מחפשת מרכז איבחון

softouch

New member
מחפשת מרכז איבחון

שלום,
אני כתבתי פה פעם בעבר לגבי בעייה שיש לי. פניתי למרכז לקויות למידה שאיבחן אותי שנה שעברה ונפגשתי עם הרכזת שם והיא לא ממש ידעה לשייך את הקושי שלי למשהו מסויים אז היא הציעה שאולי זה תסמונת אירלן, ושלחה אותי לקרא עליה ולראות אם זה משהו שמזדהה איתו. אז קראתי ברשת, ואני לא מצאתי היזדהות עם הסימנים שמתוארים שם אבל אני יודעת שבאמת יש לי בעייה ואני משמיכה לנסות למצוא הסבר. אז מה שכן מצאתי שאני מיזדהה איתו זה :
* Visual discrimination issues: Kids with this type have difficulty seeing the difference between two similar letters, shapes or objects. So they may mix up letters, confusing d and b, or p and q.
יש לי בעייה שאני מתקשה לראות הבדל בין מלא סימונים דומים מתמטיים, ובתחומים של מדעים זה מאוד מקובל שיש מלא סימונים קטנים מבלבלים ודומים. נגיד מכירים סימן של איחוד וחיתוך U והפוך כזה, אז אני מתבלבלת כל פעם, וכל הנוסחאות בהסתברות שיש להן סימונים דומים רק בכיוונים שונים או משהו כזה, אז אני מתבלבלת ולא מצליה לזכור נוסחה (אני חושבת שאני זוכרת, ואז משתמשת במה שזוכרת, ולא יוצא לי נכון, ואז רק אחרי המבחן אני מגלה שהשתמשתי בנוסחה שלא קימת שאולי דומה או מזכירה לנוסחה מקורית). אז ניסיון שעשיתי זה לקחת בWORD ולהעתיק לשם נוסחאות, אבל לצבוע בגדול ובענק את הסימונים בצבעים שונים. נגיד אם זה U אז לצבוע קצוות שלו למעלה באדום, ואם זה U הפוך אז צובעת קצוות למטה בירוק ואז יותר קל להבדיל. כל מיני שיטות מפגרות שעוזר לי ונראה מוזר לחברים.וכשאני מנסה להעתיק מהלוח אני הרבה זמן מנסה להבין רגע זה p או שזה q בכלל, וכל מיני דברים שנראים דומנ. ובמבחן באינפי במקום אפסילון כתבתי 3 והורידו לי נקודות ולא הבינו שהתכתבנתי לאפסילון!! ואם כתבתי בטעות d כאשר כל השאלה הולכת רק עם אותיות של b או R לכיוון השני (כמו יא ברוסית) וכשאני מנסה ללמוד מספר או סיכום מודפס, זה נראה כמו המון ג'יבריש, אני כן מבינה משמעות של הדברים, אבל הסימונים והכיתובים, נראים כמו אותו דבר. וזה מאמץ עיינים להסתכל ולבין מתי אות מסוימת ולא אחרת שדומה לה.
*הבעיה הנוספת שלי זה קושי לראות את הלוח (לוח ירוק שכותבים עליו בגיר לבן) גם כאשר אני יושבת שורה 1, למרות שבדקתי מספר ואני מרכיבה עדשות במיספר הנכון לי ואין לי צילינדר. ואני רואה טוב כל השאר. ואם אני בשיעור באולם שבו יש לוח לבן (רק בניין אחד מסוים), שכותבים בטוש שחור, אני כן רואה ומבדילה מה כתוב. בוא נגיד, שככל שיש יותר ניגוד בין הצבעים, והרקע בהיר וכתב קהה יותר קל לי לראות. ודווקא לוח כהה מעורפל כמו הלוחות של פעם אני לא רואה. אבל מצאתי פיתרון של פשוט קבוע לצלם מחברים ללימודים את השיעור. קראתי אינטרנט שיש Contrast Sensitivity Test שיש דבר כזה רגישות נמוכה לניגוד בין צבעים ואז לא רואים, אולי זה קשור?
איפה בודקים את שתי הבעיות האלו ( או אחת מהן )? באיזור ירושלים או המרכז למבוגרים.

