מחפשת מרכז איבחון
שלום,
אני כתבתי פה פעם בעבר לגבי בעייה שיש לי. פניתי למרכז לקויות למידה שאיבחן אותי שנה שעברה ונפגשתי עם הרכזת שם והיא לא ממש ידעה לשייך את הקושי שלי למשהו מסויים אז היא הציעה שאולי זה תסמונת אירלן, ושלחה אותי לקרא עליה ולראות אם זה משהו שמזדהה איתו. אז קראתי ברשת, ואני לא מצאתי היזדהות עם הסימנים שמתוארים שם אבל אני יודעת שבאמת יש לי בעייה ואני משמיכה לנסות למצוא הסבר. אז מה שכן מצאתי שאני מיזדהה איתו זה :
* Visual discrimination issues: Kids with this type have difficulty seeing the difference between two similar letters, shapes or objects. So they may mix up letters, confusing d and b, or p and q.
יש לי בעייה שאני מתקשה לראות הבדל בין מלא סימונים דומים מתמטיים, ובתחומים של מדעים זה מאוד מקובל שיש מלא סימונים קטנים מבלבלים ודומים. נגיד מכירים סימן של איחוד וחיתוך U והפוך כזה, אז אני מתבלבלת כל פעם, וכל הנוסחאות בהסתברות שיש להן סימונים דומים רק בכיוונים שונים או משהו כזה, אז אני מתבלבלת ולא מצליה לזכור נוסחה (אני חושבת שאני זוכרת, ואז משתמשת במה שזוכרת, ולא יוצא לי נכון, ואז רק אחרי המבחן אני מגלה שהשתמשתי בנוסחה שלא קימת שאולי דומה או מזכירה לנוסחה מקורית). אז ניסיון שעשיתי זה לקחת בWORD ולהעתיק לשם נוסחאות, אבל לצבוע בגדול ובענק את הסימונים בצבעים שונים. נגיד אם זה U אז לצבוע קצוות שלו למעלה באדום, ואם זה U הפוך אז צובעת קצוות למטה בירוק ואז יותר קל להבדיל. כל מיני שיטות מפגרות שעוזר לי ונראה מוזר לחברים.וכשאני מנסה להעתיק מהלוח אני הרבה זמן מנסה להבין רגע זה p או שזה q בכלל, וכל מיני דברים שנראים דומנ. ובמבחן באינפי במקום אפסילון כתבתי 3 והורידו לי נקודות ולא הבינו שהתכתבנתי לאפסילון!! ואם כתבתי בטעות d כאשר כל השאלה הולכת רק עם אותיות של b או R לכיוון השני (כמו יא ברוסית) וכשאני מנסה ללמוד מספר או סיכום מודפס, זה נראה כמו המון ג'יבריש, אני כן מבינה משמעות של הדברים, אבל הסימונים והכיתובים, נראים כמו אותו דבר. וזה מאמץ עיינים להסתכל ולבין מתי אות מסוימת ולא אחרת שדומה לה.
*הבעיה הנוספת שלי זה קושי לראות את הלוח (לוח ירוק שכותבים עליו בגיר לבן) גם כאשר אני יושבת שורה 1, למרות שבדקתי מספר ואני מרכיבה עדשות במיספר הנכון לי ואין לי צילינדר. ואני רואה טוב כל השאר. ואם אני בשיעור באולם שבו יש לוח לבן (רק בניין אחד מסוים), שכותבים בטוש שחור, אני כן רואה ומבדילה מה כתוב. בוא נגיד, שככל שיש יותר ניגוד בין הצבעים, והרקע בהיר וכתב קהה יותר קל לי לראות. ודווקא לוח כהה מעורפל כמו הלוחות של פעם אני לא רואה. אבל מצאתי פיתרון של פשוט קבוע לצלם מחברים ללימודים את השיעור. קראתי אינטרנט שיש Contrast Sensitivity Test שיש דבר כזה רגישות נמוכה לניגוד בין צבעים ואז לא רואים, אולי זה קשור?
איפה בודקים את שתי הבעיות האלו ( או אחת מהן )? באיזור ירושלים או המרכז למבוגרים.
