מחפשת כלים ללמד ילד בכיתה ז

מחפשת כלים ללמד ילד בכיתה ז

להבחין בן עיקר וטפל, להוציא את העיקר מפסקה. אחרי מבחן בהבעה ראיתי שהוא הולך לאיבוד. אשמח לכל רעיון יצירתי(מוחשי) עד כמה שאפשר. המון תודה ולילה טוב
 
להפסיק לקרוא לזה בשמו

יכול לעזור. מה הכוונה ? ילדים לא בדיוק מבינים מה אנחנו רוצים כשכותבים להבחין בין עיקר וטפל. מה שצריך לעשות - לקחת טקסט לבדוק בפסקה על מה מדובר. לא להגיד רעיון מרכזי, לא להגיד משפט מפתח. לא להגיד את ההגדרות. רק לשאול - על מה מדובר בפסקה. כשהוא יתחיל לכתוב - צריך לדאוג, ש-אם כתב הרבה, לבקש ממנו לצמצם עוד ועוד. כל פעם להגיד, אולי אפשר לכתוב בפחות מילים. בהתחלה עלול להיות שיכתוב הרבה, אחר כך יקצץ ועוד ועוד. כך להתאמן עם עוד פסקה, עוד פסקה, כשיקבל מיומנות של צמצום הדברים מתוך ים המילים, יבין איך לעשות את זה. רק אחרי שיבין מה לעשות - נגיד לו שקוראים לזה עיקר וטפל. ובכלל.... יש בעיה בין עיקר וטפל בעיקרון - כי מטקסט מסוים, זה תלוי מה אנחנו רוצים אני מאד מקווה שאוכל למצוא איזה טקסט שיש לי, שלא המצאתי, אבל שם כתוב על כמה גורמים שיכולים להוציא מהטקסט כל אחד עיקר אחר... וכל אחד העיקר של האחר הוא הטפל שלו... אני מקווה שזה מובן. אם לא, אולי אדגים עם קטע, וננסה לעשות זאת יחד פה.
 
וואו!!!! תודה רבה על התגובה המהירה

ובכלל יונה תודה על העזרה הרבה , קוראת המון ונעזרת רבות. אשמח לקבל הדגמה, משום מה נדמה לי שהקושי של הילד שלי לא יהיה לצמצם למינימום מילים(ההפך) אלה לשים את האצבע על מה שחשוב.. יום נעים
 

FOR THE LD

New member
קושי בהפקת עיקר המידע מפסקה

ציינת כי לבנך יש קושי בהבעה - הוצאת העיקר מן הטפל (בעקבות מבחן בהבעה). בהקשר זה חשוב להדגיש את הקשר בין קריאה לכתיבה. הכרת מבנה הפסקה בקריאה, תאפשר לו לכתוב פסקה בכוחות עצמו - ולהיפך. האם בנך מכיר את מבנה הטקסט (המידעי)? האם הוא מבחין בין הפסקות/פסקאות השונות - היכן מתחילה והיכן מסתיימת פסקה? האם הוא מכיר את מבנה הפסקה? את מרכיביה? (פתיח, משפט מפתח/רעיון מרכזי, משפטים תומכים, משפט מסכם)? אם ידע לעשות כן בקריאה, יוכל לכתוב פסקה בכוחות עצמו על סמך הכרת מרכיביה. אם יכיר את מבנה הפסקה בקריאה, יוכל לאתר בקלות את משפטי המפתח ואת הרעיון המרכזי, תוך קישור המידע לכותרת הטקסט, המרמזת על עיקר המידע. שיהיה בהצלחה.
 
תודה, בהחלט במקום

זה היה נושא המבחן!! הוא מכיר למד את הדברים בשמם ובהגדרתם לא בטוח שמספיק בשביל ליישם. בגלל שהילד מאובחן כ ADD אולי אני שוגה ולוקחת את הדברים למקום הלא נכון.
 