תודה!!
 

lolly87

New member
שלום

האם בדקת אי פעם מיקוד ראייה?
לגבי כל השיטות שלך, אני דווקא חושבת שהן לא מפגרות, אלא חכמות מאוד, אם הן עוזרות לך זה מצוין!
אני מבינה ממה שאת אומרת שאת לומדת לתואר מדעי (אם אני טועה תתקני אותי), האם באבחון נתנו לך התאמה של שימוש בדף נוסחאות מורחב? יכול להיות שאם תשתמשי בדף כזה, ותסמני לעצמך בצבעים כמו שתיארת, זה יסייע לך. בנוסף, אם תסמני לך בשאלות את הדקויות בין b ל-d למשל (תעשי לך חצים או סימון אחר), אולי יהיה לך יותר קל.
לגבי מרכזי אבחון לדעתי את צריכה יותר מרכז אבחון שיבדוק לך את הראייה, ואני חושבת שקיים מכון כזה בהדסה בירושלים. צריך להיות לי פרוספקט או פרטים שלהם, אנסה לברר לך שם יותר מדויק אם תרצי.
ושאלה נוספת, ההבחנה בין אותיות בעברית יותר קלה לך? או הבחנה בין מספרים 6 ו-9, למשל?
 

softouch

New member
היי

קודם כל תודה רבה על התגובה!!
לא בדקתי מיקוד ראייה. איפה בודקים? כי צילינדר אין לי. אני לא מכירה מרכז שבודק את הראייה או עיבוד חזותי וזה מה שמחפשת. אני לומדת מחשבים. (כשצריך לטכנת, יש עורכים, ואז אפשר לבחור שכל מיני אותיות מסוימות או רק "סימני חשבון" יכולה לסמן בצבע שונה ואז זה ישר יותר בולט. ואפשר להגדיל מסך כמה שארצה )
אין לי בהתאמות בכלל דפי נוסחאות, רק הארכת זמן 25%, מחשבון, והתעלמות שגיאות כתיב.
הבחנה בין אותיות בעברית יותר קל לי כן. אין בעברית אותיות דומות יותר מידי. בגלל זה כשלומדים משהו של הרבה טקסט ומדעי החברה, יותר קל לי עם טקסט יחסית , למרות שאני כן מדלגת על מילים כשקוראת ומדלגת או קופצת שורה ולא שמה לב, מפפסת אותיות או מילים ואז לא מבינה הקשר..אבל זה יותר נראה לי חוסר ריכוז
בין מספרים אני מבדילה טוב אבל מתבלבלת, הרבה פעמים רואה ספרה 6 כמו 9 ולהיפך ואז ממשיכה חישובים ויש טעויות. ולא מעניין את הבודקים שאני התבלבלתי. ואני גם לפעמים רואה משומה הפוך. נגיד 38 רואה כמו 83 לאותו רגע וממשיכה עם זה בפיתרון שלי ואז בסוף יש טעות ולא מסתדר. וזה עוד טוב אם אפשרי לגלות שיש טעות. לרוב זה שאלה פתוחה ואין אפשרות לגלות שיש טעות
 

lolly87

New member
שלום

אני לא בטוחה שזה הכיוון, אבל אני חושבת שכדאי לנסות לבדוק מיקוד ראייה, זה לא קשור לצלינדר.
יש במכללת הדסה בירושלים מרפאה שבודקת מיקוד ראייה.
אם יהיה לי רעיון אחר בשבילך, ארשום לך.
בהצלחה!
 

softouch

New member
תודה רבה! אפנה אליהם. לגבי

הבלבול בין אותיות דומות או ספרות, יש משהו שמאבחן את זה.?
 

