, בצד או על דף אחר. לשים לב למרכיבים שצריכים להיות בתשובה.
להזיז את הדף ולקרוא את התשובה הראשונה הכתובה. אם היא בדיוק התשובה שכתבת – לסמן ליד התשובה שייתכן וזו התשובה. עדיין לא להקיף בעיגול, כי אולי יהיו כמה תשובות נכונות ואחר כך לפעמים יש תשובה שאומרת א' ו-ב' נכונות וכו'. אם היא לא נכונה, לסמן בקו קטן ליד.
להזיז את הדף ולקרוא את התשובה השנייה. אם היא נכונה, לסמן בנקודה בדיוק כמו התשובה הקודמת. אם היא לא נכונה, לסמן בקו קטן ליד.
כך עוברים על כל התשובות. ברוב המקרים יש שתי תשובות שממש יודעים שהם לא נכונות, ונשארות שתיים שאחת מהן נכונה. רק אחרי שהחלטת מהי התשובה הנכונה, לסמן אותה. בנוסף לדרך הזו, כדאי מאד לשים לב – האם מבקשים את התשובה הנכונה או לא, לפעמים כותבים איזה מההיגדים הבאים אינו נכון, לשים לב ולסמן לעצמך קו מתחת למלה אינו. כך לא מתבלבלים. יש דעה רווחת שאומרת, שבשאלות סגורות לא חוזרים אל השאלות, כדי לא להתבלבל. זה נכון לגבי כל שאלה לגבי כל מי שחסר ביטחון באופן כללי. מי שלא היה בטוח בשאלה ועבר הלאה, חוזר, ועושה את אותו תהליך, כפי שצריך, כמובן במחשבה שיש זמן. אם לא מורידים ניקוד על תשובות לא נכונות – כדאי להמר, בין שתי התשובות 50% יכולה להיות נכונה. בהצלחה !!
 

סהרית

New member
היי, תודה לך על השאלה המושקעת.. ../images/Emo13.gif

אבל לא זו הבעיה שלי. במבחן עצמו אני מסתדרת היטב לפי האסטרטגיה הזו. הבעיה שלי היא בלימוד למבחן. איך לומדים למבחן כזה? כמו למבחן פתוח? עד עכשיו הסתפקתי בקריאת משפטי מפתח, בהזכרות במה שהמורה דיברה בכתה, בנסיון לשנן מושגים ומילים (ואני גרועה בשינון) ואיכשהו תמיד הסתדרתי. מה גם שבמבחן פתוח גם אם לא זכרתי בדיוק את כל הפרטים בדרך כלל אפשר להסתדר עם ניסוחים מתאימים. במבחן סגור חייבים לזכור את הכל, ובדיוק. איך משננים ולומדים לקראת מבחן שכזה בדרך היעילה ביותר? אני מרגישה שאני הולכת לאיבוד...
 
להמציא שאלות

מאד חשוב להמציא שאלות, ולנסות לבלבל את עצמך בשאלות של נכון או לא נכון, למשל. כמו כן אפשר להתארגן בקבוצות של כמה לומדים ביחד, ושואלים זה את זה. במבחן פתוח כשדורשים את אותם פרטים - גם צריך לזכור הכל. העניין הוא - שבמחן סגור נותנים כמה אפשרויות עם הבדלים דקים. ועל ההבדלים צריך להתאמן טוב יותר.
 

סהרית

New member
תודה רבה!

אעזר ברעיון הזה (ובעצם.. גם של התרשימים) למבחן הבא. מקווה שהפעם יהיה לי יותר קל.
 
שינון אנטומיה נעשה בעזרת אביזרים

כמו סיפרי צביעה, משחקי כלפים וכו' שהיתן לקנות בחנות הספרים של הפקולטה לרפואה או להזמין מאתר מתאים ברשת. אגב, אנטומיה אינה מדע מדויק. כימה, פיסיקה וכדומה הם מדעים מדויקים. מביולוגיה (אפילו ביולוגיה מולקולרית, ביוכימיה וגנטיקה) כבר לא מדובר במדע מדויק. מדע טבע - כן. מדויק - לא. (וגם את הפסיכולוגיה אפשר לראות כמדע טבע למרות שזה מאוד לא מקובל).
 

סהרית

New member
תודה!

יש לי ספר צביעה, מצגות, אתרי אינטרנט וכו'. חלק מהעצמות שיננתי על ידי רישום או נגיעה במקומות הנכונים ישירות על הגוף. עזר לי לפחות ל 2 שאלות, כי במבחן שיחזרתי איפה היה כתוב מה. לשאר הנושאים כנראה שהייתי צריכה לעבוד יותר עם ספר הצביעה או להכין כרטיסיות (אפשר להוריד תמונות מאתרים באנטומיה או מהמצגות של המרצה ולעשות כרטיסיות לבד). מכיוון שעברתי את המבחן (אמנם על הגבול, אבל מהצד הנכון..) והחלטתי לא לעשות מועד ב' כדי לשפרו, אשמור את העצות הללו לסמסטר הבא. שוב תודה (גם על ההבהרות בקשר למקצועות).
 
למעלה