מחפשת בית ספר עבור הבת שלי

shirita

New member
מחפשת בית ספר עבור הבת שלי

ויש לי כמה אפשרויות שהן שונות האחת מהשניה. ל"שמחתי" הבת שלי יכולה להכנס גם לבית ספר של אוטיסטים, גם לבית ספר של הפרעות נפשיות וPDD, וגם, אם מאד נתעקש, למסגרת של פיגור. אני רוצה עבורה את המסגרת שבה היא תהיה מוגנת, מאושרת ושתלמד. אני נורא פוחדת ממסגרות שהם "בייביסיטר" בלבד (ואולי אין כאלה מסגרות) כי נורא חשוב לי שהילדה שלי תתקדם ותלמד כי אני יודעת שיש לה את הנתונים לכך. האם מישהו התנסה באחת המסגרות? האם כדאי להכניס אותה למסגרת שלא ממש מתאימה לה בדיוק מפני שקיבלתי עליה המון המלצות וגם הרושם שלי טוב, או לחפש את המסגרת שבדיוק עונה על האבחנה שלה? אני מוכרחה לציין שצוות הגן שעוזר לי לחפש בית ספר טוען שאך מסגרת לא תהיה בדיוק מתאימה לה וצריך למצוא מסגרת שבה היא תסתדר.
 

א תי

New member
חיפוש בית ספר.

האם לא היתה וועדת השמה? אני חושבת שכדאי לך לבקר בבתי ספר השונים שעליהם את מתלבטת, ולבקש לבקר בכיתות, ולדבר עם המנהלת (ותנסי גם לדבר עם הצוות אם זה אפשרי). תנסי לחשוב מה הם הדברים שחשוב לך שיעבדו עליהם, ובאיזה תחומים חשוב שהבת שלך תתקדם. ותראי איזה מבין בתי הספר "מתמחה" בתחומים אלו. את לא כתבת מי היא הבת שלך, כך שקשה לעזור לך בצורה מוחשית יותר, וגם לא על איזה בתי ספר מדובר. אני עובדת בבית ספר לילדים אוטיסטים ,ויש בבית ספר מספר תלמידים שהיגיעו אלינו כי לא מצאו מסגרת תואמת יותר, ולפעמים תלמידם אלו מתקדמים יפה כי למרות שהם לא "ממש" אוטיסטים, יש לנו במסרת אפשרות לתת מענה לצרכים שלהם. יש תלמידים אחרים שפשוט "מבוזבזים" כי אין להם הזדמנות להתפתח דווקא בתחומים שיש להם יותר יכולת (התלמידים עם רמת תקשורת גבוהה יותר), אנחנו מנסים לתת מענה גם לתלמידים אלו על ידי שילובם בבתי ספר אחרים (גם רגילים וגם של חינוך מיוחד - כל אחד לפי הצורך שלו), ואנחנו כל הזמן מנסים למצוא מסגרת תואמת יותר למי שאפשר. שיהיה לך בהצלחה!
 

Diana M

New member
שיבוץ למסגרות חינוך מיוחד

שלום שיריטה וברוכה הבאה
ילדים משובצים למסגרות השונות בחינוך המיוחד על פי סוג חריגות וזו נקבעת על ידי השרות הפסיכולוגי/המכון לתפתחות הילד/השרות למפגר . לצערנו לא תמיד ניתן לאבחן את המקור המרכזי לקשיים הנצפים. במצבים כאלה מדובר בקשיים רב תחומיים אשר יכולים להתאים להגדרות שונות. ובכל זאת אני בטוחה כי בתך עברה איבחון, ועל ועדת ההשמה לקבוע על פי ממצאי האיבחון והדיווח של צוות הגן לאיזו מסגרת היא מתאימה. לעיתים ההתאמה נעשית בדרך האלמינציה, משמע שוללים את המסגרות אליהן היא אינה מתאימה ואז נשארים עם אלו שכן יכולות לבוא בחשבון. אני מסכימה לחלוטין עם דבריה של אתי, הרבה פעמים אין התאמה מושלמת למסגרת ועדיין המסגרת יכולה לתרום ולעיתים השהייה במסגרת מאוד לא מתאימה יכולה בהחלט להזיק. לאחר ועדת ההשמה . יו"ר הועדה אמור להחתים אתכם על ויתור סודיות ולשלוח את המידע לגבי הבת, לכל אותן מסגרות שבאות בחשבון עבורה. המסגרת אמורה לדון בממצאים ולהחליט האם יש האפשרותם לתת מענה נאות. במקביל אני ממליצה להגיע לפגישה במסגרות אלו, לשמוע, לראות כיצד המקום נראה, להתרשם מהילדים שמאכלסים את המקום ולשאול את כל השאלות הרלוונטיות. ורק אז לקבל החלטה. באופן עקרוני, מסגרות החניוך המיוחד אינן משמשות "לבייבי סיטינג". כל מסגרת מחוייבת בתוכנית עבודה מוסדית ואישית לכל ילד וילד ויש פיקוח מאוד צמוד על כל מסגרת. אך כמו בכל תחום יש מסגרות טובות ויש טובות פחות. בנוסף להתאמה של המסגרת לצרכי הילדה חשוב שגם אתם תחושו בטחון ואמון כלפי המסגרת. המשיכי לשתף אותנו ונשתדל לסייע בנושא ככל שנוכל בצלחה
 

דורי 7

New member
כיתת PDD -כפ"ס

ידוע לי , אם כי לא באופן רשמי , שעומדת להפתח בשנה הבאה כיתת PDD בב"ס רגיל בכפ"ס . לא יודעת אם זה מתאים אבל לידיעתך. ביי , שבת שלום.
 
למעלה