מחפש גורם מסביר לתקלה והמלצה להתנהלות עם לקוח
ב. הטיפול התקלה היה ממושך ובמעורבותי. נדרשה עבודה משותפת שלי עם איש המעבדה אצלי בעסק ואחר כך אצל היבואן השרת עד שהמכשיר הוחזר למצב תפקודי בסיסי ואז בודדנו את הבעיה. וכל התהליך הכרוך בהחלפת דיסקים הפועלים במערך RAID.
ג. לדעתי מקור התקלה נעה על הקשת שבין שמוש לקוי במוצר לבין כוח עליון. ועל כך ניתן מענה במסגרת האחריות. האם הגיוני לחייב את הלקוח שוב על הזמן הנדרש לפעולת שחזור החומרים שנדרשה, בעקבות כשל החומרה? האם סביר לחייבו שוב עבור הזמן הנדרש לבצוע ההגדרות, על תהליך איתור התקלה והשבת המכשיר לפעולה?
בתשובה אשמי שתשקלו את נדירות המצב שבו שני דיסקים נדפקים.
תודה לעונים!
- לפני כחודשיים התקנתי ללקוח שרת NAS חדש עם 4 דיסקים חדשים מהסדרה האדומה של Western Digital, (סדרה יעודית לשרתי NAS) חדשים. כעבור חודש המכשיר מת. היבואן החליף את המכשיר בידיעה שהדגם הזה הוא מסדרת ייצור בעייתית. שהורגת את הלוח כך שהמכשיר מסרב להדלק.
- המכשיר התחליפי, גם חדש, כבור שבועיים, אינו מאפשר גישה אל ממשק המשתמש שלו, כאשר הדיסקים בתוכו, הוא כן מאפשר לראות כנדרש, את ממשק המשתמש היותר מוגבל, שזמין במצב זה שבו הדיסקים אינם במקומם.
- במעבדת היבואן הוכנסו הדיסקים לשרת שלישי שבו מערכת הקבצים של תצורת ה RAID, נאלצו לעבור בניה מחדש והבוםה כשהמכשיר הצליח לעלות, התברר ששני דיסקים צידיים מתוך ארבעה, דורשים החלפ בגלל פגיעות בסקטורים של הדיסקים. הדיסקים הוחלפו במסגרת האחריות.
- חשוב לציין שבתקלה השניה לפי הלוגים שלו, לא כובה לפני שהורד לרצפה שם מצאתי אותו. בחדר המאד לא גדול, בוצעו עבודות נגרות ופירוק והרכבה של מזגן. (ההנחה שלי היא שלמרות שהלקוח דוחה את האפשרות שנתנה מכה למכשירף בזמן פעולת הדיסקים). אגב, לקוח שאני מאוד מכבד את מילתו.
- בדיקת מהנדס חשמל בעל רשיון בודק, לא שללה אפשרות של בעיות בפנים הבית או כאלה התלויות באספקת המתח לבית, בגלל אופי תשתיות המקום.
- חשוב לציין שהלקוח שילם לא מעט כסף על האינטגרציה של המכשיר אך גם על המון תקורות ומשימות מחשוב נוספות שנתבקשתי על-ידו לבצע.
ב. הטיפול התקלה היה ממושך ובמעורבותי. נדרשה עבודה משותפת שלי עם איש המעבדה אצלי בעסק ואחר כך אצל היבואן השרת עד שהמכשיר הוחזר למצב תפקודי בסיסי ואז בודדנו את הבעיה. וכל התהליך הכרוך בהחלפת דיסקים הפועלים במערך RAID.
ג. לדעתי מקור התקלה נעה על הקשת שבין שמוש לקוי במוצר לבין כוח עליון. ועל כך ניתן מענה במסגרת האחריות. האם הגיוני לחייב את הלקוח שוב על הזמן הנדרש לפעולת שחזור החומרים שנדרשה, בעקבות כשל החומרה? האם סביר לחייבו שוב עבור הזמן הנדרש לבצוע ההגדרות, על תהליך איתור התקלה והשבת המכשיר לפעולה?
בתשובה אשמי שתשקלו את נדירות המצב שבו שני דיסקים נדפקים.
תודה לעונים!