מחפש הסבר על ההבדל בין RIP/OSPF/BGP

מחפש הסבר על ההבדל בין RIP/OSPF/BGP

קראתי חומר בעיברית וגם באנגלית אך אני עדיין לא סגור על ההגדרה המדוייקת של כל אחד מהם ועל ההבדלים
הנה מה שרשמתי עד כאן , אשמח לתיקונים/שיפורים
תודה




RIP- Routing Information Protocol
שיטה ישנה על מנת שהראוטרים ירכלו בניהם , כל נתב מפרסם כל מה שהוא יודע על כל הרשת לשכנים שלו ,וכך הם ילמדו, וכל ראוטר יכין לעצמו טבלה עם זמן HOP וכו' ,וכך ידע מה העלות שלו להגיע לכל נקודה
הפירסום הוא של טבלת distance vector שמכילה יעד, ומספר HOP להגיע לשם(נשלח ע"י UDP כמובן)
כיוון שאלו טבלאות גדולות עושים עד 15 HOP ,ולכן מתאים לרשתות קטנות
פעם היו מעדכנים כל 30 שניות אבל מאז שהרשתות גדלו כל ראוטר עידכן בזמן ראנדומלי וכמובן שזה פוגע אמינות המידע שיש
חיסרון כמובן ברור, מי אמר שאתה יודע מה קורה מה קורה בכל הרשת? הרי עד שאתה תקבל את המידע הזה יעבור זמן רב...
קיצור שיטה ישנה

OSPF Open Shortest Path First מחפש את הנתיב הקצר ביותר

משתמש באלגוריתם link state routing משתף את הרשת מה הוא יודע על השכנים שלו בלבד וכך המידע שעובר אמין יותר, מעודכן יותר, וקצר יותר ,וכמובן כך לכל הנתבים יהיה את אותה הטבלה

BGP (Border Gateway Protocol)
אני מספר לכולם איפה אני
 
האם שכחת את הבעיה העיקרית?

לא יודע על ההגדרה המדוייקת של כל אחד מהם ועל ההבדלים.
התרשמתי, אולי בטעות, ששכחת את העיקר.
  • "וכך ידע מה העלות שלו להגיע לכל נקודה": לפני שידע על העלות, עליו לדעת האם בכלל אפשרי, ובאיזו דרך. האם הוא בכלל יכול להגיע מניו יורק לחיפה בדרך היבשה? ואם כן, אילו מסלולים עומדים לרשותו?
  • "הפירסום הוא של טבלת distance vector שמכילה יעד, ומספר HOP להגיע לשם(נשלח ע"י UDP כמובן)": לפני שיפרסם עליו לדעת האם, ואיך, להגיע. האם הוא בכלל יכול להגיע מניו יורק לחיפה בדרך היבשה? ואם כן, אילו מסלולים עומדים לרשותו.
  • ודומה לכך לשני האחרים. לפני שיחפש את הנתיב הקצר ביותר עליו לדעת איפה הוא, ביחס אליהם. אולי יש נתק בינו לבין אחד, או יותר, מהאחרים. ולפני שיספר לכולם איפה הוא, עליו לדעת איפה הם, ביחס אליו.
 
למעלה