מחפשת הפניות למחקרים

יונת ש.

New member
מחפשת הפניות למחקרים

קראתי את הקטע הבא בספר מתחילת שנות השמונים: "לפני כמה שנים, בועידה גדולה של מומחים לליקויי למידה, שאלתי אם מישהו מהם אי פעם שמע – לא ביצע, אלא רק שמע – על מחקר שבחן קשר בין ליקויי תפיסה לבין מתח נפשי. בקהל היו כ-1100 אנשים, ורק שתי ידיים התרוממו. אחד מהאנשים שהצביעו סיפר לי אז, והשני מאוחר יותר, על מחקר שבו הביאו תלמידים עם ליקויי למידה קשים לסביבה ללא לחץ, ותוך זמן קצר הליקויים שלהם נעלמו." אני משערת שמאז נערכו יותר מחקרים בתחום. מישהו יכול להפנות אותי למחקרים כאלה? תודה!
 

Diana M

New member
מחקרים

שלום יונת, איני מכירה מחקרים אשר עסקו בקשר בין לקות למידה לבין מצב נפשי. עד כמה שאני מכירה את הנושא, לקות למידה היא מצב אובייקטיבי בו קיימת פגיעה בתפקוד קוגנטיבי מסויים או בשרשרת תפקודים הגורמים לפגיעה/קושי בביצוע מטלות אקדמיות (בעיקר) כגון, קריאה/כתיבה/חשבון. ישנם גם מצבים בהם ילד/בוגר מפגין "לקות" בזמן נתון ובתנאים שונים הלקות כביכול אינה מופיעה. למצבים כגון אלה איננו יכולים לקרוא לקות למידה וחלקם אכן מיוחסים לאי פניות רגשית. לקות למידה אינה אמורה להיות תלויית מצב רגשי. דיאנה
 

ים1ים1

New member
ל.ל

לקות למידה אינה אמורה להיות תלוייה במצב רגשי. אולם קשיי למידה הם בהחלט תלויים במצב הנפשי של הלומד. הבעייה שאנו מתקשים להבחין הבחנה מבדלת בין השניים, והתוצאה אחת קושי בלמידה.
 
למעלה