מחפש את המקבילה של 70-200 צמצם 4 הלא מיוצבת של קאנון

מחפש את המקבילה של 70-200 צמצם 4 הלא מיוצבת של קאנון

שלום.

משיקולי עלות ולצורך צילומי פורטרט ילדים. אני מחפש את העדשה החליפית של 70-200 של קאנון. צמצם 4. לא מיוצבת. משיקולי עלות...

כרגע עם טמרון 17-50 2.8 לא מיוצבת.

אשמח לעזרתכם.
 

steiff

New member
המקבילות הן צמצם 2.8

ועולות יותר מאשר 70-200/4 לא מיוצבת ומקורית של קנון.

טמרון 70-200/2.8 סביב 1200 דולר.
סיגמא 70-200/2.8 סביב 1400 דולר.
קנון 70-200/4 ללא מייצב סביב 700 דולר ועם מייצב בערך 1000 דולר.

המחירים בארץ בערך 20-30% גבוהים מזה.

כדאי לחפש בשוק היד השניה.
 
האמת, די מפתיע. בדכ העדשות החליפיות יותר זולות ועושות עבודה

מצוינת.

אבל כמובן אתעמק בנושא.

ובאותו עניין - אני מצלם מדי פעם תינוק חדש במשפחה. אבל לא מצליח להביא לידי ביטוי את המבטים והעוצמות בצילום.

אשמח להמלצה על עדשה או על סגנון מסוים של עדשות
 

steiff

New member
העניין הוא ׳החליפיות הן 2.8, לא 4

ומכאן מחירן. הן זולות יחסית לעדשות 2.8 מקוריות אבל יקרות לעומת עדשות 4 מקוריות.

לצילום פעוטות בכלל, ופורטרטים בפרט, לא תמיד העדשה החדה ביותר או בעלת עומק השדה הרדוד ביותר היא שתעשה את העבודה. לעיתים דווקא עדשה עם רכות מסויימת ורינדור נעים של הרקע תתרום לאופי.
נסה לצלם את התמונה באורך מוקד גדול. 150-200מ׳מ. הפרד את הפעוט מהרקע הפרדה פיזית. תאורה מכיוון אחד אבל לא ״ספוט״ אלא עדיף חלון פתוח. זה יוצר צלליות רכות בתווי הפנים.
 

sagiKor

New member
מבטים ועוצמות בצילום - תתקרב

תשכח מעדשות טלה
צלם ב 50 או 35 מ"מ
 

steiff

New member
מבטים, עוצמות ו... עיוותים

צילום ממרחק קצר מביא להגדלת עצמים קרובים ע׳ח עצמים רחוקים.
כשהעצמים שייכים לאותו פרצוף - נוצר עיוות.
 

sagiKor

New member
אז מה?

צילום בכלל מעוות, הרי הוא דו מימדי ומנציח אובייקטים תלת מימדיים...
השואל לא מחפש לצלם תמונה סטרילית לבוק של דוגמנית, הוא מחפש להביע רגש בצילום וזה גובר על עיוות.

בוא נעשה משהו אחר, שהשואל יעלה דוגמאות שהוא רוצה לצלם בסגנון וננסה להבין באיזה אורך מוקד מדובר.

 
מפאת אילוצי פרטיות, לא יכול להעלות דוגמאות שצילמתי

(ובבקשה, בוא לא נסטה מהדיון הדיון ונדון בפרטיות...)

המטרה זה פורטרט מאוד קרוב של הפנים, לאורך, שממלא את כל הפריים.

בלי קשר לעומק שדה, ובלי קשר לרקע שמן הסתם צריך להיות נקי, איכות טכנית וכו'.
 

sagiKor

New member
לא ביקשתי צילומים שאתה צילמת

הרי אתה מחפש עדשה שתתן לך משהו שאתה טוען שכרגע לא יכול להשיג עם מה שיש....
תביא דוגמאות מהרשת שנראה מה אתה מחפש.
אם אתה רוצה פורטרט קרוב רק של הפנים אז שכח מההצעה שלי. חפש עדשת 85מ"מ אבל ביננו מה כבר מעניין בצילומי תקריב של פנים של ילדים?
 
מתקרב מאוד. מרגיש שזה עדיין לא מספיק. וזה בלי להזכיר

את היכולת של המצלמה להתפקס מקרוב מאוד (MDF).
 

steiff

New member
מיקוד מקרוב מאד לא רלוונטי לצילומי פורטרט

על מנת למלא את כל התמונה בפרצוף של פעוט תצטרך עדשה של 135 מ׳מ או יותר.

אם תתקע לו מצלמה עם עדשת 35 מ׳מ בתוך הפרצוף תקבל פנים מפוחדות (בגלל המצלמה המפחידה) ומעוותות (בגלל הקרבה לפנים).
 

steiff

New member
היא הנותנת

״צולם ממרחק שני מטר״.

כאשר אתה מתרחק כדי 3 מטר מהאובייקט אפקט הפרלכסה (הגדלה של עצמים קרובים) מאבד ממשמעותו. המוח שלנו מעבד ראיה סטראוסקופית (דו עינית) ומתקן את עוותי יחסי הגודל בין עצמים קרובים ורחוקים. זה נדרש עד מרחק של כשלושה מטר. מעל מרחק זה הפרשי המרחק בין חלקי הפנים קטנים מספיק כדי לאיין את הפרשי הגודל הנובעים מהם.
תמונה מונוסקופית (חד עינית, או חד עצמית במצלמה) לא מאפשרת למוח לבצע את התיקון. לכן יש לצלם פורטרט ממרחק של כשלושה מטרים.
אורך המוקד נגזר ממה שרוצים להכניס לתמונה.
במקרה של התמונה שהצגת: צילמת ממרחק סביר (שעדיין מגדיל קצת את מצחיית הקסקט) ובמקום להשתמש בעדשת 100 מ׳מ (שהיתה נותנת לך קומפוזיציה בערך כזו), ביצעת קרופ ״משמעותי״. אם הרזולוציה לאחר ביצוע קרופ מספקת את צרכיך - זו טכניקה סבירה לצילום פורטרטים בעדשה רחבה.

כמובן שאם אתה _רוצה_ להכניס עיוות באופן _מכוון_ (וזו זכותך, אם אתה חושב שזה תורם לקומפוזיציה), אתה יכול לצלם גם ממרחק קצר. מצד שני, אם אתה רוצה לשמור על תווי פנים נאמנים למקור - אין מנוס מלהתרחק 3 מטר לפחות ולבחור בעדשה (או קרופ) שיפיקו קומפוזיציה מתאימה לרצונך. מה שחשוב זה המרחק מהמצולם, לא אורך המוקד. אורך המוקד נגזר מהשילוב בין המרחק הנחוץ לקבלת תמונה ללא עיוות לבין הקומפוזיציה הרצויה.
 
למעלה