תודה!!
שלום,
אני כתבתי פה פעם בעבר לגבי בעייה שיש לי. פניתי למרכז לקויות למידה שאיבחן אותי שנה שעברה ונפגשתי עם הרכזת שם והיא לא ממש ידעה לשייך את הקושי שלי למשהו מסויים אז היא הציעה שאולי זה תסמונת אירלן, ושלחה אותי לקרא עליה ולראות אם זה משהו שמזדהה איתו. אז קראתי ברשת, ואני לא מצאתי היזדהות עם הסימנים שמתוארים שם אבל אני יודעת שבאמת יש לי בעייה ואני משמיכה לנסות למצוא הסבר. אז מה שכן מצאתי שאני מיזדהה איתו זה :
* Visual discrimination issues: Kids with this type have difficulty seeing the difference between two similar letters, shapes or objects. So they may mix up letters, confusing d and b, or p and q.
יש לי בעייה שאני מתקשה לראות הבדל בין מלא סימונים דומים מתמטיים, ובתחומים של מדעים זה מאוד מקובל שיש מלא סימונים קטנים מבלבלים ודומים. נגיד מכירים סימן של איחוד וחיתוך U והפוך כזה, אז אני מתבלבלת כל פעם, וכל הנוסחאות בהסתברות שיש להן סימונים דומים רק בכיוונים שונים או משהו כזה, אז אני מתבלבלת ולא מצליה לזכור נוסחה (אני חושבת שאני זוכרת, ואז משתמשת במה שזוכרת, ולא יוצא לי נכון, ואז רק אחרי המבחן אני מגלה שהשתמשתי בנוסחה שלא קימת שאולי דומה או מזכירה לנוסחה מקורית). אז ניסיון שעשיתי זה לקחת בWORD ולהעתיק לשם נוסחאות, אבל לצבוע בגדול ובענק את הסימונים בצבעים שונים. נגיד אם זה U אז לצבוע קצוות שלו למעלה באדום, ואם זה U הפוך אז צובעת קצוות למטה בירוק ואז יותר קל להבדיל. כל מיני שיטות מפגרות שעוזר לי ונראה מוזר לחברים.וכשאני מנסה להעתיק מהלוח אני הרבה זמן מנסה להבין רגע זה p או שזה q בכלל, וכל מיני דברים שנראים דומנ. ובמבחן באינפי במקום אפסילון כתבתי 3 והורידו לי נקודות ולא הבינו שהתכתבנתי לאפסילון!! ואם כתבתי בטעות d כאשר כל השאלה הולכת רק עם אותיות של b או R לכיוון השני (כמו יא ברוסית) וכשאני מנסה ללמוד מספר או סיכום מודפס, זה נראה כמו המון ג'יבריש, אני כן מבינה משמעות של הדברים, אבל הסימונים והכיתובים, נראים כמו אותו דבר. וזה מאמץ עיינים להסתכל ולבין מתי אות מסוימת ולא אחרת שדומה לה.
*הבעיה הנוספת שלי זה קושי לראות את הלוח (לוח ירוק שכותבים עליו בגיר לבן) גם כאשר אני יושבת שורה 1, למרות שבדקתי מספר ואני מרכיבה עדשות במיספר הנכון לי ואין לי צילינדר. ואני רואה טוב כל השאר. ואם אני בשיעור באולם שבו יש לוח לבן (רק בניין אחד מסוים), שכותבים בטוש שחור, אני כן רואה ומבדילה מה כתוב. בוא נגיד, שככל שיש יותר ניגוד בין הצבעים, והרקע בהיר וכתב קהה יותר קל לי לראות. ודווקא לוח כהה מעורפל כמו הלוחות של פעם אני לא רואה. אבל מצאתי פיתרון של פשוט קבוע לצלם מחברים ללימודים את השיעור. קראתי אינטרנט שיש Contrast Sensitivity Test שיש דבר כזה רגישות נמוכה לניגוד בין צבעים ואז לא רואים, אולי זה קשור?
איפה בודקים את שתי הבעיות האלו ( או אחת מהן )? באיזור ירושלים או המרכז למבוגרים.
תודה!!