היוםמחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת
עד לעידן האלקטרוני, השיטה לאבטחת מסילה פנויה לרכבת היתה שיטת השרביטים. אשמח לקבל הסבר או קישור להסבר ממצה בנושא. תודה.
אז ככה (מה שאני יודע )מחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת
עד לעידן האלקטרוני, השיטה לאבטחת מסילה פנויה לרכבת היתה שיטת השרביטים. אשמח לקבל הסבר או קישור להסבר ממצה בנושא. תודה.
שרביטיםאז ככה (מה שאני יודע )
לכל קטע מסילה היה שרביט קטר אשר היה מחזיקבשרביט זה הורשה לנסוע בקטע ורק הוא בלבד כדי למנוע התנגשויות כאשר היה מגיע לסוף הקטע היה מחליף שרביט כדי להמשיך הלאה הייתה שיטה מסויימת בה העבירו את השרביטים אבל אני לא ממש זוכר אותה תחשוב על זה כעל מירוץ שליחים רק מי שמחזיק במקל יכול לרוץ אני לא יודע אם בארץ אבל השתמשו גם בטלגרף בשיטה עם פתקים כדי להבטיח בטיחות היום האיתות הוא אלקטרוני בעזרת רמזורים ואמצעים אחרים אני גם לא קיבלתי הסבר אף פעם ואשמח לשמוע אחד מדויק תודה
ההסבר שלך מדויק!אז ככה (מה שאני יודע )
לכל קטע מסילה היה שרביט קטר אשר היה מחזיקבשרביט זה הורשה לנסוע בקטע ורק הוא בלבד כדי למנוע התנגשויות כאשר היה מגיע לסוף הקטע היה מחליף שרביט כדי להמשיך הלאה הייתה שיטה מסויימת בה העבירו את השרביטים אבל אני לא ממש זוכר אותה תחשוב על זה כעל מירוץ שליחים רק מי שמחזיק במקל יכול לרוץ אני לא יודע אם בארץ אבל השתמשו גם בטלגרף בשיטה עם פתקים כדי להבטיח בטיחות היום האיתות הוא אלקטרוני בעזרת רמזורים ואמצעים אחרים אני גם לא קיבלתי הסבר אף פעם ואשמח לשמוע אחד מדויק תודה
מה אם היו שתי רכבות באותו כיוון?אז ככה (מה שאני יודע )
לכל קטע מסילה היה שרביט קטר אשר היה מחזיקבשרביט זה הורשה לנסוע בקטע ורק הוא בלבד כדי למנוע התנגשויות כאשר היה מגיע לסוף הקטע היה מחליף שרביט כדי להמשיך הלאה הייתה שיטה מסויימת בה העבירו את השרביטים אבל אני לא ממש זוכר אותה תחשוב על זה כעל מירוץ שליחים רק מי שמחזיק במקל יכול לרוץ אני לא יודע אם בארץ אבל השתמשו גם בטלגרף בשיטה עם פתקים כדי להבטיח בטיחות היום האיתות הוא אלקטרוני בעזרת רמזורים ואמצעים אחרים אני גם לא קיבלתי הסבר אף פעם ואשמח לשמוע אחד מדויק תודה
אני חושבמה אם היו שתי רכבות באותו כיוון?
תמיד עניין אותי איך היו מחזירים את השרביט לנק' ההתחלתית שלה במקטע המדובר, אם הייתה צריכה לבוא עוד רכבת בעקבות הרכבת הראשונה עוד לפני שהרכבת הבאה ממול מגיעה. למשל בשעות הבוקר, רוב הרכבות הן לכיוון ת"א.
כן, אבל בסיס הרעיוןאני חושב
שרק לקטעים בעלי מסילה אחת היה שרביט. נגיד אני זוכר בברור שבקטע נהרייה עד עכו היה שרביט. לרכבת שהיתה בתחנת נהריה היה השרביט ואז כשהיא נוסעת לכיוון עכו היא פשוט זורכת את השרבית בתחנת עכו לאחד מהעובדים שם והוא היה נותן את השרביט לרכבת שמחכה ברציף השני כדי ליסוע מעכו לנהרייה, ואז אותו עיניין חוזר על עצמו,ככה מנעו תאונות של שתי רכבות על קטע בעל מסילה אחת בלבד. אם יש לי טעויות אתם מוזמנים לתקן אותי
אם הבנתי אותך נכוןכן, אבל בסיס הרעיון
היה שישנו רק שרביט יחיד לכל קטע. מה היה קורה אם לפי הלו"ז היו נדרשות שתי רכבות, נניח מעכו לנהריה, זו אחר זו, עוד לפני שתצא רכבת חזרה מנהריה לעכו עם השרביט?
ואם היו צריכות שתי רכבות לסועאם הבנתי אותך נכון
אז כנראה שאתה לא הבנתה אותי נכון,השרביט היה רק בקווים שבהם יש מסילה בודדת אחת,לכן לא יכולות להיות שתי רכבות על אותו קטע אפילו אם הן היו דרושות מאוד
תודה הי"ל! הסברת היטב את תעלומתיואם היו צריכות שתי רכבות לסוע
בקו ולא צריכה לבוא ממול אף רכבת, מה היו עושים אז? נניח שמנהריה לעכו לוקחת נסיעה 20 דקות. יש רכבת ראשונה ב-6:00 ושניה ב-6:40. הרכבת הראשונה מעכו לנהריה זה רק ב-7:10. איך הרכבת של 6:40, שברור שהרכבת של 6:00 כבר "שכחה" מתי היתה בעכו, היתה מקבלת את אישור הנסיעה בקטע נהריה-עכו אם לא באה רכבת ממול ששלחה את השרביט בחזרה ???
שיטת השרביטיםמחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת
עד לעידן האלקטרוני, השיטה לאבטחת מסילה פנויה לרכבת היתה שיטת השרביטים. אשמח לקבל הסבר או קישור להסבר ממצה בנושא. תודה.
חן,ממש תודה על ההסבר המורחבשיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
תודה! פתרת את התעלומה!שיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
תודה חן, ההודעה נכנסה למאמריםשיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
האם שיטה זו נהוגה גם כיוםשיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
שיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.