רמת זיהוי בהשוואה לרמת הפקה
כנראה שבנך מכיר את הפסקה ומרכיביה בשמם ובהגדרתם, כדברייך, אולם לא התנסה בתהליכי ארגון והפקה של פסקה - דהיינו בניית פסקה וכתיבתה בכוחות עצמו. נסי לשוחח עם המורה, אולי היא תאפשר לו בחינה חוזרת, או הגשת עבודה במקום זאת. באם תסכים לכך, ובין אם לאו, הרי שחשוב שישלוט בנושא זה. הייתי ממליצה לך לסייע לבנך ללמוד נושא זה, עפ"י השלבים הבאים: להכין כרטיס ניווט הכולל את מבנה הפסקה, מרכיבי הפסקה. לצלם שוב פסקאות שנלמדו בכתה, לגזור אותן עפ"י הרכיבים השונים, לערבב ולסדר לפי הרצף הנכון, בהתאם למבנה הפסקה. להשוות עם הפסקה השלמה למטרת בקרה. בהמשך - למצוא בספר הלימוד פסקאות שלא נלמדו, ולנתחן עפ"י מרכיביהן. לבסוף - לכתוב פסקה, בכל נושא הקרוב לליבו, עפ"י הדוגמה הבאה: פ ת י ח - מיליוני אנשים מעשנים ברחבי העולם. ר ע י ו ן מ ר כ ז י - לעישון חסרונות רבים. מ ש פ ט י ם ת ו מ כ י ם - העישון מזיק לבריאות. בנוסף העישון כרוך בהוצאות כספיות גבוהות... (וכן הלאה). מ ש פ ט מ ס כ ם - לנוכח זאת מומלץ לא לעשן. שיהיה בהצלחה!