מחפש נתוני דחף\סלד של מדחפי מצנוע

ronga

New member
מחפש נתוני דחף\סלד של מדחפי מצנוע

תודה מראש רון
 
נתוני דחף.

רון שלום רב, לאחר מחקר מעמיק גיליתי את הנתונים הבאים : ככל שהמנוע חזק יותר יש יותר דחף. ככל שהסל"ד גבוה יותר - הדחף חזק יותר. כל השאר הוא בגדר השערה. אהרון.
 
נתוני דחף 2

ועכשיו ברצינות, לפני שהתחלתי עם הרפתקאת מנוע הסובארו הלכתי לבדוק מה זה נותן והגעתי לאיזה אתר השוואה מדוייק המשווה דחף של מנועים שונים. חפש באתרים המוכרים מנועים כמו פולסןןאגן וסובארו למציאת השוואות. לא מצאתי אגב אתר המשווה בין פרופלורים שונים לאותו מנוע או בין יחסי גיר שונים לאותו מנוע-פרופלור. אם אני זוכר (כי אין לי את האתר) בנושא מנועי סובארו יחסית לרוטקס אז הדחף הולך בכוון עלייה כך: מנוע סובארו ללא גיר (הנעה ישירה) רוטקס 503 רוטקס 582 סובארו עם גיר. רון , מה המטרה של השאלה ? אהרון.
 

ronga

New member
נתונים וניסיון

שלום אהרון! מטרתי היא למצוא פתרון לרעש ולמחיר שאנו מקבלים מה-582. מן הסתם אני כנראה מתגלח מחדש על דברים שאתה חקרת ולכן אני מדבר רק מהערכות ולא מניסיון, אז תקן אותי אם אני לא בכיוון. המסקנה שמנוע סובארו הוא התחליף הכי נוח היא באמת הנחת בסיס, ולכן יחס העברת הכח צריך חישוב מחדש, בגלל הבדלי ההספק, הניסיון שלכם וגם בגלל שחישוב נתונים יבשים מצביע שהיחס המתאים הוא 1:1 או 1:1.2 (עם מדחף רגיל)... אגב ידוע לך השפעת שינוי הפסיעה על הדחף (עד כמה הוא משמעותי) תודה רון
 
תחליף

אהלן רון, אני לא יודע מתי ביקרת פעם האחרונה בחוות רונית - אני הייתי שם אתמול וכרגע המצב הוא שהם כבר טסים עם הכלי עם הסובארו באופן שוטף גם עם 2 אנשים. אתמול ראיתי את יוסי ועמי בטיסה. פתרון לרעש כבר יש. המנוע שקט ונעים מאוד לאוזן. אין קירקורים ואין קרקושים- תענוג. עמי בנה כלי כבד מאוד לכן נראה שיש לו הרבה כח אבל עם 60 קילו במשקל נוספים זה כמו לטוס עם 3 אנשים. (כמה שוקל בקאי ריק ?) יחס הגיר כרגע הוא 1:2.18 . אני הייתי מגדיל ל 1:3. מה שמשפיע על הדחף הוא קוטר בפרופלור, סל"ד ופסיעה. שינוי הפסיעה על הדחף - מאוד משמעותי: ככל שאתה מגדיל את הפסיעה של הפרופלור הדחף (לאותו סל"ד) גדל. אלא מה - אם מגדילים פסיעה יותר מידי אז המנוע לא מגיע לסל"ד הרצוי כי אין לו כח ואז אין גם דחף (זה כמו לנסוע בהילוך חמישי בעלייה והמנוע נחנק), לכן שמכוונים פסיעה לאופטימום הכיוון האופטימלי הוא שהמנוע מגיע בטופ למכסימום סל"ד המותר (נניח 6500 סל"ד ב 582). אם הוא מגיע ל 6000 אזי הפסיעה גדולה מדי וההיפך אם מגיע לטורים גבוהים מדי. בעולם ראיתי שמשתמשים בסובארו 1800 ו 1600 כאופציה תחליפית וזמינה. משתמשים גם במנועים אחרים כמו הפולסוואגן הונדה, גיאו, BMW (מאוד נפוץ ב דרום אפריקה) ונראה לי שאם תחפש תמצא עוד 10 וורסיות נוספות אפשריות למנועי מכוניות 4 פעימות בשמוש אוירי. הייתרון הגדול במנוע כזה הוא מחיר התחזוקה, הדלק לשעה, מחיר המנוע עצמו וכן מהעובדה שיש עשרות מוסכים שיודעים לטפל במנוע כזה ולא אחד. ראיתי טבלאת השוואה בין עלות כוללת ל 500 שעות בין מנוע 582 לבין 912 ה 4 פעימות של רוטקס. למרות מחירו הגבוה של 912 ה 4 פעימתי בחישוב כולל עלותו זולה בהרבה מהמנוע ה 4 פעימתי אז תחשבו מה ההפרש בין מנוע סובארו ל 582 בחישוב כולל. לכלי של עמי גם יש פתרון לבומי זעזועים- חבל על הזמן- פיצוץ. אני מציע לכל מתעניין לקפוץ לחוות רונית ולהתרשם במו עיניכם מהתקדמות העניין מהכלי מהרעש וכו... אהרון.
 