ירח זהב

New member
ממליצה על פנייה לאופטומטריסט התפתחותי

זה נשמע שיש לך בעיה כל שהיא בראייה, לא דווקא מיקוד ראייה.
האם את יכולה להבחין בסימנים כשהם מופיעים בודדים ולא כמה ביחד? האם יש הבדל בין קרוב לרחוק?
 

softouch

New member
היי

אני בת 26, אז לא בטוחה ש"התפתחותי" גם מתאים לגילי:) יש הבדל בין קרוב ורחוק, יותר קל להבדיל כשזה קרוב (מוגדל הכוונה).
יותר קל להבחין כשזה בודד ולא הרבה ביחד. אבל בכללי כל מה שדומה ושונה בכיוון שלו (כמו רוטציות של אותיות וסימונים) מבלבל אותי, ואני פשוט עוברת בטוש על הסימן כמה פעמים, והתחושה של התנועה (נגיד יותר למעלה, או יותר למטה) עוזרת לי יותר להרגיש שהם שונים. בינתיים קבעתי תור לבדיקות ראייה, כי לא ממש ברור לי למי פונים ועצוב לי שאפילו ביחידת אבחון לקויות למידה במוסד שלי, לא ממש יודעים לכוון, הם יודעים לעשות רק מבחן מט"ל וזהו
 

ירח זהב

New member
"התפתחותי" במקרה זה לא הכוונה לאופטומטריסט לילדים

אלא הכוונה לאופטומטריסט שמומחה בתחום החזותי של הקריאה והכתיבה. אופטומטריסט רגיל אינו מומחה לתחום הקריאה והכתיבה ובתחום האורטופטיקה בארץ יש המון בלאגן והרבה אנשים שכלל לא הגיעו מתחום הראייה. אופטומטריסט התפתחותי הוא בדיוק מי שלמד את התחום הזה והוא יידע להמליץ על תרפיית ראייה או על התאמת משקפיים מתאימים.
אכן נשמע שבמרכז הלמידה לא כ"כ מבינה כי זו התמחות מיוחדת. לא נשמע לי שהבעיה שלך היא בעיית למידה או לפחות לא בעיית למידה בלבד, אלא יש כאן משהו מעבר שקשור לתחום הראייה.
 

kerenroll1

New member
שלום

היי,
נשמע שזה בהחלט אופטומטריסט התפתחותי, יזהה ויטפל אם הבעיה היא מיקוד ראייה.
במכללת הדסה, ביה"ס לאופטומטריסטים, ניתן לקבוע תור לבדיקה, הבדיקה ע"י סטודנטים בהדרכת המורים, בדיקה מאוד מקיפה.
כמו כן ניתן לפנות לאופטומטריסט התפתחותי, אני מטפלת ביבנה, ישנם גם בירושלים- גוגל יעזור לך.
קצת הסבר: בבדיקה הרגילה למרשם למשקפיים/ עדשות שלך, בודקים את חדות הראייה, עם או בלי צילינדר (זה הכל חלק ממרשם המשקפיים שלך.
בנוסף, חשוב לדעת שהעיניים מוחזקות ע"י לא מעט שרירים, וזזות בהתאם לצורך, לצדדים, מתמקדות ומתכנסות לעבר דברים קרובים וצריכות לעבור למטרות רחוקות (לוח). כמו כן משנות את כוח המיקוד (פוקוס- כמו זום במצלמה) .
כל זה צריך להיות מדוייק ומהיר ובשיתוף מלא של שתי העיניים.
אם תפקודי העיניים לא יעילים מספיק, זה עשוי לגרור כפילויות קטנות, שיכול אותיות, קושי בהעתקה מהלוח, קריאה לא מדוייקת, ועוד...
ובהחלט יכול לגרום לטעויות הקטנות האלו בסימונים, והזיכרון חזותי לוקה בגלל הראייה הלא מדוייקת.

שיהיה בהצלחה
 
למעלה