מחשבות וביצוע בענין הליטוש
כשקראתי שנית את דברי בענין הליטוש הבנתי שהשארתי דברים לא מוסברים! הרשו לי להסביר את דברי ולהרחיב קמעא: ייתכן שעם הזמן אולי גם "התאבנתי" לטעמם של חלק מתלמידי או ידידי. אחד העקרונות המנחים את ענין ליטוש העץ המגולף הוא שניירות הלטש משאירים גרגירים זעירים על העבודה. כאשר אתה רוצה להוסיף ולעבוד עם מפסלת, שהשקעת זמן רב בהשחזתה ובליטושה, הגרגירים עלולים לפגום בחדות. למרות שאני בעליהם המאושר של הרבה מכשירי ליטוש למיניהם - בעבודות גילוף כמעט שאיני משתמש בכלים חשמליים (דרמל למשל) אלא לעיתים נדירות. כל עבודת גילוף נראית אחרת לגמרי לאחר ליטוש - אתה מאבד את הקוים האופיניים למפסלת, שאותם אני רוצה להשאיר ככל שאני יכול שכן זה נותן אפקט מיוחד לגילוף. לעומת זאת - תמיד אלטש עבודות על לוחות עץ או ריהוט שבניתי. ועכשיו כשאני חושב על כך, בדרמל השתמשתי בעיקר בעבודות טכניות וכמעט לעולם לא בעבודות אמנותיות. במפסלת אני משיג את מה שאני רוצה. עם הדרמל כל גילוף נראה לי מלאכותי. רק גחמה? אולי.
כשקראתי שנית את דברי בענין הליטוש הבנתי שהשארתי דברים לא מוסברים! הרשו לי להסביר את דברי ולהרחיב קמעא: ייתכן שעם הזמן אולי גם "התאבנתי" לטעמם של חלק מתלמידי או ידידי. אחד העקרונות המנחים את ענין ליטוש העץ המגולף הוא שניירות הלטש משאירים גרגירים זעירים על העבודה. כאשר אתה רוצה להוסיף ולעבוד עם מפסלת, שהשקעת זמן רב בהשחזתה ובליטושה, הגרגירים עלולים לפגום בחדות. למרות שאני בעליהם המאושר של הרבה מכשירי ליטוש למיניהם - בעבודות גילוף כמעט שאיני משתמש בכלים חשמליים (דרמל למשל) אלא לעיתים נדירות. כל עבודת גילוף נראית אחרת לגמרי לאחר ליטוש - אתה מאבד את הקוים האופיניים למפסלת, שאותם אני רוצה להשאיר ככל שאני יכול שכן זה נותן אפקט מיוחד לגילוף. לעומת זאת - תמיד אלטש עבודות על לוחות עץ או ריהוט שבניתי. ועכשיו כשאני חושב על כך, בדרמל השתמשתי בעיקר בעבודות טכניות וכמעט לעולם לא בעבודות אמנותיות. במפסלת אני משיג את מה שאני רוצה. עם הדרמל כל גילוף נראה לי מלאכותי. רק גחמה? אולי.