ronga

New member
בדרך...

אהרון, שמח לשמוע על ההצלחה, מה שנשאר זה פתרון ל-$$$ באקאיי ריק שוקל כ- 180 ק"ג (?) לגבי מנועי 4 פעימות, אכן ישנם עוד מודלים נפוצים (VW,JABIROW,HIRTH) אך אוסיף גם שחלקם מקוררי אוויר, והינם מתאימים לכלים מהירים אך לא למצנועים.. להתראות רון רון
 
מנועים בתעופה

סתם שאלה ממי שאינו בקיא בתחום: כמי שנע (קרקעית) הרבה שנים עם סובארו, אני יודע לספר שמנועי סובארו, ככל שאמינים וקלים וחזקים ומה שלא תרצו, יודעים (כמו כל מנוע) גם להתקלקל. אחת התקלות הכי מרגיזות במנועים, וככל שהמנוע ותיק יותר התקלה שכיחה יותר, היא הפסקת פעולת המנוע בירידה לסרק אחרי פעולה מאומצת. מטבע הדברים, תקלה זו מתגלה....רק כאשר המנוע פועל ולאחר מאמץ. את זה יודע כל נהג. ובכן, על הכביש, התקלה מרגיזה אבל לא יותר מזה. באוויר, אני מניח שזה קצת יותר בעייה מכך. ע"פ הידוע לי, במנועים תעופתיים רוב המערכות כפולות. האם אתה מבצעים שינויים במנועי סובארו? או האם אתם משתמשים בהם כפי שהם? שבוע טוב.
 

שי גנדל

New member
HKS-700

שלום רון. איני מבין גדול במכונאות, אך אם הבנתי נכון ואתה מחפש מנוע איכותי, אפשר להציץ ולקבל מושג על מנוע שלמיטב ידיעתי אינו נמצא בארץ, ועל פניו הוא עושה רושם לא רע. בברכה
 

ronga

New member
תודה

שי, אכן כמו שאמרת, הוא לא בנימצא וכמו כן הוא לא מוזיל עלויות, לכן על הנייר הוא יכול לעזור, אבל איך אומרים מהנדסים לארכיטקטים "נסה להטיס את הנייר"... רון
 
מחיר ה-HKS

רון, בדקתי באתר של המפיץ המאריקאי ונראה כאילו מחיר החבילה המלא הוא $5782 שכולל סטרטר וגיר. לפי מה שהבנתי מהדואל של אהרון זה בערך המחיר של הסובארו.. נראה כי המנוע קל (50ק"ג) ןלמעט עיגון לא ידרוש ממך הוצאות נוספות. עכשיו נשאר לברר רק מחיר הובלה, מכס, מי יטפל בו... טוב נו.. אולי זה עדיין יקר.. אגב יש מספר חברות שעוסקות בהכנת מנוע סובארו לתעופה ולדעתי המחיר יוצא סביר (פחות מ-4K כולל סטרטר וגיר). אני אצטרך לחפש את הדואל שקיבלתי לגבי זה ואשלח לך.. משה
 

ronga

New member
$5782 זה בערך פי 10 מסובארו

היי משה! במידה ולא צריך גיר, אבל נניח שכן צריך להחליף פרופ + גיר שיעלו כ-3000$ ז"א סה"כ 3500$ כולל הכול וחסכת 2282$, במקום + תחזוקה, דלק רעש חלפים... רון
 
למעלה