FOR THE LD

New member
רמת זיהוי בהשוואה לרמת הפקה

כנראה שבנך מכיר את הפסקה ומרכיביה בשמם ובהגדרתם, כדברייך, אולם לא התנסה בתהליכי ארגון והפקה של פסקה - דהיינו בניית פסקה וכתיבתה בכוחות עצמו. נסי לשוחח עם המורה, אולי היא תאפשר לו בחינה חוזרת, או הגשת עבודה במקום זאת. באם תסכים לכך, ובין אם לאו, הרי שחשוב שישלוט בנושא זה. הייתי ממליצה לך לסייע לבנך ללמוד נושא זה, עפ"י השלבים הבאים: להכין כרטיס ניווט הכולל את מבנה הפסקה, מרכיבי הפסקה. לצלם שוב פסקאות שנלמדו בכתה, לגזור אותן עפ"י הרכיבים השונים, לערבב ולסדר לפי הרצף הנכון, בהתאם למבנה הפסקה. להשוות עם הפסקה השלמה למטרת בקרה. בהמשך - למצוא בספר הלימוד פסקאות שלא נלמדו, ולנתחן עפ"י מרכיביהן. לבסוף - לכתוב פסקה, בכל נושא הקרוב לליבו, עפ"י הדוגמה הבאה: פ ת י ח - מיליוני אנשים מעשנים ברחבי העולם. ר ע י ו ן מ ר כ ז י - לעישון חסרונות רבים. מ ש פ ט י ם ת ו מ כ י ם - העישון מזיק לבריאות. בנוסף העישון כרוך בהוצאות כספיות גבוהות... (וכן הלאה). מ ש פ ט מ ס כ ם - לנוכח זאת מומלץ לא לעשן. שיהיה בהצלחה!
 
וווווואו תודה נהדר!

אכן יהיה מבחן חוזר וכמו שכתבת חשוב לי שיבין את הדברים גם בלי קשר. תודה רבה לך!
 
שלום עידו!

הוא מטופל תרופתחת ומערכתית אבל כמו שאתה יודע זה לא עושה את כל העבודה
 
אני לא מכיר עדין אף טיפול תרופתי ש

שעושה את כל העבודה. אני גם לא חי באשליה שסימפטום בודד יגרום לאנשים לשלב בטיפול התרופתי שלהם את התרופות היקרות שאני לוקח. פשוט חשבתי שיעניין אתכם לשמוע שעם השנים והתרופות היקרות שלי, חל שיפור גם בסימפטום הזה.
 
הטיפול התרופתי באנטי היסטמינים

שאני לוקח התחיל לצמצם חלק מהסימפטומים של לקות הלמידה והריכוז שלי מיד ובחלק אחר הטיפול היה משמעותי רק כעבור כמה שנים. חלק מהסימפטימים חוזרים כשאני מפסיק לקחת תרופות. חלק חוזרים באופן חלקי ןחלק לא חוזרים. מי שרוצה לקרוא על זה הלאה, שיקרא. מי שלא רוצה, שלא יקרא. נגמר לי הכח להתווכח עוד בתקופה שכל המומחים אמרו שתרופה כמו ריטלין לא יכולה להתקיים בכלל. נפגש בעוד 20-30 שנה ונראה מי צדק.
 
רגע.... רגע.... לא מתווכחת... בכלל.

זה מעניין אותי לשמוע איך משהו מצמצם. מה לא חוזר ? אם תוכל לספר קצת... ואם לא - אז... במסר.. תודה
 
פשוט מתעסקים במדע. יש מודל, המודל

מנפק הסברים, מנסים אותם ומדווחים על התוצאות. בניגוד למה שמישום מה רוב הנוירולוגים עושים היום: מנסים להסביר לאחר מעשה למה הריטלין עוזר ולא מציגים שום מודל משכנע לליקויי למידה וריכוז. אם את מקבלת את המודל לפיו כל הסימפטומים של לקויות הלמידה והריכוז הם וריאציות של בעיות קואורדינציה, אפשר לטפל במערכת שאחראית לקואורדינציה ולהבנת המרחב - אברי תפישת המרחב שבאוזן הפנימית והצרבלום. לזה משתמשים בתת קבוצה של האנטי היסטמינים שנועדה במקור לבחילות בנסיעה. www.dyslexiaonline.com תוכנת הקראה חינם למתקשים בקריאה אנגלית: www.readplease.com
 
למעלה